Advies gevraagt omtrent rijgedrag van R1150R
Moderator: RT_Patrick
Advies gevraagt omtrent rijgedrag van R1150R
Hallo Heren en Dames op dit Forum.
Ik heb me net aangemeld en zou graag eens om advies willen vragen.
Kon helaas niet het juiste Topic vinden, dus daarom maar in deze rubriek gezet.Mijn excuses als het stoort.
Mijn naam is Erwin en ben woonachtig in Gelderland.
Heb sinds afgelopen vrijdag een BMW R1150R Rockster.
De fiets is van 2003 en heeft 25.800 km op de teller.
Ik kan niet anders zeggen dan dat de motor heerlijk rijdt.
Maar.........ik heb dus een vraag aan jullie.
Hoop dat iemand mij antwoord kan geven, omdat ik het vermoeden heb dat het gros van de leden op dit Forum op BMW RT versies rondrijden en niet op 'naakte' Boxers zoals de mijne.
Het gaat hierom:
Ik merk tijdens het rijden met mijn R1150R Rockster dat de motor vooral op 'glad' afsfalt een soort van springerig rijdgedrag heeft.(soort van hobbel gevoel alsof de voorband onrond is)
Dit fenomeen doet zich vooral voor rond de 40 a 60km per uur.(echt stadssnelheid dus)
De bandenspanning heb ik al op 2 standen gehad.
Eerst op 2.2voor en 2.5 achter
En toen op 2.4voor en 2.8 achter.
Dat bood geen verandering.
De voorveer is origineel.
De achtervering heb ik dmw de zwarte draaiknop nu op de middelste stand staan.De reguliere stand zeg maar voor 1 persoon op de motor zonder bepakking.
De voorband is nieuw (Michelin) en de achterband heeft nog profiel voor 60%.
Ik vraag mij af waardoor dat springerige gedrag kan komen.
Niet dat het mij irriteert,maar het valt me wel op als ik binnen de stad en dan op vooral 'mooi' asfalt rijd.
Dit fenomeen van springerig rijdgedrag kan dat te wijten zijn aan de Tele-lever?
Dus moet ik er maar aan wennen?
Ik hoop dat iemand mij kan verlichten op mijn vraag.
Vr dank.
Gr Erwin
Ik heb me net aangemeld en zou graag eens om advies willen vragen.
Kon helaas niet het juiste Topic vinden, dus daarom maar in deze rubriek gezet.Mijn excuses als het stoort.
Mijn naam is Erwin en ben woonachtig in Gelderland.
Heb sinds afgelopen vrijdag een BMW R1150R Rockster.
De fiets is van 2003 en heeft 25.800 km op de teller.
Ik kan niet anders zeggen dan dat de motor heerlijk rijdt.
Maar.........ik heb dus een vraag aan jullie.
Hoop dat iemand mij antwoord kan geven, omdat ik het vermoeden heb dat het gros van de leden op dit Forum op BMW RT versies rondrijden en niet op 'naakte' Boxers zoals de mijne.
Het gaat hierom:
Ik merk tijdens het rijden met mijn R1150R Rockster dat de motor vooral op 'glad' afsfalt een soort van springerig rijdgedrag heeft.(soort van hobbel gevoel alsof de voorband onrond is)
Dit fenomeen doet zich vooral voor rond de 40 a 60km per uur.(echt stadssnelheid dus)
De bandenspanning heb ik al op 2 standen gehad.
Eerst op 2.2voor en 2.5 achter
En toen op 2.4voor en 2.8 achter.
Dat bood geen verandering.
De voorveer is origineel.
De achtervering heb ik dmw de zwarte draaiknop nu op de middelste stand staan.De reguliere stand zeg maar voor 1 persoon op de motor zonder bepakking.
De voorband is nieuw (Michelin) en de achterband heeft nog profiel voor 60%.
Ik vraag mij af waardoor dat springerige gedrag kan komen.
Niet dat het mij irriteert,maar het valt me wel op als ik binnen de stad en dan op vooral 'mooi' asfalt rijd.
Dit fenomeen van springerig rijdgedrag kan dat te wijten zijn aan de Tele-lever?
Dus moet ik er maar aan wennen?
Ik hoop dat iemand mij kan verlichten op mijn vraag.
Vr dank.
Gr Erwin
- Marianne
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: BMW F800GT
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Scherpenzeel (Gld)
Re: Advies gevraagt omtrend rijgedrag van R1150R
Is dit je eerste boxer-motor?
Mijn ervaring is dat een boxer-motor wel "onrustig" kan zijn, maar dit is juist omdat het een boxer is. Ik heb dat ook mn ondervonden bij mijn R1150RT. Als ik binnen de bebouwde kom reed, was ik vaak constant aan het schakelen tussen de 3e en 4e versnelling, omdat hij een beetje ging bokken.
Als dit niet is wat je bedoelt, dan heb ik je niet goed begrepen.
Verder veel plezier met je nieuwe motor.
Mijn ervaring is dat een boxer-motor wel "onrustig" kan zijn, maar dit is juist omdat het een boxer is. Ik heb dat ook mn ondervonden bij mijn R1150RT. Als ik binnen de bebouwde kom reed, was ik vaak constant aan het schakelen tussen de 3e en 4e versnelling, omdat hij een beetje ging bokken.
Als dit niet is wat je bedoelt, dan heb ik je niet goed begrepen.
Verder veel plezier met je nieuwe motor.

Groeten Marianne
Ik geniet van het leven en ik geniet van motorrijden
BMW F800GT(2018), maart 2018 - ???, met BMW Navigator VI
Voorheen: BMW R1200RT(2010) 2014 - 2018, BMW R1200RT(2007) 2010 - 2014, BMW R1150RT, 2006 - 2010, BMW K75RT, 2004 - 2005
Ik geniet van het leven en ik geniet van motorrijden
BMW F800GT(2018), maart 2018 - ???, met BMW Navigator VI
Voorheen: BMW R1200RT(2010) 2014 - 2018, BMW R1200RT(2007) 2010 - 2014, BMW R1150RT, 2006 - 2010, BMW K75RT, 2004 - 2005
Hoi Marianne. :-)
Erg bedankt voor je reactie.
Nee, dit is niet mijn eerste Boxer motor.
Ooit eens een BMW R1100GS gehad.
En die had dit springerige rijgedrag namelijk niet.
Daarom vewonder ik mij een beetje over dit fenomeen.
Ik denk dat we niet precies hetzelfde bedoelen, maar evengoed toch erg bedankt voor je input.
Mijn R1150R Rockste loopt zo soepel als een 2 liter dieselmotor die bijv in een Volkswagen Golf zit.
Totaal geen last van het befaamde Ruckeln of horten, stoten of bokken.
Ook bij laag in de toeren zitten en dan bijvoorbeeld vanaf 2000 toeren in de 2e of 3e versnelling opvoeren gaat vloeiend en soepel.
Ik hoop dat iemand mij kan vertellen waar het springerige rijgedrag dan wel vandaan komt.
Vr Gr Erwin
Erg bedankt voor je reactie.
Nee, dit is niet mijn eerste Boxer motor.
Ooit eens een BMW R1100GS gehad.
En die had dit springerige rijgedrag namelijk niet.
Daarom vewonder ik mij een beetje over dit fenomeen.
Ik denk dat we niet precies hetzelfde bedoelen, maar evengoed toch erg bedankt voor je input.
Mijn R1150R Rockste loopt zo soepel als een 2 liter dieselmotor die bijv in een Volkswagen Golf zit.
Totaal geen last van het befaamde Ruckeln of horten, stoten of bokken.
Ook bij laag in de toeren zitten en dan bijvoorbeeld vanaf 2000 toeren in de 2e of 3e versnelling opvoeren gaat vloeiend en soepel.
Ik hoop dat iemand mij kan vertellen waar het springerige rijgedrag dan wel vandaan komt.
Vr Gr Erwin
- HansD
- Type: R1200RT/LC
- Woonplaats of omgeving: Rotterdam
Klinkt mij als een probleem met de voorband: niet goed uitgebalanceerd, of gewoon kapotte, nieuwe band?
Terug naar de zaak waar je de band gekocht/gemonteerd hebt!
Hans
Terug naar de zaak waar je de band gekocht/gemonteerd hebt!
Hans
- EL SCORPIO
- Type: Ik heb geen motor (meer)
- Bijz: BMW R1200R helaas verkocht
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Haarlem
Dit had ik ook met mijn F800ST.
Deze was overjarig nieuw gekocht en bleek dat er een plat stuk in de voorband zat.
Ik kon het zelfs zien met ronddraaien van de band.
Je moet je voorband even rustig ronddraaien en kijken of je een plat stuk bovenop je band ziet.
Ik merkte het met 10 a 20 km p/u door een parkeergarage rijden.
Als je normaal op de snelweg rijd merk je het niet meer.
Alleen maar met rustig rijden, heb jij precies hetzelfde?
Groeten,
Richard
Deze was overjarig nieuw gekocht en bleek dat er een plat stuk in de voorband zat.
Ik kon het zelfs zien met ronddraaien van de band.
Je moet je voorband even rustig ronddraaien en kijken of je een plat stuk bovenop je band ziet.
Ik merkte het met 10 a 20 km p/u door een parkeergarage rijden.
Als je normaal op de snelweg rijd merk je het niet meer.
Alleen maar met rustig rijden, heb jij precies hetzelfde?
Groeten,
Richard
Erg bedankt voor jullie reacties.
Doet me goed de hulp en adviezen te mogen ontvangen.
Het fenomeen doet zich inderdaad alleen maar voor bij rustig rijgedrag en dan voornamelijk op een mooi glad stuk asfalt.
Bij snelheden boven de 60km per uur is het 'gespring' niet eens meer voelbaar.Buiten de bebouwde kom is het ook weg.
Ik merk het echt zodra ik weer in de stad rondrijd en dan met een gangetje tussen de 40 a 60 km per uur.
Gisteren reed ik (iets) te kort achter een auto met een vaart van rond de 50, en zag het licht van de koplamp op en neer deinen aan de achterzijde in de lakweerschijning van die auto.
Ik ga woensdag weer langs bij een hele fijne monteur waar ik mijn motor in onderhoud heb.
Die zal ik het eens voorleggen wat jullie hebben geschreven.
Ik heb nog 6 maanden BOVAG garantie op de motor zitten en ik neem aan dat als het probleem van het springerige rijgedrag daadwerkelijk wordt veroorzaakt door een slechte voorband dat wel garantie zal zijn.
De voorband is er namelijk net nieuw opgekomen.
Ik laat het jullie weten.
Vr Gr Erwin
Doet me goed de hulp en adviezen te mogen ontvangen.
Het fenomeen doet zich inderdaad alleen maar voor bij rustig rijgedrag en dan voornamelijk op een mooi glad stuk asfalt.
Bij snelheden boven de 60km per uur is het 'gespring' niet eens meer voelbaar.Buiten de bebouwde kom is het ook weg.
Ik merk het echt zodra ik weer in de stad rondrijd en dan met een gangetje tussen de 40 a 60 km per uur.
Gisteren reed ik (iets) te kort achter een auto met een vaart van rond de 50, en zag het licht van de koplamp op en neer deinen aan de achterzijde in de lakweerschijning van die auto.
Ik ga woensdag weer langs bij een hele fijne monteur waar ik mijn motor in onderhoud heb.
Die zal ik het eens voorleggen wat jullie hebben geschreven.
Ik heb nog 6 maanden BOVAG garantie op de motor zitten en ik neem aan dat als het probleem van het springerige rijgedrag daadwerkelijk wordt veroorzaakt door een slechte voorband dat wel garantie zal zijn.
De voorband is er namelijk net nieuw opgekomen.
Ik laat het jullie weten.
Vr Gr Erwin
Het zou kunnen dat de band niet defect is maar dat hij met te weinig bandenvet is gemonteerd en de band zich niet goed gezet heeft op de velg. In dat geval kan men gewoon de band even losdrukken van de velg beetje bandenvet erop en weer terug op spanning zetten. Als er een plat vlak inzit kan dit soms weggaan als men de band bijvoorbeeld 50 km op een hogere spanning rijd. Wij hadden dit wel eens bij nieuwe auto's die soms al een jaar op een parkeerterrein stonden voor ze verkocht werden. Een tip zet het wiel eens van de grond en draai het rond met de hand en kijk of je er hoogteslag in ziet.
Ton
Ton
Laatst gewijzigd door Ton1959 op 07 feb 2011, 19:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Hoi Ton.
Ontzettend bedankt voor de tips.
Ik zal er morgen mijn licht eens heen over heen laten schijnen.
Zodra ik eruit ben laat ik het hier wel weten wat het nou was.
Vr Gr Erwin
Ontzettend bedankt voor de tips.
Ik zal er morgen mijn licht eens heen over heen laten schijnen.
Zodra ik eruit ben laat ik het hier wel weten wat het nou was.
Vr Gr Erwin
Re: Advies gevraagt omtrent rijgedrag van R1150R
Hallo Heren en Dames van het Forum.
Ik wilde bij deze toch even vermelden wat nou de oorzaak was van de wobbel in mijn motor.
Hoogteslag is eigenlijk beter op z'n plaats.
Vandaag bij m'n vaste monteur geweest waar ik voorheen mijn motorscooter in onderhoud had en tegenwoordig de R1150R Rockster.
Had een afspraak staan om een stekker met bekabeling vast te zetten op de accu die onder de tank zat om zodoende mijn Optimate 3 druppellader erop aan te kunnen sluiten.
Nadat dat erg netjes door hem was gedaan, nog even gekeken naar het wobbel fenomeen wat mijn motor had.
Bleek dus dat de voorband (Michelin en nieuw overigens) onrond was.
Met het ronddraaien van het voorwiel met de hand was dat erg goed te zien.
Ik laat het zo maar even, want het stoort me niet zoveel dat ik er nu al gelijk een andere voorband op wil laten zetten.
Zou aanspraak kunnen maken op de motorzaak waar de motor vandaan komt, maar aangezien dat dik 150 km verder is, laat ik het hierbij.Ben geen mierepiepert.
Wellicht zal naarmate de voorband slijt het wobbel fenomeen minder worden.
Overigens wil ik na deze Michelin banden toch overstappen naar Bridgestone.Vond ik persoonlijk altijd fijner rijden op mijn BMW's.
Dus hierbij is de oorzaak gevonden van de wobbel die mijn motor had.
Moet wel zeggen dat deze Rockster erg, erg fijn rijd.Geen miskoop en een blijvertje voor mij.
Aankomend weekend een kofferset monteren.
Ook iets waar ik erg blij en vrolijk van wordt.
Vr Gr Erwin
Ik wilde bij deze toch even vermelden wat nou de oorzaak was van de wobbel in mijn motor.
Hoogteslag is eigenlijk beter op z'n plaats.
Vandaag bij m'n vaste monteur geweest waar ik voorheen mijn motorscooter in onderhoud had en tegenwoordig de R1150R Rockster.
Had een afspraak staan om een stekker met bekabeling vast te zetten op de accu die onder de tank zat om zodoende mijn Optimate 3 druppellader erop aan te kunnen sluiten.
Nadat dat erg netjes door hem was gedaan, nog even gekeken naar het wobbel fenomeen wat mijn motor had.
Bleek dus dat de voorband (Michelin en nieuw overigens) onrond was.
Met het ronddraaien van het voorwiel met de hand was dat erg goed te zien.
Ik laat het zo maar even, want het stoort me niet zoveel dat ik er nu al gelijk een andere voorband op wil laten zetten.
Zou aanspraak kunnen maken op de motorzaak waar de motor vandaan komt, maar aangezien dat dik 150 km verder is, laat ik het hierbij.Ben geen mierepiepert.
Wellicht zal naarmate de voorband slijt het wobbel fenomeen minder worden.
Overigens wil ik na deze Michelin banden toch overstappen naar Bridgestone.Vond ik persoonlijk altijd fijner rijden op mijn BMW's.
Dus hierbij is de oorzaak gevonden van de wobbel die mijn motor had.
Moet wel zeggen dat deze Rockster erg, erg fijn rijd.Geen miskoop en een blijvertje voor mij.
Aankomend weekend een kofferset monteren.
Vr Gr Erwin
- Maarten de Vries
- Type: R1200RT
- Bijz: 2011 model. Bouwjaar 2010
- Woonplaats of omgeving: Het Gooi
- Contacteer:
Als je dan het weekend daarna een windschermpje monteert heb je bijna een RT.Dylanpilot schreef: Aankomend weekend een kofferset monteren.
Vr Gr Erwin
Groetjes,
Maarten
Ha ha ha ha ha ha Maarten.............grapjas.
Het windschermpje gaat er inderdaad tzt ook nog een keer op komen.
Heb al een hele mooie vlotte gezien.
Niet te groot maar wel eentje die strak aansluit bij het bestaande cockpitje.
Maar twijfel dan nog zeer ofdat mijn Rockster dan op een heuse RT gaat lijken hoor.
Laat het haar maar niet horen. :lol:
Want ze blijft liever zo 'naakt' mogelijk fluisterde zij mij al toe.
De kofferset die er zaterdag op gaat komen is in mijn ogen gewoon een onontbeerlijk item wat erg gemakzaam is.
Niet dat de rugzak mij onprettig zat, maar vooral op de toch langere ritjes en dan de motor ergens parkeren is het onmogelijk om een rugzak of roltas achterop de motor met spinners vastgezet onbeheerd achter te laten.
Anno 2011 is dat niet doende meer.(helaas)
En nog maar te zwijgen van de helm, handschoenen of bijv motorjas die dan achterblijft bij de motor op een warme zomerdag.
Nee.......zo'n kofferset is dan DE oplossing die zich voor mij voorheen al ruimschoots bewezen heeft.
Spullen erin, koffer op slot en klaar is Klara.
Ook de koffer met spullen erin afkoppelen en meenemen de hotelkamer op is een eitje.
En had ik al de de eventuele regen genoemd indien er met een rugzak of roltas achterop wordt rondgereden? :lol:
Koffers zijn echt super handig vind ik.
Maar om nou gelijk te zeggen dat mijn Rockster dan gaat lijken op een RT.
Ben altijd wel de persoon geweest met voorkeur voor 'naakte' motorfietsen.
Wil graag de mechaniek kunnen zien.
Heeft ook nadelen, want het zit in het zicht en is kwetsbaar voor gasten die er niet met hun nare tengels vanaf kunnen blijven.
Maar elke motor in welke vorm dan ook is en blijft een kwetsbaar object voor vandalen.
Een auto bekrassen ze, en een motor gooien ze om of maken er dingen aan stuk.
Helaas zit de wereld zo in elkaar.
Moet het ook niet een keertje zien, want dan zal ik wel een keertje een nachtje moeten gaan zitten op het politie bureau.
Iemand die moedwillig aan mijn motor komt breek ik met liefde beide knieen.
Och........ik dwaal weer af.........
Mijn bloed gaat vaak koken als ik aan mensen denk die moedwillig anderman spullen vernielen.
En helaas lopen er nogal veel van zulke gassies rond.
Vr Gr Erwin
Het windschermpje gaat er inderdaad tzt ook nog een keer op komen.
Heb al een hele mooie vlotte gezien.
Niet te groot maar wel eentje die strak aansluit bij het bestaande cockpitje.
Maar twijfel dan nog zeer ofdat mijn Rockster dan op een heuse RT gaat lijken hoor.
Laat het haar maar niet horen. :lol:
Want ze blijft liever zo 'naakt' mogelijk fluisterde zij mij al toe.

De kofferset die er zaterdag op gaat komen is in mijn ogen gewoon een onontbeerlijk item wat erg gemakzaam is.
Niet dat de rugzak mij onprettig zat, maar vooral op de toch langere ritjes en dan de motor ergens parkeren is het onmogelijk om een rugzak of roltas achterop de motor met spinners vastgezet onbeheerd achter te laten.
Anno 2011 is dat niet doende meer.(helaas)
En nog maar te zwijgen van de helm, handschoenen of bijv motorjas die dan achterblijft bij de motor op een warme zomerdag.
Nee.......zo'n kofferset is dan DE oplossing die zich voor mij voorheen al ruimschoots bewezen heeft.
Spullen erin, koffer op slot en klaar is Klara.
Ook de koffer met spullen erin afkoppelen en meenemen de hotelkamer op is een eitje.
En had ik al de de eventuele regen genoemd indien er met een rugzak of roltas achterop wordt rondgereden? :lol:
Koffers zijn echt super handig vind ik.
Maar om nou gelijk te zeggen dat mijn Rockster dan gaat lijken op een RT.

Ben altijd wel de persoon geweest met voorkeur voor 'naakte' motorfietsen.
Wil graag de mechaniek kunnen zien.
Heeft ook nadelen, want het zit in het zicht en is kwetsbaar voor gasten die er niet met hun nare tengels vanaf kunnen blijven.
Maar elke motor in welke vorm dan ook is en blijft een kwetsbaar object voor vandalen.
Een auto bekrassen ze, en een motor gooien ze om of maken er dingen aan stuk.
Helaas zit de wereld zo in elkaar.
Moet het ook niet een keertje zien, want dan zal ik wel een keertje een nachtje moeten gaan zitten op het politie bureau.
Iemand die moedwillig aan mijn motor komt breek ik met liefde beide knieen.
Och........ik dwaal weer af.........

Mijn bloed gaat vaak koken als ik aan mensen denk die moedwillig anderman spullen vernielen.
En helaas lopen er nogal veel van zulke gassies rond.
Vr Gr Erwin
- Maarten de Vries
- Type: R1200RT
- Bijz: 2011 model. Bouwjaar 2010
- Woonplaats of omgeving: Het Gooi
- Contacteer:
Hoi Erwin,
Gelukkig neem je mijn opmerking ook niet al te serieus.
Koffer gemak helemaal eens.
Moet zeggen dat ik toch het idee dat men over het algemeen motoren redelijk met rust laat als men ergens parkeert. Zelf ben ik meer bang voor het dieven gilde wat de hele motor in 1 keer meeneemt.
Groetjes Maarten
Gelukkig neem je mijn opmerking ook niet al te serieus.
Koffer gemak helemaal eens.
Moet zeggen dat ik toch het idee dat men over het algemeen motoren redelijk met rust laat als men ergens parkeert. Zelf ben ik meer bang voor het dieven gilde wat de hele motor in 1 keer meeneemt.
Groetjes Maarten
Re: Advies gevraagd omtrent rijgedrag van R1150R
Hoi Maarten.
Ach.....ik ben erg gangbaar hoor.
De koffers zullen straks niet misstaan op mijn R1150R Rockster.
Buiten het gemak ervan vind ik het ook wel wat hebben.
Ondanks dat ik een motorfiets zonder koffers erop vaker strakker vind staan.Maar dat kan ook persoonlijk zijn.
Bij een RT zit alles aan die motor veel meer verweven en staat het ook erg goed.
Een R1150R en een RT met elkaar vergelijken is misschien ook appels en peren.
Smaakt allebei goed, maar zien er totaal niet gelijkend uit.
Wat de kans op vandalisme betreft op motorfietsen zal per provincie verschillend zijn denk ik.
Vind het hier in Gelderland ook wel meevallen, maar het is toch af en toe goed nadenken waar en hoe de motor neer te zetten.
Ik heb al vreemde zaken gezien in mijn leven.
Varierend tot het opzettelijk stuk maken van armaturen van mijn motor (afbreken van knoppen) tot aan het moedwillig omduwen/omgooien van een BMW K100LT(van iemand anders) die in de binnenstad geparkeerd stond en er toen 2 dronken gasten langsliepen die even grappig dachten te zijn.
Gaat dus helemaal nergens over, maar is wel de harde realiteit.
Ik zie soms motoren buiten geparkeerd staan die zonder motorhoes de hele nacht staan te staan.
Dat er voor sommige motorrijders geen andere optie is om hun stalen ros binnen te zetten kan ik begrijpen.
Maar om dan zo'n verhoogd risico te nemen en dan de motor zo bloot te stellen aan vandalen of dievengilde gaat er bij mij niet helemaal in.
Maar misschien ben ik wel overdreven voorzichtig.
Toch nog even terug te komen op mijn Rockster.
Na zaterdag hoop ik dus de motor voorzien te hebben van 2 mooie koffers.
Dan wil ik nog een strak windschermpje.
En heb ook nog 2 cilinderbeschermers op mijn verlanglijstje staan.
Zag op Duitse Webshops ook mooie accesoires om het injectie gedeelte wat af te schermen.
En mocht ik in de toekomst wat extra centen ervoor over hebben dan zou ik dolgraag de kollektor eraf willen halen en er een mooie Sebring of Bosch op willen zetten.
Al met al heb ik dus nog wat in het verschiet zitten.
Ik ken een vriendin van me en die woont in Ierland (Dublin).
Wil haar deze zomer graag eens bezoeken.
Het is een eitje om dat stukkie te gaan vliegen, maar wens het graag met de Rockster te willen gaan doen.
Motor op de nachtboot en dan richting Dublin te gaan.
Kan ik daar ook nog eens lekker rondknorren.
Als ik met het vliegtuig ga is dat allemaal een stuk lastiger.
Huren van een motorfiets ben ik geen fan van en een auto vind ik echt 10 keer niks.
Dus mijn Rockster zal bij uitstek geschikt zijn om de bodem van Ierland straks te verkennen.
Vr Gr Erwin
Ach.....ik ben erg gangbaar hoor.
De koffers zullen straks niet misstaan op mijn R1150R Rockster.
Buiten het gemak ervan vind ik het ook wel wat hebben.
Ondanks dat ik een motorfiets zonder koffers erop vaker strakker vind staan.Maar dat kan ook persoonlijk zijn.
Bij een RT zit alles aan die motor veel meer verweven en staat het ook erg goed.
Een R1150R en een RT met elkaar vergelijken is misschien ook appels en peren.
Smaakt allebei goed, maar zien er totaal niet gelijkend uit.
Wat de kans op vandalisme betreft op motorfietsen zal per provincie verschillend zijn denk ik.
Vind het hier in Gelderland ook wel meevallen, maar het is toch af en toe goed nadenken waar en hoe de motor neer te zetten.
Ik heb al vreemde zaken gezien in mijn leven.
Varierend tot het opzettelijk stuk maken van armaturen van mijn motor (afbreken van knoppen) tot aan het moedwillig omduwen/omgooien van een BMW K100LT(van iemand anders) die in de binnenstad geparkeerd stond en er toen 2 dronken gasten langsliepen die even grappig dachten te zijn.
Gaat dus helemaal nergens over, maar is wel de harde realiteit.
Ik zie soms motoren buiten geparkeerd staan die zonder motorhoes de hele nacht staan te staan.
Dat er voor sommige motorrijders geen andere optie is om hun stalen ros binnen te zetten kan ik begrijpen.
Maar om dan zo'n verhoogd risico te nemen en dan de motor zo bloot te stellen aan vandalen of dievengilde gaat er bij mij niet helemaal in.
Maar misschien ben ik wel overdreven voorzichtig.
Toch nog even terug te komen op mijn Rockster.
Na zaterdag hoop ik dus de motor voorzien te hebben van 2 mooie koffers.
Dan wil ik nog een strak windschermpje.
En heb ook nog 2 cilinderbeschermers op mijn verlanglijstje staan.
Zag op Duitse Webshops ook mooie accesoires om het injectie gedeelte wat af te schermen.
En mocht ik in de toekomst wat extra centen ervoor over hebben dan zou ik dolgraag de kollektor eraf willen halen en er een mooie Sebring of Bosch op willen zetten.
Al met al heb ik dus nog wat in het verschiet zitten.
Ik ken een vriendin van me en die woont in Ierland (Dublin).
Wil haar deze zomer graag eens bezoeken.
Het is een eitje om dat stukkie te gaan vliegen, maar wens het graag met de Rockster te willen gaan doen.
Motor op de nachtboot en dan richting Dublin te gaan.
Kan ik daar ook nog eens lekker rondknorren.
Als ik met het vliegtuig ga is dat allemaal een stuk lastiger.
Huren van een motorfiets ben ik geen fan van en een auto vind ik echt 10 keer niks.
Dus mijn Rockster zal bij uitstek geschikt zijn om de bodem van Ierland straks te verkennen.
Vr Gr Erwin
Hallo allen.
Even een update van het hoe en wee betreffende mijn R1150R Rockster.
Vandaag de rit gemaakt naar de motorzaak waar ik mijn Rockster vorige week vandaan had.(150km heen en 150km terug)
De zaak heet Beerens motoren en zit in Roggel (Limburg).
Zij hebben er ook nog een BMW onderdelen verkoop bij van BMW schade motoren die zij opkopen.
Dus voor goedkope onderdelen kun je bij hun erg goed terecht.Puike zaak met super aardig personeel en ontzettend coulant.
Net zoiets als de Knalpot die in Zeeland zit.
Ik was teruggegaan omdat de hoogteslag die ik had in de voorband toch ging irriteren.
Ook bleek na controle van de monteur waar ik mijn Rockster in onderhoud heb, dat de 2 stuks naaldlagers die in de Cardan zitten iets speling gaven op het achterwiel.
Na een belletje met Beerens motoren gisteren kon ik dus gelijk vandaag terecht.
Daar aaangekomen alles super goed verholpen.
Speling op het achterwiel is nu weg en de hoogteslag in de voorband ook na het monteren van een nieuwe Michelin voorband.
De heenweg reed ik netjes met het verkeer mee.
Gemiddeld een 120km per uur dus.
De Rockster verbruikte daarbij 1 liter op 16.2km. Erg netjes dus.
De terugreis ben ik wat gaan uittesten.
Ben toen de 150km niet harder gegaan dan 100km per uur.
De motor draait dan 3500 toeren.
Ook nog wat binnendoor gereden.(80km wegen)
Het verbruik was na tanken toen 1 liter op 17.3km. Ook erg netjes dus.
Morgen de koffers ophalen.
Ben er nu achter dat de Rockster zich zelfs op de snelweg voorbeeldig gedraagt.
Heerlijke motor en die 300km vandaag gereden te hebben waren een eitje.Ik kan wel het dubbele aan als het moet.Geen centje pijn.
Deze motor belooft nog wat.
Vr GR Erwin
Even een update van het hoe en wee betreffende mijn R1150R Rockster.
Vandaag de rit gemaakt naar de motorzaak waar ik mijn Rockster vorige week vandaan had.(150km heen en 150km terug)
De zaak heet Beerens motoren en zit in Roggel (Limburg).
Zij hebben er ook nog een BMW onderdelen verkoop bij van BMW schade motoren die zij opkopen.
Dus voor goedkope onderdelen kun je bij hun erg goed terecht.Puike zaak met super aardig personeel en ontzettend coulant.
Net zoiets als de Knalpot die in Zeeland zit.
Ik was teruggegaan omdat de hoogteslag die ik had in de voorband toch ging irriteren.
Ook bleek na controle van de monteur waar ik mijn Rockster in onderhoud heb, dat de 2 stuks naaldlagers die in de Cardan zitten iets speling gaven op het achterwiel.
Na een belletje met Beerens motoren gisteren kon ik dus gelijk vandaag terecht.
Daar aaangekomen alles super goed verholpen.
Speling op het achterwiel is nu weg en de hoogteslag in de voorband ook na het monteren van een nieuwe Michelin voorband.
De heenweg reed ik netjes met het verkeer mee.
Gemiddeld een 120km per uur dus.
De Rockster verbruikte daarbij 1 liter op 16.2km. Erg netjes dus.
De terugreis ben ik wat gaan uittesten.
Ben toen de 150km niet harder gegaan dan 100km per uur.
De motor draait dan 3500 toeren.
Ook nog wat binnendoor gereden.(80km wegen)
Het verbruik was na tanken toen 1 liter op 17.3km. Ook erg netjes dus.
Morgen de koffers ophalen.
Ben er nu achter dat de Rockster zich zelfs op de snelweg voorbeeldig gedraagt.
Heerlijke motor en die 300km vandaag gereden te hebben waren een eitje.Ik kan wel het dubbele aan als het moet.Geen centje pijn.
Deze motor belooft nog wat.
Vr GR Erwin
- HansD
- Type: R1200RT/LC
- Woonplaats of omgeving: Rotterdam
Erwin,
Gelukkig dat het opgelost is. WIe heeft de nieuwe band betaald?
Hans
Gelukkig dat het opgelost is. WIe heeft de nieuwe band betaald?
Hans
Hoi Hans.
Er zat al een nieuwe Michelin vorband op mijn motor, maar helaas zat daar dus een hoogteslag in.
De vandaag weer nieuw gemonteerde Michelin voorband is hoogteslag vrij en betaald door de motorzaak waar ik de motor vandaan had.
Ik had namelijk 6 maanden recht op Bovag garantie.
Beerens motoren uit Roggel handelt zijn zaken uitstekend af en ik ben dik tevreden over hun optreden.
Vr Gr Erwin
Er zat al een nieuwe Michelin vorband op mijn motor, maar helaas zat daar dus een hoogteslag in.
De vandaag weer nieuw gemonteerde Michelin voorband is hoogteslag vrij en betaald door de motorzaak waar ik de motor vandaan had.
Ik had namelijk 6 maanden recht op Bovag garantie.
Beerens motoren uit Roggel handelt zijn zaken uitstekend af en ik ben dik tevreden over hun optreden.
Vr Gr Erwin
Zo............even een korte update.
Sinds vorige week vrijdag dat ik mijn R1150R Rockster bekomen mocht, was het tot vandaag een hectisch weekje.
Heb tot nu toe een dikke 800km gereden met de fiets en het gaat steeds beter bevallen.
Vandaag de kofferset laten monteren en de motorfiets ziet er nu nog gelikter uit.
Buiten het gemak wat de koffers dus bieden vind ik het optisch ook mooier.
Met het ophalen van de koffers de motor even getest op wat hogere snelheid.
De fiets houdt zich strak en zelfs bij 160km per uur geen slag verkeerd.
Met flink doorrijden en veelal dichterbij de 140km per uur als de 120 verbruikte de motor 1 liter op 15.8km
Dat vind ik zeer netjes voor een kale fiets die beduidend stukken minder gestroomlijnd door het leven gaat als een RT versie.
En moet me nog even van het hart dat de handvatverwarming echt super goed werkt.
Het was vandaag waterkoud en met de handvatverwarming op stand 2 was het goed vertoeven voor mijn vingers.
Op de terugreis had ik zelfs mijn BMW zomerhandschoenen aan.Geen koude vingers gehad.
Heb de fiets nu al behoorlijk naar mijn smaak opgeleukt.(en dat in 1 week tijd. :lol: )
Ben er nog niet helemaal, maar dat is een kwestie van niet al te lange tijd.
Wat een heerlijke motor de R1150R Rockster.
Vr Gr Erwin
Sinds vorige week vrijdag dat ik mijn R1150R Rockster bekomen mocht, was het tot vandaag een hectisch weekje.
Heb tot nu toe een dikke 800km gereden met de fiets en het gaat steeds beter bevallen.
Vandaag de kofferset laten monteren en de motorfiets ziet er nu nog gelikter uit.
Buiten het gemak wat de koffers dus bieden vind ik het optisch ook mooier.
Met het ophalen van de koffers de motor even getest op wat hogere snelheid.
De fiets houdt zich strak en zelfs bij 160km per uur geen slag verkeerd.
Met flink doorrijden en veelal dichterbij de 140km per uur als de 120 verbruikte de motor 1 liter op 15.8km
Dat vind ik zeer netjes voor een kale fiets die beduidend stukken minder gestroomlijnd door het leven gaat als een RT versie.
En moet me nog even van het hart dat de handvatverwarming echt super goed werkt.
Het was vandaag waterkoud en met de handvatverwarming op stand 2 was het goed vertoeven voor mijn vingers.
Op de terugreis had ik zelfs mijn BMW zomerhandschoenen aan.Geen koude vingers gehad.
Heb de fiets nu al behoorlijk naar mijn smaak opgeleukt.(en dat in 1 week tijd. :lol: )
Ben er nog niet helemaal, maar dat is een kwestie van niet al te lange tijd.
Wat een heerlijke motor de R1150R Rockster.
Vr Gr Erwin
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht