Kledingadvies

Aanbevelingen, ervaringen, nieuwtjes over kleding, laarzen, handschoenen enz.

Moderator: RT_Patrick

Gesloten
motocasey
Type: R1200RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Waterland

Kledingadvies

Ongelezen bericht door motocasey »

Ik ben na een aantal jaren weer toe aan een nieuwe motorjas. Hoofdzakelijk omdat ritsen het begeven.
Ik lees hier veel over BMW en Rukka (mooi spul voor de hoofdprijs), maar ik ben benieuwd wat de ervaringen hier zijn met Revit. Ik heb nu twee pakken van Revit gehad. Warm, voldoende te ventileren, en water- en winddicht.
Daar waar ik vroeger de hele winter -op ijzel na- doorreed, doe ik dat nu niet meer.
Gezien eerdere ervaringen overweeg ik weer Revit. Redelijke prijs voor (imo) goed spul.
Toch ben ik benieuwd naar andere meningen/ervaringen met Revit van forumgenoten.

Voor zover interessant voor een advies: ik rij een R1200RT.

Groet,
Cees
-1200-
Mike Philippens

Re: Kledingadvies

Ongelezen bericht door Mike Philippens »

motocasey schreef:Gezien eerdere ervaringen overweeg ik weer Revit. Redelijke prijs voor (imo) goed spul.
Voor zover interessant voor een advies: ik rij een R1200RT
Tsjaa...eigenlijk is het dan een no-brainer. Ik heb zelf geen ervaring met motorpakken van Revit, behalve dan dat ik een winstopper jack heb van ze dat prima is. Als een merk je bevalt, en je er goede ervaringen mee hebt, zou ik er gewoon weer voor gaan. Pakken van BMW en Rukka zijn idd aardig aan de prijs. Wat mij betreft zijn ze het ook waard, want ze gaan erg lang mee. Jij kunt uit eigen ervaring wel wat zeggen over de levensduur van Revit kleding. Want eigenlijk is ook dat wel erg persoonlijk. Ik zie her en der (over uiteenlopende artikelen) vaak erg verschillende ervaringen. Als het bij jouw gebruik bevalt, is dat de voor jou relevante ervaring.

Ik heb hier nog steeds een heel oude Daynese jack hangen waar nog steeds geen naadje van los hangt. Prima ding. Kostte een paar centen indertijd, maar het heeft wat dat betreft zijn geld meer dan opgeleverd.
xantingo

Ongelezen bericht door xantingo »

Mijn vorig pak was ook een Rev'It, en ik dacht het te vervangen door de Rev'It Sand, ware het niet dat daar een binnenvest in moet om de boel waterdicht te houden.
Je kan die binnenvest wel eenvoudig meenemen in een achterzakje op de vest, maar bij een plotse regenbui moet je wel aan de kant natuurlijk...

Ik heb dan geopteerd voor de IXS Desert Fox, en ben daar best tevreden over.
motocasey

Ik heb me gisteren uitgebreid laten voorlichten (over Revit pakken dan ... :) ) en de Sand is een prima pak, maar er zijn wel kwaliteitsverschillen met de Cayenne (Pro) en overige all weathers.
Ook een mooi BMW jas gepast, maar 755 euro is best veel. Gaat 5 jaar mee minstens, maar dat doet mijn huidige Revit jas ook. En kost 'slechts' ongeveer de helft.
Dylanpilot

Ongelezen bericht door Dylanpilot »

Hallo.
IK heb meerdere jassen van verschillende merken.
Maar mijn lievelings motorjas is toch die van BMW.
Wellicht kennen de meesten van jullie dat type jas wel.
Is die rode kunststof jas die aan zo'n rode tuinbroek geritst kan worden.
Ik weet nog dat ik dat BMW pak van mijn ouders kreeg toen ik 18 jaar was en begon met motorrijles.
Ben nu op de leeftijd van 40.
Dus dat BMW jack en broek zijn 22 jaar oud.(koste destijds dik 1800 gulden)
Eerlijk is eerlijk............het ziet er vies en vaal uit, en is ook niet meer waterdicht.(de Goretex heeft zijn eigenschap verloren door de jaren heen)
Maar het jack zit als gegoten, is warm en voelt als een tweede huid.(Niet overdreven)
De functionaliteit druipt er vanaf en je kunt zien dat het echt een BMW jack is.Gewoon waar voor je centen.
Heb veel jassen van andere merken tussentijds gehad.
Maar van dit BMW jack dat dus al 22 jaar meegaat kan ik echt geen afstand doen.Wat een fijn jack is dat.
Wat dat betreft leveren ze bij BMW wel kwaliteit.
En dat vertaald zich ook in hun motorfietsen.
Vr Gr Erwin
motocasey

Leuk zo'n "oud" pak waar je geen afstand van kan doen. Zo heb ik een paar leren handschoenen. Elf jaar oud, vaal, zit nauwelijks meer vorm in, maar zit toch lekker.
Ik dacht aan een StreetGuard 3 jas ('slechts' 755 euri...) en dat pak gaat volgens BMW minimaal 5 jaar mee. En dat deden mijn 2 Revits tot nu toe ook, maar kostten de helft...

Voor nu alvast dank voor de reacties!
Peter en Angelique

Ongelezen bericht door Peter en Angelique »

Mocht je interresse hebben ik heb nog 2 zgan Revitt jassen in de aanbieding!!

Zie de advertentie hier op het Forum.

Groeten Peter en Angelique
doov650

Ongelezen bericht door doov650 »

Gewoon BMW of Rukka kopen, maar in ieder geval gore tex.
speek
Woonplaats of omgeving: Achterhoek
Contacteer:

Ongelezen bericht door speek »

doov650 schreef:Gewoon BMW of Rukka kopen, maar in ieder geval gore tex.
Stadler ook meenemen in je keuze.
It's never too late to have a happy childhood.
Eddy
Bijz: Ostgrau metallic mat
Woonplaats of omgeving: Doesburg

Ongelezen bericht door Eddy »

Ik heb een pak van Dane. Jas dane Körsor en broek Nyborg.
Dit pak is echt echt perfect. Goretex en absoluut wind en waterdicht.
Het is een stuk goedkoper als Rukka en Bmw of Stadler wat natuurlijk ook perfecte merken zijn.
Dane is te koop motorport.

Grtz Eddy
Het leven is zo mooi daar kun je nog géén 1/2 uur dood voor zijn.
speek
Woonplaats of omgeving: Achterhoek
Contacteer:

Ongelezen bericht door speek »

De top-producten van Dane komen zo langzamerhand in de buurt van de kwaliteit (ook de prijs...) van BMW, Rukka en Stadler.
Hoe ze zich (kwaliteit en garantie) op de lange termijn (langer dan 5 jaar) houden is me niet bekend.
It's never too late to have a happy childhood.
Eddy
Bijz: Ostgrau metallic mat
Woonplaats of omgeving: Doesburg

Ongelezen bericht door Eddy »

Ik weet ook nog niet hoe lang dat de Dane kleding meegaat. Ik heb met een motorrijder gesproken die al 8 jaar met een Dane pak rondrijd en daar nog steeds tevreden is. Maar goed de praktijk zal het uitwijzen. Ik kan alleen zeggen dat ik tot op heden zeer tevreden ben met het comfort van deze kleding.

Grtz Eddy
Het leven is zo mooi daar kun je nog géén 1/2 uur dood voor zijn.
aantzeetje
Land: B
Woonplaats of omgeving: Oostduinkerke

Ongelezen bericht door aantzeetje »

Ben zeer tevreden van mijn IXS goretex pak. Enige nadeel zijn de zeer kleine verluchtingsritsen (2 op de schouders en eentje op de rug)
BertL
2024
2024
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: K1200GT/2008
Woonplaats of omgeving: Ommen

Ongelezen bericht door BertL »

Ik ben in het bezit van een seizoenen jas van Macna. Gebruik ik eigenlijk altijd. Voering eruit als het warmer wordt. Eronder een leren broek.
Voor de enkele nachtritten die ik wel eens meerijdt, heb ik onlangs een gevoerde overall gekocht. De "slaapzak" Husky vond ik voor dat doel iets te prijzig.
Ook draag ik altijd een veiligheidhesje (van het BMWK-forum ;) ). Ik draag 'm ook aan naar het treffen, ben zodanig dus herkenbaar.
GrTz
BertL

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Over: Motorkleding”