Situatie:
Grote kruising, geregeld aan alle kanten door verkeerslichten.
Ik sta links voorgesorteerd, omdat ik een U-bocht moet maken.
Aan mijn linkerzijde zie ik het verkeer naderen die rechtsaf willen buigen naar dezelfde richting waar voor ik mijn U-bocht wil inzetten.
Oftewel nadat ik de U-bocht gemaakt heb, nemen wij allemaal dezelfde richting.
Ter illustratie, zie navolgende link:

Ik ben dus de motor (blauwe lijn), links voorgesorteerd, en krijg groen licht.
Ik zie op de weghelft van het kruisende verkeer de voorrangsdriehoeken op hun wegdek (in de volksmond haaientanden genoemd) staan, ik rij dus op een voorrangsweg.
Het kruisende verkeer heeft ook een verkeerslicht, ook groen, en volgt dus de zwarte lijn, ze buigen (voor hen) dus rechtsaf.
De vraag is nu;
Ik maak een U-bocht (staat niet expliciet aangegeven dat het daar *niet* mag, een kruispunt eerder staat *wel* aangegeven dat keren niet is toegestaan).
En tot mijn verbazing rijd de bus gewoon het kruispunt op terwijl ik de U-bocht aan het maken ben, en duwt gewoon door.
In mijn optiek moet het "zwarte" verkeer (bus en auto's) mij voorrang verlenen door het feit dat die voorrangsdriehoeken aan hun weghelft (bij het stoplicht) aangeeft dat zij een voorrangsweg naderen, ook al hebben zij groen licht.
Immers, ik kom van links (na de U-bocht) en rij dus dan al op de voorrangsweg, zijnde dat deel van het kruispunt.
Ter informatie cq. verduidelijking;
Op dit kruispunt heeft elke richting (rechtdoor, linksaf, rechtsaf) aan *alle* kanten hun eigen voorsorteervak.
Ben benieuwd of ik dit goed begrepen heb.
En dat die bus dus in de fout was.