nieuwe gel accu

Zelf sleutelende leden vertellen over hun project en/of laten de voortgang daarvan zien.

Moderator: RT_Patrick

Gesloten
henkmartian

nieuwe gel accu

Ongelezen bericht door henkmartian »

vandaag de nieuw gel accu geplaatst

Eerst de linker spiegel eraf gehaald… met gedoseerde kracht en een tikje met mijn hand
Had ik hem eraf… (akelig gevoel omdat ik niet precies wist hoe het werkt) toen het zadel, zijkapen en aan de kuip zelf begonnen
Met zweet ik me handen, voelen hoeveel kracht er voor nodig is en waar er eventueel nog een schroefje vergeten is…
had ik ineens het eerste deel van mijn kuip in me handen
rechter vleugel ging sneller, wist waar de zaak vast /los kon zitten cq

de accu zelf had ik wat meer moeite mee, dwz ik had geen zin om de tank er helemaal af te halen, die ook nog eens tot de nok vol brandstof zit
en ja hoe hoog kan je optillen, zonder dat de brandstofslangetjes ergens af springen, en wat zit er allemaal onder nog vast ??.. :?:
Met wat tillen, kon ik hem met een hand net uit de accubak halen
De nieuwe bat terug geplaatst en et voila die zit :D
de schroeven en polen eerst netjes met kopervet behandeld,
en de accubak tegen corrosie beschermt met zuurvrije vaseline…

de kuip monteren viel me niet tegen eigenlijk, sommige schroefjes hebben even wat meer tijd gekost
omdat die niet precies tegenover de moertjes aan de carrosserie zaten...

een heerlijke dag gesleuteld in de garage, lekker bij het Zibro kacheltje _005
met af en toe een kopje koffie de radio op 538
a4tje naast mij met een tekening, waar de 50mm 20mm en 16mm schroefjes moeten geplaast
( Thanx Rob, alias dutchmidiman, die hier voor nog een handleiding mailde) _004

had nog nooit mijn zilveren zwaan zonder vleugels gezien !!
dus alles ff op de foto..
http://picasaweb.google.com/rthenk/Sleu ... uweGelAccu#

[groet]
Henk
han62
Type: R1200RT

Re: nieuwe gel accu

Ongelezen bericht door han62 »

Hallo,
Om je accu te vervangen hoef je de tank niet op te lichten of te demonteren en ook niet het rechter deel van de kuip maar alleen het linker deel en dan wat delen van het luchtfilter. gelukkig hebben ze dat bij de 1200 een stuk makkelijker gemaakt.

Maar hier zou ik normaal niet op gereageerd hebben maar wel op je opmerking lekker bij de Zibra kachel.

Vrijdagmorgen belde een mede Forumlid me want hij had contact gehad met een goede spuiter omdat ik nog wat delen van mijn Kreider moest laten spuiten. Afijn toen ik bij hem was had hij net zijn niet zo lang geleden prachtige 1100RS in de garage staan en was bezig met het demonteren van de tank. de tank maakt bij een RS deel uit van de kuip anders dan bij de RT. Hij vraagt me heb jij er ervaring mee hoe de tank er af moet.

Ik heb het uitgelegd maar toen stelde hij voor eerst de delen weg te brengen en dan even samen de tank te verwijderen zodat hij die ook naar de spuiter kom brengen want er zat een miniscuul krasje op maar hij stoorde zich er aan omdat ie erg precies is en zuinig op zijn spullen.

Het was lekker warm in de garage die hij verwarmde met een zibra kachel. de kachel stond vlak bij de motor. Ik heb de kachel eerst een eind van de motor gezet tegen de kanteldeur omdat vuur en benzine me geen goede combinatie leek. je weet immers maar nooit.

Maar bij verwijderen van de tank bleek dat hij geen klemmen had om de benzineslang af te klemmen omdat er bij die bouwjaren nog geen snelkoppelingen in zitten. Kortom ik ging naar huis en hij zou naar de dealer gaan een setje snelkoppelingen te halen of een setje klemmen.

Ik naar huis en na een tijdje gaat de telefoon met........... ik zeg hoe gaat het zegt bijna huilende de motor is afgebrand ik wat zeg je nou hij zegt ja ik heb de tank er afgehaald maar ja ik heb wel een klein beetje gemorst en ineens een steekvlam/wolk van vuur en de motor en de rest compleet afgebrand.

Dus wat ik maar mee wil zeggen kijk uit met kacheltjs met open vuur zoals een Zibra en natuurlijk zijn er nu die zeggen ja maar ik doe het altijd voorzichtig en mij gebeurt het niet. nou dat zal hij ook gedacht hebben die kachel stond er echt een eind uit de buurt, maar het was warm daardoor verdampte de benzine waarschijnlijk eerder of door wat voor oorzaak dan ook ik ben op dat gebied geen expert maar ik baalde er zelf ook heel erg van ondanks dat ik er geen schuld aan heb.

Ik noem hier geen naam want dat zal ie zelf wel een keer doen als ie daar behoefte aan heeft. Ik heb het enkel gemeld door bovenstaande opmerking over de kachel
In ieder geval fijn dat er bij en bij velen anderen tot nu toe niks is gebeurd.
Met vr gr
Han
Berrybeer
2023
2023
Type: R1150RT
Bijz: met alles d'rop & d'ran..
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Uden

Ongelezen bericht door Berrybeer »

Leuk dat je alles op de gevoelige plaat...uh..chip heb gelegd... _004 . Als ik ooit aan vervanging van de accu toe ben....weet ik waar je woont... :D
henkmartian

han62 schreef:Hallo,
Om je accu te vervangen hoef je de tank niet op te lichten of te demonteren en ook niet het rechter deel van de kuip maar alleen het linker deel en dan wat delen van het luchtfilter. gelukkig hebben ze dat bij de 1200 een stuk makkelijker gemaakt.

Ja Han zo zie je maar weer, als je ergens aan begint en niet weet wat je tegenkomt kan het zo zijn dat je er te veel werk van maakt, het is zo dat ik het zekere voor het onzekere heb genomen
Dan maar een bak koffie meer, heb meer plezier gehad van het schroeven dan dat ik tijdwinst had kunnen behalen, maar eerlijk is eerlijk, volgende keer weet ik wat eraf Moet, en wat Niet, tenminste als het even snel gefikst moet worden haal ik maar 1 vleugeltje van de zwaan

Maar hier zou ik normaal niet op gereageerd hebben maar wel op je opmerking lekker bij de Zibra kachel.
het is een zibro kachel...

Vrijdagmorgen belde een mede Forumlid me want hij had contact gehad met een goede spuiter omdat ik nog wat delen van mijn Kreider moest laten spuiten. Afijn toen ik bij hem was had hij net zijn niet zo lang geleden prachtige 1100RS in de garage staan en was bezig met het demonteren van de tank. de tank maakt bij een RS deel uit van de kuip anders dan bij de RT. Hij vraagt me heb jij er ervaring mee hoe de tank er af moet.

Ik heb het uitgelegd maar toen stelde hij voor eerst de delen weg te brengen en dan even samen de tank te verwijderen zodat hij die ook naar de spuiter kom brengen want er zat een miniscuul krasje op maar hij stoorde zich er aan omdat ie erg precies is en zuinig op zijn spullen.

Het was lekker warm in de garage die hij verwarmde met een zibra kachel. de kachel stond vlak bij de motor. Ik heb de kachel eerst een eind van de motor gezet tegen de kanteldeur omdat vuur en benzine me geen goede combinatie leek. je weet immers maar nooit.

Maar bij verwijderen van de tank bleek dat hij geen klemmen had om de benzineslang af te klemmen omdat er bij die bouwjaren nog geen snelkoppelingen in zitten. Kortom ik ging naar huis en hij zou naar de dealer gaan een setje snelkoppelingen te halen of een setje klemmen.

Ik naar huis en na een tijdje gaat de telefoon met........... ik zeg hoe gaat het zegt bijna huilende de motor is afgebrand ik wat zeg je nou hij zegt ja ik heb de tank er afgehaald maar ja ik heb wel een klein beetje gemorst en ineens een steekvlam/wolk van vuur en de motor en de rest compleet afgebrand.

Han, ik vindt het echt heel erg voor die man laat ik dat eerst eens zeggen !!
de benzine damp en temp moet toch behoorlijk groot zijn geweest om tot een flashover te komen..
of de kachel dicht bij de benz bron hebben gestaan, tenminste ik lees dat een beetje uit jou verhaal

Dus wat ik maar mee wil zeggen kijk uit met kacheltjs met open vuur zoals een Zibra en natuurlijk zijn er nu die zeggen ja maar ik doe het altijd voorzichtig en mij gebeurt het niet. nou dat zal hij ook gedacht hebben die kachel stond er echt een eind uit de buurt, maar het was warm daardoor verdampte de benzine waarschijnlijk eerder of door wat voor oorzaak dan ook ik ben op dat gebied geen expert maar ik baalde er zelf ook heel erg van ondanks dat ik er geen schuld aan heb.

sja.. Openvuur en benz is idd link, de zibro’s hebben een omval beveiliging, je moet opletten dat je genoeg ventileert …. Maar dat geld ook voor kachels op Gas , Electra . ik gebruik deze Zibro al meer dan 15 jaar om mijn houten garage warm te stoken als ik er klus

Ik noem hier geen naam want dat zal ie zelf wel een keer doen als ie daar behoefte aan heeft. Ik heb het enkel gemeld door bovenstaande opmerking over de kachel
In ieder geval fijn dat er bij en bij velen anderen tot nu toe niks is gebeurd.
Met vr gr
Han

Han, ik heb een frietpan in die garage staan, daar ben ik banger voor dat er iets mee mis gaat dan die kachel
omdat daar soms onze boys (17 en 19) aanzitten en misschien dat ding vergeten uit te zetten, die kachel blijven ze af
[groet]
Henk
henkmartian

Berrybeer schreef:Leuk dat je alles op de gevoelige plaat...uh..chip heb gelegd... _004 . Als ik ooit aan vervanging van de accu toe ben....weet ik waar je woont... :D

ik poets die oude gewoon even op, net een nieuwe :D !!
zet hem voor de deur klaar voor je... LOL
han62
Type: R1200RT

Ongelezen bericht door han62 »

Hoi Henk,

Dat zal hij ook wel gedacht hebben. maar het enige wat ik heb willen aangeven is dat een ongeluk sneller gebeurt dan je denkt. Hij dacht ook niet dat er door een beetje benzinedamp zoiets zou kunnen gebeuren.

Het gaat er om dat wie dan ook de volgende keer nog voorzichtiger is, want voorkomen is beter dan blussen. _002

Met vr gr
han
Ton1959

Ongelezen bericht door Ton1959 »

Waarschijnlijk ging die benzine ook in de kachel. Toen ik werkte in de garage moesten we vaak benzinetanks aftappen omdat klanten per ongeluk de verkeerde brandstof tankte of omdat er wat water in de brandstof zat.
Dan stond je werkelijk tussen wolkwen van benzinedamp. Ik heb wat keren schrik gehad als er dan weer zo'n klant binnen liep met een sigaar in zijn mond.
Ik heb een keer bij een Volvo een chassisbalk gelast en snapte niet waarom de chassisbalk af en toe zo rookte aan de voorkant ern ik soms vlammen zag. De volgende dag wist ik het. In de balk lag een kunsstof brandstofleiding en die had ik doorgesmolten tijdens mijn laswerk. De benzine vulde de chassisbalk. Al doende word je wat voorzichtiger ;)
Als je zo'n fout maakt dan ga je ineens anders werken ( ik tenminste wel). Brandwonden zijn niet leuk ik was vroeger echt iemand die graag met vuur speelde.

Ton _004
henkmartian

Ton1959 schreef:Waarschijnlijk ging die benzine ook in de kachel. Toen ik werkte in de garage moesten we vaak benzinetanks aftappen omdat klanten per ongeluk de verkeerde brandstof tankte of omdat er wat water in de brandstof zat.
Dan stond je werkelijk tussen wolkwen van benzinedamp. Ik heb wat keren schrik gehad als er dan weer zo'n klant binnen liep met een sigaar in zijn mond.
Ik heb een keer bij een Volvo een chassisbalk gelast en snapte niet waarom de chassisbalk af en toe zo rookte aan de voorkant ern ik soms vlammen zag. De volgende dag wist ik het. In de balk lag een kunsstof brandstofleiding en die had ik doorgesmolten tijdens mijn laswerk. De benzine vulde de chassisbalk. Al doende word je wat voorzichtiger ;)
Als je zo'n fout maakt dan ga je ineens anders werken ( ik tenminste wel). Brandwonden zijn niet leuk ik was vroeger echt iemand die graag met vuur speelde.

Ton _004
klopt als een BUS !
ik heb ooit eens gezien bij de buurman.. vuurkorf even wat aanwakkeren met een lieter benzine
hij brande dus al en meneer kwakte een litertje benzine zo over het hout
vloog niet meteen in de fik, maar er kwam een wite damp vanaf en flink ook!
toen hij met de aansteker aankwam en opnieuw wilde aanmaken, je snapt hem al
een waar inferno van een steekvlam, hij heeft geluk gehad dat het alleen zijn wenkbrauwen en snor heeft gekost
niet toen het gebeurde, maar toen ik zag dat er verder niks was met hem
heb ik me waarlijk KROM gelachen,maar ja zo zie je maar weer
niet spelen met vuur... :D

[groet]
Henk

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Sleutelprojecten van leden”