Ervaring Givi ruit tegen over een nedplex ruit

Alles over windbescherming en aerodynamica.

Moderator: RT_Patrick

Gesloten

give ruit of nedplex ruit

Give Ruit 44 cm
6
35%
Nedplex ruit 46 cm
4
24%
Nedplex ruit 49 cm
7
41%

Totaal aantal stemmen: 17

mveenstra
Type: R1100RT
Bijz: Corbin zadel
V-stream scherm
Stuurverhogers
Land: nederland
Woonplaats of omgeving: Baarn/Terschuur

Ervaring Givi ruit tegen over een nedplex ruit

Ongelezen bericht door mveenstra »

hallo allemaal,

Ik ben aan het zoeken naar een verhoogde ruit voor op mijn -1100- nu zit ik te twijvelen tussen een givi 44 cm ruit of een nedplex 49/46 cm ruit. Wie kan mij vertellen wat de verschillen zijn tussen deze ruiten en wat zijn jullie ervaringen. ik ben zeer benieuwd wat jullie van deze ruiten vinden en welke jullie mij aanraden. (natuurlijk ook graag het waarom er bij)

Even ter informatie ik ben 1.81 en mijn zadel staat op zijn laagste stand.

Ik hoor graag jullie ervaringen.

Gr Michael.
Groetjes Mike,

Het is maar weer gebleken een RT rijd het beste met 100% afstelling. Iedere afwijking heeft effect op haar rijgedrag.
LHHC

Re: Ervaring Givi ruit tegen over een nedplex ruit

Ongelezen bericht door LHHC »

Michael,

Er zijn nog enkele populaire ruiten die vaak worden gebruikt, zoals bijvoorbeeld de V-stream van Ztechnik. Heb je die bewust weggelaten uit je keuzemogelijkheden? Ik ben zelf erg tevreden over deze ruit die weliswaar duurder is dan de Givi en Nedplex.
mveenstra
V-stream scherm
Stuurverhogers

LHHC schreef:Michael,

Er zijn nog enkele populaire ruiten die vaak worden gebruikt, zoals bijvoorbeeld de V-stream van Ztechnik. Heb je die bewust weggelaten uit je keuzemogelijkheden? Ik ben zelf erg tevreden over deze ruit die weliswaar duurder is dan de Givi en Nedplex.
Ja de prijs is een beetje het probleem. Ik heb naar v stream gekeken maar dan zit ik op 240 euro per scherm en voor ztechnik geld het zelfde. Ik heb mezelf een maximul van 200 euro gesteld voor een scherm. Dat heb ik gedaan omdat ik nog een aantal aanpassingen wil doen. Waaronder een topkoffer en stuurverhogers. Vandaar dus dat ik die andere weg heb gelaten.

Gr, Michael
Groetjes Mike,

Het is maar weer gebleken een RT rijd het beste met 100% afstelling. Iedere afwijking heeft effect op haar rijgedrag.
it's Micky
Type: R1200RT/LC
Bijz: brand new 2015
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Diemen

Ongelezen bericht door it's Micky »

Heb een tijdje met en Givi rondgereden, zadel op laagste stand maar ook soms op de middelste, ben 1.78 en had geen last van turbulentie rond de helm.
Door de flip-up in het ruit hoeft deze niet helemaal recht gezet te worden zoals je waarschijnlijk nu doet om het gebulder kwijt te raken.
maar dat is mijn ervaring, gekocht bij Rad in belgie,

succes, groet Mick _004
Only the strongest wil stay!

Honda Shadow, Honda Pacific Coast, Honda Pan European ST 1100, Suzuki Dl 650, Suzuki Burgman AN400, Vespa LXV 50, BMW R1100RT(Biarritz blau), R1150RT(2003, Titan silber), R1200RT(2010, Thunder grey) R1200RT(2013, Light grey)(2015,R1200RT LC Calistograu}
mveenstra
V-stream scherm
Stuurverhogers

it's Micky schreef:Heb een tijdje met en Givi rondgereden, zadel op laagste stand maar ook soms op de middelste, ben 1.78 en had geen last van turbulentie rond de helm.
Door de flip-up in het ruit hoeft deze niet helemaal recht gezet te worden zoals je waarschijnlijk nu doet om het gebulder kwijt te raken.
maar dat is mijn ervaring, gekocht bij Rad in belgie,

succes, groet Mick _004
Dat is inderdaad nu mijn ervaring. Alleen zelfs als hij op zijn hoogst staat. is het gebulder nog niet weg. Als ik dan iets buk en achter mijn ruit ga hangen dan is het wel zo goed als weg (zo ver het weg gaat dan) en rad had ik ook gevonden. Heb je het zelf gehaald of heb je het laten opsturen?
Groetjes Mike,

Inspector Gadget

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Ik heb de nodige ruiten gehad, getest en gebruikt.
Ik geef hieronder mijn persoonlijke mening en visie, en ik weet zeker dat er vast wel iemand is die het totaal met mij oneens is.

Degene die mij het minst bevallen is tot op heden, is de NedPlex (46cm).
Naast het feit dat ik het een ongelooflijk lelijke brede plaat vond, zat het ook nog mijn stuurspiegels in de weg.
In mijn optiek is de NedPlex niets anders dan een standaard BMW ruit die in alle richtingen vergroot is. (met alle respect, ik overdrijf natuurlijk een beetje, maar hopelijk begrijp je wat ik bedoel). Ergonomisch (lees: wind) is er niets aan technologische ontwikkeling gedaan, het is gewoon een groter stuk plastic voor je snufferd.
Ook bemerkte ik dat daardoor de wind nogal wat invloed had op het stuurgedrag.
Voor mij was de NedPlex een "miskoop".
Iemand anders wiens mening ik zeer respecteer en waardeer is met mijn ruit op zijn fiets gaan rijden en kwam na een uur (ook) zeer ontevreden terug.
Heel veel gebulder rond zijn hoofd.

Maar, als je de juiste lengte hebt, kán de NedPlex een uitkomst bieden.
Voordeel van de NedPlex dat je er soms mee kunt proefrijden, dan kan je zelf bepalen of het bevalt e.d.
Zou ik je met klem willen aanraden.
Je ziet regelmatig 2ehands NedPlex ruiten, I rest my case. ;)
Ok, "fout" grapje, sorry!
Voor mij was de NedPlex een kostbare afknapper, maar ik weet zeker dat er RT-rijders zijn bij wie de NedPlex wel beviel.
Waarschijnlijk dat de NedPlex 49 cm een betere oplossing geweest zou zijn voor mij. _001
Maar de afmetingen waren mij echt veel te groot, geen porem (voor mijn "smaak" dan, althans)
Ander voordeel van de NedPlex door zijn giga-afmetingen dat je deze gemakkelijk naar eigen "smaak" en inzicht kunt "verbouwen", wat sommige RT-forum leden ook gedaan hebben, naar wat ik begrepen heb.

Daarnaast heb ik BMW's officiële tour-ruit (=14 cm hoger dan de standaard ruit, volgens mij), en die bevalt eigenlijk best wel goed.
Daarop heb ik ook nog de Laminar Lip gemonteerd, wat ook weer helpt voor de wind, lawaai e.d. (het is zelfs volledig windstil in bepaalde standen) maar daardoor krijg je dus een vacuüm, niet altijd even wenselijk.
Maar, toch heb ik die ruit behouden, ook omdat die flink duur is, en je vrij weinig tegenkomt op de 2ehands markt.

En dan heb ik ook nog de aangehaalde Ztechnik VStream ruit.
En die bevalt echt helemaal top.
Ik heb verschillende forum leden op mijn dame laten rijden (om uiteenlopende redenen) en als ik vraag naar hun op- en aanmerkingen over de ZTechnik Ruit zijn die allemaal, zonder uitzondering, positief tot zeer positief.
Ja, het is geen goedkope ruit, maar gezien de geringe afmetingen en hoe goed het bevalt, is dit wat mij betreft dé ruit.

De Givi ruit heb ik helaas nog niet kunnen proberen, maar het enige wat ik daarvan dacht gezien te hebben is een zogenoemde flip-up aan de bovenkant, wat wellicht enige vertekening kan geven als je er door heen kijkt (en dat doe je), dat kán hinderlijk zijn.

De Givi ruit kom je niet zo heel vaak tegen in de 2ehands markt, maar is qua prijs best wel aantrekkelijk.

Door de meningen van de diverse bestuurders op mijn dame, ben ik gestopt met "verzamelen" na de ZTechnik VStream ruit.

Maar er zijn nog vele andere opties, mogelijkheden en oplossingen.

De belangrijkste tip is dat je een andere ruit altijd probeert op je eigen fiets en er ff mee gaat rijden, want het blijft iets heel persoonlijks.

Suc6 met je zoektocht, wens je veel wijsheid toe!
LHHC

Michael,

De Vstream koop je bij Motozoom al voor 199 en in Duitsland (Louis) voor 189 (ex. verzendkosten).
mveenstra
V-stream scherm
Stuurverhogers

LHHC schreef:Michael,

De Vstream koop je bij Motozoom al voor 199 en in Duitsland (Louis) voor 189 (ex. verzendkosten).
hoi LHHC,

Ik schaam me diep inderdaad. Ik heb al een tijdje internet afgezocht maar had motozoom helemaal niet eens bekeken. Dit bied inderdaad wel mogelijkheden. ik koop liever niet in het buitenland dus Duitsland valt voor mij af (mede omdat er een goed alternatief is) Maar nu ga ik inderdaad naar v-stream kijken. Wat zijn overigens jou ervaringen hiermee?
Groetjes Mike,

LHHC

Michael,

Mijn ervaringen en die van een aantal anderen vind je via dit draadje: viewtopic.php?f=36&t=2251
Blue Pugilist
Type: R1200RT
Woonplaats of omgeving: Julianadorp

Ongelezen bericht door Blue Pugilist »

Wellicht is het handig als bij vraag wordt vermeld over welk type RT het gaat. Ik kan me voorstellen dat de stroomlijnkarakteristieken van een R1150RT en een R1200RT totaal anders uitpakken.
Lets roll
Inspector Gadget

Blue Pugilist schreef:Wellicht is het handig als bij vraag wordt vermeld over welk type RT het gaat...
Dat is het slimme van ons forum, in de rechterkant van het scherm staat aangegeven welke motor de gewaardeerde forum-leden rijden.
Dus is deze, en voorgaande, discussie hoofdzakelijk de R11xxRT serie. ;)
mveenstra
V-stream scherm
Stuurverhogers

dutchmidiman schreef:
Blue Pugilist schreef:Wellicht is het handig als bij vraag wordt vermeld over welk type RT het gaat...
Dat is het slimme van ons forum, in de rechterkant van het scherm staat aangegeven welke motor de gewaardeerde forum-leden rijden.
Dus is deze, en voorgaande, discussie hoofdzakelijk de R11xxRT serie. ;)
En daarbij volgens mij staat dat toch echt in het bericht zelf. zelfs met een forum icoon er bij.
Groetjes Mike,

Inspector Gadget

Dat ook nog, inderdaad! _004
Willem Rietveld
Bijz: 2014
Land: Ned
Woonplaats of omgeving: Almere

Ongelezen bericht door Willem Rietveld »

Hallo, heb even in mijn oude berichten gekeken. Had het scherm bij Jensen in nijmegen (online) gekocht voor 199,= Wunderlich marathon scherm.
Was uitermate tevreden met dit scherm, ben 1.78m
Kon zo gauw mijn oude bericht niet hierheen krijgen met foto

Heb de oude en nieuwe ruit even gemeten, (de hoogte in het midden vanaf de inham tot bovenaan):

origineel: Marathonscherm wunderlich:

Hoogte 37,5 cm - - - - - - - - 43 cm
breedtste punt 50 cm - - - - - - - - - 56 cm

en ook nog even een foto, bij het origineel gaat de ruit na de steun direct al omhoog. Staat bij het onderwerp "showen die 1100rt"

gr, Willem.
Keep on beeming
Honda CB72, Honda CB550K3, 28 jaar vier wielen, BMWR1100RT, BMWR1200RT, BMWR1200RT/LC
Pieter

Ongelezen bericht door Pieter »

Vervangingsruit GIVI €96,00, mij bevalt hij uitstekend.
http://www.rad.eu/nl/c/p/633-givi-ruit- ... othermotos

Groetjes en suc6.

Pieter
it's Micky
Bijz: brand new 2015
Woonplaats of omgeving: Diemen

Ongelezen bericht door it's Micky »

Pieter schreef:Vervangingsruit GIVI €96,00, mij bevalt hij uitstekend.
http://www.rad.eu/nl/c/p/633-givi-ruit- ... othermotos

Groetjes en suc6.

Pieter
ik deel deze mening, overigens heb ik deze gebruikt op een R1150RT en niet zoals vermeld in mijn avatar op een 1200(net een nieuwe).
Bij het rijden kijk je over het ruit heen en niet er door heen, dat is het voordeel van die flip-up dat het ruit niet op de hoogste stand hoeft te staan.
kijk je er wel door heen dan staat deze echt te hoog of mis je iets.....
Only the strongest wil stay!

Honda Shadow, Honda Pacific Coast, Honda Pan European ST 1100, Suzuki Dl 650, Suzuki Burgman AN400, Vespa LXV 50, BMW R1100RT(Biarritz blau), R1150RT(2003, Titan silber), R1200RT(2010, Thunder grey) R1200RT(2013, Light grey)(2015,R1200RT LC Calistograu}
Inspector Gadget

Vreemd genoeg geeft die website niet aan dat er een Givi vervangingsruit is voor de R1100RT, alleen voor de R1150RT? _001
http://www.rad.eu/nl/c/p/633-givi-ruit- ... d241st.htm

Volgens mij was het verschil tussen de R1100RT en de R1150RT toch alleen dat voor de laatste er 3 gaten op 1 rij zitten, in plaats van 2 gaten, of vergis ik mij flink?

Maar, als ik op Givi's eigen website kijk, hetzelfde resultaat;
D241ST, Specific screen, transparent 48 x 51 cm (H x W)
Alleen hun Givi vervangingsruit voor de R1150RT, niet voor de R1100RT.

Apart, heel apart.

I'm confused now. :roll: :lol:
Pieter

Ongelezen bericht door Pieter »

Op de RAD website wordt via de knop geschikt voor, met codes aangeven R22 /R11RT dat hij geschikt is voor de R1100RT.
Maar ik neem aan dat jij daar ook naar heb gekeken. ;-)

Bij mij zit hij er in ieder geval op, past perfect vanwege de flip up staat de ruit lager als orgineel waardoor ik niet door
de flip up kijk.

gr

Pieter
Inspector Gadget

Ja, dat had ik gezien, maar is maar een deel-aanduiding, zijnde de R1150RT volgens RAD's website zelf.
(heb gekeken naar ook andere delen die specifiek zijn voor alleen de R1150RT en niet voor de R1100RT en vica versa, en bij de R1150RT wordt deze code weergegeven).

En dat geeft Givi's eigen website ook aan, alleen een ruit voor de R1150RT, niet voor de R1100RT.

Maar aangezien het bij jou past zullen we er maar vanuit gaan dat Givi's website "onvolledig" is en dat RAD dus ook "foutief" heeft overgenomen.

Aan de andere kant, ook ZTechnik geeft verschillende modellen tussen de R1100RT en de R1150RT !
Blijkbaar is er ergens een verschil! _001

Niet zo heel boeiend, geef ik direct toe :roll:
Opahak

Ongelezen bericht door Opahak »

dutchmidiman schreef:Ja, dat had ik gezien, maar is maar een deel-aanduiding, zijnde de R1150RT volgens RAD's website zelf.
(heb gekeken naar ook andere delen die specifiek zijn voor alleen de R1150RT en niet voor de R1100RT en vica versa, en bij de R1150RT wordt deze code weergegeven).

En dat geeft Givi's eigen website ook aan, alleen een ruit voor de R1150RT, niet voor de R1100RT.

Maar aangezien het bij jou past zullen we er maar vanuit gaan dat Givi's website "onvolledig" is en dat RAD dus ook "foutief" heeft overgenomen.

Aan de andere kant, ook ZTechnik geeft verschillende modellen tussen de R1100RT en de R1150RT !
Blijkbaar is er ergens een verschil! _001

Niet zo heel boeiend, geef ik direct toe :roll:

Yep de ruit vor de 1100 rt heeft twee schroefgaten en de ruit voor de 1150 rt 3. Ze passen overigens wel opelkaar _004
Dave

Ongelezen bericht door Dave »

Opahak schreef:Yep de ruit vor de 1100 rt heeft twee schroefgaten en de ruit voor de 1150 rt 3. Ze passen overigens wel opelkaar _004
Not quite so... Ook de ruit van de 1100 heeft (per zijde) 3 gaten. 2 grotere om de ruit op de hefboom te schroeven en 1 kleiner gaatje om de zwart kunststof afdekplaatjes aan het scherm vast te schroeven...

Maar dit is p.ssen op de vierkante millimeter natuurlijk...
Opahak

Dave schreef:
Opahak schreef:Yep de ruit vor de 1100 rt heeft twee schroefgaten en de ruit voor de 1150 rt 3. Ze passen overigens wel opelkaar _004
Not quite so... Ook de ruit van de 1100 heeft (per zijde) 3 gaten. 2 grotere om de ruit op de hefboom te schroeven en 1 kleiner gaatje om de zwart kunststof afdekplaatjes aan het scherm vast te schroeven...

Maar dit is p.ssen op de vierkante millimeter natuurlijk...
SOrry maar zowel op mijn huidge 1100rt als op mijn vorige 1100rt zaten er 2 schroefgaten in de originele ruit en daarmee zet je alles vast!

http://picasaweb.google.com/lh/photo/dG ... directlink
Wildripper
Type: R1200RT
Land: Tsss echt niet
Woonplaats of omgeving: Westfriesland

Ongelezen bericht door Wildripper »

Opahak schreef: SOrry maar zowel op mijn huidge 1100rt als op mijn vorige 1100rt zaten er 2 schroefgaten in de originele ruit en daarmee zet je alles vast!

http://picasaweb.google.com/lh/photo/dG ... directlink
Nou kijk wanneer je de afdekplaten eraf zijn het er drie, kijkt U maar. _004

Afbeelding
Zümo XT
Inspector Gadget

Heel apart allemaal, want mijn originele R1100RT ruit heeft drie gaten, de BMW Touring ruit heeft drie gaten en de ZTechnik VStream heeft ook drie gaten. :O

Indien gewenst kan ik de zwart plastic ruit-afschermingsdelen ook ff opzoeken om te zien of daar het 3e (binnen)schroefgat zat.
Ik meen van niet, maar kan mij (ook) vergissen, natuurlijk!

Maar goed, vierkante-millimeter werk inderdaad, niet zo heel belangrijk.
Dave

Achteraf bezien wel interessant als je de zwart kunststof strookjes wilt monteren (en dat wil je eigenlijk wel). Daar zit namelijk een nokje op dat in het middelste gat valt. Als dat gat er niet is, gaat die strook niet passen, of het wordt dremelen!
Opahak

Is dat derde gat dan niet voor de 1150 RT? Dat dacht ik namelijk altijd ;)
Dave

Mij is wel 's opgevallen dat dat derde gat behoorlijk zwart is
Big RT Smile
mveenstra
V-stream scherm
Stuurverhogers

nou ik heb een ruit gevonden. het is toch geen van de 3 geworden. het is namelijk een vstream geworden. ik heb hem al de r1100rt geplaatst. Maar helaas is de wereld bedekt met een mooie witte deken. Dus van rijden zal er helaas even niks komen. Maar zo gauw ik een proefrit heb gemaakt zal ik mijn bevindingen hier plaatsen.
Groetjes Mike,

Inspector Gadget

Gefelicitaart! _005 _004

Zeer goede keuze, denk ik.

En ik ben zeker benieuwd naar jou bevindingen!
En of ik dus de spreekwoordelijke "humble pie" moet gaan eten, of niet........ Big RT Smile
Opahak

mveenstra schreef:nou ik heb een ruit gevonden. het is toch geen van de 3 geworden. het is namelijk een vstream geworden. ik heb hem al de r1100rt geplaatst. Maar helaas is de wereld bedekt met een mooie witte deken. Dus van rijden zal er helaas even niks komen. Maar zo gauw ik een proefrit heb gemaakt zal ik mijn bevindingen hier plaatsen.

Hoi MIke,

Ook ik ben heel benieuwd _004

Groetjes

P.S. waar heb je de ruit op de kop getikt?
mveenstra
V-stream scherm
Stuurverhogers

Opahak schreef:
mveenstra schreef:nou ik heb een ruit gevonden. het is toch geen van de 3 geworden. het is namelijk een vstream geworden. ik heb hem al de r1100rt geplaatst. Maar helaas is de wereld bedekt met een mooie witte deken. Dus van rijden zal er helaas even niks komen. Maar zo gauw ik een proefrit heb gemaakt zal ik mijn bevindingen hier plaatsen.

Hoi MIke,

Ook ik ben heel benieuwd _004

Groetjes

P.S. waar heb je de ruit op de kop getikt?

Hoi paul,

Ik heb hem gekocht bij motozoom. Voor 199 eurie.

Gr Michael
Groetjes Mike,

mveenstra
V-stream scherm
Stuurverhogers

nou 1 januari voor het eerst een test rit gemaakt met de nieuwe ruit. Wat een verschil zeg. Echt niet normaal. Met de standaard ruit kon ik niet op de snelweg met mijn vizier open rijden omdat ik direct druk op mijn nek voelde. nu reed ik op de snelweg en pas toen het begon te miezeren had ik door dat ik mijn vizier helemaal niet dicht had. Gewoon nergens last van. ook de wind merk ik weinig meer van. Het is nu nog meer als normaal genieten tijdens het rijden. hij staat wel helemaal omhoog want anders voel ik toch wel wat. nee ik ben absoluut te vrede over deze ruit en hij was vrij simpel te plaatsen. het enige wat mij opvalt is dat hij bij hoge snelheid begint te trillen. Maar ja dat kan ook haast niet anders bij een ruit die zo een stuk langer is. (overigens op de laagste stand is dit niet het geval)
Groetjes Mike,

Inspector Gadget

Tja, ik kan alleen maar zeggen; welkom bij de "vStream-familie" ;)
Gefelicitaart! _004

Natuurlijk lees je soms claims die te goed klinken om waar te zijn, gebakken lucht, dingen die je niet goed kunt onderzoeken, etc.

Maar ZTechnik beweert dat de ruit speciaal gevormd is, en ik kan jou ervaringen alleen maar onderschrijven.
Alleen bij flinke regen doe ik mijn vizier dicht, maar net zo vaak "vergeet" ik het (ook) :roll:

Wat betreft het bewegen van de ruit, het "flexen";
Dat probleem heb ik zelf nog niet bemerkt, maar nu rij ik nimmer echt snel, max 125 km/uur of zo.

Misschien is het verstandig om even als je de fiets op de middenbok zet, je ruit in de verschillende standen met de handen aan de bovenkant beet te pakken om te zien of er dan beweging in zit. Ook zijdelings.
Er kán wellicht speling zitten op het ruit-geleidingsmechanisme, in bepaalde stand(en). _001

Controleer ook of je boutjes op de ruit zelf goed vast zitten.

Nu moet ik wel ff eerlijk bekennen dat ik niet de zwart-plastic ruit-afdekkingskapjes van Herrn BMW gebruik, maar aluminium afdekkingen van Herrn Wunderlich.
En die heeft een opstaand randje die in het ruit-gat valt, waarbij ik grote-maat zacht-plastic ringen gebruik tussen de ruit zelf en de Wunderlich aluminium afdek-plaatjes omdat ik hoop dat dit voorkomt dat door de krachten er barstjes in de ruit kunnen komen.
Rijwind heeft behoorlijk wat kracht, bemerk ik.

Ik zal daarom ook nimmer beweren dat ik een "normaal" persoon ben. 8-) :lol:
mveenstra
V-stream scherm
Stuurverhogers

dutchmidiman schreef:Tja, ik kan alleen maar zeggen; welkom bij de "vStream-familie" ;)
Gefelicitaart! _004

Natuurlijk lees je soms claims die te goed klinken om waar te zijn, gebakken lucht, dingen die je niet goed kunt onderzoeken, etc.

Maar ZTechnik beweert dat de ruit speciaal gevormd is, en ik kan jou ervaringen alleen maar onderschrijven.
Alleen bij flinke regen doe ik mijn vizier dicht, maar net zo vaak "vergeet" ik het (ook) :roll:

Wat betreft het bewegen van de ruit, het "flexen";
Dat probleem heb ik zelf nog niet bemerkt, maar nu rij ik nimmer echt snel, max 125 km/uur of zo.

Misschien is het verstandig om even als je de fiets op de middenbok zet, je ruit in de verschillende standen met de handen aan de bovenkant beet te pakken om te zien of er dan beweging in zit. Ook zijdelings.
Er kán wellicht speling zitten op het ruit-geleidingsmechanisme, in bepaalde stand(en). _001

Controleer ook of je boutjes op de ruit zelf goed vast zitten.

Nu moet ik wel ff eerlijk bekennen dat ik niet de zwart-plastic ruit-afdekkingskapjes van Herrn BMW gebruik, maar aluminium afdekkingen van Herrn Wunderlich.
En die heeft een opstaand randje die in het ruit-gat valt, waarbij ik grote-maat zacht-plastic ringen gebruik tussen de ruit zelf en de Wunderlich aluminium afdek-plaatjes omdat ik hoop dat dit voorkomt dat door de krachten er barstjes in de ruit kunnen komen.
Rijwind heeft behoorlijk wat kracht, bemerk ik.

Ik zal daarom ook nimmer beweren dat ik een "normaal" persoon ben. 8-) :lol:
Nou het is niet de hele ruit maar vooral de bovenkant. ik ben er mee naar motozoom geweest maar die geven aan dat het zo hoort. op zich als de dame op haar bok staat kan ik de ruit niet bewegen. ja de bovenkant wel. maar het is niet zo dat er speling bij de afdekplaatjes zit. Overigens gebruik ik wel de standaard bmw plaatjes. maar ook ik heb er zacht plastic ringen tussen gezet toen ik zag hoe het vast zat. vond dat toch niet echt ideaal.

Kort gezegd ik ben gewoon erg te vrede over de ruit ook met een klein beetje speling aan de bovenkant.
Groetjes Mike,

Inspector Gadget

mveenstra schreef: Nou het is niet de hele ruit maar vooral de bovenkant. ik ben er mee naar motozoom geweest maar die geven aan dat het zo hoort.
Ik rij dag-en-nacht met camera's aan en ik heb een aantal opnames terug bekeken en kan zeggen dat ik de ruit vooralsnog niet zie bewegen zoals jij beschrijft cq. ik van je begrijp.
Af-en-toe wel wat trillen, maar dan trilt de hele fiets.

Blijf het heel apart vinden, en ik herken dit dus niet, vreemd genoeg.

Misschien omdat jou ruit nieuw is, en de mijne al weer wat ouder, en daardoor iets harder cq minder flexibel? _001
Ik roep/gok maar wat.
Het enige wat ik kan bedenken is dat mijn fiets iets anders op z'n "poten" staat, omdat ik er HyperPro's onder heb zitten.
En mijn fiets dus ook anders in de wind "staat".

Maar, ik zou het zeker in de gaten houden of evt. bij de officiële importeur (MDI) navraag doen.
Ik zou het niet er zo maar bij laten, wat dat betreft.

En anders moeten we binnenkort eens een vergelijk maken, je zit niet ver bij mij vandaan, wat dat betreft. :idea:

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Kuip & Ruiten”