Ik ben aan het zoeken naar een verhoogde ruit voor op mijn

Even ter informatie ik ben 1.81 en mijn zadel staat op zijn laagste stand.
Ik hoor graag jullie ervaringen.
Gr Michael.
Moderator: RT_Patrick
Ja de prijs is een beetje het probleem. Ik heb naar v stream gekeken maar dan zit ik op 240 euro per scherm en voor ztechnik geld het zelfde. Ik heb mezelf een maximul van 200 euro gesteld voor een scherm. Dat heb ik gedaan omdat ik nog een aantal aanpassingen wil doen. Waaronder een topkoffer en stuurverhogers. Vandaar dus dat ik die andere weg heb gelaten.LHHC schreef:Michael,
Er zijn nog enkele populaire ruiten die vaak worden gebruikt, zoals bijvoorbeeld de V-stream van Ztechnik. Heb je die bewust weggelaten uit je keuzemogelijkheden? Ik ben zelf erg tevreden over deze ruit die weliswaar duurder is dan de Givi en Nedplex.
Dat is inderdaad nu mijn ervaring. Alleen zelfs als hij op zijn hoogst staat. is het gebulder nog niet weg. Als ik dan iets buk en achter mijn ruit ga hangen dan is het wel zo goed als weg (zo ver het weg gaat dan) en rad had ik ook gevonden. Heb je het zelf gehaald of heb je het laten opsturen?it's Micky schreef:Heb een tijdje met en Givi rondgereden, zadel op laagste stand maar ook soms op de middelste, ben 1.78 en had geen last van turbulentie rond de helm.
Door de flip-up in het ruit hoeft deze niet helemaal recht gezet te worden zoals je waarschijnlijk nu doet om het gebulder kwijt te raken.
maar dat is mijn ervaring, gekocht bij Rad in belgie,
succes, groet Mick
hoi LHHC,LHHC schreef:Michael,
De Vstream koop je bij Motozoom al voor 199 en in Duitsland (Louis) voor 189 (ex. verzendkosten).
Dat is het slimme van ons forum, in de rechterkant van het scherm staat aangegeven welke motor de gewaardeerde forum-leden rijden.Blue Pugilist schreef:Wellicht is het handig als bij vraag wordt vermeld over welk type RT het gaat...
En daarbij volgens mij staat dat toch echt in het bericht zelf. zelfs met een forum icoon er bij.dutchmidiman schreef:Dat is het slimme van ons forum, in de rechterkant van het scherm staat aangegeven welke motor de gewaardeerde forum-leden rijden.Blue Pugilist schreef:Wellicht is het handig als bij vraag wordt vermeld over welk type RT het gaat...
Dus is deze, en voorgaande, discussie hoofdzakelijk de R11xxRT serie.
ik deel deze mening, overigens heb ik deze gebruikt op een R1150RT en niet zoals vermeld in mijn avatar op een 1200(net een nieuwe).Pieter schreef:Vervangingsruit GIVI €96,00, mij bevalt hij uitstekend.
http://www.rad.eu/nl/c/p/633-givi-ruit- ... othermotos
Groetjes en suc6.
Pieter
dutchmidiman schreef:Ja, dat had ik gezien, maar is maar een deel-aanduiding, zijnde de R1150RT volgens RAD's website zelf.
(heb gekeken naar ook andere delen die specifiek zijn voor alleen de R1150RT en niet voor de R1100RT en vica versa, en bij de R1150RT wordt deze code weergegeven).
En dat geeft Givi's eigen website ook aan, alleen een ruit voor de R1150RT, niet voor de R1100RT.
Maar aangezien het bij jou past zullen we er maar vanuit gaan dat Givi's website "onvolledig" is en dat RAD dus ook "foutief" heeft overgenomen.
Aan de andere kant, ook ZTechnik geeft verschillende modellen tussen de R1100RT en de R1150RT !
Blijkbaar is er ergens een verschil!![]()
Niet zo heel boeiend, geef ik direct toe :roll:
Not quite so... Ook de ruit van de 1100 heeft (per zijde) 3 gaten. 2 grotere om de ruit op de hefboom te schroeven en 1 kleiner gaatje om de zwart kunststof afdekplaatjes aan het scherm vast te schroeven...Opahak schreef:Yep de ruit vor de 1100 rt heeft twee schroefgaten en de ruit voor de 1150 rt 3. Ze passen overigens wel opelkaar
SOrry maar zowel op mijn huidge 1100rt als op mijn vorige 1100rt zaten er 2 schroefgaten in de originele ruit en daarmee zet je alles vast!Dave schreef:Not quite so... Ook de ruit van de 1100 heeft (per zijde) 3 gaten. 2 grotere om de ruit op de hefboom te schroeven en 1 kleiner gaatje om de zwart kunststof afdekplaatjes aan het scherm vast te schroeven...Opahak schreef:Yep de ruit vor de 1100 rt heeft twee schroefgaten en de ruit voor de 1150 rt 3. Ze passen overigens wel opelkaar
Maar dit is p.ssen op de vierkante millimeter natuurlijk...
Nou kijk wanneer je de afdekplaten eraf zijn het er drie, kijkt U maar.Opahak schreef: SOrry maar zowel op mijn huidge 1100rt als op mijn vorige 1100rt zaten er 2 schroefgaten in de originele ruit en daarmee zet je alles vast!
http://picasaweb.google.com/lh/photo/dG ... directlink
mveenstra schreef:nou ik heb een ruit gevonden. het is toch geen van de 3 geworden. het is namelijk een vstream geworden. ik heb hem al de r1100rt geplaatst. Maar helaas is de wereld bedekt met een mooie witte deken. Dus van rijden zal er helaas even niks komen. Maar zo gauw ik een proefrit heb gemaakt zal ik mijn bevindingen hier plaatsen.
Opahak schreef:mveenstra schreef:nou ik heb een ruit gevonden. het is toch geen van de 3 geworden. het is namelijk een vstream geworden. ik heb hem al de r1100rt geplaatst. Maar helaas is de wereld bedekt met een mooie witte deken. Dus van rijden zal er helaas even niks komen. Maar zo gauw ik een proefrit heb gemaakt zal ik mijn bevindingen hier plaatsen.
Hoi MIke,
Ook ik ben heel benieuwd![]()
Groetjes
P.S. waar heb je de ruit op de kop getikt?
Nou het is niet de hele ruit maar vooral de bovenkant. ik ben er mee naar motozoom geweest maar die geven aan dat het zo hoort. op zich als de dame op haar bok staat kan ik de ruit niet bewegen. ja de bovenkant wel. maar het is niet zo dat er speling bij de afdekplaatjes zit. Overigens gebruik ik wel de standaard bmw plaatjes. maar ook ik heb er zacht plastic ringen tussen gezet toen ik zag hoe het vast zat. vond dat toch niet echt ideaal.dutchmidiman schreef:Tja, ik kan alleen maar zeggen; welkom bij de "vStream-familie"![]()
Gefelicitaart!![]()
Natuurlijk lees je soms claims die te goed klinken om waar te zijn, gebakken lucht, dingen die je niet goed kunt onderzoeken, etc.
Maar ZTechnik beweert dat de ruit speciaal gevormd is, en ik kan jou ervaringen alleen maar onderschrijven.
Alleen bij flinke regen doe ik mijn vizier dicht, maar net zo vaak "vergeet" ik het (ook) :roll:
Wat betreft het bewegen van de ruit, het "flexen";
Dat probleem heb ik zelf nog niet bemerkt, maar nu rij ik nimmer echt snel, max 125 km/uur of zo.
Misschien is het verstandig om even als je de fiets op de middenbok zet, je ruit in de verschillende standen met de handen aan de bovenkant beet te pakken om te zien of er dan beweging in zit. Ook zijdelings.
Er kán wellicht speling zitten op het ruit-geleidingsmechanisme, in bepaalde stand(en).![]()
Controleer ook of je boutjes op de ruit zelf goed vast zitten.
Nu moet ik wel ff eerlijk bekennen dat ik niet de zwart-plastic ruit-afdekkingskapjes van Herrn BMW gebruik, maar aluminium afdekkingen van Herrn Wunderlich.
En die heeft een opstaand randje die in het ruit-gat valt, waarbij ik grote-maat zacht-plastic ringen gebruik tussen de ruit zelf en de Wunderlich aluminium afdek-plaatjes omdat ik hoop dat dit voorkomt dat door de krachten er barstjes in de ruit kunnen komen.
Rijwind heeft behoorlijk wat kracht, bemerk ik.
Ik zal daarom ook nimmer beweren dat ik een "normaal" persoon ben. 8-) :lol:
Ik rij dag-en-nacht met camera's aan en ik heb een aantal opnames terug bekeken en kan zeggen dat ik de ruit vooralsnog niet zie bewegen zoals jij beschrijft cq. ik van je begrijp.mveenstra schreef: Nou het is niet de hele ruit maar vooral de bovenkant. ik ben er mee naar motozoom geweest maar die geven aan dat het zo hoort.
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!