Opgelost: 12v aansluiting in kuip R1150RT

Bekabeling, zekeringen, accessoires en storingen.

Moderator: RT_Patrick

Gesloten
jacobh

Opgelost: 12v aansluiting in kuip R1150RT

Ongelezen bericht door jacobh »

Hallo Allemaal,

Sinds kort een R1150RT van 2001 gekocht en wil hier graag mijn Garmin Quest op aansluiten.

Nu ben ik opzoek naar een plek waar ik het beste de 12 volt vanaf kan tappen. Bij voorkeur geschakeld door contact.

Moet het elektrische schema nog even opzoeken maar was benieuwd wat de ervaringen van jullie zijn

Jacob
PeeWee

Ongelezen bericht door PeeWee »

Hoi Jacob
Ik heb mijn zumo gewoon op 1 van de 12-volt stopcontacten bij het zadel aangesloten met een BMW stekker.
Groeten PeeWee
JOS WRSM
Erelid
Erelid
Type: Ik heb geen motor (meer)
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Amsterdam
Contacteer:

Re: 12v aansluiting in kuip R1150RT

Ongelezen bericht door JOS WRSM »

Op viewtopic.php?f=9&t=13 vind je div. bedradingschema's . . . .
Met vriendelijke motorgroet
Jos WRSM
Beamietoo

Ongelezen bericht door Beamietoo »

Hoi Jacob,

Een makkelijke aansluitings plek voor de klein stroom gebruiker is op de draden naar de stadslamp.

Merry Christmas !
Kenny
Baird
2024
2024
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R1200GS LC
Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda

Ongelezen bericht door Baird »

Aan de linkerkant van het kuipframe zit een lichtblauwe stekker voor de radio/speakers, daar kun je zowel min als plus vanaf halen. Andere geschakelde optie is de mistlampschakelaar, daar vindt je ook min en plus.
BeRT

R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volvo XC40 T5 Recharge Inscription

ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x). 500k+ km
Brommertje114

Ongelezen bericht door Brommertje114 »

Baird schreef:Aan de linkerkant van het kuipframe zit een lichtblauwe stekker voor de radio/speakers, daar kun je zowel min als plus vanaf halen. Andere geschakelde optie is de mistlampschakelaar, daar vindt je ook min en plus.
Heee... da's handig, ik zit met een soortgelijke vraag! Of eentje die hier op z'n minst wat mee te maken heeft :oops:
Bij aankoop van de brommeRT heeft de dealeRT de aansluiting voor mijn StreetPilot III op die lichtblauwe stekker aangesloten. Nu heb ik sinds kort een andere gps en die heeft een andere aansluiting dus ik moet het kabeltje vervangen. M'n bedoeling is om dan gelijk de intercom permanent in te bouwen zodat ik Truus in m'n helm kan horen zeggen waar ik tijdens de toertocht van het rtreffen2011 heen moet.
Die lichtblauwe stekker... is die makkelijk te bereiken na weghalen van het opbergvak of moet daarvoor echt 't complete linkerkuipdeel verwijderd worden?

Alvast bedankt voor de reacties :!:

[groet] Eric
Baird
2024
2024
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R1200GS LC
Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda

Ongelezen bericht door Baird »

@Brommertje114.

Het verwijderen van de linker zijkant is noodzakelijk maar stelt eigenlijk weinig voor. Het is een kwestie van een paar keer doen, zet wel het deksel van het bakje open als je het kuipdeel verwijderd of terug zet. Als ik me druk maak haal ik de complete tupperware er in rond de 5 minuten af, dus als je het niet zo vaak doet is 10 minuten voor één zijkant keurig!
Volgorde: topkoffer, zijkoffer, beide zadels, zwarte plaat bij het 'optilhandvat', onderkuipdeel aan één kant, spiegel eraf, schroeven verwijderen van de rest( bij de oliekoeler een laaaange schroevendraaier gebruiken, één plastic schroefje van het kuipdeel, bagage-bak-deksel open zetten, bij het verwijderen van het kuipdeel even letten op de opstaande lip midden tussen de oliekoeler en de spiegelpositie, kuipdeel met een draaiende beweging verwijderen.

Je ziet dan de lichtblauwe stekker zitten vóór het bakje ( dat kan blijven zitten), even prikken met de multimeter wat wat is of anders een nieuwe contrastekker kopen en die gebruiken.

Thats all folks!
BeRT

R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volvo XC40 T5 Recharge Inscription

ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x). 500k+ km
Brommertje114

Ongelezen bericht door Brommertje114 »

beRT,

Bedankt voor deze duidelijke uitleg _004, nu moet 't me wel lukken.
En nu nog even wachten op een dag dat er geen regen valt of verwacht wordt, want mijn garage is 't trottoir voor de deur...

[groet]
Eric
japachap
Type: R1150RT
Bijz: LEDs en reflectors, Fans en Farkles
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Enschede

Ongelezen bericht door japachap »

Afbeelding

Ik heb ook meer info en bedradings schemas hier-
http://www.bmrider.com/forums/showthrea ... ing&page=3
De groeten!
(excuuses als mijn taalgebruik niet altijd goed is- Nederlands is mijn tweede taal, maar ik verbeter het snel!)

Voorheen- Yamaha RXS100, Honda CB450DX-K, Yamaha XJ900F-4BB2
Nu- BMW R1150RT Twinspark 2003
jacobh

Ongelezen bericht door jacobh »

Ik heb gebruik gemaakt van de mistschakelaar optie. De contacten op de schakelaar zijn gesoldeerd waardoor ik zonder problemen
een extra aansluiting kon maken.

Jacob

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Elektrische Systemen”