Middenbok steun
Moderator: RT_Patrick
- Det
- Type: Ik heb geen motor (meer)
- Bijz: op dit moment even motorloos; hoop niet te lang 🤤
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Hellevoet
Middenbok steun
Hallo mede 11x0 RT-ers.
Ik wilde jullie hier niet van onthouden !
Heb onlangs in DE dit extra steuntje voor de middenbok op de kop getikt. Helemaal super !
Ik zal niet zeggen dat de middenbok van de RT gammel is, maar echt stevig is 'ie nou ook weer niet. Dit stukje fraai gevormd aluminium zorgt ervoor dat de middenbok niet zomaar inklapt als je stevig aan het poetsen bent of als je aan de machine sleutelt.
Groet, Det
Ik wilde jullie hier niet van onthouden !
Heb onlangs in DE dit extra steuntje voor de middenbok op de kop getikt. Helemaal super !
Ik zal niet zeggen dat de middenbok van de RT gammel is, maar echt stevig is 'ie nou ook weer niet. Dit stukje fraai gevormd aluminium zorgt ervoor dat de middenbok niet zomaar inklapt als je stevig aan het poetsen bent of als je aan de machine sleutelt.
Groet, Det
Im tiefen Inneren weiß eigentlich ein jeder daß die BMW die einzig Wahre ist ...
Re: Middenbok steun
Hallo Det,
Dat lijkt me een heel handig hulpstuk, heb altijd het gevoel dat - als de motor zonder koffers op de bok staat - hij/zij voorover kiepert.
Waar is dit verkrijgbaar??
Dat lijkt me een heel handig hulpstuk, heb altijd het gevoel dat - als de motor zonder koffers op de bok staat - hij/zij voorover kiepert.
Waar is dit verkrijgbaar??
- Det
- Type: Ik heb geen motor (meer)
- Bijz: op dit moment even motorloos; hoop niet te lang 🤤
- Woonplaats of omgeving: Hellevoet
Hey LHHC,
ik heb de steun bij een mede RT-rijder uit Duitsland weg; heb me ook op het duitse RT forum aangemeld
Tommy, de kerel die de steun heeft gemaakt, maakt ze op bestelling - allemaal voor de hobby. Hij heeft in z'n kelder genoeg gereedschap staan om de doorsnee werkplaatshouder te doen kwijlen
De steun kostte 17½ €uri's, inclusief verzendkosten naar NL
Ik heb zo niet direct z'n contactgegevens paraat, maar die kan ik uiteraard voor je opzoeken als je wilt.
Groet, Det
ik heb de steun bij een mede RT-rijder uit Duitsland weg; heb me ook op het duitse RT forum aangemeld

Tommy, de kerel die de steun heeft gemaakt, maakt ze op bestelling - allemaal voor de hobby. Hij heeft in z'n kelder genoeg gereedschap staan om de doorsnee werkplaatshouder te doen kwijlen

De steun kostte 17½ €uri's, inclusief verzendkosten naar NL

Ik heb zo niet direct z'n contactgegevens paraat, maar die kan ik uiteraard voor je opzoeken als je wilt.
Groet, Det
Im tiefen Inneren weiß eigentlich ein jeder daß die BMW die einzig Wahre ist ...
Hallo Det,
Als je die gegevens wil opzoeken, heel graag. Ik denk dat er meer forumleden zijn die belangstelling zullen hebben voor dit 'hulpstuk'.
Alvast bedankt.
Als je die gegevens wil opzoeken, heel graag. Ik denk dat er meer forumleden zijn die belangstelling zullen hebben voor dit 'hulpstuk'.
Alvast bedankt.
Maar als ik het goed zie moet je dit steuntje er telkens op en af schroeven. Of vergis ik me? En als dat wel het geval is doet een spanband hetzelfde. Even bandje van voorwiel naar standaard en klaar ben je. Dit deed ik eerst ook altijd als de motor mee ging op de boot.
Ton

Ton
- Kees BMW
Goedenavond.
Ik doe het al jaren met een spanbandje,ik heb me dat vroeger al aan geleerd vooral met het kamperen is dat belangrijk omdat het kampeerterein nooit vlak is.
Ik doe het al jaren met een spanbandje,ik heb me dat vroeger al aan geleerd vooral met het kamperen is dat belangrijk omdat het kampeerterein nooit vlak is.
Kees BMW
Helaas zit daar bij mij al een motorbeschermplaat (van Herrn. Wunderlich :roll: ), ik zou dus alleen een spanband kunnen gebruiken.
Maar, loop je dan niet het gevaar dat je voorvork krom getrokken zou kunnen worden?
Daarom gebruik ik de voor-rem klem van Ariete (Ariete Brake Lock)
Volgens mij ideaal, of niet?
(klik om in te zoomen)

Maar, loop je dan niet het gevaar dat je voorvork krom getrokken zou kunnen worden?

Daarom gebruik ik de voor-rem klem van Ariete (Ariete Brake Lock)

Volgens mij ideaal, of niet?
(klik om in te zoomen)

Hoi Rob
Ik bedoel met een spanband gewoon zo'n goedkoop dingetje waar je puur op handkracht de band strak trekt. Maar staat de RT door de kuip een beetje meer wankel op de standaard dan door het extra gewicht aan de voorzijde Zou goed kunnen nauurlijk dat het zwaartepunt ver naar voren verschuift.
Ton
Ik bedoel met een spanband gewoon zo'n goedkoop dingetje waar je puur op handkracht de band strak trekt. Maar staat de RT door de kuip een beetje meer wankel op de standaard dan door het extra gewicht aan de voorzijde Zou goed kunnen nauurlijk dat het zwaartepunt ver naar voren verschuift.
Ton
Tenzij je de koffers vol hebt zitten, een topkoffer vol hebt en daarnaast nog een bagagerol op de buddy hebt gebonden. Dan verschuift het zwaartepunt weer verder naar achteren...
{zucht} laat ik mijn reactie maar weer weghalen....
Laatst gewijzigd door Inspector Gadget op 12 dec 2010, 18:21, 1 keer totaal gewijzigd.
- Baird
- 2024
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: R1200GS LC
- Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda
Jongens , waar gááát dit over? de sterkte van het blokkeerstangetje?
Als je heftig sleutelt is het reeds genoemde goedkope spanbandje voldoende om te voorkomen dat de boel inklapt, als het voorwiel er uit is leunt hij zo hard naar achteren dan hij er niet af klapt, ga je parkeren op hellend terrein dan de neus omhoog ( wil hij zelf naar achteren, standaard blokkeert dat ). Je gaat toch geen aluminium stang aan je motor schroeven om je standaard te zekeren!! _003

Als je heftig sleutelt is het reeds genoemde goedkope spanbandje voldoende om te voorkomen dat de boel inklapt, als het voorwiel er uit is leunt hij zo hard naar achteren dan hij er niet af klapt, ga je parkeren op hellend terrein dan de neus omhoog ( wil hij zelf naar achteren, standaard blokkeert dat ). Je gaat toch geen aluminium stang aan je motor schroeven om je standaard te zekeren!! _003

Met vriendelijke motorgroet
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volvo XC40 T5 Recharge Inscription
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x). 500k+ km
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volvo XC40 T5 Recharge Inscription
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x). 500k+ km
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 4 Reacties
- 3723 Weergaves
-
Laatste bericht door Jos1200rt
-
- 21 Reacties