Gemel alarm

Bekabeling, zekeringen, accessoires en storingen.

Moderator: RT_Patrick

Gesloten
Eddy
Type: R1200RT
Bijz: Ostgrau metallic mat
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Doesburg

Gemel alarm

Ongelezen bericht door Eddy »

Vandaag even een nieuwe afstandsbediening geprogrammeerd op mijn BMW (gemel) alarm installatie. -1150-
Ik kocht de motor en er zat één afstandsbediening en één inductieve sleutel bij. Verder 6 sleutels. Dus aan sleutels géén gebrek maar als je een afstandsbediening kwijt bent en de indusctieve sleutel werkt niet heb je wel een probleem.
Afstandsbediening bij de BMW dealer gekocht € 49 niet echt duur en ik denk dat programmeren we even. _001 Als de inductieve sleutel werkt dan is het géén probleem om de sleutel te programmeren. Dus contact gehad met de BMW dealer en deze uitgelegd dat de inductieve sleutel af en toe problemen geeft met de werking. Oorzaken zijn vaak vervuiling van de led . Dus de led schoongemaakt en jawel hoor hij werkt. Dus nu was de afstandsbediening programmeren een fluitje van een cent.
Alarm ook in de B modus ingesteld dwz dat als het alarm uit staat dan is ook gelijk de startonderbreker inactief. Dus sleutel omdraaien en rijden maar. Dit was niet bij de A modus omdat je dan het alarm uitzet maar dan moet je de startonderbreker apart uitzetten (extra handeling )

Al met al heb ik nu twee werkende afstandsbedieningen en één werkende inductieve sleutel en de alarminstallatie in de stand die veel comfort bied.
Dus we zijn weer helemaal happy en het blijft leuk om zo een beetje te knutselen met je RT.

Dus wie problemen heeft met een gemel alarm laat het maar weten _004

Grtz Eddy
Het leven is zo mooi daar kun je nog géén 1/2 uur dood voor zijn.
Inspector Gadget

Re: Gemel alarm

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Van die vervuiling klopt, heb ik ook last van gehad;
viewtopic.php?f=45&t=915&start=0&hilit=gummetje

De programmeerhandleiding (te vinden op het forum in Handige Downloads) is redelijk compleet.

Het enige lastige is tijdig het alarm in programmeermodi te krijgen, en dan alle sleutels opnieuw aanmelden.
Ik heb het zelf een paar keer getracht, maar is mij nog niet gelukt de 2e AB te synchroniseren, aangezien ik "bang" ben dat ik alle sleutels (1x werkende AB en 2x inductieve sleutels) "kwijt" raak in de programmering, en dan een probleem heb. ;)

Ik laat het tzt anders wel een bevriende BWM dealeRT doen.

PS: Geheel terzijde, maar volgens mijn informatie is het voor de SCM-goedkeuring (zover dat (nog) geldig is voor de R1100RT versie alarm _001) verplicht dat de automatische inschakeling van de wegrijdblokkering aan staat.
Eddy
Type: R1200RT
Bijz: Ostgrau metallic mat
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Doesburg

Ongelezen bericht door Eddy »

dutchmidiman schreef:Van die vervuiling klopt, heb ik ook last van gehad;
viewtopic.php?f=45&t=915&start=0&hilit=gummetje

De programmeerhandleiding (te vinden op het forum in Handige Downloads) is redelijk compleet.

Het enige lastige is tijdig het alarm in programmeermodi te krijgen, en dan alle sleutels opnieuw aanmelden.
Ik heb het zelf een paar keer getracht, maar is mij nog niet gelukt de 2e AB te synchroniseren, aangezien ik "bang" ben dat ik alle sleutels (1x werkende AB en 2x inductieve sleutels) "kwijt" raak in de programmering, en dan een probleem heb. ;)

Ik laat het tzt anders wel een bevriende BWM dealeRT doen.

PS: Geheel terzijde, maar volgens mijn informatie is het voor de SCM-goedkeuring (zover dat (nog) geldig is voor de R1100RT versie alarm _001) verplicht dat de automatische inschakeling van de wegrijdblokkering aan staat.
Het is inderdaad zo dat de startonderbreker aan moet staan volgens de SCM-goedkeuring. Maar dat dat is voor mij niet zo van belang.Het alarm werkt en de startonderbreker is actief als het alarm ingeschakeld word. Volgens mijn verzekering maakt het niks uit of er alarm op de motor zit of niet i.v.m. premie etc.
Ik kijk wat voor mij makkelijk is en dat de sleutels werken is voor mij belangrijk. Als ik ergens in europa sta met de RT en ik krijg hem niet van het alarm dan kost het veel meer om de motor weer aan het lopen te krijgen. .
Je kunt gewoon met de AB aan het programmeren hoor .Je hoeft dan de inductieve sleutels niet opnieuw te programmeren. En als je de AB wilt programmeren moet je dit bij alletwee de AB's doen achter elkaar. Werkt perfect . Je kunt er niks aan verkloten _001 .

Grtz Eddy
Het leven is zo mooi daar kun je nog géén 1/2 uur dood voor zijn.
Inspector Gadget

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Ok, bedankt! _004

Misschien ga ik het nog eens proberen. :$

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Elektrische Systemen”