Opgelost: HELP met navigator III !!
Moderator: RT_Patrick
Opgelost: HELP met navigator III !!
Ik heb een bmw navigator III gekocht (2e hands) en probeer deze te connecteren met mijn pc voor update installatie. Probleenm is alleen dat het ding met geen mogelijkheid gezien wordt door de PC (zowel windows XP als windows 7 32 bits)
Uiteraard heb ik de garmin USB drivers geinstalleerd maar ook dit lost het probleem niet op.
Hellup !!!!
De huidige software versie is 2.10 en ik loop dus achter de feiten aan. Heb ook problemen met connectie naar de N-com. Zolang ik niks kan updaten kom ik natuurlijk geen steek verder.
Uiteraard heb ik de garmin USB drivers geinstalleerd maar ook dit lost het probleem niet op.
Hellup !!!!
De huidige software versie is 2.10 en ik loop dus achter de feiten aan. Heb ook problemen met connectie naar de N-com. Zolang ik niks kan updaten kom ik natuurlijk geen steek verder.
- Wildripper
- Type: R1200RT
- Land: Tsss echt niet
- Woonplaats of omgeving: Westfriesland
Re: HELP met navigator III !!
Helaas zit deze mogelijkheid niet op de nav III. Je kan alleen via mapsource de kaarten updaten.
Software update gaat volgens mij via mygarmin.
Maar volgens mij is er niet veel aangepast, wel een wijziging in bluetooth geweest.
grtn
jack
Maar volgens mij is er niet veel aangepast, wel een wijziging in bluetooth geweest.

grtn
jack
Zümo XT
Je kunt online updates downloaden en doorvoeren. Het probleem is dat mijn pc het apparaat niet herkend of simpelweg niet ziet. dat is wel het minste wat moet kunnen, anders zou er ook geen usb aansluiting op hoeven zitten, toch? En het gaat niet eens zozeer om de kaarten maar om de firmware updates.Wildripper schreef:Helaas zit deze mogelijkheid niet op de nav III. Je kan alleen via mapsource de kaarten updaten.
![]()
grtn
jack
- Wildripper
usb aansluiting heb je nodig voor gebruik met mapsource. En inderdaad computer ziet hem niet, wel via mapsource. Wat dat betreft had je beter de 2820 van garmin kunnen nemen.
Het zou kunnen om via mygarmin eventueel wel up te daten. Maar dat zou je even moeten porberen. Je moet daar even een account aanmaken.
Grtn
Het zou kunnen om via mygarmin eventueel wel up te daten. Maar dat zou je even moeten porberen. Je moet daar even een account aanmaken.
Grtn
Zümo XT
- Yobotje
- Type: Ik heb geen motor (meer)
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Amersfoort
@Erteetje,
Overweeg eens om een harde reset doen op je navigator. Als mijn Garmin Zumo 550 niet volgens de "menu-spelregels" gestopt en afgekoppeld wordt wil hij zich ook niet meer laten zien _003 op de pc tot hij gereanimeerd is.
't Is maar een idee.
Overweeg eens om een harde reset doen op je navigator. Als mijn Garmin Zumo 550 niet volgens de "menu-spelregels" gestopt en afgekoppeld wordt wil hij zich ook niet meer laten zien _003 op de pc tot hij gereanimeerd is.
't Is maar een idee.

Oudoe ééj!
Theo.

Theo.
- Wildripper
bij de nav serie word hij niet gezien als wisselbare schijf.Yobotje schreef:@Erteetje,
't Is maar een idee.
Dus reseten werkt niet het zit er gewoon niet op. Je kan er ook geen mp3-tjes opzetten.
Zümo XT
Via MyGarmin kun je inderdaad updaten maar als ik via MyGarmin het apparaat detecteren wil zegt die ook: geen apparaat gevonden.
Nu ben ik zelf een ICTér dus kan wel het een en ander met computers, maar nu ben ik even aan het eind van mijn latijn. USB kabel ligt het ook niet aan, deze is gewisseld. Ook een harde reset lost niks op.
Ra ra ra
Nu ben ik zelf een ICTér dus kan wel het een en ander met computers, maar nu ben ik even aan het eind van mijn latijn. USB kabel ligt het ook niet aan, deze is gewisseld. Ook een harde reset lost niks op.
Ra ra ra
Dames en Heren lezers
Ik denk dat het een beetje verwarrend begint te worden. Om een apparaat te updaten zal je het toch aan je pc moeten koppelen. Dat staat ook in de documentatie. Het interesseert mij geen bal of het als verwisselbare schijf, als een fricandel speciaal of een kroket wordt gezien. Hoe dan ook, op de pc moet het herkend worden. Zolang dat niet gebeurd zal ook MyGarmin het apparaat niet zien omdat het er simpelweg niet is. In de hardware instellingen of waar dan ook wordt niks waargenomen.
De garmin USB drivers lossen het probleem niet op. Windows XP, Vista en windows 7 maakt geen verschil.
Ik denk dat het een beetje verwarrend begint te worden. Om een apparaat te updaten zal je het toch aan je pc moeten koppelen. Dat staat ook in de documentatie. Het interesseert mij geen bal of het als verwisselbare schijf, als een fricandel speciaal of een kroket wordt gezien. Hoe dan ook, op de pc moet het herkend worden. Zolang dat niet gebeurd zal ook MyGarmin het apparaat niet zien omdat het er simpelweg niet is. In de hardware instellingen of waar dan ook wordt niks waargenomen.
De garmin USB drivers lossen het probleem niet op. Windows XP, Vista en windows 7 maakt geen verschil.
- Wildripper
Ok ik ga het nogmaals proberen. Mijn NAV III wordt ook niet herkend via de computer. Alleen via mapsource en via mygarmin. Vraag niet hoe het kan maar zo is het. Wnl ten overvloede? En ik bedoel dit niet op een nare manier, ik probeer te helpen. Maar heb je het appaaraat wel aanstaan op het moment dat je mygarmin gebruikt? Heb je bij het apparaat trouwens het gele papier met de ontsleutelcode van 25 karakters.
Dus mijn vraag is, heb je mapsource al geinstalleerd en geprobeerd om een route te sturen naar het apparaat.
Dus mijn vraag is, heb je mapsource al geinstalleerd en geprobeerd om een route te sturen naar het apparaat.
Zümo XT
Wildripper schreef:Ok ik ga het nogmaals proberen. Mijn NAV III wordt ook niet herkend via de computer. Alleen via mapsource en via mygarmin. Vraag niet hoe het kan maar zo is het. Wnl ten overvloede? En ik bedoel dit niet op een nare manier, ik probeer te helpen. Maar heb je het appaaraat wel aanstaan op het moment dat je mygarmin gebruikt? Heb je bij het apparaat trouwens het gele papier met de ontsleutelcode van 25 karakters.
Het apparaat staat inderdaad aan.
Het gele papier heb ik niet. Er wordt ook niet naar een ontsleutelcode gevraagd. Misschien in een later stadium als ik via MyGarmin de kaartupdate ga installeren. Het apparaat is blijkbaar nooit geregistreerd geweest. Ik heb nu recht op software en kaart updates tot 14-12-2010. Maar ja, daar kun je weinig mee als het apparaat niet gezien wordt.
Ok mapsource brengt niks.
Tsja, ga er maar eens aan staan om hier een oplossing voor te verzinnen :-)
- Wildripper
Die code is om mapsource te instaleren en deze aan het apparaat te linken.
Op mygarmin het apparaat wel geregistreerd? of gaat het hier dan mis? Want daar heb je m.i. alleen hetr serie nummer voor nodig of ben ik hier nu abuis? het is voor mij nl alweer een tijd geleden.
Zou het kunnen dat deze al eens is geregistreerd door een ander?
Op mygarmin het apparaat wel geregistreerd? of gaat het hier dan mis? Want daar heb je m.i. alleen hetr serie nummer voor nodig of ben ik hier nu abuis? het is voor mij nl alweer een tijd geleden.
Zümo XT
Ik heb hem probleemloos kunnen registreren en krijg ook een gratis kaartupdate. Dat wil dus zeggen dat het apparaat nog niet eerder geregistreerd is geweest bij Garmin. Hiervoor heb je (zoals jij al terecht opmerkt) alleen het serienummer nodig.Wildripper schreef:Die code is om mapsource te instaleren en deze aan het apparaat te linken.
Intussen ook de virusscanner uitgeschakeld, maar ook dit lost de zaak niet op.
Bij de BMW Navigator III kan je m.i. het beste de basis-software (= software in de machine, de firmware) halen bij de bron.
Dus Hernn. BMW;
http://www.bmw-motorrad.de/de/de/index.html
Om preciezer te zijn;
"navigator3_update_440.zip"
Of, nog iets uitgebreider bij Mr. Garmin, daar vindt je alles bij elkaar, w.o. ook de juiste USB-drivers;
http://www8.garmin.com/support/collecti ... 0-00517-00
Begin met de USB drivers van Garmin te installeren. (koppel je apparaat nog niet aan)
Dan je apparaat via USB aansluiten, aanzetten, en waarschijnlijk krijg je de vraag of je Garmin-mode of Storage-mode wilt starten, kies Garmin mode.
Daarna de Navigator 3 update van BMW's website installeren.
Daarna de Bluetooth module van Garmin's website installeren.
En daarna WebUpdater starten om te zien of er online nog updates voor je BMW Navigator III beschikbaar zijn.
(niet alles wat online via WebUpdater beschikbaar is, is ook te downloaden, helaas)
En pas daarna via MapSource (of MapInstall) en MyGarmin kijken wat je nog voor in aanmerking komt qua map-updates e.d.
Suc6!
Dus Hernn. BMW;
Om preciezer te zijn;
Of, nog iets uitgebreider bij Mr. Garmin, daar vindt je alles bij elkaar, w.o. ook de juiste USB-drivers;
Begin met de USB drivers van Garmin te installeren. (koppel je apparaat nog niet aan)
Dan je apparaat via USB aansluiten, aanzetten, en waarschijnlijk krijg je de vraag of je Garmin-mode of Storage-mode wilt starten, kies Garmin mode.
En daarna WebUpdater starten om te zien of er online nog updates voor je BMW Navigator III beschikbaar zijn.
(niet alles wat online via WebUpdater beschikbaar is, is ook te downloaden, helaas)
En pas daarna via MapSource (of MapInstall) en MyGarmin kijken wat je nog voor in aanmerking komt qua map-updates e.d.
Suc6!
- Berrybeer
- 2023
- Type: R1150RT
- Bijz: met alles d'rop & d'ran..
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Uden
Het klopt dat je de BMW NAV III niet op je pc te zien krijgt...dat doet mijn NAV III ook niet.....
....Volgens mij komt dat doordat de NAV III andere firmware gebruikt dan de - zo op het oog exact dezelfde- Garmin Streetpilot 2820.
De enigste verbinding die de NAV III met je pc kan maken is via Mapsource.....en ook dan valt er in het pop-up schermpje niets te kiezen..dus niet de optie "verbinding maken via USB-storage" of zoiets die de 2820 wél heeft.... _003
De kaarten kun je alleen via Mapsource updaten...dus eerst in Mapsource installeren en die naar de NAV III verzenden...zelf heb ik er vandaag de City Navigator Europe NT 2011.20 probleemloos opgezet (welliswaar volstrekt illegaal...oeps... wat zeg ik nu)
Registeren bij Garmin kan ik de mijne helaas niet omdat de eerste eigenaar (waarschijnlijk een Oostenrijker) dat al in 2007 heeft gedaan.....maar die niet heeft verwijderd toen hij/zij 'm weer verkocht.....Registratie is dus ook niet persé nodig om er gewoon mee te kunnen werken.....

De enigste verbinding die de NAV III met je pc kan maken is via Mapsource.....en ook dan valt er in het pop-up schermpje niets te kiezen..dus niet de optie "verbinding maken via USB-storage" of zoiets die de 2820 wél heeft.... _003
De kaarten kun je alleen via Mapsource updaten...dus eerst in Mapsource installeren en die naar de NAV III verzenden...zelf heb ik er vandaag de City Navigator Europe NT 2011.20 probleemloos opgezet (welliswaar volstrekt illegaal...oeps... wat zeg ik nu)
Registeren bij Garmin kan ik de mijne helaas niet omdat de eerste eigenaar (waarschijnlijk een Oostenrijker) dat al in 2007 heeft gedaan.....maar die niet heeft verwijderd toen hij/zij 'm weer verkocht.....Registratie is dus ook niet persé nodig om er gewoon mee te kunnen werken.....

Dat is balen dat BMW in haar visie de USB/Garmin-mode uit de NAV III gehaald heeft, ik clasificeer dat als een beetje dom.
Want dat is als laatste "red-middel" de mogelijkheid een backup van je apparaat te maken, software-updates te doen, etc.
Maar als ik de beschrijving lees kan (sterker: moet) je wel buiten MapSource om (men geeft aan dat je alle overige applicaties moet sluiten) de firmware/software kunt updaten.
En dat lijkt mij de 1e punt van aandacht aangezien
-lid Erteetje geeft aan dat er versie 2.10 in zit, en dat is oud, heel oud, volgens mij.
En vandaar mijn eerdere advies:
Download de USB-drivers (http://www8.garmin.com/software/USBDrivers_23.exe)
Installeer deze op de pc
Download de 4.40 software (http://www8.garmin.com/software/BMWMoto ... us_440.exe
Sluit de Nav III aan op de pc, zet NAV III aan, wacht een paar minuten (voor het geval de Garmin USB-driver zich nog willen configureren voor je NAV III)
Start de BMWMotorradNavigatorIIIplus_440.exe (evt. "Run as Administrator" als je een Windows 7 machine gebruikt met verhoogde beveiligingssettings
)
Als het goed is zal je Nav III gedetecteerd worden.
Indien niet het geval, ben ik benieuwd naar je merk AV (hoewel ik bijna een voorspelling durf te doen dat het Sym..en dan ..tec is, wellicht
)
Wir sind sehr gespannt!
Want dat is als laatste "red-middel" de mogelijkheid een backup van je apparaat te maken, software-updates te doen, etc.
Maar als ik de beschrijving lees kan (sterker: moet) je wel buiten MapSource om (men geeft aan dat je alle overige applicaties moet sluiten) de firmware/software kunt updaten.
En dat lijkt mij de 1e punt van aandacht aangezien

En vandaar mijn eerdere advies:
Download de USB-drivers (http://www8.garmin.com/software/USBDrivers_23.exe)
Installeer deze op de pc
Download de 4.40 software (http://www8.garmin.com/software/BMWMoto ... us_440.exe
Sluit de Nav III aan op de pc, zet NAV III aan, wacht een paar minuten (voor het geval de Garmin USB-driver zich nog willen configureren voor je NAV III)
Start de BMWMotorradNavigatorIIIplus_440.exe (evt. "Run as Administrator" als je een Windows 7 machine gebruikt met verhoogde beveiligingssettings

Als het goed is zal je Nav III gedetecteerd worden.
Indien niet het geval, ben ik benieuwd naar je merk AV (hoewel ik bijna een voorspelling durf te doen dat het Sym..en dan ..tec is, wellicht

Wir sind sehr gespannt!
Nu ga ik misschien een hele domme vraag stellen: Hoe kom ik aan mapsource? Ik heb geen software gekregen bij het apparaat.dutchmidiman schreef:Bij de BMW Navigator III kan je m.i. het beste de basis-software (= software in de machine, de firmware) halen bij de bron.
Dus Hernn. BMW;
Om preciezer te zijn;
Suc6!

De aansluitvolgorde zoals jij die beschrijft heb ik exact zo uitgevoerd maar het mag niet baten.
Het mag dan wel een stevig apparaat zijn, maar als ik ermee ga gooien overleeft ie het niet denk ik

- Berrybeer
- 2023
@Rob:...uiteraard kun / moet je wel buiten Mapsource om de software voor de NAV III zélf installeren / downloaden.....ik bedoelde de echte kaartupdates......die gaan alleen via Mapsource....dutchmidiman schreef:Maar als ik de beschrijving lees kan (sterker: moet) je wel buiten MapSource om (men geeft aan dat je alle overige applicaties moet sluiten) de firmware/software kunt updaten.
En dat lijkt mij de 1e punt van aandacht aangezien-lid Erteetje geeft aan dat er versie 2.10 in zit, en dat is oud, heel oud, volgens mij!

@Erteetje:..volgens mij kun je mapsource ook hier downloaden....http://www.gps-info.nl/blog/2007/07/09/ ... mapsource/.....
I know, maar ik wilde het ff heel duidelijk neerzetten voor de minder-ervareneBerrybeer schreef:@Rob:...uiteraard kun / moet je wel buiten Mapsource om de software voor de NAV III zélf installeren / downloaden.....ik bedoelde de echte kaartupdates......die gaan alleen via Mapsource....![]()

@Erteetje:..volgens mij kun je mapsource ook hier downloaden....http://www.gps-info.nl/blog/2007/07/09/ ... mapsource/.....[/quote]
Je moeten even de "URL"-tag voor je link zetten, anders wordt deze ingekort en dus onbruikbaar voor ons allen

Je moeten even de "URL"-tag voor je link zetten, anders wordt deze ingekort en dus onbruikbaar voor ons allendutchmidiman schreef:I know, maar ik wilde het ff heel duidelijk neerzetten voor de minder-ervareneBerrybeer schreef:@Rob:...uiteraard kun / moet je wel buiten Mapsource om de software voor de NAV III zélf installeren / downloaden.....ik bedoelde de echte kaartupdates......die gaan alleen via Mapsource....![]()
![]()
@Erteetje:..volgens mij kun je mapsource ook hier downloaden....http://www.gps-info.nl/blog/2007/07/09/ ... mapsource/.....

Ik heb MapSource geinstalleerd, maar zoals verwacht lost ook dit het probleem niet op. Was ook wel te verwachten. Het probleem is dat de pc het apparaat niet ziet via de USB aansluiting. Zolang dat niet het geval is kan ik installeren wat ik wil......................
Ik geef het nog een weekje en dan gaat het ding de GFT bak in. In vergelijking tot de auto navigatie die ik heb en heb gehad is mijn conclusie: BMW navigator III ROTZOOI !!!!
- Marcel 1200rt
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: K1600GT
- Land: nederland
- Woonplaats of omgeving: heerlen
Hoi Luc,
Je had hem toch 2e hands gekocht, he? Kun je hem niet teruggeven?
Wellicht kon de vorige eigenaar er ook niets mee. En als het jou als IT-er niet lukt...
Wellicht kon de vorige eigenaar er ook niets mee. En als het jou als IT-er niet lukt...

Toen: Zündapp GTS50, KS50, Zündapp Super Combinette 515 ('63), Z650, Bol d'Or 750, Z1000R, ZZR1100, R1150RT, R1200RT, R1150GS, Honda XL600R, Suzuki M1800R, R1200RT
Nu: K1600GT
Hoi MarcelMarcel 1200rt schreef:Hoi Luc,
Heb jij de Navigator III nooit aan je pc gehangen?
- Berrybeer
- 2023
Luc.....voordat je 'm in de kliko kiepert....
je mag jouw NAV III atlijd een keer op hier op mijn PC uitproberen......weet je meteen of het daadwerkelijk aan de NAV III ligt....of wellicht tóch aan jouw pc... 

Heb jij toevallig ook een navigator III ?Berrybeer schreef:Luc.....voordat je 'm in de kliko kiepert....je mag jouw NAV III atlijd een keer op hier op mijn PC uitproberen......weet je meteen of het daadwerkelijk aan de NAV III ligt....of wellicht tóch aan jouw pc...
Als iemand op zijn of haar pc wel connectie kan maken met een Navigator III en met die van mij niet, dan is het gewoon een defect geval.
In ieder geval bedankt voor je aanbod. Ik zal nog even wachten met het voeren van de kliko

De lezers hier zullen door hebben dat ik me groen en geel aan het ergeren ben aan dat ding _003 _003 _003
Het kan dus zomaar gebeuren dat ik gebruik maak van je aanbod.
Luc
- Berrybeer
- 2023
Yep....
....twee weken op E-Bay vanuit Oostenrijk gekocht en vorige week woensdag thuis gekregen...ennuh....er héél wat meer voor betaald dan jij op MP...dat dan weer wel...
Heb toevallig vanavond een e-mailtje van Garmin teruggekregen dat ze de vorige registratie hebben verwijderd...dus nu kan ik de mijn NAV III ook op "MyGarmin" registreren (mijn BMW NAVIGATOR II stond daar al op).....misschien een overbodige vraag..
..maar ik neem aan dat je ook de "Garmin Communicator Plugin" hebt gedownload?
....de koffie staat in ieder geval klaar....of de thee uiteraard... :lol:
Mvg Berry

Heb toevallig vanavond een e-mailtje van Garmin teruggekregen dat ze de vorige registratie hebben verwijderd...dus nu kan ik de mijn NAV III ook op "MyGarmin" registreren (mijn BMW NAVIGATOR II stond daar al op).....misschien een overbodige vraag..

Mvg Berry
De communicator plugin heb ik inderdaad geinstalleerd. Daar wordt naar gevraagd op het moment dat je via MyGarmin wilt updaten. Maar ook als ik via MapSource een route wil sturen naar de Navi III geeft ie aan dat er geen apparaat gevonden is. Als ik mijn Garmin Nuvi autonavigatie aansluit heb ik de route binnen 5 seconden erop staan.Berrybeer schreef:Yep........twee weken op E-Bay vanuit Oostenrijk gekocht en vorige week woensdag thuis gekregen...ennuh....er héél wat meer voor betaald dan jij op MP...dat dan weer wel...
![]()
Heb toevallig vanavond een e-mailtje van Garmin teruggekregen dat ze de vorige registratie hebben verwijderd...dus nu kan ik de mijn NAV III ook op "MyGarmin" registreren (mijn BMW NAVIGATOR II stond daar al op).....misschien een overbodige vraag....maar ik neem aan dat je ook de "Garmin Communicator Plugin" hebt gedownload?
Mvg Berry
Ik zal je een pb'tje sturen als ik van plan ben "op de koffie te komen"

Groet
Luc
- Berrybeer
- 2023
.....ook al weet ik hoe 'irritant' tips kunnen zijn als iets je niet lukt....en al helemaal als die tips dan ook niet lukken.....
...heb je al een Master-reset geprobeerd? Dan schakelt ie terug - muv de kaarten - naar de fabrieksinstellingen....als het goed is zie je dan op je NAV III ineens de kaart van Amerika......let wel..omdat de NAV III dan denkt dat ie nog in de States zit....duurt het de eerste keer wel een tijdje voordat ie de satellieten weer teruggevonden heeft..
Toestel staat uit....dan knoppen MENU en MAP gelijktijdig ingedrukt houden, en dan toestel aanzetten. Laat het een 12 tal seconden duren voordat je de knoppen MENU en MAP gelijktijdig loslaat.

...heb je al een Master-reset geprobeerd? Dan schakelt ie terug - muv de kaarten - naar de fabrieksinstellingen....als het goed is zie je dan op je NAV III ineens de kaart van Amerika......let wel..omdat de NAV III dan denkt dat ie nog in de States zit....duurt het de eerste keer wel een tijdje voordat ie de satellieten weer teruggevonden heeft..
Toestel staat uit....dan knoppen MENU en MAP gelijktijdig ingedrukt houden, en dan toestel aanzetten. Laat het een 12 tal seconden duren voordat je de knoppen MENU en MAP gelijktijdig loslaat.
Dat heb ik inderdaad ook geprobeerdBerrybeer schreef:.....ook al weet ik hoe 'irritant' tips kunnen zijn als iets je niet lukt....en al helemaal als die tips dan ook niet lukken.....![]()

Vandaar dat ik ook langzaam ten einde raad ben. Voor mijn gevoel heb ik alles geprobeerd.
Ik begin het vermoeden te krijgen dat er iets mis is met de USB aansluiting op de Navi III
- Berrybeer
- 2023
.....met melk en suiker?..... 

LekkerBerrybeer schreef:.....met melk en suiker?.....

Ik ga op een oor. Hopelijk krijg ik geen nachtmerries over navigators

Luc
De 1e, meest gemakkelijke, iets wat je kunt proberen; andere USB kabel.
Het is volgens mij een reguliere mini-USB naar USB kabel, anders dan de ferriet-kern die aan 1 kant zit, maar dat is ontstoring.
Werkt ook zonder, kan ik je verzekeren
En dan de 2e, wat lastigere iets;
Heb je nog een 2e pc waaraan je NAV III nimmer eerder is aangesloten?
Ik zou dan, zonder de USB drivers te installeren, de NAV III aansluiten op die "nieuwe" pc.
Als het goed is, afhankelijk van je OS, krijg je óf een melding dat er een driver gezocht wordt, óf dat de driver niet geïnstalleerd is.
Dan weet je in ieder geval dat de USB werkt op de NAV III.
Als de USB defect is op de NAV III, weet ik niet of het gemakkelijk te repareren is, of bij Notter of bij Sailtron (Garmin NL distributeur).
Het is dat je te ver weg zit, al mijn Garmins, inclusief de BMW Navigator, BMW Navigator IV en de Garmin 2820 werken perfect op mijn pc.
Dan was het gemakkelijk te testen.
Of anders iemand bij je in de buurt zoeken via het forum.
Het is volgens mij een reguliere mini-USB naar USB kabel, anders dan de ferriet-kern die aan 1 kant zit, maar dat is ontstoring.
Werkt ook zonder, kan ik je verzekeren

Ik zou dan, zonder de USB drivers te installeren, de NAV III aansluiten op die "nieuwe" pc.
Als het goed is, afhankelijk van je OS, krijg je óf een melding dat er een driver gezocht wordt, óf dat de driver niet geïnstalleerd is.
Als de USB defect is op de NAV III, weet ik niet of het gemakkelijk te repareren is, of bij Notter of bij Sailtron (Garmin NL distributeur).
Het is dat je te ver weg zit, al mijn Garmins, inclusief de BMW Navigator, BMW Navigator IV en de Garmin 2820 werken perfect op mijn pc.

Ik heb inderdaad meerdere USB kabels geprobeerd.dutchmidiman schreef:De 1e, meest gemakkelijke, iets wat je kunt proberen; andere USB kabel.
Werkt ook zonder, kan ik je verzekeren![]()
Ik heb het geprobeerd met drivers installeren voordat de Navi werd aangesloten.
Ik heb het geprobeerd zonder drivers te installeren voordat de Navi werd aangesloten.
Ik heb geprobeerd op :
Laptop met windows 7
Desktop PC met windows 7
Desktop met Windows XP SP3
Desktop met windows Vista
Je weet dat ICT-ers het hele huis vol hebben staan met pc's, dus wat dat betreft keuze genoeg

Wat reparatie betreft: Ik ga hier dus niet teveel tijd en geld meer insteken. Uiteindelijk denk ik dat ik een USB poort maak op de motor en mijn autonavigatie eraan koppel.
Luc
- Berrybeer
- 2023
wow....ook al een pc in je rt......ik loop duidelijk achter...kheb nog een ouderwetse sigaretten/aanstekerplug op de mijne.....Erteetje schreef:.....Uiteindelijk denk ik dat ik een USB poort maak op de motor en mijn autonavigatie eraan koppel. Luc

Dat ik daar nog niet aan gedacht heb!!!!! Een laptop met internet verbinding op het stuur van de RT monteren. Dank je wel voor het strakke plan. Nog een paar van deze ideetjes en ik zet mijn huis te koop en ga op de RT wonen.Berrybeer schreef:wow....ook al een pc in je rt......ik loop duidelijk achter...kheb nog een ouderwetse sigaretten/aanstekerplug op de mijne.....Erteetje schreef:.....Uiteindelijk denk ik dat ik een USB poort maak op de motor en mijn autonavigatie eraan koppel. Luc
1. Latop
2. ijskast (voor het bier)
verdere ideeën zijn welkom.

Luc
- AGVerheij
- Bijz: RT-P uit 2015 in prachtig mat-blauw
- Woonplaats of omgeving: Utrecht
Worden laptop en koelkast niet standaard geleverd op een GoldWing ??
, Gerbert

![motorgroet [groet]](./images/smilies/motorgroet1.jpg)
Groets, GerbeRT
"Zolang ik verkeerslichten moet herkennen om mijzelf te onderscheiden van een robot heb ik weinig vertrouwen in zelfrijdende voertuigen
"Zolang ik verkeerslichten moet herkennen om mijzelf te onderscheiden van een robot heb ik weinig vertrouwen in zelfrijdende voertuigen
Trekhaak (die bestaat, serieus) en 30 km verlengsnoer :lol:
Weer ff terug naar de topic;
Je kunt overwegen met het apparaat onder de arm eens langs te gaan bij Notter, ze zijn de experts en kunnen je helpen te besluiten wat te doen als het inderdaad defect is.
Weer ff terug naar de topic;
Je kunt overwegen met het apparaat onder de arm eens langs te gaan bij Notter, ze zijn de experts en kunnen je helpen te besluiten wat te doen als het inderdaad defect is.
- Marcel 1200rt
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: K1600GT
- Land: nederland
- Woonplaats of omgeving: heerlen
Nee, sorryErteetje schreef:Hoi MarcelMarcel 1200rt schreef:Hoi Luc,
Heb jij de Navigator III nooit aan je pc gehangen?

Toen: Zündapp GTS50, KS50, Zündapp Super Combinette 515 ('63), Z650, Bol d'Or 750, Z1000R, ZZR1100, R1150RT, R1200RT, R1150GS, Honda XL600R, Suzuki M1800R, R1200RT
Hallo Beemers,
Om te beginnen bedankt voor jullie input m.b.t. het probleem met het koppelen van de BMW navigator III aan mijn pc. Ik kan jullie verheugd mededelen dat het probleem is opgelost. Ik dacht vandaag: alles of niets en heb het apparaat open geschroefd. Hierin trof ik 2 printplaten aan. Een grote en een hele kleine waaraan de USB poort gekoppeld is. Op beide printplaten bevonden zich 6 contactpuntjes die elkaar moeten raken bij het dichtschroeven van het apparaat. Jullie voelen hem al aankomen. Een van de contactpuntjes was nogal plat en ik heb ze alle 12 heel voorzichtig met een mini schroevendraaiertje omhoog gebogen. Vervolgens de Navigator dicht geschroefd en aan de pc gekoppeld. Binnen 2 seconden de melding nieuwe hardware!!!
Na een hartstochtelijk : YESSSSSS !!!!!! heb ik de firmware en de bluetooth module ge-update met succes.
Morgen nog even de kaarten updaten. Het apparaat was nooit geregistreerd geweest dus heb ik recht op de gratis update.
Jullie begrijpen dat ik weer een gelukkig mens ben na deze geslaagde actie.
Ik ben nu al de tijd vergeten dat ik mij vreselijk heb zitten ergeren aan de Navigator.
Groet
Luc
Om te beginnen bedankt voor jullie input m.b.t. het probleem met het koppelen van de BMW navigator III aan mijn pc. Ik kan jullie verheugd mededelen dat het probleem is opgelost. Ik dacht vandaag: alles of niets en heb het apparaat open geschroefd. Hierin trof ik 2 printplaten aan. Een grote en een hele kleine waaraan de USB poort gekoppeld is. Op beide printplaten bevonden zich 6 contactpuntjes die elkaar moeten raken bij het dichtschroeven van het apparaat. Jullie voelen hem al aankomen. Een van de contactpuntjes was nogal plat en ik heb ze alle 12 heel voorzichtig met een mini schroevendraaiertje omhoog gebogen. Vervolgens de Navigator dicht geschroefd en aan de pc gekoppeld. Binnen 2 seconden de melding nieuwe hardware!!!
Na een hartstochtelijk : YESSSSSS !!!!!! heb ik de firmware en de bluetooth module ge-update met succes.
Morgen nog even de kaarten updaten. Het apparaat was nooit geregistreerd geweest dus heb ik recht op de gratis update.
Jullie begrijpen dat ik weer een gelukkig mens ben na deze geslaagde actie.

Ik ben nu al de tijd vergeten dat ik mij vreselijk heb zitten ergeren aan de Navigator.
Groet
Luc
- Berrybeer
- 2023
Hartstikke goed Luc...
....logischerwijs was ie dus al een keer geopend maar niet goed gesloten.... 

Gefelicitaart!
Vreemd dat er een contactprobleem was, dan is de unit óf ooit open geweest óf het is een ouder probleem wat nimmer juist opgelost is, o.i.d.
Maar niet zo boeiend meer, je hebt een Navigator III en dat is verder een prima apparaat.
Ik heb zelf last van een af-en-toe wispelturig aanraakscherm van mijn Garmin 2820, als je daar ook een oplossing voor kunt bedenken, ben ik je zeer erkentelijk!

Vreemd dat er een contactprobleem was, dan is de unit óf ooit open geweest óf het is een ouder probleem wat nimmer juist opgelost is, o.i.d.
Maar niet zo boeiend meer, je hebt een Navigator III en dat is verder een prima apparaat.
Ik heb zelf last van een af-en-toe wispelturig aanraakscherm van mijn Garmin 2820, als je daar ook een oplossing voor kunt bedenken, ben ik je zeer erkentelijk!

Hoi Dutch,dutchmidiman schreef:Gefelicitaart!![]()
Ik denk inderdaad dat dit probleem altijd bestaan heeft. Ik vind het namelijk erg vreemd dat iemand 2.5 jaar een navigatiesysteem heeft, dus ook recht op gratis kaartupdate en hier nooit gebruik van heeft gemaakt. Het zal door dit probleem niet gelukt zijn denk ik dan.
Ik herken dat wispelturige scherm ook op de navigator III. Na het calibreren van het scherm gaat het even goed, daarna steekt het de kop weer op en soms gaat het vanzelf weer over.
Of daar een eenvoudige oplossing voor bestaat waag ik te betwijfelen.
Luc
- EL SCORPIO
- Type: Ik heb geen motor (meer)
- Bijz: BMW R1200R helaas verkocht
- Woonplaats of omgeving: Haarlem
Het is dat ik dit allemaal te laat lees.
Ik heb ooit met mijn streetpilot gehad dat hij ging storen.
Bleek na openschroeven dat er een boutje losgetrild was.
Ik ben blij dat ie het nu goed doet.
Ik weet hoe vervelend het is als iets gaat storen en je kan het niet vinden.
Nu gewoon genieten van je NAV.
Richard
Ik heb ooit met mijn streetpilot gehad dat hij ging storen.
Bleek na openschroeven dat er een boutje losgetrild was.
Ik ben blij dat ie het nu goed doet.
Ik weet hoe vervelend het is als iets gaat storen en je kan het niet vinden.
Nu gewoon genieten van je NAV.
Richard
- aantzeetje
- Land: B
- Woonplaats of omgeving: Oostduinkerke
@ Dutchmidiman: het wispelturig schermkarakter van de SP2820 is net zoals bij de 2610 of de 2720 te wijten aan stofdeeltjes die zich tussen de behuizing en het scherm hebben geplaatst. Een putje in de weg of een bobbeltje op de baan doet het scherm veranderen. Na een aantal keer kan het dan zijn dan je plots dan gezellig kalibreerschermpje krijgt. Ik zet de gps uit en weer aan om aan dit euvel te ontsnappen. Een andere positie van de gps kan helpen maar nu tijdens de wintermaanden even de gps openfrutselen en het scherm poetsen en dan alles weer voorzichtig ineenschroeven zou zeker soelaas moeten bieden.
- HansD
- Type: R1200RT/LC
- Woonplaats of omgeving: Rotterdam
Luc,
Nog een mogelijke invalshoek:
- werkt de USB poort die je gebruikt wel? (heb je er wel eens wat anders op aangesloten? )
- probeer eens een andere USB poort , of
- probeer het eens op een andere PC
Als dit wel of niet werkt kom je weer verder met je diagnose...succes!
Hans
- werkt de USB poort die je gebruikt wel? (heb je er wel eens wat anders op aangesloten? )
Hans
Hoi Hans,HansD schreef:Luc,
Hans
waarschijnlijk heb je de voorgaande berichten niet gelezen

Ik had het op 4 pc's geprobeerd met verschillende besturingssystemen en met verschillende USB kabels. Maar intussen heb ik het probleem opgelost. (zie een bericht of 5 hoger) De USB poort van de Navigator zelf was het probleem. De connectors sloten niet goed op elkaar aan.
Luc
Dat vermoeden kan je best wel eens helemaal gelijk in hebben.Erteetje schreef:Ik denk inderdaad dat dit probleem altijd bestaan heeft. Ik vind het namelijk erg vreemd dat iemand 2.5 jaar een navigatiesysteem heeft, dus ook recht op gratis kaartupdate en hier nooit gebruik van heeft gemaakt. Het zal door dit probleem niet gelukt zijn denk ik dan.
Apparaat functioneerde verder altijd goed, en wellicht kreeg de vorige eigenaar (ook) de communicatie niet in orde, maar heeft dat verder maar zo gelaten.
En daardoor ook het apparaat niet geregistreerd/geactiveerd online. (bij MyGarmin etc)
Wat weer een mazzeltje voor jou is, want dan krijg je in ieder geval 1x de meest recente kaart gratis (OneTime update).
(hoewel ik de laatste keer wederom zo'n gratis OneTime update wederom gratis kreeg voor mijn apparaat, vreemd genoeg)
Naar wat ik begrepen heb, heeft Garmin nu voor de nieuwere apparaten gesteld dat je in aanmerking komt voor 1x zo'n gratis kaart-update mits je binnen 30 (of wat het 60 dagen?

Maar dat is niet zo boeiend voor jou, je hebt nu een perfect apparaat!

Ik zou dus nog ff wachten met een eventuele aanschaf van een LifeTime update, voor het zelfde geld krijg je over een paar maanden wederom een OneTime update gratis!

Ik zal eens bij Garmin NL om raad en daad vragen en alhier melding van maken wat zij te vertellen hebben.Erteetje schreef:Ik herken dat wispelturige scherm ook op de navigator III. Na het calibreren van het scherm gaat het even goed, daarna steekt het de kop weer op en soms gaat het vanzelf weer over..
Bedankt voor de tip!aantzeetje schreef:@ Dutchmidiman: het wispelturig schermkarakter van de SP2820 is net zoals bij de 2610 of de 2720 te wijten aan stofdeeltjes die zich tussen de behuizing en het scherm hebben geplaatst. Een putje in de weg of een bobbeltje op de baan doet het scherm veranderen. Na een aantal keer kan het dan zijn dan je plots dan gezellig kalibreerschermpje krijgt. Ik zet de gps uit en weer aan om aan dit euvel te ontsnappen. Een andere positie van de gps kan helpen maar nu tijdens de wintermaanden even de gps openfrutselen en het scherm poetsen en dan alles weer voorzichtig ineenschroeven zou zeker soelaas moeten bieden.

Ik ga dan eens voorzicht bekijken en doen dan, en laat het nog ff weten wat ik zie/bemerk.
Nogmaals dank!

Bij mijn vorige Garmin ( de quest ) had ik ook wel eens dat het apparaat niet werd gevonden.
Na veel zoeken bleek dat op de ene usb-aansluiting hij het wel deed, en op de andere niet ( wel of geen 2.0 denk ik )
Na veel zoeken bleek dat op de ene usb-aansluiting hij het wel deed, en op de andere niet ( wel of geen 2.0 denk ik )
Hallo Beemers
Na de succesvolle updates van afgelopen week (zowel firmware als kaarten) heb ik de Navigator III vandaag op de
gemonteerd. Migsel steun zat op de motor. De kabel langs de steun bij het windscherm onder de kuip in laten lopen en van daar onder de tank naar de accu. Alles netjes met tie-raps vastgezet. De + met een zwevende zekering afgezekerd. Functioneerd verder perfect.
Via http://gpstracks.nl/ een aantal Eiffel en nerderland routes gedownload en op de Navi III gezet. Ik ben er dus nu helemaal klaar voor. Laat het zonnetje maar schijnen
Net even op weeronline gekeken en het wordt morgen in ieder gavel droog maar wel vrij frisjes met een schamele 1 graadje in het limburgse land. Voor mij is die temperatuur hoog genoeg om nog een lekkere rit te gaan maken.
Ik moet per slot van rekening de Navigator III uitproberen
Jullie horen weer van mij.
Luc
Na de succesvolle updates van afgelopen week (zowel firmware als kaarten) heb ik de Navigator III vandaag op de

Via http://gpstracks.nl/ een aantal Eiffel en nerderland routes gedownload en op de Navi III gezet. Ik ben er dus nu helemaal klaar voor. Laat het zonnetje maar schijnen

Net even op weeronline gekeken en het wordt morgen in ieder gavel droog maar wel vrij frisjes met een schamele 1 graadje in het limburgse land. Voor mij is die temperatuur hoog genoeg om nog een lekkere rit te gaan maken.
Ik moet per slot van rekening de Navigator III uitproberen

Jullie horen weer van mij.
![motorgroet [groet]](./images/smilies/motorgroet1.jpg)
Luc
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 0 Reacties
- 3167 Weergaves
-
Laatste bericht door Hans Vaessen
-
- 6 Reacties