Kun je een BMW met 2 ton op de teller nog vertrouwen?
Moderator: RT_Patrick
- Ralph Romein
- Type: R1200RT/LC
- Bijz: Ebony Metallic 2015, Sena 10R
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Alphen aan den Rijn
Kun je een BMW met 2 ton op de teller nog vertrouwen?
In de komende Promotor [september 2010] komt een onderwerp "Kun je een BMW R1150RT met twee ton op de teller nog vertrouwen"?
Mvg, Ralph Romein

- JOS WRSM
- Erelid
- Type: Ik heb geen motor (meer)
- Woonplaats of omgeving: Amsterdam
- Contacteer:
Re: Kun je een BMW met 2 ton op de teller nog vertrouwen?
ONDERWERP VERPLAATST NAAR 'RT KOPEN JA/NEE'
Ben erg benieuwd . . . .
Ben erg benieuwd . . . .

Ralph Romein schreef:In de komende Promotor [september 2010] komt een onderwerp "Kun je een BMW R1150RT met twee ton op de teller nog vertrouwen"?
Met vriendelijke motorgroet
Jos WRSM
Jos WRSM
Ik ook, maar ik denk van Yes... (als hij goed onderhouden is, en dat hoeft niet steeds door een BMW-dealer te zijn
)

als hij goed loopt en goed is onderhouden waarom niet,ik kwam er eens een tegen met 4 ton op de teller.
Bij een BMW kan dat gewoon
,een nassiebal had allang uit elkaar gevallen 
Bij een BMW kan dat gewoon

Ik denk ook dat de mate en zorgvuldigheid van onderhoud belangrijker is dan de gereden kilometers.
Hoe er mee gereden is, dat kan wel belangrijk zijn.
Als de uitkomst `ja`is, dan kan ik voorlopig nog zo´n 170.000 km vooruit ! 

Ik zou hem met 2 Ton op de teller niet kopen tenzij de motor heel goedkoop was. Bij mij ging hij bij die kilometerstand tot op het laatste boutje uit elkaar. En als ik dat niet zou kunnen zelf liet ik de motor staan. Het laten doen zou namelijk te duur zijn voor mij.
Ton
Ton
Ik heb net het artikel gelezen, en de BMW komt er goed vanaf met z'n 240.000 km 

Hij snapt hetfotobiker schreef:Ik denk ook dat de mate en zorgvuldigheid van onderhoud belangrijker is dan de gereden kilometers.

gr.,
Kenny
door fotobiker » november 1, 2010, 9:45 pm
Ik denk ook dat de mate en zorgvuldigheid van onderhoud belangrijker is dan de gereden kilometers.
fotobiker
Junior-RT-lid
En dit zijn nou net de twee factoren waar je in de meeste gevallen geen zicht op hebt. Tenzij je de motor van een hele goede vriend of familie koopt. Iemand die je echt goed kent.
Ton
fotobiker
Junior-RT-lid
En dit zijn nou net de twee factoren waar je in de meeste gevallen geen zicht op hebt. Tenzij je de motor van een hele goede vriend of familie koopt. Iemand die je echt goed kent.
Ton
-
- Type: R1200RT
- Bijz: Alarm,Bi-Xenon,ESA,GPS,50ltr topcase,Full options
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Rotterdam
Niet om het één of ander , maar...tropic86 schreef:als hij goed loopt en goed is onderhouden waarom niet,ik kwam er eens een tegen met 4 ton op de teller.
Bij een BMW kan dat gewoon,een nassiebal had allang uit elkaar gevallen
Ook een "nasibal" blijft bij goed onderhoud gewoon rijden , heb vroeger zelf 4 Honda Goldwings gehad en in de Goldwing Club Holland waren er enkele met meer dan 2 ton en zelfs een GL1000K2 uit '77 met 480.000km met maar één cyl.kop revisie (beide koppen) bij 350.000km en verse zuigerveren (verder niets) , dat was in 1994 , het laatste jaar dat ik een GL1200SEI reed , het jaar erop kocht ik m'n eerste moderne boxer , een R1100RS (perlweiss met mintgroene buddy)
Het hangt er van af hoe je ermee rijdt , goed opwarmen bij koude start , topmerk olie , de juiste onderhoud intervallen , en geen maandagmorgen of vrijdagmiddag exemplaar kopen (geluk factor) maar dat geldt voor elk merk !!
Met

Randy
Vergelijk jij een Honda Goldwing met een nasibal dan?
Honda heeft veel goede en ook wat slechte motoren gemaakt ik denk dat de Goldwing kwalitatief wel bij de goede zit. Goed warmdraaien wat mensen vroeger deden word tegenwoordig nou net afgeraden. Gewoon na het starten meteen maar wel rustig wegrijden is het beste voor de motor.
Ton
Honda heeft veel goede en ook wat slechte motoren gemaakt ik denk dat de Goldwing kwalitatief wel bij de goede zit. Goed warmdraaien wat mensen vroeger deden word tegenwoordig nou net afgeraden. Gewoon na het starten meteen maar wel rustig wegrijden is het beste voor de motor.
Ton
- blackers
- Type: Ik heb geen motor (meer)
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Flevoland
In de meest recente ProMotor een uitgebreid artikel over een 1150 met ruim 246.000 op de teller. Conclusie: met de nodige aandacht nog probleemloos een ton erbij 

Kreidler 1972-1974
K100LT 1995-1998
R100RT 2002-2003
R1150RT 2003-2009
R1200RT 2009-2019
motorloos 2019-heden
Why don't we call it a day before we call it a nightmare
K100LT 1995-1998
R100RT 2002-2003
R1150RT 2003-2009
R1200RT 2009-2019
motorloos 2019-heden
Why don't we call it a day before we call it a nightmare
Wat mij opviel was de opmerking over het loslaten van het chroom in de koplamp, vaarschijnlijk door de xenon verlichting.
Dit zet voor mij de aanschaf van xenon toch in een ander "licht" zal maar zeggen.
Hoewel er ook word gesproken over het vervangen van de koplamp door vocht, dus misschien was het probleem wel veroorzaakt door een combinatie van beide.
Dit zet voor mij de aanschaf van xenon toch in een ander "licht" zal maar zeggen.
Hoewel er ook word gesproken over het vervangen van de koplamp door vocht, dus misschien was het probleem wel veroorzaakt door een combinatie van beide.
-
Ik vond het artikel in promotor erg summier, ik had verwacht en gehoopt op veel meer technische informatie hoe de verschillende onderdelen er na 240000km uit zouden zien etc.
Goed onderhoud blijft belangrijk, dat is duideijk en dat de BMW R1150 RT een goede motor is lijkt me duidelijk _002
Goed onderhoud blijft belangrijk, dat is duideijk en dat de BMW R1150 RT een goede motor is lijkt me duidelijk _002
Ik heb dit blad niet, en ken dus het artikel ook niet;PeeWee schreef:Wat mij opviel was de opmerking over het loslaten van het chroom in de koplamp, vaarschijnlijk door de xenon verlichting.
Een Xenon-lamp geeft aanmerkelijk veel minder warmte af dan een Halogeen koplamp, ik weet niet wat men in het artikel exact de Xenon verlichting verwijt?

Wat ik mij wél kan voorstellen, is dat men in verband met de montage van de Xenon, de afdicht-rubber op/over de lampvoet is aangepast (grotere doorvoer-gat, ingeknipt o.i.d.) waardoor er een potentiële lekkage-plek kan ontstaan.
Als Promotor de oorzaak aangeeft als zijnde de warmte van de Xenon-lamp, zakken zij met enkele tientallen punten op mijn geloofwaardigheids-schaal.
Want dat is, als ik zo vrij mag zijn, onjuist.
Ben heel benieuwd en ga anders proberen dat artikel eens te lezen.
- peijsj
- Type: R1100RT
@ Rob
In het artikel staat letterlijk:"Waarschijnlijk kan het chroom niet zo goed tegen het UV licht" van de Xenon lamp dus.
In het artikel staat letterlijk:"Waarschijnlijk kan het chroom niet zo goed tegen het UV licht" van de Xenon lamp dus.

@peijsj Bedankt!
UV-licht kan een oorzaak zijn.
Maar dan zou je er veel meer over lezen, en daar ben ik vooralsnog weinig over tegen gekomen.
Bij moderne auto's zijn de H7 halogeen-lampen vaak ook voorzien van een UV-filter (laagje op de gloeilamp), omdat het "glas" van de koplamp-unit zelf al lang geen glas meer is, maar plastic. En plastic en UV gaan niet goed "samen", wat dat betreft.
Dus vocht en UV licht?
Dan acht ik de kans op het 1e groter dan de 2e, vooralsnog.
Maar bedankt, het is een goed punt om in de gaten te houden!

UV-licht kan een oorzaak zijn.
Maar dan zou je er veel meer over lezen, en daar ben ik vooralsnog weinig over tegen gekomen.
Bij moderne auto's zijn de H7 halogeen-lampen vaak ook voorzien van een UV-filter (laagje op de gloeilamp), omdat het "glas" van de koplamp-unit zelf al lang geen glas meer is, maar plastic. En plastic en UV gaan niet goed "samen", wat dat betreft.
Dus vocht en UV licht?
Dan acht ik de kans op het 1e groter dan de 2e, vooralsnog.
Maar bedankt, het is een goed punt om in de gaten te houden!
- jaybmw
- Bijz: z-technikscherm,wunderlich schakelpookverlenger.
- Land: nl
- Woonplaats of omgeving: Brabant !
Wekelijks komt er een persoon bij ons op de zaak tanken met een r1100r,en die staat al door de 2 ton! Nog nooit een kop eraf geweest! Gewoon normaal onderhoud gehad,en een keer cardanlagers vervangen ivm slijpsel. Het kan dus wel,waarom niet? Goed bijhouden en juist berijden dat is je ware! Heb zelf een landcruiser met 3 ton op de klok,en hier is nog nooit iets aan de motor vervangen in 17 jaar.(beetje of topic).Rijdt er normaal mee,en in het terrein gewoon lekker 4x4en,en nadien goed wassen/schoonspuiten.
kawasaki gpz 600 r ,2jaar
kawasaki zx6 r ,8 mnd
kawasaki zx7 r ,4jaar (totall los )
kawasaki zx9 r ,10jaar
bmw r1200 rt
kawasaki zx6 r ,8 mnd
kawasaki zx7 r ,4jaar (totall los )
kawasaki zx9 r ,10jaar
bmw r1200 rt
- RobNIJ
- Woonplaats of omgeving: Nijmegen
Dus dan krijg ik mijn R1100RT met 150000 ook nog wel verkocht
misschien omruilen voor een R1150RT?
Rob

misschien omruilen voor een R1150RT?
Rob
Houdhetrubberonder
Robbie uit Nijmegen
R1200RT 2006
(R1150RT 2004)
(R1100RT 1998)
(K1100LT 1996)
Robbie uit Nijmegen
R1200RT 2006
(R1150RT 2004)
(R1100RT 1998)
(K1100LT 1996)
Ik vond het rapport mbt de R1150RT in Promotor toch ook best tegenvallen. Ik kocht snel nog even de Promotor en dacht even nog wat nuttige info uit de test te halen maar helaas niks. Dit soort tests heb ik toch wel beter gezien. Ik vind het wel knap om zo te zeggen dat deze motor nog wel een ton kan meegaan. Om dat te kunnen beoordelen zou ik verwachten dat het gehele motorblok en aandrijving toch wel even gedemonteerd was en nader bekeken.
Ton
Ton
Natuurlijk krijg je die verkocht , ik heb er al meerdere verkocht met veel km.Dus dan krijg ik mijn R1100RT met 150000 ook nog wel verkocht
Maar de hoofdprijs moet je niet meer verwachten .
Veel mensen zijn bang voor veel km ,maar ik heb liever 1 die normaal bereden is met 1,5 ton op de teller dan een afgejakerde met een halve ton.
En wij weten wel dat 1 met 3 ton ook nog goed rijdt

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 5 Reacties
- 2726 Weergaves
-
Laatste bericht door Wimis
-
- 11 Reacties