Betrouwbare dealer?
Moderator: RT_Patrick
Re: Betrouwbare dealer?
En aan de rechterkant staat een mooi zijspan met daarachter een R-gebaseerde quad van een accessoire fabrikant, niet mooi, wel leuk om te zien (persoonlijke mening dan toch).
Nevrdull, een geimpregneerd poetskatoen. Deed het perfect op mijn CB350Four (veel chroom). Uiteraard ook elders verkrijgbaarTrouwens, ik was op zoek naar de ouderwetse chroompoets (dat haalde vroeger zelfs het chroom tevoorschijn onder een laag roest), voor de rest van de knalpot. Nergens te vinden, of het heet tegenwoordig anders. Een of andere idiote Engelsenaam. Het beste wat ik kon vinden was metal polish van Halfords voor €3,95. Maar echt tevreden ben ik er niet mee. Heeft iemand een tip?

Ik heb op een ander forum (MF) gelezen dat bij de blokker een goedje te verkrijgen is dat vrij goed werkt, helaas kan ik het niet meer vinden en ook niet wat de naam was, prijs was ongeveer € 7, 00 en de gebruikers waren tevreden.Marcel 1200rt schreef:Trouwens, ik was op zoek naar de ouderwetse chroompoets (dat haalde vroeger zelfs het chroom tevoorschijn onder een laag roest), voor de rest van de knalpot. Nergens te vinden, of het heet tegenwoordig anders. Een of andere idiote Engelsenaam. Het beste wat ik kon vinden was metal polish van Halfords voor €3,95. Maar echt tevreden ben ik er niet mee. Heeft iemand een tip?
Kijk maar eens of je daar zoiets kan vinden.
- Marcel 1200rt
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: K1600GT
- Land: nederland
- Woonplaats of omgeving: heerlen
Hoi Dave,Dave schreef:Nevrdull, een geimpregneerd poetskatoen. Deed het perfect op mijn CB350Four (veel chroom). Uiteraard ook elders verkrijgbaarTrouwens, ik was op zoek naar de ouderwetse chroompoets (dat haalde vroeger zelfs het chroom tevoorschijn onder een laag roest), voor de rest van de knalpot. Nergens te vinden, of het heet tegenwoordig anders. Een of andere idiote Engelsenaam. Het beste wat ik kon vinden was metal polish van Halfords voor €3,95. Maar echt tevreden ben ik er niet mee. Heeft iemand een tip?
.
Ga ik kopen! Het is wel geen Engelse naam, toch?
Marcel
Toen: Zündapp GTS50, KS50, Zündapp Super Combinette 515 ('63), Z650, Bol d'Or 750, Z1000R, ZZR1100, R1150RT, R1200RT, R1150GS, Honda XL600R, Suzuki M1800R, R1200RT
Nu: K1600GT
Andere mogelijkheid is Dasty van de Wibra, kost 1,99 per fles en werkt echt als een tierelier! Let wel op: het is ook vrij agressief spulleke...
- Marcel 1200rt
- Bijz: K1600GT
- Land: nederland
- Woonplaats of omgeving: heerlen
Ik zag dat Nevrdull 'sehr gut' uit de test kwam, dus...Dave schreef:Andere mogelijkheid is Dasty van de Wibra, kost 1,99 per fles en werkt echt als een tierelier! Let wel op: het is ook vrij agressief spulleke...
Trouwens, heb jij poetsen als hobby?
Toen: Zündapp GTS50, KS50, Zündapp Super Combinette 515 ('63), Z650, Bol d'Or 750, Z1000R, ZZR1100, R1150RT, R1200RT, R1150GS, Honda XL600R, Suzuki M1800R, R1200RT
- jaybmw
- Type: R1200RT
- Bijz: z-technikscherm,wunderlich schakelpookverlenger.
- Land: nl
- Woonplaats of omgeving: Brabant !
Heel allert Ton ! Met je eens.Ton1959 schreef:Volgens mij ging dit over betrouwbare dealers?
Ton

kawasaki gpz 600 r ,2jaar
kawasaki zx6 r ,8 mnd
kawasaki zx7 r ,4jaar (totall los )
kawasaki zx9 r ,10jaar
bmw r1200 rt
kawasaki zx6 r ,8 mnd
kawasaki zx7 r ,4jaar (totall los )
kawasaki zx9 r ,10jaar
bmw r1200 rt
Inderdaad heren en dames beemers.jaybmw schreef:Heel allert Ton ! Met je eens.Ton1959 schreef:Volgens mij ging dit over betrouwbare dealers?
Ton
Door mijn opmerking tussen neus en lippen dat ik wondersteen wilde gaan kopen, is het topic een beetje ontspoord.
Ik trek het boetekleed aan.

Luc
Ik ook hoor, maar ja... 't babbelt en kabbelt af en toe zo heerlijk hier... 

Het staat je goedErteetje schreef:Ik trek het boetekleed aan.![]()
![]()
![]()
Luc

Ik heb goede ervaringen met John Beckers motoren in Zijtaart Oost-Brabant. Heb daar mijn 1150rt nieuw gekocht en inmiddels bijna 190.000 km gereden. Weet ieman iets van Kempenaar motoren in Twello? Weet iemand of je aan de hand van een kenteken de historie van een fiets kunt achterhalen?
Fons
Fons
Betrouwbare dealer?
Hoi Kempenaar in twello is betrouwbaar zelf heb ik er twee motoren gekocht niet goedkoop maar wel keurig al zijn afspraken nakomen.En een persoonlijke behandeling wat ook fijn is,dus geen reden om daar niet te gaan kijken
Groet Harry
Groet Harry
- BertL
- 2024
- Bijz: K1200GT/2008
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Ommen
Voer je nummerplaat maar eens in: KLIKWeet iemand of je aan de hand van een kenteken de historie van een fiets kunt achterhalen?
Fons
en op dezelfde site las ik het volgende:
Zal nog wel even duren voordat ik zo'n nummerplaatje heb. De 1150RT bevalt me primaNieuw kenteken voor motoren
Voor motoren is een nieuwe kentekencombinatie in gebruik genomen. De nieuwe combinatie bestaat uit twee cijfers en vier letters: 01 MB BB.De vorige reeks was nog gebaseerd op vier letters en twee cijfers. Het laatst uitgegeven kenteken in die serie is MZ ZZ 99. De nieuwe cijferlettercombinatie van motoren wijkt af van het kenteken van autos, lichte bedrijfswagens en brom-/snorfietsen. De verwachting is dat de nieuwe kentekencombinatie maximaal 12 jaar mee gaat.

GrTz
BertL
BertL
- PK
- Type: Overig R-serie
- Bijz: R1200GS
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Schalkhaar

Staat al sinds 21 september in de schuur.
Maar alleen de plaat is nieuw, de rest is wel iets ouder.

Waarom vier wielen, twee is genoeg.
Waarom vier cylinders, .....
- PK
- Type: Overig R-serie
- Bijz: R1200GS
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Schalkhaar
@ RHarryRT
Weet je anders nog een adres ergens in de buurt van Deventer waar ze een
een beetje netjes kunnen onderhouden?
Groet,
Peter
Doen zij ook onderhoud? Of alleen verkoop?Hoi Kempenaar in twello is betrouwbaar zelf heb ik er twee motoren gekocht niet goedkoop maar wel keurig al zijn afspraken nakomen.En een persoonlijke behandeling wat ook fijn is,dus geen reden om daar niet te gaan kijken
Weet je anders nog een adres ergens in de buurt van Deventer waar ze een

Groet,
Peter
Waarom vier wielen, twee is genoeg.
/Beetje Off-topic:
Ik ben gisteren ff bij mijn "reguliere" BMW dealeRT langs geweest, en ik mocht meekijken over de schouder op zijn kompjoeter;
Op basis van het VIN-nummer kan hij inderdaad een redelijk complete historie zien, terwijl hij zelf die motor nimmer in onderhoud gehad heeft.
Zo kon ik zien waar mijn motor bij welke BMW dealeRT onderhouden al die tijd onderhouden is/was, met km-standen, en welke terugroep-acties van BMW al uitgevoerd zijn.
(ter info: ik zag er drie terugroep-acties staan, waarvan er 2 doorgevoerd waren).
Gelijk afspraak gemaakt om de laatste terugroep-actie (vervanging harde remleidingen) uit te laten voeren en een software-update te doen als mijn bestelde 2e (metalen) sleutel binnenkomt.
(ter info: Omdat de 2e sleutel op basis van het VIN-nummer besteld wordt, schijnt deze niet door het alarm apart ingeleerd te behoeven worden)
/Einde Beetje Off-topic.
Ik ben gisteren ff bij mijn "reguliere" BMW dealeRT langs geweest, en ik mocht meekijken over de schouder op zijn kompjoeter;
Op basis van het VIN-nummer kan hij inderdaad een redelijk complete historie zien, terwijl hij zelf die motor nimmer in onderhoud gehad heeft.
Zo kon ik zien waar mijn motor bij welke BMW dealeRT onderhouden al die tijd onderhouden is/was, met km-standen, en welke terugroep-acties van BMW al uitgevoerd zijn.
(ter info: ik zag er drie terugroep-acties staan, waarvan er 2 doorgevoerd waren).
Gelijk afspraak gemaakt om de laatste terugroep-actie (vervanging harde remleidingen) uit te laten voeren en een software-update te doen als mijn bestelde 2e (metalen) sleutel binnenkomt.
(ter info: Omdat de 2e sleutel op basis van het VIN-nummer besteld wordt, schijnt deze niet door het alarm apart ingeleerd te behoeven worden)
/Einde Beetje Off-topic.
- EL SCORPIO
- Type: Ik heb geen motor (meer)
- Bijz: BMW R1200R helaas verkocht
- Woonplaats of omgeving: Haarlem
Beetje offtopic?
Niet toch?
Het gaat over je betrouwbare dealer.
Hij laat je netjes meekijken en zorg ervoor dat je motor straks weer up-to-date is.
Dat noem ik nou een betrouwbare dealer.
Die doet netjes de dingen voor je die je vraagt en dan heb je straks weer een betrouwbare motor.
En ook bedankt voor het delen van deze info natuurlijk.
Maar dat ben ik wel van je gewend.
Heerlijk, mijn dank.
Richard
Niet toch?
Het gaat over je betrouwbare dealer.
Hij laat je netjes meekijken en zorg ervoor dat je motor straks weer up-to-date is.
Dat noem ik nou een betrouwbare dealer.
Die doet netjes de dingen voor je die je vraagt en dan heb je straks weer een betrouwbare motor.
En ook bedankt voor het delen van deze info natuurlijk.
Maar dat ben ik wel van je gewend.
Heerlijk, mijn dank.
Richard
Het was meer beetje offtopic tussen mijn oren, als ik het zo terug lees.
Ik moet zeggen, de 1e keer bij deze BMW dealeRT kwam schrok ik van de netheid van hun showroom.
Alsof ik daar indirect aan zou meebetalen, gouden randjes en zo.
Maar aangezien ik toch een wandeling wilde maken om even weg te zijn van waar ik die moest zijn, ben ik weer eens bij hen langs gegaan, vandeweek.
Want ik wilde toch al een 2e metalen sleutel bestellen, navraag doen over die terugroep-acties, opnieuw plannen voor de software-update en ff lopen kwijlen over de K1600GT en K1600GTL. Even snoepen, je kent dat wel.
(ps: het Vlaamse motorblad welke eerder schreef over de 200.000 km+ R1200RT, heeft deze maand een stukje staan over de K1600GT en vergelijkbare kornuiten)
Heel leuk gesprek gehad met de verkoper, hem (uiteraard) ook verteld over het
, en daarna bij de aardige gozert van het magazijn mijn 2e sleutel besteld.
Daar had hij (uiteraard) de nodige papieren van mij nodig, zoals rijbewijs, deel 1B en deel 1B, en eigenlijk ook de motor (om het VIN-nummer formeel te controleren).
Maar omdat hij mij kende, hebben we afgesproken dat ik die sleutel t.z.t. kom halen op mijn motor.
Want dan kan die terugroepactie van de harde remleiding(en) (onder de brandstoftank) ook gedaan worden (werktijd: circa 2 uur, onderdelen liggen op voorraad) en tevens de software-update.
Misschien, als ik hen heel lief aankijk dat ze voor mij ook de Audio-ingang van de radio onder uit het dashboard willen halen, zodat ik mijn navigatie ook via de radio kan horen, gebruik ik die af-en-toe ook nog eens een keer.
En, dat idee kreeg ik zeker ook, als ik het wil, kan ik waarschijnlijk een uitdraai krijgen wat er zoal in het verleden door een BMW dealeRT gedaan is.
Want daar staan ook de km-standen bij, ook niet verkeerd om te weten, denk ik.
Hij liet mij in ieder geval zien wat de 3 terugroep-acties inhielden, en wat er dus al gedaan is en wat er nog gedaan kan worden.
Kortom, ik kreeg redelijk een positief gevoel bij deze BMW dealeRT.
Totdat ik de rekening kreeg, haha.
Bijna 38 euro voor de hoofdsleutel.

Ik moet zeggen, de 1e keer bij deze BMW dealeRT kwam schrok ik van de netheid van hun showroom.
Alsof ik daar indirect aan zou meebetalen, gouden randjes en zo.
Maar aangezien ik toch een wandeling wilde maken om even weg te zijn van waar ik die moest zijn, ben ik weer eens bij hen langs gegaan, vandeweek.
Want ik wilde toch al een 2e metalen sleutel bestellen, navraag doen over die terugroep-acties, opnieuw plannen voor de software-update en ff lopen kwijlen over de K1600GT en K1600GTL. Even snoepen, je kent dat wel.
(ps: het Vlaamse motorblad welke eerder schreef over de 200.000 km+ R1200RT, heeft deze maand een stukje staan over de K1600GT en vergelijkbare kornuiten)
Heel leuk gesprek gehad met de verkoper, hem (uiteraard) ook verteld over het

Daar had hij (uiteraard) de nodige papieren van mij nodig, zoals rijbewijs, deel 1B en deel 1B, en eigenlijk ook de motor (om het VIN-nummer formeel te controleren).
Maar omdat hij mij kende, hebben we afgesproken dat ik die sleutel t.z.t. kom halen op mijn motor.
Want dan kan die terugroepactie van de harde remleiding(en) (onder de brandstoftank) ook gedaan worden (werktijd: circa 2 uur, onderdelen liggen op voorraad) en tevens de software-update.
Misschien, als ik hen heel lief aankijk dat ze voor mij ook de Audio-ingang van de radio onder uit het dashboard willen halen, zodat ik mijn navigatie ook via de radio kan horen, gebruik ik die af-en-toe ook nog eens een keer.

En, dat idee kreeg ik zeker ook, als ik het wil, kan ik waarschijnlijk een uitdraai krijgen wat er zoal in het verleden door een BMW dealeRT gedaan is.
Want daar staan ook de km-standen bij, ook niet verkeerd om te weten, denk ik.
Hij liet mij in ieder geval zien wat de 3 terugroep-acties inhielden, en wat er dus al gedaan is en wat er nog gedaan kan worden.
Kortom, ik kreeg redelijk een positief gevoel bij deze BMW dealeRT.
Totdat ik de rekening kreeg, haha.
Bijna 38 euro voor de hoofdsleutel.

- EL SCORPIO
- Type: Ik heb geen motor (meer)
- Bijz: BMW R1200R helaas verkocht
- Woonplaats of omgeving: Haarlem
Tja Rob,
Die sleutels kosten wat maar dan heb je ook wat.
Voor de auto zijn ze ook niet goedkoop.
Weet jij welke 3 terugroepacties dat waren?
Die van mij heeft net de remleiding gehad.
Binnenkort eens even praten met iemand om mijn BMW helm fluorgeel te laten spuiten met een airbrush erop.
En zit te kijken voor zwarte velgen.
Groeten,
Richard
Die sleutels kosten wat maar dan heb je ook wat.
Voor de auto zijn ze ook niet goedkoop.
Weet jij welke 3 terugroepacties dat waren?
Binnenkort eens even praten met iemand om mijn BMW helm fluorgeel te laten spuiten met een airbrush erop.
En zit te kijken voor zwarte velgen.
Groeten,
Richard
Betrouwbare dealer?
Hoi Peter,
Kempenaar doet ook onderhoud,werk keurig netjes alles in overleg mogelijk.Eigenlijk een soortgelijk bedrijf als onze Kenny,zelf ben ik nu bij Kenny met de RT en heeft vorige maand een grote beurt gehad naar alle tevredenheid.
Groet Harry
Kempenaar doet ook onderhoud,werk keurig netjes alles in overleg mogelijk.Eigenlijk een soortgelijk bedrijf als onze Kenny,zelf ben ik nu bij Kenny met de RT en heeft vorige maand een grote beurt gehad naar alle tevredenheid.
Groet Harry
Wat ik mij meen te herinneren zag ik drie terugroep-acties staan voor de;beemerrichard schreef: Weet jij welke 3 terugroepacties dat waren?
- ABS pomp & elektronica (uitgevoerd)
- anti-pingel (knock) sensor (uitgevoerd)
- stalen remleidingen (ABS) (gepland)
Maar let op;
Dit zijn dus degene voor *mijn* motorfiets.
Het moge bekend zijn dat BMW verschillende toeleveranciers gebruikt, en daardoor zal niet elke terugroep-actie relevant zijn voor elke

Het is afhankelijk welk merk onderdeel men tijdens assemblage op jou motorfiets gemonteerd heeft.
Wat haarfijn door BMW bijgehouden wordt, en 1 van tientallen mogelijke toeleveranciers geweest kan zijn.
Volgens mij moet elke BMW dealeRT jou dit overzicht haarfijn voor jou motorfiets kunnen laten zien op hun kompjoeter op de werkplaatsbalie.

Als je via G00gle zoek op "service bulletin R1200RT" kom je diverse "hits" tegen van websites die pogen een overzicht te geven.
Alleen zijn dus wellicht niet altijd voor jou motorfiets relevant onder voorgenoemde reden.
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 7 Reacties
- 4125 Weergaves
-
Laatste bericht door qufo
-
- 12 Reacties