motor stopt door grote plas water

Bekabeling, zekeringen, accessoires en storingen.

Moderator: RT_Patrick

Gesloten
sjaakborden

motor stopt door grote plas water

Ongelezen bericht door sjaakborden »

vanmorgen naar mijn werk gereden om 06.55 wolkbreuk terecht gekomen was nog donker reed door een plas van wel 30 cm diep een minuut daarna viel mijn motor uit anwb laten komen die constateerde geen vonk en geen inspuiting meer motor staat op mijn werk wie heeft dit nog meer gehad ik hoop dat het vocht werdwijn en dat hij het weer doet hoe moet ik bij mijn computer en bobine komen
PaulRS

Re: motor stopt door grote plas water

Ongelezen bericht door PaulRS »

Hoi.

Zo goed als zeker waterschade aan de Hall Effect Sensor (HES) of de bedrading hiervan.

Dit ding zit voor op het motorblok gemonteerd achter de zwarte kunststof kap en geeft signalen door aan de boordkomputer.
Zonder deze signalen geen ontsteking en/of injectie (en nog een waslijst aan andere mogelijke klachten).

Het probleem is meestal een gevolg van veroudering van de sensoren en bedrading, dit in combinatie met water en dan is het over.
Laten drogen en de boel werkt weer, tot de volgende bui, maar eenmaal problemen krijgen is problemen houden.

Ik weet niet waar je wegkomt, maar ik doe in een ruilhandel voor die dingen.
Nieuwprijs plus montage bij de dealer is niet echt leuk, dat kan ik veel voordeliger.

Groeten, Paul.
Geht net, gibbet net.
Stingray

Re: motor stopt door grote plas water

Ongelezen bericht door Stingray »

Heb ik bij mijn vorige 1100RT ook gehad. Na vele regenbuien tijdens de vakantie stopte de motor ermee. Na een paar uur drogen een paar minuten lopen, na 2 dagen drogen gewoon blijven lopen en 800km naar huis gereden. Hier ook de Hall gever vervangen,.

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Elektrische Systemen”