Autocom zelf inbouwen

Communicatie op je RT (intercom)

Moderator: RT_Patrick

Gesloten
Ralph Romein
Type: R1200RT/LC
Bijz: Ebony Metallic 2015, Sena 10R
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Alphen aan den Rijn

Autocom zelf inbouwen

Ongelezen bericht door Ralph Romein »

Hallo allemaal,

Ik heb dit weekend een "Autocom kit 300" en een Zumo 660 gekocht. Ik wil de Autocom zelf inbouwen in mijn -1200- , maar heb paar vragen die jullie mogelijk wel kunnen beantwoorden.

1. Ik wil de autocom in het voorvak installeren omdat ik geen radio heb en er ruimte genoeg is. Lijkt mij wel handig. Zijn er leden die zoiets gedaan hebben, of plaatst iedereen 'm onder het zadel?

2. Ik heb een Repstecker gekocht waarop ik de Zumo kan aansluiten bij het balhoofd. De spanning gaat 15 minuten naar het contact uitzetten uit. Ik wil naast de Zumo ook de autocom samen op deze stekker aansluiten. Weet iemand of dat kan met betrekking tot overbelasting?

3. Zijn er nog tips die ik kan gebruiken mbt de Autocom installeren :)

Alvast bedankt
Mvg, Ralph Romein

Afbeelding
Mike Philippens

Re: Autocom zelf inbouwen

Ongelezen bericht door Mike Philippens »

Ik heb 'm onder het zadel tegen het achterlicht gebouwd. Zo ligt ie lekker uit de weg. Andere reden is dat ie zo ver weg is van alle mogelijke storingsbronnen. Check wel goed of dan de bedrading het nog redt qua lengte. Ik heb zelf een extra draad er tussen moeten zetten, want mijn headset draad komt uit bij mijn stuur.

Verder valt er weinig over te zeggen: stroom eraan en de draadjes netjes wegwerken.

Enige tip die ik heb is voor als je evt.nog draad oid wilt bijkopen: doe het niet in Nederland. Ik heb zelf mijn setje gehaald bij Chainspeed in de UK. Die had een aanbieding voor 50% (2008 modellen) en ik heb later een krulsnoer gekocht bij ze. In NL wilde men daar €65 voor hebben en daar was het de helft ofzo. Check it out zou ik zeggen, in Nederland zit er iemand zijn zakken te vullen met die spullen.
Dave

Ongelezen bericht door Dave »

Met betrekking tot overbelasting kun je altijd in de voedingsdraad naar je Repstecker een zekering opnemen (iets van 2A of zo, dat zou het moeten doen). Bij de voedingskabel van Garmin zit die er toch standaard in, of niet soms?
Ralph Romein

Enige tip die ik heb is voor als je evt.nog draad oid wilt bijkopen: doe het niet in Nederland. Ik heb zelf mijn setje gehaald bij Chainspeed in de UK. Die had een aanbieding voor 50% (2008 modellen) en ik heb later een krulsnoer gekocht bij ze. In NL wilde men daar €65 voor hebben en daar was het de helft ofzo. Check it out zou ik zeggen, in Nederland zit er iemand zijn zakken te vullen met die spullen.
Bedankt Mike, ik heb 'm bij Chainspeed gekocht, schilt inderdaad een boel centjes. Alleen de Autocom zelf al kost in Nederland € 369,00 en bij Chainspeed € 188,00. Ook onderdelen waren een stuk goedkoper, maar bij elkaar blijft het een boel geld, dat wel :O
Met betrekking tot overbelasting kun je altijd in de voedingsdraad naar je Repstecker een zekering opnemen (iets van 2A of zo, dat zou het moeten doen). Bij de voedingskabel van Garmin zit die er toch standaard in, of niet soms?
Hoi Dave, met het canbus systeem kan er in principe niet veel gebeuren, want deze klapt eruit en herstelt zich vanzelf. Maar ik weet liever van tevoren of het gaat werken of niet. Wie weet is er een 1200RT rijder met ervaring hierin, dan hoor ik het graag _004
Mvg, Ralph Romein

Afbeelding
han62
Type: R1200RT

Ongelezen bericht door han62 »

Hallo,
Ik heb de de Autocom en hem onder het zadel net onder de tank op het luchtfilterhuis gebouwd. de + draad gewoon via het contact contact aan = spanning voordeel (vind ik) als je contact uitzet alles spanningsloos de voeding ook voor de Garmin heb ik aangesloten op het 12 voltstopcontact dat links in de kuip zit. paneeltje gedemonteerd en de draad daarbij aangesloten.
De stroom gaat dar na een paar minuten af als het contact wordt uitgezet. om de accu op (druppel) te laden gebruik ik het 12 volt stopcontact dat achter is gemonteerd.
alles werkt perfect en nooit een canbus storing gehad. Als je wilt kan ik je een paar foto's mailen.

met vr gr
Han
Ralph Romein

han62 schreef: De stroom gaat daar na een paar minuten af als het contact wordt uitgezet. om de accu op (druppel) te laden gebruik ik het 12 volt stopcontact dat achter is gemonteerd. Alles werkt perfect en nooit een canbus storing gehad. Als je wilt kan ik je een paar foto's mailen.

met vr gr
Han
Hallo Han, bedankt voor je reactie. Dat is inderdaad ook een mogelijkheid, op de stekker links aansluiten. Ik heb zo'n stekker trouwens naast de teller laten monteren in der tijd voor de 2610 (heeft geen accu/batterij) en acculader. Die staat rechtstreeks op de accu. Maar goed, de Zumo wil ik van de stroom af als de motor stil staat. Een foto van de autocom op het luchtfilter vind ik wel leuk, dus als dat niet te veel werk is _004

Bedankt, Ralph
Mvg, Ralph Romein

Afbeelding
han62

Oké
Ik zal maandag de foto's maken en mailen. als je de stroom aftakt aan de onderkant van dat stopcontact kun je het ook nog voor andere doeleinden benutten en de stroom schakelt er automatisch naar een paar minuten af.

Gr
Han
Laatst gewijzigd door han62 op 11 dec 2009, 22:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Ralph Romein

Gisteren heb ik mijn Autocom Super Pro AVi (kit 300) ingebouwd in mijn motor. Voor de gene die het leuk vinden, zo heb ik het gedaan:

Heb de beplating rechts verwijderd en de rubberdop onderuit de opbergvak gehaald. Daarna de Autocom met klittenband tegen de rechterachterkant van het bakje vastgezet. De bedrading voor stroom en de headset voor de bestuurder door het gat het bakje naar buiten gevoerd. De stroom heb ik aangesloten op de accessoiresstekker bij het balhoofd aangesloten. De Zumo zit op de zelfde accessoiresstekker. Aan die draad van de Zumo 660 zit ook de aansluitstekkers (mic en speakers) voor de autocom. Deze heb ik door het gat naar binnen gevoerd om aansluiting met de Zumo te kunnen maken. Met stipjes heb ik deze draden bevestigd aan de motor. In de rubberdop heb ik met een pijpje een gat geslagen van 1.2cm en de vanuit het gat een snede gemaakt naar de rand. Nu kunnen de draden door de rubberdop en de dop terug op zijn plek.

In aux1 heb ik een dongel zitten die ik alleen gebruik voor de telefoon als ik geen GPS bij me heb. Dat is 90% het geval. Dongel neemt zelf de telefoon op en dat werkt dus goed. Iemand op bellen onderweg, daar moet ik dan even voor stoppen 8-) Ik had overigens en kabel voor de Zumo besteld (part 1299), maar kreeg een dongel voor de prijs an een kabel _004 Moest natuurlijk wel weer een kabel nabestellen.
In aux2 zit de Zumo, waar ik eventueel ook mee kan bellen en muziek kan luisteren (stereo)
In aux3 zit een MP3 speller voor als ik de GPS niet bij me heb.
In aux4 een porto (VOX gestuurd). Ik heb nog geen PTT, wie heeft er 1 over :-)

Alle draden die in het opbergvak liggen heb ik gebundeld en zitten in een soort knikkerzakje bij elkaar, zodat ik er geen last van heb. Ik heb geen last van storing, dus er zijn geen bijgeluiden _004

De BGNS (Background Noise Sensor) had ik in eerste instantie ter hoogte van mijn oog boven het wangkussen. Mijn helm is echter best stil (Arai) waardoor de BGNS niet voldoende reageerd op geluid dat onder de helm tegen de mic waaid. Ben nu aan het zoeken om de BGNS laag bij de kinbak een plaats te geven. Als de BGNS namelijk niet afdoende zijn werk kan doen, heeft dat weer een negatief effect op de VOX instelling. Nog even rommelen. Zijn er mensen met ervaring met VOX in manual-stand?

Gr, Ralph
Mvg, Ralph Romein

Afbeelding
**AC**

Ongelezen bericht door **AC** »

Hmmm... blijft allemaal interessant klinken. Voorlopig eerst zelf maar kijken hoe de zumo 660 overweg gaat met de cardo Q, voordat ik naar wat anders ga uitkijken.

Gr. Milan
Ralph Romein

Ik had een probleem met mijn MP3 speler (Phillips) omdat ik het geluid niet hard genoeg kon krijgen via de autocom. Ik had het vollume voluit staan, maar dat is begrenst op 80db. De autocom stond ook voluit, en dan kon ik het net aan goed horen op de snelweg.

Gisteren heb ik een Ipod Nano (4g) gekocht. Als ik de standaard Ipod-uitgang van de headset had gebruikt voor de koppeling aan de autocom was ik niets opgeschoten vanwege de 80db beperking, maar de verkoper adviseerde mij een "audiokabel met Ipod Dock Connector" erbij te nemen met 3,5mm jack (€ 14,00). Nu laat de Ipod 110db door komen en dat maakt uit! Wanneer de Ipod is aangesloten op de autocom kan je het vollume alleen met de autocom regelen, niet met de Ipod zelf. De vollumeknop van de autocom staat nu half en het doorkomende geluid/vollume is al harder dan het voorheen was. Moet nog wel even gaan rijden, maar het plenst momenteel.

Gr, Ralph
Mvg, Ralph Romein

Afbeelding
Electric

Ongelezen bericht door Electric »

Hoe is trouwens gesteld met het volume van de Zumo via Autocom? Ik heb nu last dat het volume niet hard genoeg is met oordoppen op de snelweg. :(

Ik ben dan van plan om een Autocom L1 aan te schaffen via Chainspeed. En dan het geluid van de Zumo 550 via de Autocom unit te laten versterken naar mijn helm... Of heeft iemand een beter idee? Ik heb nu de helm een HS 20 setje zitten (via conrad) en het volume is te laag...
han62

Hallo,
door de autocom wordt het geluid versterkt. ik heb ook een aparte versterker maar die heb ik er weer uit gehaald want die heb je dan niet meer nodig. Het geluid is dan hard genoeg.

Met vr gr
han
Peter Cools

Ongelezen bericht door Peter Cools »

Electric schreef:Hoe is trouwens gesteld met het volume van de Zumo via Autocom? Ik heb nu last dat het volume niet hard genoeg is met oordoppen op de snelweg. :(

Ik ben dan van plan om een Autocom L1 aan te schaffen via Chainspeed. En dan het geluid van de Zumo 550 via de Autocom unit te laten versterken naar mijn helm... Of heeft iemand een beter idee? Ik heb nu de helm een HS 20 setje zitten (via conrad) en het volume is te laag...
De CB-Shop (Vierlingsbeek, Overloon) heeft een versterkertje speciaal voor de Zumo 550 in combinatie met Autocom.
Ik heb er geen ervaring mee.

Succes
Electric

Ongelezen bericht door Electric »

Bedoel jij niet een scheidingsfilter voor als de Zumo en autocom gevoed worden voor de motor?
Ralph Romein

De CB-Shop (Vierlingsbeek, Overloon) heeft een versterkertje speciaal voor de Zumo 550 in combinatie met Autocom.
Ik heb er geen ervaring mee.
Ik ken iemand met zo'n versterker tussen de autocom en Zumo 550. Deze versterkt echter ook ruis. Zonder versterker is er geen probleem met ruis, met versterker wel. Ik heb de Zumo 660 met samen met de autocom (zonder versterker) heb ik geen probleem. Draag altijd oordoppen.

Ralph
Laatst gewijzigd door Ralph Romein op 03 apr 2010, 20:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Mvg, Ralph Romein

Afbeelding
han62

Dat klopt wel ik heb dat versterkertje er ook tussen gehad het heeft een paar maanden ruisvrij gewerkt en toen begon het ineens dat je wat ruis/motorgeluid hoorde. contact gehad met de CB shop en die zei ligt waarschijnlijk aan (verkeerde) massa aansluiting en anders mocht ik hem ruilen.

Ik heb dat (nog) niet gedaan omdat de 550 in combinatie met de autocom (voor mij) ruim voldoende is. Maar uiteindelijk gaat het natuurlijk om je eigen ervaring en wat je zelf vindt.

Met vr gr
han
Baird
2024
2024
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R1200GS LC
Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda

Ongelezen bericht door Baird »

Electric schreef: ..................................

Zojuist een Autocom Kit L-1gekocht voor mijn R1150RT. Ben eigenlijk op zoek naar goede hints waar de verschillende onderdelen te plaatsen. Kijk, het lukt altijd maar als je want hints hebt zijn die welkom, alvast bedankt, _004

Big RT Smile
Met vriendelijke motorgroet
BeRT

R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volvo XC40 T5 Recharge Inscription

ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x). 500k+ km
Ralph Romein

Zojuist een Autocom Kit L-1gekocht voor mijn R1150RT. Ben eigenlijk op zoek naar goede hints waar de verschillende onderdelen te plaatsen. Kijk, het lukt altijd maar als je want hints hebt zijn die welkom, alvast bedankt,
Hoi Braid, heb je de mogelijkheid de Autocom in het (radio)bakje te plaatsen, dan is dat wel en aanrader. Kans is dan het grootst dat je de Autocom storingsvrij kan gebruiken.
Mvg, Ralph Romein

Afbeelding
Baird
2024
2024

Ralph Romein schreef:
Zojuist een Autocom Kit L-1gekocht voor mijn R1150RT. Ben eigenlijk op zoek naar goede hints waar de verschillende onderdelen te plaatsen. Kijk, het lukt altijd maar als je want hints hebt zijn die welkom, alvast bedankt,
Hoi Braid, heb je de mogelijkheid de Autocom in het (radio)bakje te plaatsen, dan is dat wel en aanrader. Kans is dan het grootst dat je de Autocom storingsvrij kan gebruiken.

Hoi Ralph,

Bedankt voor je reactie. Is de plaatsing in het bakje een ervaring van je of een logische plaats. De handleiding roept dat het bij voorkeur in het kontje van de motor moet plaatsen omdat daar de minste storing zou optreden. Het bakje bevindt zich direct naast de dynamo en de elektronica van de motor of is de schil van benzine een storingsdemper?
BeRT

R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx

ooit:
Ralph Romein

Braid, als je een stukje omhoog scrollt zie je een hele omschrijving van de inbouw van mij. Echter mijn bakje zit aan de andere kant. Wat je kan doen is de Autocom los in het bakje leggen (en op de stroom aansluiten natuurlijk :-)) en dan gaan rijden. Dan weet je zeker of het gaat werken of niet. Daarna kan je het altijd nog definitief inbouwen. Wat ook kan is de Autocom in een tanktas leggen en ermee rijden. Dan kan je het verschil vast stellen tussen het bakje en de tanktas. In het kontje heb je ook wat problemen. De Autocom ligt wel achterin, maar veel bedrading moet naar voren. Denk bijvoorbeeld aan speakers en GPS. De bedrading geeft vaak de storing.

Autocom is echt een super middel voor communicatie. Ik ken mensen die van BT terug zijn gegaan naar Autocom. Het is echter wel even experimenteren tot het goed werk, maar dan heb je ook wat!
Big RT Smile
Mvg, Ralph Romein

Afbeelding
HansD
Woonplaats of omgeving: Rotterdam

Ongelezen bericht door HansD »

Mijn Autocom op de R1100RT had ik boven de accu gemonteerd (onder het zadel aan de voorkant) met dubbelzijdig tape en klittenband. Stroom heb ik van het achterlicht gehaald (ik heb toch altijd mijn licht aan).
De kabels aan de Autocom zijn niet erg lang, en zonder bluetooth, is het ook belangrijker waar de kabels naar de helm (en evt. naar de helm van de passagier) komen te hangen.
Daarnaast is het in het begin nodig om de autocom af te stellen en dan is een plaats waar je snel en goed bij kunt wel handig.

Hans
Dave

Ongelezen bericht door Dave »

HansD schreef:Mijn Autocom op de R1100RT had ik boven de accu gemonteerd (onder het zadel aan de voorkant) met dubbelzijdig tape en klittenband.
Hans, ik neem aan dat je bedoelt dat je op het luchtfilterhuis je Autocom hebt zitten... Op de accu geeft zo'n lelijke bult op de tankkap... ;)
Ralph Romein

HansD schreef:Mijn Autocom op de R1100RT had ik boven de accu gemonteerd (onder het zadel aan de voorkant) met dubbelzijdig tape en klittenband. Stroom heb ik van het achterlicht gehaald (ik heb toch altijd mijn licht aan).
De kabels aan de Autocom zijn niet erg lang, en zonder bluetooth, is het ook belangrijker waar de kabels naar de helm (en evt. naar de helm van de passagier) komen te hangen.
Daarnaast is het in het begin nodig om de autocom af te stellen en dan is een plaats waar je snel en goed bij kunt wel handig.

Hans
Let wel op met regenwater dat van de tank over je Autocom kan stromen. Daar kan die niet goed tegen. Achterin of in het bakje blijft het zeker droog. Ken iemand die zo'n probleem had met z'n GS, die ook de Autocom tegen de tank had geplaatst. Eindige met roest op verkeerde plekken :-(
Mvg, Ralph Romein

Afbeelding
HansD
Woonplaats of omgeving: Rotterdam

Ongelezen bericht door HansD »

Dave schreef:
HansD schreef:Mijn Autocom op de R1100RT had ik boven de accu gemonteerd (onder het zadel aan de voorkant) met dubbelzijdig tape en klittenband.
Hans, ik neem aan dat je bedoelt dat je op het luchtfilterhuis je Autocom hebt zitten... Op de accu geeft zo'n lelijke bult op de tankkap... ;)
Ha, dat komt door de -1200- daar zitten ze andersom! Inderdaad, boven het luchtfilter.
Hans
Baird
2024
2024

@Hans: ik had er ook al even moeite mee, niet de enige dus.

denk dat ik ga voor het kontje en de portofoon & iPod in het bakje.

Heeft iemand trouwens gebruik gemaakt van de geïsoleerde geluidsingangen voor de apparaten die allen op de boordspanning( dus niet batterijen) werken? Autocom raadt mij dit aan, dit om problemen met verschillen tussen de 'ground'-spanning te voorkomen.( ben weer lekker bezig als werktuigbouwer!)
BeRT

R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx

ooit:
han62

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hier een paar plaatjes zoals ik hem op de 1100 en de 1150 had gemonteerd.

De lange kabel heb ik naar voren aan het stuur vast gemaakt met een paar kabelbinders. Deze is dan precies lang genoeg om met een spiraalkabel naar de helm te gaan en de korte kabel naar achteren gevoerd en liet ik er bij de linker koffer uitkomen, zodat die ook met een spiraalkabel naar de helm van de duo kan.
op de 1200Rt eigenlijk op de zelfde plaats maar dan op/boven de accu. van inregenen totaal geen last ook niet na het wassen met een hoge drukreiniger.

Met vr gr
Han
Baird
2024
2024

@Han62:
bedankt voor je foto's, bij de 1150 staat er regelmatig een beetje water in het deksel van het luchtfilter, als je hem daar monteert zou je verwachten dat hij ook nat wordt? Volgens de handleiding mag je hem niet inpakken, moet kunnen ventileren, maar echt nat worden mag hij ook niet. Hoe bleef hij dan droog bij jouw 1150?
BeRT

R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx

ooit:
han62

Hoi Baird,
Geen idee, ik heb nog nooit een druppel water op die plaats gezien ook nie top het luchtfilterdeksel.

het lijkt me dat het geen kwaad kan er dan voor de zekerheid een stukje folie over te leggen dat rondom uitsteekt dan kan de unit toch aan alle kanten ventileren en zijn warmte kwijt.

de unit zit op die plaats vlak onder de buddy misschien is dat de reden waarom hij niet nat is geworden. Nu rijdt ik bij voorkeur niet als het Kl.... weer is, maar je ontkomt er soms niet aan en zoals gezegd ook bij het afspuiten met de waterslang geen probleem. ik probeer overigens niet gericht op de openingen te richten.
Bij de 1200 zit ie eigenlijk zowat op dezelfde plaats en ook daar geen last van nat worden. Ik bedoel de unit dus maar dat had je al begrepen.
Ik kan als je wilt nog wel een plaatje maken van de plaats bij de 1200.

Veel succes.

Han
Mike Philippens

han62 schreef:Dat klopt wel ik heb dat versterkertje er ook tussen gehad het heeft een paar maanden ruisvrij gewerkt en toen begon het ineens dat je wat ruis/motorgeluid hoorde. contact gehad met de CB shop en die zei ligt waarschijnlijk aan (verkeerde) massa aansluiting en anders mocht ik hem ruilen.
Even ouwe koeien uit de sloot halen... ;)

Ik heb een Zümo 660 via BT op de Autocom aangesloten. Door mijn eigenwijze manier van inbouwen (de speakers zitten achter het tempex van mijn helm) hoor ik de navigator niet als ik op de snelweg rijdt. Tenminste...ik hoor die mevrouw erg moeilijk. Nét een tikkie te zacht dus. Ik denk dus ook aan zo'n versterker. Zou ik die tussen de BT module en de Autocom kunnen prikken of kan de Autocom niet overweg met een versterkt ingangssignaal?

Als je die versterker nog hebt liggen, heb ik anders wel interesse.
Inspector Gadget

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Die Zumo versterker zal waarschijnlijk deze zijn;
http://www.cbshop.nl/Stereo_Zumo_motor_Versterker

Op het GPS forum kan je veelvuldig lezen dat het volume van de Zumo 660 nogal te wensen over laat.
Maar, vaak spreekt men daar over bedrade aansluiting, al dan niet aan de zijkant van de Zumo of de aansluiting op de uiteinde van de kabel aan de motor-houder.

Nu kan ik mij zo 1-2-3 niet herinneren hoe het ook al weer zat bij volume-regeling van de Zumo 660 in combinatie met Bleutooth, maar kortstondig op de aan/uit knop geeft 100% aan voor de volume?
Kijk ook even naar "mixer" dat is volgens mij linksonder in als je in de volume-scherm zit.

Ik weet niet welke software-versie je momenteel gebruikt op de Zumo 660, de meest recente versie is v4.10
En volgens mij is het volume-probleem vanaf versie v4.00 ietwat beter geworden, maar nog niet optimaal.

Nu gebruik ik zelf een BMW Navigator IV, en daar kan je de volume niet instellen op het apparaat als je Bleutooth gebruikt, dat moet je op je headset doen.
Dat geeft althans mijn BMW Navigator IV aan. (en blijft de volume steken op maximaal 80% in verband met gehoorbeschadiging claims in de US)
Het zelfde "gedonder" als met Apple iPOD's, daar moet je een andere soort kabel gebruiken wil je harder geluid horen, bij sommige modellen.
Of in de iTunes software aangeven dat je de volume-limiter wilt uitschakelen. :(

Nu is volgens mij tempex een hele goede geluidsisolator, maar hoor je andere geluiden (muziek e.d.) wel hard genoeg via de AutoCom? _001
Anders zou ik dat eerst even testen voordat je een dergelijke versterker gaat aanschaffen?
Dan weet je of het een Zumo-probleem of tempex probleem is?
Mike Philippens

dutchmidiman schreef:Dan weet je of het een Zumo-probleem of tempex probleem is?
Het is een tempex probleem. I'm pretty sure. Muziek is nauwelijks te horen. Maar een vriend (electrische man) van me gaat de Autocom eens bekijken en modden.
Ralph Romein

Mike Philippens schreef:
dutchmidiman schreef:Dan weet je of het een Zumo-probleem of tempex probleem is?
Het is een tempex probleem. I'm pretty sure. Muziek is nauwelijks te horen. Maar een vriend (electrische man) van me gaat de Autocom eens bekijken en modden.
Van een vriend begreep ik dat Mototronix in Purmerend zijn autocom onder hande heeft genomen. Er zat wat roest en vuil op de printplaat omdat er regenwater op was gekomen. Kosten bijna niets en alles zag er weer piekfijn uit. Hij kan waarschijnlijk het proleem snel vinden.

Succes, Ralph
Mvg, Ralph Romein

Afbeelding

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Over: Communicatie”