TomTom v.s. Garmin

Garmin, TomTom of toch maar een routerol

Moderator: RT_Patrick

Berrybeer
2023
2023
Type: R1150RT
Bijz: met alles d'rop & d'ran..
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Uden

Re: TomTom v.s. Garmin

Ongelezen bericht door Berrybeer »

speek schreef:Ben je eindelijk verlost van die dure Garmin kaarten.
Geweldig Speek _004 _004 ....ik was voor de lange wintertijd al stiekem op zoek voor spulletjes voor mijn "bananendoos"... :D Kzat er al aan te denken om mijn Navigator II (=Garmin 2610) in te wisselen voor een iets recenter exemplaar zoals een Navigator III of Zumo 220.. _001 dit vanwege het feit dat er voor mijn II géén kaartupdates zijn.. _003 .

Ben derhalve meteen aan de slag gegaan en alvast de benelux gedownload en op mijn II geïnstalleerd.....en het werkt! :D :D Als ik nu in Mapsource de kaarten van City Navigator Europe 2009 met die van OSM vergelijk....zie ik al meteen detailverschillen... Kheb meteen maar eens de route van vorige week (Forum Tour Zuid van Bert) vergeleken bij een punt waar mijn II er op dat moment niet helemaal uit kwam;

zo stond op dit stukje op mijn scherm: (Let wel:ik had later - en voor het daadwerkelijk rijden - eerst netjes zoals het hoort de gele route naar de paarse versleept....)
Afbeelding

....maar dit is hetzelfde stukje op de kaart van OSM
Afbeelding

Scheelde mij toch een nat pak! (was de vermaledijde badge er vast en zeker weer afgekomen.... :lol: )

Alleen jammer dat ik nu tot eind maart 2011 moet wachten om te kijken of 't in de praktijk ook allemaal werkt....want over twee weken gaat mijn brommert alweer naar de dealer voor de winterstalling... _002

Speek, mijn dank is groot... _004

edit; zondagochtend...ben uiteraard tot diep in de nacht in de weer geweest met de nieuwe kaarten.....ben erachter gekomen dat je er niet mee naar alle woonadressen kunt navigeren.. :roll: ..van veel volledige woonadressen van familieleden gaf mijn II vaak aan dat ie ze niet kon vinden...(en in de City Navigator Europemap 2009 uiteraard wél).....wordt dus wellicht tóch voor mij een ander navigatietoestel... ;)....of een extra CF card....waar ik dan de OSM kaart op zet als ik gewoon een route wil gaan rijden...
Laatst gewijzigd door Berrybeer op 17 okt 2010, 11:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Mike Philippens

Ongelezen bericht door Mike Philippens »

Berrybeer schreef:Alleen jammer dat ik nu tot eind maart 2011 moet wachten om te kijken of 't in de praktijk ook allemaal werkt....want over twee weken gaat mijn brommert alweer naar de dealer voor de winterstalling... _002
Winterstalling? Je hebt toch een BMW? Die doen het ook in de winter hoor... ;)
Berrybeer
2023
2023
Type: R1150RT
Bijz: met alles d'rop & d'ran..
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Uden

Ongelezen bericht door Berrybeer »

Mike Philippens schreef:
Berrybeer schreef:Alleen jammer dat ik nu tot eind maart 2011 moet wachten om te kijken of 't in de praktijk ook allemaal werkt....want over twee weken gaat mijn brommert alweer naar de dealer voor de winterstalling... _002
Winterstalling? Je hebt toch een BMW? Die doen het ook in de winter hoor... ;)
..kweet het Mike.... :oops: ....maar ja....géén garage. _003 ....een all-risk zomer verzekering. :$ ...hobby&mooi weer rijder 8)_...maar hoofdzakelijk en vooral....ben ik gewoon een watje.....

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Over: GPS en navigatie”