Hoe is dat bij jullie? Of zit hij bij jullie op een andere plaats?
Moderator: RT_Patrick
Je moet die alternatieve hebben. Even iets lager op de pagina. Want juist door die korte of lange RAM-mount elboog gaat ie erg trillen.dutchmidiman schreef:Boven het dashboard vindt ik een prettigere positie omdat je dan niet je hoofd maar je ogen beweegt als je wilt kijken.
Degene van Notter met de RAM-mount kogel (de BMW R1200RT MS steun) vindt ik perfect, je kunt met een korte of lange RAM-mount elboog je navigatie perfect positioneren.
Maar is wel flink aan de prijs, helaas;
http://www.gps.nl/r1200rt.html
Nu heb ik geen Zumo 660, maar kan je die dan ook zonder die RAM-mount elboog monterenWildripper schreef:...Je moet die alternatieve hebben. Even iets lager op de pagina. Want juist door die korte of lange RAM-mount elboog gaat ie erg trillen. Zonder zit veel strakker, en ontneemt je zicht op de tellers niet. Hoewel ik de gps gebruik voor de snelheid indicatie.
Ik heb hem inderdaad naar beneden staan. Zal later wel even een paar foto's plaatsen.dutchmidiman schreef:Nu heb ik geen Zumo 660, maar kan je die dan ook zonder die RAM-mount elboog monterenWildripper schreef:...Je moet die alternatieve hebben. Even iets lager op de pagina. Want juist door die korte of lange RAM-mount elboog gaat ie erg trillen. Zonder zit veel strakker, en ontneemt je zicht op de tellers niet. Hoewel ik de gps gebruik voor de snelheid indicatie.:
Ben het met je eens dat een dergelijke constructie (met RAM-mount elboog) het risico van trillen vergroot.
Maar die alternatieve, de Waypoint houder, plaatst de GPS wel wat hoog boven je dashboard, als ik de foto zo bekijk:
(of kan je deze op twee manieren monteren waardoor de montage-plaats naar beneden wijst?)
Op mijn R1100RT is wel iets van de zicht op mijn tellers ontnomen, maar ik kijk daar niet al te vaak naar, ik probeer meer te luisteren en te voelen.
(en dat lukt heel aardig, al zeg ik het zelf)
En anders vragen aan Waypoint of je met beide mag proefrijden
Op de werkorder voor mijn af te leveren fiets staat:Marianne schreef:Ik weet alleen niet wat voor een beugel zij gebruiken.
Hee dutch, je moet toch juist ver weg kijken. Die meter voor me fiets zal me een worst wezen of zie ik dat nu verkeerd.dutchmidiman schreef:Mja, voor mij ietwat teveel weg nemende van je zichtveld op de weg, maar zit er wel zeer strak op.
Nu heb ik (nog) geen R1200RT, maar in de "omgekeerde" stand zal het waarschijnlijk te veel van het dashboard (metertjes & indicatie-lampjes) afdekken.
Maar wel een betere oplossing dan op het stuur, althans in mijn optiek.
Naar wat ik begrepen heb is dat elke centimeter die in jou zichtveld een blokkade is, 3 meter op de weg is, waar je dan geen zicht op hebt.Wildripper schreef:Hee dutch, je moet toch juist ver weg kijken. Die meter voor me fiets zal me een worst wezen of zie ik dat nu verkeerd.
Ik heb de Zumo 550 met de korte RAM-mount op de Migsel mount steun. Kost een paar centen, maar erg mooi en goed wat mij betreft.dutchmidiman schreef:Boven het dashboard vindt ik een prettigere positie omdat je dan niet je hoofd maar je ogen beweegt als je wilt kijken.
Degene van Notter met de RAM-mount kogel (de BMW R1200RT MS steun) vindt ik perfect, je kunt met een korte of lange RAM-mount elboog je navigatie perfect positioneren.
Maar is wel flink aan de prijs, helaas;
http://www.gps.nl/r1200rt.html
Wat overigens de zgn. Migsel mount is (http://www.migsel.com/store/index.php?_ ... oductId=13)
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!