Ehm, de manier waarop de Kisan de knipperlichten in Running Lights modi in twee verschillende helderheden laat branden, is door de lampen snel(ler) (en heel erg kort) aan-en-uit te sturen.
Aangezien de dagrij-ledlampen parallel komen te staan aan de knipperlichten, branden die dus met vergelijkbare intensiteiten zoals de Kisan is ingesteld.
Wil je de dagrij-led lampen op volle kracht hebben, dan moet je van de Kisan inderdaad alleen de aanstuur-signaal gebruiken. (zelfs in de High stand van de Running Lights, zullen deze dagrij led-lampen niet op hun volle potentieel branden).
Maar dan zal het zoiets worden als dat wanneer de knipperlichten aan zijn, de dagrij led-lampen uit gaan, dus bij knipperlicht kan ze mee knipperen maar precies andersom als je knipperlichten zelf.
(knipperlicht uit = dagrij led-lamp aan, knipperlicht aan = dagrij led-lamp uit)
Hoe denk ik dan dat je dit zou kunnen oplossen?
Zie mijn eerder reactie met die link naar zo'n auto-relais.
Je hebt dan twee relais nodig, 1 voor elke kant.
De spoel van het relais sluit je parallel aan over de knipperlicht-lampen. (nr. 85 & 86 op het relais)
De (plus van) dagrij led sluit je aan op de "NC" (Normally Closed) contact, oftewel nr. 87a. (het contact wat in rust, permanent gesloten is), en min van de dagrij-led op massa.
De stroom die de dagrij leds moet gaan voeden sluit je aan op pen 30/51 van het relais.
En nu komt het, die voeding betrek je dan van de geschakelde 12 volt. (spanning die er alleen is als het contact aanstaan van je motor).
Je hebt dan de volgende situaties;
- Motor staat uit, geen dagrij led-verlichting.
- Contact aan, dagrij led-verlichting gaat aan.
- Knipperlicht lamp gaat aan, dan is de dagrij led-lamp voor die kan uit. (maar de andere kant dagrij led lamp blijft aan en knippert niet)
- Knipperlicht uit, dan is de dagrij led-lamp aan.
Je krijgt dan de situatie waar je een soort "wig-wag" (= om-en-om knipperen) tussen je knipperlicht en dagrij led aan die kant krijgt die gebruikt wordt.
Ik weet niet of dat zo verstandig is, je kunt daardoor (denk ik, mijn mening althans) een verwarrende situatie krijgen.
Volgens mij is het veiliger, beter en volgens mij ook toegestaan, om de dagrij led-lampen gewoon permanent op de geschakelde 12-volt aan te sluiten.
Mijn LedPac dagrij led-lamp heb ik op de stadslicht aangesloten;