Nieuwe jas nodig

Aanbevelingen, ervaringen, nieuwtjes over kleding, laarzen, handschoenen enz.

Moderator: RT_Patrick

Gesloten
AGVerheij
Type: R1200RT
Bijz: RT-P uit 2015 in prachtig mat-blauw
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Utrecht

Nieuwe jas nodig

Ongelezen bericht door AGVerheij »

Vanmorgen tijdens een stevige hoeveelheid regen ontdekt dat mijn jas niet helemaal waterdicht meer is _002
Het is een Clover van 3 jaar oud (kostte me toen €250 in de aanbieding) die me tot nu toe altijd goed is bevallen maar nu dus lekt op de rechtermouw.

Tijd voor iets nieuws dus.
Vorige herfst een broek van Stadler gekocht (Stormrider II) en absoluut geen klachten daarover. Maar de bijpassende jassen (Hi-Viz, Easy) kosten rond de €700 en dat is best een boel geld :( Nu ben ik een winder-doorrijder en maak met 100 per dag best wat woon-werk kilometers, dus het zal de investering wel waard zijn - maar toch.........
Hoe zijn jullie ervaringen met Stadler jassen, en wat zouden goede -en mogelijk goedkopere- alternatieven zijn ??

[groet], Gerbert
Groets, GerbeRT

"Zolang ik verkeerslichten moet herkennen om mijzelf te onderscheiden van een robot heb ik weinig vertrouwen in zelfrijdende voertuigen
**AC**

Re: Nieuwe jas nodig

Ongelezen bericht door **AC** »

tja het is een goed merk, maar inderdaad de prijs.....
Ralph Romein
Type: R1200RT/LC
Bijz: Ebony Metallic 2015, Sena 10R
Woonplaats of omgeving: Alphen aan den Rijn

Ongelezen bericht door Ralph Romein »

Twee weken geleden heb ik een Rukka Armax gekocht voor € 850,00 (met korting notabene). Wel een super jas waar het goretex in de buitenlaag van de jas is verwerkt. De jas wordt gewoon niet meer nat / loopt niet meer vol met water zoals een Z-liner. Als je jaarrond rijdt is dat eigenlijk wel een must. Rukka geeft overigens als enige 5 jaar garantie op reparatie of vervanging en dat is uitzondelijk.
Mvg, Ralph Romein

Afbeelding
HansD
Woonplaats of omgeving: Rotterdam

Ongelezen bericht door HansD »

Ralph Romein schreef:Twee weken geleden heb ik een Rukka Armax gekocht voor € 850,00 (met korting notabene). Wel een super jas waar het goretex in de buitenlaag van de jas is verwerkt. De jas wordt gewoon niet meer nat / loopt niet meer vol met water zoals een Z-liner. Als je jaarrond rijdt is dat eigenlijk wel een must. Rukka geeft overigens als enige 5 jaar garantie op reparatie of vervanging en dat is uitzondelijk.
Ralph,
Houd je lak in de gaten! Mijn nieuwe Rukka broek heeft inzetstukken die zo hard zijn dat de lak is beschadigd.
Lees het andere item over : Nieuw pak beschadigt de lak.
viewtopic.php?f=42&t=2848
Hans
Ralph Romein
Bijz: Ebony Metallic 2015, Sena 10R
Woonplaats of omgeving: Alphen aan den Rijn

Ongelezen bericht door Ralph Romein »

HansD schreef:
Ralph Romein schreef:Twee weken geleden heb ik een Rukka Armax gekocht voor € 850,00 (met korting notabene). Wel een super jas waar het goretex in de buitenlaag van de jas is verwerkt. De jas wordt gewoon niet meer nat / loopt niet meer vol met water zoals een Z-liner. Als je jaarrond rijdt is dat eigenlijk wel een must. Rukka geeft overigens als enige 5 jaar garantie op reparatie of vervanging en dat is uitzondelijk.
Ralph,
Houd je lak in de gaten! Mijn nieuwe Rukka broek heeft inzetstukken die zo hard zijn dat de lak is beschadigd.
Hans
Bedankt Hans. Ik heb overigens geen GTX Super Fabric in mijn broek. Weet wel wat je bedoelt.

Groet, Ralph
Mvg, Ralph Romein

Afbeelding
Maarten de Vries
Bijz: 2011 model. Bouwjaar 2010
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Het Gooi
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maarten de Vries »

.[/quote]
Ralph,
Hans[/quote]

Hier op aansluitend weet ik nog wel een nieuw item : RT doet jas smelten. Ik was altijd gewent om mijn jas aan mijn stuur te hangen als ik ergens stop en het is mooi weer. Met mijn K motoren geen probleem. Maar bij de RT zijn de bochten van de uitlaat niet beschermt. Resultaat rits weggesmolten van mijn bmw jas en gat in binnenvoering en Goretex laag.

Heb nu een ook Rukka jas gekocht nadat ik al eerder daar een broek van gekocht had. Type weet ik niet. Wel dat het een model van vorig jaar was en daardoor in de aanbieding. Ben zeer te spreken over deze combi.

Groetjes,

Maarten
Stingray

Ongelezen bericht door Stingray »

Effe weer on topic:

Ik zou zeggen google eens in de online catalogus van Hein Gericke. Veel keuze in alle prijsklasse en over het algemeen ene goede prijs/kwaliteit verhouding. Ik rij zelf ook met een rukka jas van het type Marco die heeft mij geloof ik 400,= gekost.

succes met zoeken
Berrybeer
2023
2023
Type: R1150RT
Bijz: met alles d'rop & d'ran..
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Uden

Ongelezen bericht door Berrybeer »

AGVerheij
Bijz: RT-P uit 2015 in prachtig mat-blauw
Woonplaats of omgeving: Utrecht

Ongelezen bericht door AGVerheij »

Lang leve MarktPlaats _004
het is een nieuwe (paar keer gedragen, verder niets mis mee) Damen MontBlanc geworden, de zwarte uitvoering, voor slechts €250.
Zit lekker, goede reflectie en waterdicht - maar dat heb ik dit weekeinde nog niet getest.

[groet], Gerbert
Groets, GerbeRT

"Zolang ik verkeerslichten moet herkennen om mijzelf te onderscheiden van een robot heb ik weinig vertrouwen in zelfrijdende voertuigen
moh_fan
Woonplaats of omgeving: N-Br

Ongelezen bericht door moh_fan »

AGVerheij schreef:het is een nieuwe (paar keer gedragen, verder niets mis mee) Damen MontBlanc geworden, de zwarte uitvoering, voor slechts €250.
Nieuw gekocht geeft Damen Leathers op deze jas ook 5 jaar garantie...
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
R1150RT - R1200RT '07 / '08 / '11 / '15
--- Lid BMW MC Vlaanderen ---

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Over: Motorkleding”