Mijn vrouw durft niet, help!

Alles op OFF TOPIC gebied

Moderator: RT_Patrick

jojo

Mijn vrouw durft niet, help!

Ongelezen bericht door jojo »

Hallo
Al voor ons huwelijk moest ik mijn vrouw beloven "nooit te gaan moterrijden" inmiddels heb ik het via een Vespa, toen 1150RT en inmiddels tot 1200 RT toch voor elkaar gekregen dat ik met veel plezier onderweg ben maar, .........
Zelfs in de Garage wil ze het niet een keertje proberen erop te zitten. Ze zegt al misselijk te worden als ze andere achterop ziet zitten.
Ik hoef jullie natuurlijk niet te vertellen hoe graag ik met haar achterop rond zou willen rijden.
Echt redenen om bang te zijn bestaan er niet, ik ben geen rowdy / racer of zo!
Heeft iemand wat goede tips of tricks om haar voor een proefridje te strikken?(Volnarkose?)
Ben ervan overtuigt dat als ze het een keertje geprobeerd heeft, dat ze vaker meekomt, zelfs haar moeder (72Jr.) heeft dit al met succes al gedaan.
Ben benieuwd of `t lukt, vast bedankt Jos -1200-
_001 _002 dan hopelijk _004
blackers
Type: Ik heb geen motor (meer)
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Flevoland

Re: Mijn vrouw durft niet, help!

Ongelezen bericht door blackers »

jojo schreef:Hallo
Al voor ons huwelijk moest ik mijn vrouw beloven "nooit te gaan moterrijden" inmiddels heb ik het via een Vespa, toen 1150RT en inmiddels tot 1200 RT toch voor elkaar gekregen dat ik met veel plezier onderweg ben maar, .........
Zelfs in de Garage wil ze het niet een keertje proberen erop te zitten. Ze zegt al misselijk te worden als ze andere achterop ziet zitten.
Ik hoef jullie natuurlijk niet te vertellen hoe graag ik met haar achterop rond zou willen rijden.
Echt redenen om bang te zijn bestaan er niet, ik ben geen rowdy / racer of zo!
Heeft iemand wat goede tips of tricks om haar voor een proefridje te strikken?(Volnarkose?)
Ben ervan overtuigt dat als ze het een keertje geprobeerd heeft, dat ze vaker meekomt, zelfs haar moeder (72Jr.) heeft dit al met succes al gedaan.
Ben benieuwd of `t lukt, vast bedankt Jos -1200-
_001 _002 dan hopelijk _004

Mijn persoonlijke mening: niet doen!. Mijn vrouw heeft één keer achterop gezeten en gilde de heleboel bij elkaar. Als ze het echt niet leuk vind, dan niets forceren.
[groet]
Kreidler 1972-1974
K100LT 1995-1998
R100RT 2002-2003
R1150RT 2003-2009
R1200RT 2009-2019
motorloos 2019-heden
Why don't we call it a day before we call it a nightmare
PeeWee

Ongelezen bericht door PeeWee »

Hallo Jos,
Lees hier ook even, misschien levert het wat goede tips op : viewtopic.php?f=47&t=1485&p=14738&hilit ... rop#p14738

Groeten PeeWee
jojo

Vooreerst bedankt,
Dat dit thema al eens op het Forum was had ik niet gezien.
Het ziet er dus niet best uit voor mij/ons _002 We hebben eens een keertje een paar brommertjes gehuurd,.....om te proberen hoe het zou zijn als ze zelf "gemotoriseerd" zou rijden. We bleven nog net boven de "omvalsnelheid" en hebben ze na een half uurtje snel weer terug gebracht (op de fiets ga ik sneller)
Tsja, maar afwachten en alert blijven op kansen, wie weet ?
Groet Jos
Junkyard Dog
Type: R1100RT
Bijz: Verlaagd met Hyperpro veren. TomTom GO 500.
Land: FRANKRIJK
Woonplaats of omgeving: Creuse.

Ongelezen bericht door Junkyard Dog »

Hallo Jos,

Zeker niets forceren, als ze niet wil is dat heel jamer voor jou.
Als ze echt zelf wil dan inderdaad voorzichtig proberen.

Wat dat aangaat had ik geluk, mijn vrouw wilde wel mee.
Alleen wilde zij dan ook een stem in het aanschaffen van de motor.
Daar had ik geen moeite mee, want haar keus was altijd prima.
Helaas is ze overleden en stuur ik nu dus alleen over de wegen.

Sterkte en [groet] Anton _004
The Dog is in the house

In bezit van:
BMW R60/5 1970 391.252 KM
Harley Davidson FXLR 1990 333.100 KM
BMW R1100RT 1998 310.128 KM
Nieuwe motor HD Dyna Low Rider mei 2015, 73053 KM.
Marianne
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: BMW F800GT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Scherpenzeel (Gld)

Ongelezen bericht door Marianne »

Mijn man en ik hadden op een gegeven moment beiden ons rijbewijs gehaald, alleen door toedoen van een instructeur wilde mijn man niet rijden.
Heel soms pakte hij mijn motor, maar dat was op 1 hand te tellen. Dus ik ging ook vaak alleen op pad.

Maar nadat we een keer op de Motorbeurs geweest waren en bij een soort meeting van een heel ander motormerk (Goldwing, maar dat was zo lekker dicht bij huis)
was hij ineens om. Kennelijk kreeg hij toen het motorvirus en sindsdien toeren we heerlijk samen, ieder op onze eigen motor.

Wat ik dus wil zeggen, kun je haar het gevoel, niet proberen mee te geven om naar zoiets toe te gaan? Voor zover je dat uiteraard nog niet gedaan hebt?

En verder niets forceren, want dat werkt vaak alleen maar tegendraads. Succes.
Groeten Marianne

Ik geniet van het leven en ik geniet van motorrijden
BMW F800GT(2018), maart 2018 - ???, met BMW Navigator VI
Voorheen: BMW R1200RT(2010) 2014 - 2018, BMW R1200RT(2007) 2010 - 2014, BMW R1150RT, 2006 - 2010, BMW K75RT, 2004 - 2005
Jan R1200RT

Ongelezen bericht door Jan R1200RT »

Mijn vrouw was ook nooit een erge fan van meerijden totdat vrienden van ons twee jaar gelden ook een motor (BMW R1100RT) kochten. Dat was al wel een stimulans om vaker mee te gaan.
Maar na een keer een weekend toeren in de Eifel achterop de Honda was ze toch niet erg blij meer, maar ze had het comfort van haar vriendin op de BMW wel gezien.

Tot mijn verbazing kwam ze zelf met het voorstel om ook maar eens naar zo'n BMW te gaan kijken......
Nou had ik altijd Honda / 4-cilinder gereden dus ik was niet zeker of dat wel wat voor mij was.
Nou, qua rijwielgedeelte was ik snel om, ik heb nog wel aan het boxer concept moeten wennen (meer trillen, lage toeren, koppel onderin e.d.).
Het eind resultaat was een nieuwe R1200RT Big RT Smile

Moraal:
Als het met een BMW niet gaat lukken zal het niet meevallen om haar mee te krijgen.
Misschien dat (motor) vrienden kunnen helpen :?:

Succes, ik hoop voor je dat het toch nog gaat lukken.
Wij hebben er nu samen heel veel plezier in en zijn bijna weekelijks op pad.
JoJothefirst
2024
2024
Type: R1200RT
Bijz: zumo XT
Land: nederland
Woonplaats of omgeving: Groningen

Ongelezen bericht door JoJothefirst »

jojo

ook mijn vrouw ziet er als een berg tegenop om achterop de motor te gaan. Ooit heeft zij een aantal rijlessen gehad, maar werd per les angstiger vanwege de kwetsbaarheid als motorrijdster in het verkeer. Na 5 lessen is zij ermee gekapt. Ik heb het stokje toen overgenomen en ben gaan lessen met een rijbewijs als resultaat. Maar de angst bij mijn vrouw bleef. Ooit moesten wij de auto bij de Kwik-Fit vandaan halen en toen heb ik mijn vrouw op de motor daarheen gebracht. Een klein afstandje, paar kilometer. Maar lang genoeg om te wensen dat dit nooit meer zal gebeuren. Zij ging behoorlijk tegenhellen in de bochten, waarvan ik toen merkte hoe gevaarlijk dat is: je hebt een stuk minder controle over je stuur! En de angstkreten in mijn oor hebben ook nog lang nagegalmd :( Kortom: niet doen! Je vrouw wil/durft niet... gewoon zo laten. Voor je eigen bestwil ;)

groetjes

jojo (the first)
Have some courtesy, have some sympathy, have some taste. (Mick Jagger)
vuurvreter

Ongelezen bericht door vuurvreter »

Ook mijn vriendin wilde niet achterop de motor mee, wat ik ook probeerde _002 .
Tot op een gegeven moment ik met wat collega's was wezen rijden en we bij mij thuis ff aan de koffie zaten.
Toen een van de collega's zei, volgende keer halen we je op en dan ga je ook mee.
En omdat ze de collega's kent, wist ze dat dit ook werkelijk ging gebeuren.
Uiteindelijk heeft ze de stoute schoenen aan getrokken en op een rustige zondag morgen is met de auto naar het industrieterrein gereden waar ze alsnog voorzichtig plaats nam achterop de motor. Een klein en rustig rond nam zeker wat angst weg, maar nu vele jaren later gaat ze graag mee achterop.

Het moraal van dit verhaal, nodig mij en mijn collega's maar eens uit Big RT Smile
aantzeetje
Type: R1200RT
Land: B
Woonplaats of omgeving: Oostduinkerke

Ongelezen bericht door aantzeetje »

Als je wil verongelukken moet je zeker iemand meenemen die zich niet comfortabel voelt op een motor. Jammer maar helaas zul je er alleen moeten op uittrekken, zonder eega.
Inspector Gadget

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Angst is een slechte raadgever wordt wel eens gesteld, maar ik zoveel deuken onderhand opgelopen dat ik durf te stellen dat je angst heel erg serieus moet nemen.
En dat het helaas soms wel eens onderschat wordt, ook door degene die het ervaart.
Een beetje angst, in een milde vorm, helpt de prestaties e.d. te verbeteren, situaties beter in te schatten, etc, etc, zo wordt althans beweerd.

Angst is er in vele soorten en gradaties, maar de basis is herkenning van (mogelijk) gevaar en overlevingsdrang, en is een evolutionair instinct.

Je kunt angst conditioneren in een vreesconditie, waardoor het bijvoorbeeld overwelvende karakter van de angst vermindert.
Maar de angst zal nimmer helemaal weg gaan, het is immers een (oer-)instinct.
En ook al conditioneer je de angst (geheel of gedeeltelijk) weg, als de trigger weer plaats vindt, kan de angst uiteindelijk (soms zelfs onverminderd) terug komen.

Als de angst irrationeel of ongefundeerd, althans voor jou, lijkt, ga daar juist mee om, zeker niet gaan proberen te forceren, neem het serieus.

Accepteer het, en heb er begrip voor dat het wellicht een onveranderlijke situatie is voor dat moment voor die persoon.

In deze situatie;
Vraag het zo af en toe eens als je weer op de motor gaat, niet elke keer, maar gewoon terloops, en met respect voor de ander haar gevoelens.
jojo

Tja bedankt voor alle "medeleven", wat je zegt; ermee leven.
Ik heb een passende Helm te leen, voor het geval dat ze het opeens zou willen proberen.

Hé Vuurvreters, blussen jullie dan ook in Zwitserland?? maar kom gerust even langs als jullie in de buurt zijn!
Kan ik makkelijk zeggen, de kans dat iemand op mijn uitnodiging ingaat is toch nihil

Aldus donderdag 12.08 vrij, ga dan weer ff 5 passen rijden, maar alleen.
Groeten Jos -1200-
vuurvreter

Ongelezen bericht door vuurvreter »

jojo schreef:Hé Vuurvreters, blussen jullie dan ook in Zwitserland?? maar kom gerust even langs als jullie in de buurt zijn!
Groeten Jos -1200-
Ha Jos,

Indien nodig komen wij zeker ook in Zwitserland blussen, dat ligt aan de klant die een product bij ons besteld _004
En daar draaien wij ons hand niet voor om Big RT Smile
Jan R1200RT

Ongelezen bericht door Jan R1200RT »

jojo schreef:kom gerust even langs als jullie in de buurt zijn!
Kan ik makkelijk zeggen, de kans dat iemand op mijn uitnodiging ingaat is toch nihil

Groeten Jos -1200-
Hmmm, ik ben enkele weken geleden nog door Zwitserland gereden, vanuit Beaune Frankrijk, noordelijk langs het Lac de Neuchatel via Basel naar zuid Duitsland _004 .
Had ik we effe voor een bakkie aan kunnen wippen :D
PeeWee

Ongelezen bericht door PeeWee »

@ jojo : Helaas woon ik tegenwoordig niet meer in Zwitserland, maar gewoon weer in het kikkerlandje anders had ik graag eens langsgekomen.
Wel was ik vorige week donderdag nog in Zurich.

groeten PeeWee

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “RT Café”