Garmin Zumo 220

Garmin, TomTom of toch maar een routerol

Moderator: RT_Patrick

Gesloten
Knubbe72

Garmin Zumo 220

Ongelezen bericht door Knubbe72 »

Hallo allemaal,
Ik heb in een winkel een Zumo 220 gezien, en dacht er aan om hem aan te schaffen.
Echter was er geen handleiding bij hoe je zelf zo'n ding moet installeren. In de handleiding staat alleen dat je het door een erkend bedrijf moet laten doen. Oia . Mijn vraag is : is dat zo? kun je zelf dat ding niet op je R1100 RT zetten? Zo ja, hoe moet dit dan.
Op de Garmin site wordt hier geen informatie over gegeven, in in de handleiding staat niets!!
Ik zag tijdens de uitleg alleen een rood en een zwart draadje die je "ergens" op aan moest sluiten. _001
Waar kan dit zijn? en als je deze aansluit, hoe gaat het dan met het stroomverbruik? ( dit ivm de haperende ABS die ik heb af en toe)
Suggesties en of opmerkingen zijn welkom.

met vriendelijke groet,
Erik
Inspector Gadget

Re: Garmin Zumo 220

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Je moet enig verstand en besef hebben als je met zo iets bezig gaat.
Immers, het gaat om kostbare elektronica, en je fiets heeft ook elektronica aan boord.

Maar met beleid is het geen "raketgeleerde" die het hoeft te doen.
Wel moet je het nauwkeurig en correct doen, anders kan het nare problemen geven.

Ten 1e heb je een houder nodig om je navigatie mechanisch (dus ook veilig!) op de fiets te monteren.
Ikzelf gebruik de Waypoint houder en die bevalt mij heel erg goed.

Dus naast je Zumo 220 heb je ook de navigatie-houder (daar waar de rode en zwarte draad, respectievelijk +12 volt en massa, uit komen) en een houder voor je motor nodig.
De navigatie-houder voor de Zumo 220 heb je blijkbaar al? _001
http://snelbalie.gps.nl/shop/acc/zumo_220

En dan heb je alleen nog de steun nodig om dit te monteren op de R1100RT;
http://snelbalie.gps.nl/shop/acc/waypoint_steunen

Het beste kan je op de rode en zwarte draad op de BMW-versie van de 12 volt DIN-plug laten aansluiten en die gebruiken op de 12-volt "sigarettenaansluiting" op je dashboard links.
Als die aansluiting niet op je dashboard zit, zal er een aansluiting gemaakt moeten worden, waarbij kennis van je fiets etc. noodzakelijk is, dat kan je dan beter laten doen, en niet zelf proberen.

En dan moet je nog gaan nadenken hoe je de spraak/audio van je navigatie op/in je helm krijgt. :lol:

Maar als je nog niets gekocht hebt, kan je natuurlijk vragen aan de winkelier die het gaat leveren ook voor je te installeren, met een prijsopgaaf ;)
Hazeldonk
Type: R1200RT
Bijz: Xenon verlichting, valbeugels, HyperPro veren.
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Dordrecht
Contacteer:

Ongelezen bericht door Hazeldonk »

Knubbe72 schreef:Hallo allemaal,
Ik heb in een winkel een Zumo 220 gezien, en dacht er aan om hem aan te schaffen.
Echter was er geen handleiding bij hoe je zelf zo'n ding moet installeren. In de handleiding staat alleen dat je het door een erkend bedrijf moet laten doen. Oia . Mijn vraag is : is dat zo? kun je zelf dat ding niet op je R1100 RT zetten? Zo ja, hoe moet dit dan.
Op de Garmin site wordt hier geen informatie over gegeven, in in de handleiding staat niets!!
Ik zag tijdens de uitleg alleen een rood en een zwart draadje die je "ergens" op aan moest sluiten. _001
Waar kan dit zijn? en als je deze aansluit, hoe gaat het dan met het stroomverbruik? ( dit ivm de haperende ABS die ik heb af en toe)
Suggesties en of opmerkingen zijn welkom.

met vriendelijke groet,
Erik
Na al je vragen gelezen te hebben "ga gewoon naar Waypoint en koop dat ding daar" houdt je geen vragen over want zij beantwoordden ze allemaal.

Ben
R 1200RT 2005 met Pilot Xenon 5000K, Zumo 350LM, SHOEI MULTITEC, SENA SMH5 headset, Nikon D60 en Sony Cyber-shot. Lid BMW Club Nederland, ANWB, WW.

Ooit:
Jawa 350
Honda 250N
Yamaha 1100XS
Kawasaki 1000ST
BMW R 90S
BMW R 100RS
BMW K 1200LT

Qua Patet Orbis.
http://www.r-1200rt-onderweg.nl
Stingray

Ongelezen bericht door Stingray »

Je hebt 2 opties:

rechtstreeks op de accu aansluiten of een Din plug (BMW sigaretten plug). Voor beide geldt: rood op de plus en zwart op min. Enige nadeel van optie 2 is dat vaak de kabel te lang is (want die is bedoelt voor naar je accu) en je die dus of moet afknippen dan wel op je dashboard hebt liggen

Je hebt een 1100RT dus heb je een DIN aansluiting op je dashboard.

Als je dit al lastig inschatten vindt of niet snapt wat ik bedoel dan inderdaad even naar waypoint (hebben ook een filiaal bij jou in de buurt) en door hun laten doen. Dan heb je geen omkijken ernaar en is het altijd goed met garantie.

Ik heb mijn Zumo 660 houder rechtstreeks op de accu gezet. Ik heb een 1200GS en dus geen DIN op het dashboard.
Opahak

Ongelezen bericht door Opahak »

Hi,

Ik heb ook een 220 en de stroomvoorziening is maar 5 volt. Niet zoals bij de 660 vanuit je houder maar een losse draad met een mini usb welke je elke keer erin moet prikken. De omvormer kun je overal kwijt, deze is heel klein.

Geweldig apparaat, goede keuze _004
Knubbe72

Ongelezen bericht door Knubbe72 »

Hallo allemaal,

bedankt voor alle reacties.
Aangezien ik altijd heb geleerd om met mn tengels van dingen af moet blijven waar ik geen verstand van heb :D ,
zal ik mij nog even beraden op de aanschaf en (zelf)installatie van zo'n apparaat.
en ach, wat is nostalgischer om aan de kant van de weg te staan met een wegenkaart :oops:
Ff serieus, ik zal de adviezen opvolgen en eerst eens naar waypoint gaan voor meer info.
Nogmaals bedankt voor de info, Ben en Dutchmidiman.

groet,
Erik
WilBike

Ongelezen bericht door WilBike »

Hoi Erik,

Heb je de 220 reeds aangeschaft?
Heb de mijne reeds van voor het RT treffen en ben er méér dan tevreden over. Maakte ondertussen reeds verschillende ritjes waarvan enkele + 1000 km. Loskomen of waterinsijpeling, zelfs na 400 km plensbuien heb ik nog niet ondervonden.

Groeten, _004

WilBike -1200-

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Over: GPS en navigatie”