Bij het poetsen van de motor kwam ik deze stekker tegen en ik heb geen flauw idee waar hij voor dient. Ik heb geprobeerd de draad te volgen maar die verdween al snel. Iemand een idee??
Moderator: RT_Patrick
DMM, nee handig ben ik niet met gereedschappen. Ik ben een echte pennenlikkerdutchmidiman schreef:Als je handig bent met een multimeter;
Terwijl de fiets uit staat, in de ohm-stand (!) zal;
- de bruine draad naar de min van de accu een weerstand van 0 ohm aangeven.
- de rode/rood-witte draad naar de plus van de accu ook 0 ohm aangeven.
(let op, kijk goed naar bovenstaande instructie, controleer eerst op welke kant de min-pool zit op de accu (meestal linkerkant) en de plus-pool (meestal rechterkant)
In de Ohm stand is het niet raadzaam de verkeerde pool te meten want daar kunnen sommige universeel-meters slecht tegen.
KIJK DUS HEEL GOED WAT JE DOET !
Als je twijfelt, bovenstaande stap overslaan!
Daarna de multimeter in de spanningstand en accu-spanning meten op de accu zelf, daarna op deze connector, die spanning moet gelijk zijn.
Door de weerstand te meten (continuïteit) weet je zeker dat de draden inderdaad verbonden zijn met de accu, en in de spanningstand dat er daadwerkelijk ook spanning (van de accu) op staat. Bij de R1100RT is dat permanent, dus ook als de fiets uitgeschakeld is.
Mij lijkt het meest eenvoudige;DMM, nee handig ben ik niet met gereedschappen. Ik ben een echte pennenlikker![]()
je hebt PB.
Mij lijkt het meest eenvoudige;Habeve schreef:DMM, nee handig ben ik niet met gereedschappen. Ik ben een echte pennenlikker![]()
je hebt PB.
Hallo Paul,Ik woon in Leiden en de zaak waar ik d emotor gekocht heb in slagharen, 190 km verder. Zal ik dus niet doen!
Groetjes
Paul
Als deze connector drie "poten" heeft is deze voor de CO potmeter. Hiermee wordt bij niet-katalysator 1100RT's de CO afstelling gedaan. Bij motoren met een katalysator is die potmeter niet aanwezig, maar de connector zit er nog gewoon.sanderh schreef:Tevens zit er bij mij nog een stekker aansluiting die lijkt op de stekker die ook op het luchtfilter zit.
Maar die CO2-potmeteraansluiting zit veel dichter onderaan nabij het zadel, is het niet?PaPinkelman schreef:Als deze connector drie "poten" heeft is deze voor de CO potmeter. Hiermee wordt bij niet-katalysator 1100RT's de CO afstelling gedaan. Bij motoren met een katalysator is die potmeter niet aanwezig, maar de connector zit er nog gewoon.sanderh schreef:Tevens zit er bij mij nog een stekker aansluiting die lijkt op de stekker die ook op het luchtfilter zit.
Habeve schreef:Hallo Paul,
ik heb een mailtje van mijn dealeRT ontvangen en die deelde mij mede:
" Het is de stekker waar de 12 V aansluiting op aan geklikt wordt."
Ik hoop dat ik je hiermee geholpen heb.
![]()
![]()
Harald
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!