Wat is dit?

Radio/DVD, voetsteunen, wildfluitjes. valbeugels enz. enz.

Moderator: RT_Patrick

Opahak

Wat is dit?

Ongelezen bericht door Opahak »

Heren techneuten en anderen wijzen uit het Oosten :D

Bij het poetsen van de motor kwam ik deze stekker tegen en ik heb geen flauw idee waar hij voor dient. Ik heb geprobeerd de draad te volgen maar die verdween al snel. Iemand een idee??
Inspector Gadget

Re: Wat is dit?

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Rare vraag wellicht, maar is dit aan de linkerzijde van de fiets?

Indien het geval, is dit óf de 12 volt accessoireaansluiting óf de aansluiting van de CO2-potmeter.
Hoewel de CO2-potmeter aansluiting volgens mij veel dichterbij het zadel zit.

Heb je kleuren van de draden?
Zou rood-wit en bruin moeten zijn, respectievelijk permanent 12 volt en massa.
(is wel gezekerd natuurlijk ;) )

Waarschijnlijk heb je geen 12-volt BMW din-stekker links-onder het zadel zitten?
Indien niet, dan heb ik eventueel zo’n montage-plaatje te koop met 1 BMW DIN-12 volt aansluiting en de kabel die op jou stekker komt.

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=61&fg=30
PaulRS

Ongelezen bericht door PaulRS »

Hoi.

Dat is idd de linkerkant, net onder de plug zie je de aftap van de luchtfilterkast.
1 draad is rood/wit en de andere geel? of bruin/wit.

Dus met DMM, is een accessoire aansluiting.

Groeten, Paul.
Geht net, gibbet net.
Inspector Gadget

Als je handig bent met een multimeter;

Terwijl de fiets uit staat, in de ohm-stand (!) zal;
- de bruine draad naar de min van de accu een weerstand van 0 ohm aangeven.
- de rode/rood-witte draad naar de plus van de accu ook 0 ohm aangeven.
(let op, kijk goed naar bovenstaande instructie, controleer eerst op welke kant de min-pool zit op de accu (meestal linkerkant) en de plus-pool (meestal rechterkant)
In de Ohm stand is het niet raadzaam de verkeerde pool te meten want daar kunnen sommige universeel-meters slecht tegen.
KIJK DUS HEEL GOED WAT JE DOET !

Als je twijfelt, bovenstaande stap overslaan!

Daarna de multimeter in de spanningstand en accu-spanning meten op de accu zelf, daarna op deze connector, die spanning moet gelijk zijn.

Door de weerstand te meten (continuïteit) weet je zeker dat de draden inderdaad verbonden zijn met de accu, en in de spanningstand dat er daadwerkelijk ook spanning (van de accu) op staat. Bij de R1100RT is dat permanent, dus ook als de fiets uitgeschakeld is.
Opahak

dutchmidiman schreef:Als je handig bent met een multimeter;

Terwijl de fiets uit staat, in de ohm-stand (!) zal;
- de bruine draad naar de min van de accu een weerstand van 0 ohm aangeven.
- de rode/rood-witte draad naar de plus van de accu ook 0 ohm aangeven.
(let op, kijk goed naar bovenstaande instructie, controleer eerst op welke kant de min-pool zit op de accu (meestal linkerkant) en de plus-pool (meestal rechterkant)
In de Ohm stand is het niet raadzaam de verkeerde pool te meten want daar kunnen sommige universeel-meters slecht tegen.
KIJK DUS HEEL GOED WAT JE DOET !

Als je twijfelt, bovenstaande stap overslaan!

Daarna de multimeter in de spanningstand en accu-spanning meten op de accu zelf, daarna op deze connector, die spanning moet gelijk zijn.

Door de weerstand te meten (continuïteit) weet je zeker dat de draden inderdaad verbonden zijn met de accu, en in de spanningstand dat er daadwerkelijk ook spanning (van de accu) op staat. Bij de R1100RT is dat permanent, dus ook als de fiets uitgeschakeld is.
DMM, nee handig ben ik niet met gereedschappen. Ik ben een echte pennenlikker :D
je hebt PB.
Habeve

Ongelezen bericht door Habeve »

DMM, nee handig ben ik niet met gereedschappen. Ik ben een echte pennenlikker :D
je hebt PB.
Mij lijkt het meest eenvoudige;
ga even bij je dealeRT langs en vraag even.
Suc6
[groet]
-1200-
Harald
Opahak

Habeve schreef:DMM, nee handig ben ik niet met gereedschappen. Ik ben een echte pennenlikker :D
je hebt PB.
Mij lijkt het meest eenvoudige;
ga even bij je dealeRT langs en vraag even.
Suc6
[groet]
-1200-
Harald[/quote]

Ik woon in Leiden en de zaak waar ik d emotor gekocht heb in slagharen, 190 km verder. Zal ik dus niet doen!

Groetjes
Paul
Habeve

Ik woon in Leiden en de zaak waar ik d emotor gekocht heb in slagharen, 190 km verder. Zal ik dus niet doen!

Groetjes
Paul
Hallo Paul,

ik heb het plaatje even naar mijn :D gestuurd.
Het antwoord laat ik je even weten.

[groet]
-1200-
Harald
sanderh

Ongelezen bericht door sanderh »

Bij mij zit hij er ook. Hij is rood/zwart en bruin. Lijkt wel origineel te zijn gezien de omwikkeling van de kabel. Kan zo even niet zien waar hij heen loopt. Tevens zit er bij mij nog een stekker aansluiting die lijkt op de stekker die ook op het luchtfilter zit. Zal eens kijken of ik de draden kan volgen.

aanvulling: in de RT handleiding staat op pagina 4 onder nummer 4: contactdoos 12 volt, aansluitmogelijkheden voor extra accessoires zekering met 15A
PaPinkelman
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: BMW F800GT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Helmond

Ongelezen bericht door PaPinkelman »

sanderh schreef:Tevens zit er bij mij nog een stekker aansluiting die lijkt op de stekker die ook op het luchtfilter zit.
Als deze connector drie "poten" heeft is deze voor de CO potmeter. Hiermee wordt bij niet-katalysator 1100RT's de CO afstelling gedaan. Bij motoren met een katalysator is die potmeter niet aanwezig, maar de connector zit er nog gewoon.
Groeten,
Frank

BMW F800GT / Sena 20s / Zumo XT / GPSmap 62s
Inspector Gadget

PaPinkelman schreef:
sanderh schreef:Tevens zit er bij mij nog een stekker aansluiting die lijkt op de stekker die ook op het luchtfilter zit.
Als deze connector drie "poten" heeft is deze voor de CO potmeter. Hiermee wordt bij niet-katalysator 1100RT's de CO afstelling gedaan. Bij motoren met een katalysator is die potmeter niet aanwezig, maar de connector zit er nog gewoon.
Maar die CO2-potmeteraansluiting zit veel dichter onderaan nabij het zadel, is het niet? _001
(waar overigens ook de zijstandaard-stekker en de vrijstand-stekker zit, ben ik achter gekomen nadat ik de zijstandaard-omzeiling modificatie van Herrn. BMW geïnstalleerd heb :roll: )

De aansluiting op de foto van OpaHak is m.i. vrijwel zeker de accessoires-aansluiting, omdat deze bij hem ook niet aanwezig is. (de 12 volt BMW DIN-stekker, al dan niet in dubbele uitvoering).
sanderh

Ongelezen bericht door sanderh »

Die andere stekker zit iets hoger, ik zal eens kijken of hij 3 "poten" heeft.
PaulRS

Ongelezen bericht door PaulRS »

Hoi.

Je zult nog wel meer losse stekkers vinden.

Een 3-polige voor de CO-pot, 1100 modellen, die hebben wahlweise een cat/Lambda sensor OF CO-pot.
Dan huist er daar nog ergens een 2-polige, volgens mij aan de andere kant, die is voor de klep van het koolfilter USA-only.

Deze stekker in kwestie is van de accessoire doos, die woont normaal in dat gat, een enkele of dubbele.

Groeten. Paul.
Geht net, gibbet net.
Habeve

Hallo Paul,

ik heb een mailtje van mijn dealeRT ontvangen en die deelde mij mede:

" Het is de stekker waar de 12 V aansluiting op aan geklikt wordt."

Ik hoop dat ik je hiermee geholpen heb.

[groet]
-1200-
Harald
Opahak

Habeve schreef:Hallo Paul,

ik heb een mailtje van mijn dealeRT ontvangen en die deelde mij mede:

" Het is de stekker waar de 12 V aansluiting op aan geklikt wordt."

Ik hoop dat ik je hiermee geholpen heb.

[groet]
-1200-
Harald

Dank u voor voor de moeite _004
Dave

Ongelezen bericht door Dave »

Zie het onderwerp gisteren, en heb nu pas tijd om een plaatje te tonen dat elders op dit forum ook al beschikbaar was:

Afbeelding

Zo ziet het er dus uit met het accessoire gemonteerd... De R1150RT heeft hier standaard een dubbel contact zitten. Vond ik wat duur om achteraf te monteren...
Inspector Gadget

Ik heb mijn enkelvoudige-versie vervangen door de dubbele uitvoering (die van de R1150RT) op mijn R1100RT.
Bij de enkelvoudige gaat de stekker van de kabelboom direct achterop de 12volt din-plug, terwijl de dubbele uitvoering een splitterkabeltje gebruikt.

Vandaar dat ik een volledige, enkelvoudige set te koop heb, maar ik nog even wacht op de reactie van de eerst-geïnteresseerde voordat ik het op de Te Koop draadje zet. ;)
Inspector Gadget

FF een update van dit draadje "voor het nageslacht cq. mee-lezers";
Het was inderdaad de aansluiting van de optionele accessoires-stekker.

Opahak heeft de enkelvoudige van mij overgenomen.
Het was een kwestie van het bijgeleverde plaatje met de twee boutjes in het frame vastzetten (is ietwat lastig bij te komen omdat het onder een hoek zit, en je achterwiel zit wat in de weg) en de stekker in de accessoires-plug steken en klaar is kees, jan, piet, en Opahak ;) _004

Laatst bij een andere forum-friend op bezoek geweest en daar bleek de stealeRT (die wij kennen _002 ) vergeten was de stekker in die accessoires-plug te steken waardoor er nog meer losse stekkers waren (naast de aansluiting van de CO2-potmeter die niet aanwezig was ivm de lamda-sonde).
Kwestie van inklikken en klaar.

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Plaats reactie

Terug naar “Over: Overige accessoires”