Een gewaarschuwd mens....

Alles op OFF TOPIC gebied

Moderator: RT_Patrick

Walter
Erelid
Erelid
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: Zumo 210 - GoPro Hero
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Naarden, 't Gooi
Contacteer:

Een gewaarschuwd mens....

Ongelezen bericht door Walter »

Het kan niet vaak genoeg worden gezegd....

http://www.telegraaf.nl/binnenland/7207 ... html?p=8,2
Walter
Medebeheerder BMW RT Forum
Afbeelding
Junkyard Dog
Type: R1100RT
Bijz: Verlaagd met Hyperpro veren. TomTom GO 500.
Land: FRANKRIJK
Woonplaats of omgeving: Creuse.

Re: Een gewaarschuwd mens....

Ongelezen bericht door Junkyard Dog »

Heb je bij de tour de France al eens gekeken. Daar rijden de motor agenten ook in hun overhemd met warm weer.
Die geven dus zeker geen goed voorbeeld. Tja het is verstandig om goede beschermende kleding te dragen.
Maar men moet dit niet gaan verplichten vind ik. Wat wel zou kunnen is dat je dan voor de kosten van je eigen opgelopen letsel moet opdraaien.

Had enige weken terug een gesprek met een stel op de motor in korte broek etc.. We haddden het over de kleding.
Zij vonden mijn kleding te warm. Wat gebeurd er enige tijd na het gesprek.
Mevrouw kwam wat snel terug gelopen van het toilet en struikelt. Valt op het asfalt en had een flinke schaafwond aan het been.
Dus ik gelijk, wees blij dat dit niet met een rijdende motor is gebeurd. Ze hadden geen weerwoord hier op.

Veel veilige kilometers gewenst, Anton.
The Dog is in the house

In bezit van:
BMW R60/5 1970 391.252 KM
Harley Davidson FXLR 1990 333.100 KM
BMW R1100RT 1998 310.128 KM
Nieuwe motor HD Dyna Low Rider mei 2015, 73053 KM.
AGVerheij
Type: R1200RT
Bijz: RT-P uit 2015 in prachtig mat-blauw
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Utrecht

Ongelezen bericht door AGVerheij »

Als ik druipend van het zweet bij een verkeerslicht sta
( hoe warmer het wordt, des te groter mijn hekel aan die Oia dingen )
kan ik wel begrijpen dat je liever in een shirtje rijdt.
_001 Maar ik snap mensen niet die dat dan ook echt doen . . .
. . . . en toch zie ik ze zeer regelmatig rijden, óók op de snelweg.

Heb ooit een ambulance-medewerker het woord 'krijtstrepen' horen gebruiken: als je bij een glijpartij je kleding en huid hebt weggesleten geven je botten een witte streep op het asfalt. Brrrrrrrr..... niet aan denken !!!
Dan toch maar liever stevige kleding aan.

[groet], Gerbert
Groets, GerbeRT

"Zolang ik verkeerslichten moet herkennen om mijzelf te onderscheiden van een robot heb ik weinig vertrouwen in zelfrijdende voertuigen
Berrybeer
2023
2023
Type: R1150RT
Bijz: met alles d'rop & d'ran..
Woonplaats of omgeving: Uden

Ongelezen bericht door Berrybeer »

...gezien de flinke blauwe plek op mijn linkerelleboog en de bloeduitstorting op mijn linkeronderarm....was ik met dat voorvalletje met dat Oia paaltje (dacht in een reflex nog even mijn RT wel op te kunnen vangen) achteraf gezien toch héél erg blij dat ik 'gewoon' mijn motorjack aan had....ook al was het toen bijna 30C... :D
Marianne
Bijz: BMW F800GT
Woonplaats of omgeving: Scherpenzeel (Gld)

Ongelezen bericht door Marianne »

In mijn werk heb ik ze ook gezien en ik kan je wel zeggen, het ziet er niet lekker uit na een glijpartij. :shock:

Zelf heb ik ook een zwaar ongeval gehad met compleet pak en zelfs toen had ik, door het schuren van het pak, wonden aan mijn arm. En daar zitten nu nog littekens. Ik moet er ook niet aan denken hoe het er uit had gezien, als ik mijn pak niet aan had gehad.

Dus, ik rij altijd compleet in pak. En als het te warm is, dan ga ik niet op de motor weg. Het is en blijft wel hobby, voor mij dan. Maar met de doorwaaipakken is met meestal best wel te doen. _004
Groeten Marianne

Ik geniet van het leven en ik geniet van motorrijden
BMW F800GT(2018), maart 2018 - ???, met BMW Navigator VI
Voorheen: BMW R1200RT(2010) 2014 - 2018, BMW R1200RT(2007) 2010 - 2014, BMW R1150RT, 2006 - 2010, BMW K75RT, 2004 - 2005
Inspector Gadget

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Ik ben, zoals wellicht bekend, helaas ook een "ervaringsdeskundige" als het om ongevallen gaat.

Bij 1 voorval kwam ik met motor en al, tot aan mijn middel, onder de zijkant van een VAD-bus terecht.
De chauffeur had dit niet in de gaten, en reed vrolijk een paar honderd meter door terwijl ik als een bezetene op de zijkant van de bus lag te bonken.
En het achterwiel steeds dichterbij kwam.
Gelukkig dat een passagier het tijdig in de gaten kreeg en de chauffeur kon waarschuwen.

En ondanks het feit dat de toegesnelde brandweer de bus met luchtkussens moest optillen om mij (en de motor) er onderuit te halen, was er geen schuifschade aan mij anders dan dat door de (blijkbaar) enorme krachten de huid rondom mijn knieën volledig afgescheurd was. En wat breuken in dat gebied.
De kleding (en ook niet onbelangrijk, de helm) was absoluut een life-safer, de schade is er door beperkt gebleven.

Daarom die ik geen concessies aan de kleding, schoeisel, helm, verlichting, zichtbaarheid, gedrag e.d.
Liever iets te warm dan proberen het "plakkaat" aan vel wat je op het wegdek achterlaat proberen er weer af te pulken.
bolderbast

Ongelezen bericht door bolderbast »

Getver, wat een nare verhalen hier!
Dat je na zo'n klapper weer op de motor stapt! Chapeau!

Die hitte weerhoudt me er ook van om even lekker een stukkie te gaan rijden.
Nu lees (niet hier) maar elders zo her en der iets over het coolvest. Heeft iemand van jullie daar ervaring mee? Of met iets dergelijks?
Inspector Gadget

Als ik daarmee iemand laat realiseren dat goede kleding (en overige bescherming), die wellicht te warm is, belangrijk is en doet dragen, heb ik wat dat betreft een doel bereikt.
Dan kunnen wat mij betreft de ervaringen niet "visualiserend" voor genoeg zijn.
Leren van je eigen fouten en die van anderen, want falen is altijd een mogelijkheid..

Ikzelf rij wel met de nodige (te?) voorzichtigheid en terughoudendheid op de motor, naast het feit dat rijden op een BMW een hele andere (en zeer prettige _004) ervaring is.
Naarmate je ouder bent is het overkomen van dergelijke ervaringen een langduriger proces, ben ik achter gekomen.
Berrybeer
2023
2023
Type: R1150RT
Bijz: met alles d'rop & d'ran..
Woonplaats of omgeving: Uden

Ongelezen bericht door Berrybeer »

....deze jongedame weet uit ervaring waar we het hier over hebben.....

http://media.motortopia.com/files/316/a ... image2.jpg
Inspector Gadget

:shock: Zonde toch van zo'n mooie meid, naast het feit dat ze er waarschijnlijk een leven lang er last van blijft houden.

Maar wel een heel duidelijk voorbeeld. :shock:
Marianne

Die had ik inderdaad al ergens anders ook langs zien komen. Maar wat ik in het echt gezien heb, was tot op het bot en dan zit je toch aan plastische chirurgie vast, denk ik zo. :$
Groeten Marianne

Voorheen: BMW R1200RT(2010) 2014 - 2018, BMW R1200RT(2007) 2010 - 2014, BMW R1150RT, 2006 - 2010, BMW K75RT, 2004 - 2005
HansD
Type: R1200RT/LC
Woonplaats of omgeving: Rotterdam

Ongelezen bericht door HansD »

Ben op het moment in de Franse Alpen en zie bijna alleen maar motorrijders met blote handen en korte broeken, zeker de franse lokale rijders.
Griezelen en oliedom _001
Hans
JoJothefirst
2024
2024
Type: R1200RT
Bijz: zumo XT
Land: nederland
Woonplaats of omgeving: Groningen

Ongelezen bericht door JoJothefirst »

Moet wel zeggen dat ik zo de afgelopen dagen met temperaturen van 30 C en hoger, ook wel eens in de verleiding sta om dat pak gewoon niet aan te trekken. Maar toch gaat het elke keer getrouw wel weer aan. Want ja, voordat ik de deur uit ben voel ik de zweetdruppeltjes al weer parelen... Ik heb zo'n nylon pak waar de wintervoering dan uitgehaald is, maar dat is met die hoge temperaturen toch nog wel zweten hoor. En een collega vertelde al dat het met leer weinig anders is. Echte zomerkleding zal ook wel niet bestaan voor motorrijders, aangezien je er toch een vorm van bescherming in MOET verwerken. Dus dan toch maar afzien... het is te mooi weer om de motor te laten staan _004
En iemand die dat pak niet aan wil, nou die doet dat dan toch lekker niet? Titel van dit topic zegt het al..

jojo
Have some courtesy, have some sympathy, have some taste. (Mick Jagger)
Marianne

JoJothefirst schreef: Echte zomerkleding zal ook wel niet bestaan voor motorrijders, aangezien je er toch een vorm van bescherming in MOET verwerken.
jojo
Er is wel degelijk zomerkleding voor op de motor. Ik heb sinds kort 2 pakken. Eentje, all-weather, die ik gebruik tot ongeveer 24 a 25 graden. En daarnaast een doorwaai-pak, compleet met alle bescherming. Boven de 32 graden wordt dit dan ook wel erg warm, hoor.
En als ik in de ochtend ga werken en weet dat het in de middag warm wordt, trek ik mijn zomerpak aan, met een vest oid er onder aan.

Maar, zoals al eerder vermeld, zonder pak stap ik niet op de motor.
Groeten Marianne

Dave

Ongelezen bericht door Dave »

Zelfs in Moto73 (Foto73) staat nu een opmerking dat de Franse agenten bij de begeleiding van 'La grande boucle' zonder beschermende kleding rijden waar onze Nederlandse jongens en meisjes volledig in het leer zitten (en dat kleine fotootje ziet er dan ook superstrak uit, vind ik).

Ook tijdens mijn weekendje in Duitsland viel mij op dat veel lokale helden keihard de bochten inrijden op slippertjes en in de korte broek... Brrrr...

Ik ga overigens zelf de discussie over motorkleding niet meer aan. Ik ben een keer aangesproken door iemand die me vroeg of ik het in mijn zomerpak niet veel te warm had. En ja, dat was zo, het was warm. Maar wel veilig. Zelf stapte de beste meneer in korte broek, haltershirtje en met slippers op een HD.

Ik heb nog geprobeerd een stukje veiligheid mee te geven door hem te vragen een keer met blote voeten op de fiets te stappen en op rustig fietstempo de voeten van zijn trappers op het asfalt te duwen. Die blik vergeet ik nooit meer.

Hij reed weg en gaf me nog mee dat ik een eikel was en hij toch niet zou vallen. Alsof hij de enige was in het verkeer...

Met zoveel onnozelheid ga ik niet eens meer in discussie.

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “RT Café”