Aankoop ex politie R1100RT

Ben je opzoek naar een andere motor en wil je een BMW R...RT kopen? Stel dan je vragen aan de huidige eigenaren.

Moderator: RT_Patrick

Gesloten
Matti

Aankoop ex politie R1100RT

Ongelezen bericht door Matti »

Hoi,

Heeft iemand ervaring met het kopen van een ex politie 1100RT?
En aankooptips in de aanbieding?
Ik heb mijn RT begin dit jaar moeten verkopen als gevolg van algehele financiele malaise (werkloos, hoge hypotheek, duur kind :D etc), maar....inmiddels heb ik weer een baan, komende week 2 sollicitatiegesprekken en wil mijn broer een familie-BMW aanschaffen (maw, hij rijdt er een paar dagen per week op en ik mag hem ook zo af en toe lenen).
Nu staan er op t net twee interessante witte 1100RT's, allebei met ongeveer een ton op de teller, 1 bij een handelaar, ander bij een particulier en vroeg ik mij af op welke onderdelen ik specifiek moet letten. Bij 1 ervan is de koppeling onlangs vervangen, wat mij bekend in de oren klinkt bij die km stand.
Verder meen ik dat de remschijven ook zo rond die stand vervangen moeten worden, maar dan houdt mijn onderhoudskennis wel op.
Verder kan ik mij voorstellen dat het specifieke doel waarvoor de motoren in het begin gebruikt zijn (vaak koude start?) ook voor bepaalde problemen kunnen zorgen, iemand een idee?

Bij voorbaat dank, groetjes,

Matthieu.
Stoffel

Re: Aankoop ex politie R1100RT

Ongelezen bericht door Stoffel »

Matthieu,

Politie motoren zijn altijd een onuitputtelijke bron voor discussies. Ik ben er zeer blij mee (ik heb een ex-p R850RT), op dit forum zijn er ook die het zullen afraden. BMW kan zeer goed motoren bouwen en de politie heeft ze over het algemeen ook in dealer onderhoud (++). Een ton op de teller hoeft nog niets te betekenen maar het kan ook opeens over zijn, dat is ook bij een normale motor zo (-/+). Ik heb hem toen gekocht omdat de prijs zeker 1500,- gunstiger was dan een burger uitvoering. (++) Mocht je problemen hebben kan je ook wat lijden qua kosten!

Kort over het koude starten; politie voertuigen rijden 95% van hun tijd rond met enkele momenten dat ze volle bak aan het gassen zijn. Ik kan er niet bij dat een motor agent de hele dag koffie drinkt en een paar keer per dag op zijn koude motor springt en er vol gas vandoor gaat. Motoren zijn gemaakt om elke dag te rijden en dat is wat ze zeker gedaan zullen hebben, zeer waarschijnlijk op een wat sportievere manier. Een motor met de zelfde leeftijd en maar 10k op de teller geeft mij een stuk minder vertrouwen!

Goed proefrijden, dat is altijd de beste raadgever. Is na een uurtje het gevoel nog steeds goed zal ik niet verder twijfelen.

Groet,
Stoffel
Beamietoo

Ongelezen bericht door Beamietoo »

Ik ben in de werkplaats met de 2de ex overheids motorfiets mee bezig. Er zijn wat mankementen maar de verwachting is deze al met 130.000 op de teller weer helemaal op orde te krijgen. Wat ik kan zeggen is dat wetend dat de fietsen uit de motorpark zou gaan zijn sommige problemen gewoon niet gerepareerd die normaliter zal gedaan worden. Deze had een afgebroken bout in de cylinderkop naar de uitlaatpijp die voor veel herrie zorgd en een uitgerekte koppelingkabel.

Gr,
Kenny
blackers
Type: Ik heb geen motor (meer)
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Flevoland

Ongelezen bericht door blackers »

Voor de politie is de motorfiets een gebruiksvoorwerp en is een afschrijfpost. Dus zolang het zinvol is om de motor te onderhouden, wordt de motor prima onderhouden. Op het moment dat de motor is afgeschreven gaat ie de deur uit. Wanneer dat moment is hangt van veel factoren af. Het kan zijn dat de motor technisch nog prima is, maar dat een eerstvolgende beurt al te duur is. Het kan ook zo zijn dat een reparatie zo duur is, dat het dan al niet meer zinvol is. Je snapt dat een motor uit de 1e categorie te prevaleren valt boven de 2e categorie. Maar hoe weet je dat nu als consument. Probeer dan op z'n minst de motor te kopen via de dealer die de motor in onderhoud heeft gehad.

Persoonlijk gruwel ik van deze motoren, maar dat komt omdat ik door een toen nog officiële BMW dealer vreselijk ben opgelicht. Ik kocht een nette K100LT met 45.000 km op de teller, met de verzekering dat het geen ex. overheidsfiets was. Echter het bleek al snel een hele matige motor te zijn die door de dealer op eigen naam was geimporteerd uit Engeland en in de showroom was gezet. Ik kocht de motor dus rechtstreeks van de persoon achter de dealer en niet van de dealer. Iets wat ik toen nog niet in de gaten had.Het bleek een engelse politiefiets te zijn geweest met meer dan 60.000 MIJLEN (bijna 100.000km) op de teller. Uiteindelijk via de rechterlijke macht mijn gelijk gekregen en mijn geld terug (minus advocatenkosten).

Maar dit voorval hoeft natuurlijk niet te betekenen dat elke ex overheidsfiets een ramp is.

-1200- [groet]
Laatst gewijzigd door blackers op 29 jun 2010, 12:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Kreidler 1972-1974
K100LT 1995-1998
R100RT 2002-2003
R1150RT 2003-2009
R1200RT 2009-2019
motorloos 2019-heden
Why don't we call it a day before we call it a nightmare
Wally 42
Type: R1200RT
Bijz: Ex KLPD
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Den Helder

Ongelezen bericht door Wally 42 »

Rij al 2 jaar probleemloos op een ex KLPD R850RT zonder noemenswaardige problemen.
Eigenlijk helemaal geen problemen.
Heb hem inmiddels wel omgebouwd naar burger uitvoering.
Dit is niet goedkoop als je alle kosten bij elkaar optelt dan heb je voor dat geld,
misschien ook wel een burgerfiets.
Kwam alles bij elkaar wel op een kleine 1000 euro.
Dit kan mischien wel goedkoper als je de tijd en zin hebt om te zoeken naar 2e hands onderdelen.

[groet] Peter
thooms

Ongelezen bericht door thooms »

Zelf heb ik ook een ex overheidsfiets.
Een particulier zal in het slechteste geval minder snel wat gerepareerd hebben.
Het is dan eigenlijk net als met een auto kopen als je dan te horen krijgt dat de eigenaar er al veel aan heeft moeten vervangen weet jij dat die delen nieuw zijn
en in orde , dat heb ik liever dan iemand tegen mij verteld dat ie nooit wat heeft gehad ....................
Bij mij was blok stuk daarom is ie er uit gegaan ander blok er in puntjes op de i gezet en hij loopt als een trein

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “R....RT kopen ja of nee?”