aankoop r1100rt
Moderator: RT_Patrick
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!
- clemturbo
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Enschede
aankoop r1100rt
Ik ben van plan een bmw r1100rt aan te schaffen, rijdt nu een k100.
Het gaat om een rt van 1999 met 127.000 km op de klok.
Nu is mijn vraag is die km stand een probleem?
Verder viel me op dat er spaakwielen op de motor zitten, ik heb veel zitten spitten op het net, maar zie daar allemaal lmv op de motoren zitten.
Dus mij vraag hoort dit zo, of is het een optie.
Verder zitten er zo goed als nieuwe banden op, nieuwe startmotor, remmerij is vorig jaar vernieuwd incl. schijven.
Groet Clemens
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!
Spaakwielen heb ik toevallig bij een collega wel eens gezien. Lastiger schoonmaken lijkt me maar verder ook wel mooi gezicht.
127K km hoeft absoluut geen probleem te zijn met een r1100rt. Let wel op de staat van de versnellingsbak en de koppeling. Als de koppelingsplaten nog niet zijn vervangen heb je grote kans dat dit klusje er spoedig aan zit te komen. Versnellingsbak moet niet teveel bijgeluiden geven die komen / verdwijnen met inknijpen van je koppelingshendel bv. Anders zit daar ook spoedig een revisie.
Al een proefritje gemaakt?
Succes en groeten Micha
- JOS WRSM
- Erelid
- Type: Ik heb geen motor (meer)
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Amsterdam
- Contacteer:
Re: aankoop r1100rt
clemturbo schreef:Verder viel me op dat er spaakwielen op de motor zitten, ik heb veel zitten spitten op het net, maar zie daar allemaal lmv op de motoren zitten.
Jos WRSM
- clemturbo
aankoop r1100rt
Wat betreft de bak, heb ik zo niet gelet op rare geluiden, je hoort hem wel duidelijk klakken als je schakelt, maar zoals ik gelezen heb is dat normaal. Ook dat de bakken na eind 96 verbetert zijn.Verder vond ik hem ook wel fijn rijden.
Ik hem toen ook gevraagd mbt. tot de spaakwielen of het een dienst fiets geweest is ( maar dat zou je toch aan het kenteken bewijs kunnen zien?), dat wist hij niet, hij had hem ook zo gekocht. Moet ook zeggen dat de verkoper mij eerlijk overkomt, gewoon dit is de motor, dit heb ik eraan vervangen, en wat ik erover weet kan ik je vertellen, en wat ik niet weet, kan ik je ook niets over vertellen.
Verder is de motor voorzien van de gebruikelijke acces. elkt ruit, verw.handvatten,alarmlichten, cruise control, abs voor en achter, radio, twee koffers. Hij wil er 4000 euro voor hebben.
Groet Clemens
Hoi Kees BMWcdraaisma schreef:Hallo
Als het een dienstfiets geweest is zou ik hem laten staan.Dan is er bij deze km stand al het één en ander versleten.Je kunt hier op het forum wel iets over lesen.
Succes.
Kan in een hoop gevallen wel kloppen, heb zelf ook zo'n tuf waarvan de bak (2e versn) een beetje geluid meer maakt dan de rest en de koppelingsplaat een beetje gefixeerd blijft hangen op de pen waardoor het schakelen niet verkeerd maar met iets meer geluid gaat als je wat haast hebt 8) verder kan de prijs soms een hoop goedmaken indien je zelf een paar rechter handen hebt.
Verder gewoon starten en rijden maar, heb nu zo'n 8000KM gedraait en moet zeggen dat dit prima is gelukt
Wilco
- Kees BMW
Ik kan je zo een paar zaken noemen waar je op moet letten,dan moet je echt een paar goeie rechterhanden hebben.Maar ik wil deze dingen niet altijd herhalen,je kunt al genoeg van deze zaken in dit forum op zoeken.Toch wil ik nog wel even kwijt dat bij een dienstfiets dit de versnellingsbak en koppeling zijn.Ik heb zelfs gezien dat een bedrijf een partij dienstfietsen kocht,deze van een nieuw kleurtje verzag en weer verkocht,de klant werd dan met de allende opgescheept.
Succes.
- clemturbo
aankoop r1100rt
Groet Clemens
- JOS WRSM
- Erelid
- Type: Ik heb geen motor (meer)
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Amsterdam
- Contacteer:
Re: aankoop r1100rt
Hier een foto van een van de forummers.
Ex-politiemotoren hebben optionele valbeugels.
Je zou het dus aan de openingen die in de kuip zitten kunnen zien.

clemturbo schreef:Maar hoe kom je er nu achter dat het een dienstfiets is geweest?
Groet Clemens
Jos WRSM
- clemturbo
aankoop r1100rt
Dus het zou om een dienstfiets gaan, gezien de gaten in de kuip.
Was me bij rt niet opgevallen, bij de k-serie had ik het direkt gezien.
Groet Clemens
Hoi Kees,cdraaisma schreef:Hallo
Ik kan je zo een paar zaken noemen waar je op moet letten,dan moet je echt een paar goeie rechterhanden hebben.Maar ik wil deze dingen niet altijd herhalen,je kunt al genoeg van deze zaken in dit forum op zoeken.Toch wil ik nog wel even kwijt dat bij een dienstfiets dit de versnellingsbak en koppeling zijn.Ik heb zelfs gezien dat een bedrijf een partij dienstfietsen kocht,deze van een nieuw kleurtje verzag en weer verkocht,de klant werd dan met de allende opgescheept.
Succes.
Idd is dit dus een zij het een ligt euvel die ook bij mij in de bak aan de hand is

Gezien het geringe verschil in rijden met een schone?? burgerbike r1100rt waar ik een ritje op mocht maken rijden ze prima, dus geen verwrongen schade.
Je kunt dus gerust een oveheids bike nemen,.. je moet alleen wat beter opletten dan bij de merkdealers.
Wilco
aankoop R1100RT
Aan de foto te zien gaat het om een ex-dienstfiets. Idd te zien aan gaten aan de zijkant van de kuip, daarnaast ook te zien aan de zwarte plastic delen waar bovenaan een klein half rond gat zit. Daar heeft de valbeugel rond de koffers gezeten. Waarschijnlijk zie je ook meer draden onder je zadel dan je zou verwachten, die nergens heen gaan zeker als je dat (kan) vergelijken. Uiteindelijk gaat het net als altijd wanneer je iets koopt om het gevoel je erbij hebt. Voelt het goed prima, zo niet dan niet.
De enige ervaring die ik ermee heb is dat ik zelf een ex-dienstfiets heb. Er 29.000 km mee gereden (129.000) heb, geen raar onderhouds gedoe mee heb gehad. Er vanuit ben gegaan dat zelfs in een noodgeval als een fiets in functie is, de berijder er in elke situatie vanuit gaat dat hij sneller is op een werkende fiets dan lopent met een helm onder zijn of haar arm.
sterkte met de aankoop en overweeg anders nog een keuring
Klompie

zelf heb ik ook een Motor met 120000 km gekocht, en had alleen gezeik, eerst was de abs niet in orde dan de motor van het windscherm, dan de herrie van de extra ventilator dan de bak, hier heb ik net op een andere onderwerp mijn verhaal neer gezet, ik heb ook van die spaak velgen , heb mij laten informeren dat bij een RT enkel voor de politie uitvoering verwerkt worden, deze komen zo van BMW vandaan, je kunt ook zien als het Hoofddeel opnieuw gespoten is , of als er een gat erin zit , in het tankdeel zou ook iets moeten zitten , aan het dashboard zouden de roosters weg zijn, want daar zat de siren in, aan de step kun je het ook zien of die schroefjes nog eronder zitten want de politie rijd nogaal erg wild op de RT, het is natuurlijk een kewstie van centen als je wenig budged hebt en je wilt niet meer dan 2000 euro neer legen dan zou ik hem koopen , en opknapen, maar als je daar geen zin in hebt laat je finger weg en koop een fiets met 50 a 60000 km , op marktplaats staan er genug te koop, zelf in duitsland zijn ze niet goedkooper, heb maanden ernaar gezocht, rij nu op een ex polite motor die niet meer herkenbaar is, omdat ik 2000 euro geinvesteerd heb, denk maar over naar en wij hooren graa wat het word,
Groet
Rein
- clemturbo
aankoop r1100rt
Ben nog steeds zoekende.
Ik heb er nu een zien staan, maar heb die kleur nog niet eerder gezien.
grunpearl mettalic.

Groeten Clemens
mooi kleur
op de foto ziet deze motor wel mooi uit, maar dez kleur heb ik in mijn leven nog niet gezien, ook hier kun je achter komen hoe het staat met deze kleur, deze motor heeft een kleur nummer en die kun je checken, want dit bleek bij mijn motor ook niet helemaal goed te zijn, vorige week was ik maar weer bij motorcentrum Almere , om de status van mijn bekleeding te zien, toen kreek ik te horen dat de kleur die ik wilde hebben eigentlijk niet bij mijn motor behoord, want ik heb een bordo rode motor en volgends de kleur moest hij licht groen zijn, even en tip voor je als je save wild gaan.
Ik hoor het graag wat het word.
Groet Rein
ik hoop mijn fiets in het weekeind weer terug te hebben want volgende week heb ik een rit van 1000 km in mijn planning, mits dat er geen ijs of snee of een tornado boven mijn hoofd hangt :P
- clemturbo
aankoop r1100rt
Ik heb net antwoord van de verkoper, de kleur is geen bmw kleur, ik vind
de kleur eigenlijk wel mooi, en wat heel interressant was dat ie maar 27.000 gelopen had, maar de motor is net verkocht.
Dus op zoek naar een andere.
Groet
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht