Opgelost: rammelende remschijven
Moderator: RT_Patrick
Opgelost: rammelende remschijven
Beste allemaal,
Ik heb een R850RT uit 2001 met "zwevende remmen". Dwz de remschijven hebben wat speling wat een betere aangrijp zou moeten geven. Nu is de speling bij mij nogal veel geworden (ik rammel ik de boel bij elkaar) Ik heb met de dealer gesproken en die geeft aan dat de bussen waarschijnlijk versleten zijn (logisch) en kost 120,- voor twee revisie kitjes.
Zijn er andere (goedkopere) oplossing bekend en heeft iemand dit weleens zelf gedaan?
Groet,
Stoffel
Ik heb een R850RT uit 2001 met "zwevende remmen". Dwz de remschijven hebben wat speling wat een betere aangrijp zou moeten geven. Nu is de speling bij mij nogal veel geworden (ik rammel ik de boel bij elkaar) Ik heb met de dealer gesproken en die geeft aan dat de bussen waarschijnlijk versleten zijn (logisch) en kost 120,- voor twee revisie kitjes.
Zijn er andere (goedkopere) oplossing bekend en heeft iemand dit weleens zelf gedaan?
Groet,
Stoffel
Re: rammelende remschijven
Ik heb het laatst laten doen bij Motor Service Amersfoort. Was niet veel meer kwijt dan het bedrag wat jij ervoor aangeeft. Het is goed zelf te doen, maar ja kan altijd Kenny even bellen voor advies.
Goedkopere oplossing is gewoon rammelend door blijven rijden
Goedkopere oplossing is gewoon rammelend door blijven rijden

Blijk weer speciale wielen te hebben dus via de dealer twee setjes kunnen kopen. Prijs viel mee, 50,- Euro. Hopelijk dit weekend monteren en dan hopelijk ontdekken dat mijn schijven niet te veel ingesleten zijn!! Anders wordt het wel een duur grapje, twee nieuwe schijven...
Stoffel
Stoffel
Dit weekend tussen de buitjes door de nieuwe bevestigings bouten gebruikt voor mijn twee remschijven. Gelukkig was dat de truuk (geen nieuwe schijven nodig!) en zit weer als het hoort. Remt gelijk een stuk beter bij het aangrijpen. Dat had ik op de oefendag moeten hebben...
Groetjes,
Stoffel
Groetjes,
Stoffel
Dat rammelen van de schijven is niet erg maar als je er van af wilt, demonteren en dan zie je aan de afstand busjes, die erg prijzig zijn, dat er 2 platte kantjes aan zitten. Even en 1/4 slag draaien en weer monteren! Bouten weer met locktite monteren en klaar is Kees, Wim of Stoffel. 

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 19 Reacties
- 6780 Weergaves
-
Laatste bericht door sidney
-
- 8 Reacties