Hey jaybmw,
Wat voor rijder ik ben? Ik tour en zoek niet de limiet.
Maar ik voelde me nooit zeker en ontspannen op mijn standaard RT (zonder esa) en raakte nieuwsgierig over Hyperpo door de posts van mede forumleden .
Ik kon de logica achter de techniek waarover ik las volgen en en orienterend bezoek in Alphen bevestigde wat ik al begreep.
Mijn RT was erg zoekerig in de voorkant, met weinig demping en bovendien alleen uitgaand. Erg zachte lineaire vering ook.
Ik ben zwaar (120 :roll: ) en rij regelmatig met mijn zoon (die veel op mij lijkt

) achterop.
Progressieve veren zijn dan al een heel logische verbetering.
Daarnaast is een betere demping ook een verbetering om het gewicht veel effectiever onder controle te houden en zo meer rust in het rijwielgedeelte te brengen. Ook weer, met name aan de voorkant.In feite is elke veerinslag of uitslag een verandering van de wielstand en een ongewilde stuurbeweging en hoe beter die veerwegen gecontroleerd worden, hoe meer rust er in de machine komt, zo leerde ik. Daarnaast neemt de grip door deze ingrepen ook enorm toe en dan hebben de Dunlops ook nog meer grip en zijn neutraler dan de Michelins.
Enfin, dit allemaal bij elkaar voel ik dus heel erg duidelijk en geeft zodoende erg veel vertrouwen en ontspanning.
In "vering en dempers" mijn eerste reactie na montage van Hyperpro veren en dempers, onder de titel "Een absolute must have".
In datzelfde forum kan je ook veel andere posts van mede forummers lezen over hun meningen en ervaringen.