Dunlop Sportmax Roadsmart onder R1200RT

Ervaringen met banden, velgen en grip.

Moderator: RT_Patrick

Gesloten
DVR1200RT

Dunlop Sportmax Roadsmart onder R1200RT

Ongelezen bericht door DVR1200RT »

Gisteren een set van bovengenoemde banden laten monteren bij AFS in Purmerend.
Prima service daar trouwens, voor een heel aantrekkelijke prijs. 's Ochtends gebeld, zelfde middag gemonteerd.

De Roadsmarts hebben duidelijk meer grip, sturen rustiger, beter afrolcomfort, stiller, kortom in veel opzichten fijner dan de Michelins die er af fabriek onder zaten.
Ik hoorde iemand het laatst beschrijven als "Het gevoel dat er iemand met een pot lijm voor je uitrijdt". Daar kan ik me iets bij voorstellen.
Een aanrader deze banden _004

In combinatie met de net gemonteerde Hyperpo veren en shock's lijkt de motor de helft lichter, bij wijze van spreken.
Minder bezig met de machine, meer aan het rijden!
Nu alleen opletten dat 't allemaal niet te gemakkelijk, lees ongemerkt, te hard gaat...
Laatst gewijzigd door DVR1200RT op 06 mar 2011, 21:04, 1 keer totaal gewijzigd.
jaybmw
Type: R1200RT
Bijz: z-technikscherm,wunderlich schakelpookverlenger.
Land: nl
Woonplaats of omgeving: Brabant !

Re: Dunlop Sportmax Roadsmart onder R1200RT

Ongelezen bericht door jaybmw »

Minder bezig met de machine? De -1200- stuurt standaard al goed vind ik. Wat zijn jou eisen dan voor een toermotor? Messcherp sturen en tot de limiet gaan doe ik op een supersport.Comfort genoeg toch met esa? Vertel eens wat meer over je nieuwe hyperpro's.
En wat kost zo'n aanpassing als ik zo onbeleeft mag zijn? Rijdt zelf graag sportief,ook tijdens toeren.
kawasaki gpz 600 r ,2jaar
kawasaki zx6 r ,8 mnd
kawasaki zx7 r ,4jaar (totall los )
kawasaki zx9 r ,10jaar
bmw r1200 rt
braba

Ongelezen bericht door braba »

Hyperpro set veren voor en achter zijn 475 euro per stuk excl montage.
DVR1200RT

Hey jaybmw,

Wat voor rijder ik ben? Ik tour en zoek niet de limiet.
Maar ik voelde me nooit zeker en ontspannen op mijn standaard RT (zonder esa) en raakte nieuwsgierig over Hyperpo door de posts van mede forumleden .
Ik kon de logica achter de techniek waarover ik las volgen en en orienterend bezoek in Alphen bevestigde wat ik al begreep.
Mijn RT was erg zoekerig in de voorkant, met weinig demping en bovendien alleen uitgaand. Erg zachte lineaire vering ook.
Ik ben zwaar (120 :roll: ) en rij regelmatig met mijn zoon (die veel op mij lijkt ;) ) achterop.
Progressieve veren zijn dan al een heel logische verbetering.
Daarnaast is een betere demping ook een verbetering om het gewicht veel effectiever onder controle te houden en zo meer rust in het rijwielgedeelte te brengen. Ook weer, met name aan de voorkant.In feite is elke veerinslag of uitslag een verandering van de wielstand en een ongewilde stuurbeweging en hoe beter die veerwegen gecontroleerd worden, hoe meer rust er in de machine komt, zo leerde ik. Daarnaast neemt de grip door deze ingrepen ook enorm toe en dan hebben de Dunlops ook nog meer grip en zijn neutraler dan de Michelins.
Enfin, dit allemaal bij elkaar voel ik dus heel erg duidelijk en geeft zodoende erg veel vertrouwen en ontspanning.
In "vering en dempers" mijn eerste reactie na montage van Hyperpro veren en dempers, onder de titel "Een absolute must have".
In datzelfde forum kan je ook veel andere posts van mede forummers lezen over hun meningen en ervaringen.
jaybmw
Type: R1200RT
Bijz: z-technikscherm,wunderlich schakelpookverlenger.
Land: nl
Woonplaats of omgeving: Brabant !

Ongelezen bericht door jaybmw »

Hallo DVR,

Da's klare taal ! Dus geen esa,dat verklaart al een en ander natuurlijk.En ook het gewicht met duo erbij,daar kan ik me wel wat bij voorstellen. Wat fijn dat er meer vertrouwen is gecreerd met de set,en een safer gevoel als je gaat rijden. Ben zelf niet tevreden over het standaard zadel en ruit. Ben bijna 1,90mtr en maar 70kg,dus lang en ondanks mijn gewicht is het zadel te zacht op lange ritten van meer dan 100km wat resulteerd in zadelpijn en onderrugirritaties.

Veel plzier en veilige km's met je -1200- !

[groet] j.

P.S. dat adres is dat road pilot in alphen?
kawasaki gpz 600 r ,2jaar
kawasaki zx6 r ,8 mnd
kawasaki zx7 r ,4jaar (totall los )
kawasaki zx9 r ,10jaar
bmw r1200 rt
DVR1200RT

Hey, JayBMW
Ik was bij Hyperpo in Alphen a/d Rijn. Top!!
Een Corbinzadel en een Nedplex ruit kan ik trouwens ook van harte ook aanraden....
Relaxed zitten, uit de wind, op een comfortabele fiets die veel vertrouwen geeft. Heerlijk.
Enneh, ik heb geen aandelen in deze merken en wordt voor deze reclame uitingen niet betaald ;)
Integendeel, ik bracht best veel geld mee :lol: :lol:

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Banden & Wielen”