1200LT
Moderator: RT_Patrick
Re: 1200LT
Tis geen boxer.

Sorry, kon niet laten. Ik heb geen idee want ik let niet op de prijzen van die extreem grote machines zoals LT/Goldwing.
Onbekend maakt vaak onbemind.

Sorry, kon niet laten. Ik heb geen idee want ik let niet op de prijzen van die extreem grote machines zoals LT/Goldwing.
Onbekend maakt vaak onbemind.
- Hazeldonk
- Type: R1200RT
- Bijz: Xenon verlichting, valbeugels, HyperPro veren.
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Dordrecht
- Contacteer:
Nou dat denk ik niet. Ik heb in 2002 - 2005 even een uitstapje gemaakt naar de LT
omdat mijn R 100RS gereviseerd moest worden en ik niet zonder motor wilde. De 1200LT heeft ook een geweldige wegligging maar is met z'n gewicht van 475kg behoorlijk zwaar. Ik denk eerder dat het komt door het te verwachten onderhoud aan lagers, koppeling e.d. dat de LT goedkoper maakt en van 2002 is nu niet bepaald de jongste. Daartegen is 40000km ook niet echt veel voor deze toer gigant.
Ben

omdat mijn R 100RS gereviseerd moest worden en ik niet zonder motor wilde. De 1200LT heeft ook een geweldige wegligging maar is met z'n gewicht van 475kg behoorlijk zwaar. Ik denk eerder dat het komt door het te verwachten onderhoud aan lagers, koppeling e.d. dat de LT goedkoper maakt en van 2002 is nu niet bepaald de jongste. Daartegen is 40000km ook niet echt veel voor deze toer gigant.
Ben
R 1200RT 2005 met Pilot Xenon 5000K, Zumo 350LM, SHOEI MULTITEC, SENA SMH5 headset, Nikon D60 en Sony Cyber-shot. Lid BMW Club Nederland, ANWB, WW.
Ooit:
Jawa 350
Honda 250N
Yamaha 1100XS
Kawasaki 1000ST
BMW R 90S
BMW R 100RS
BMW K 1200LT
Qua Patet Orbis.
http://www.r-1200rt-onderweg.nl
Ooit:
Jawa 350
Honda 250N
Yamaha 1100XS
Kawasaki 1000ST
BMW R 90S
BMW R 100RS
BMW K 1200LT
Qua Patet Orbis.
http://www.r-1200rt-onderweg.nl
- poestexas
- Type: R1250RT
- Land: België
- Woonplaats of omgeving: Geraardsbergen
Ik reed er een 3 à 4 jaar mee. Wat weggedrag betreft vind ik het een heerlijke motor. 1300km in één stuk van het Zuiden naar huis en daarna nog een biertje gaan drinken. Heel degelijke motor ook. Toen ik hem wegdeed, had hij 45000km. Nooit niet het kleinste probleem mee gehad.
2002 is ondertussen ook reeds 8 jaar oud. Deze motors worden toch al een tijdje niet meer gemaakt zodat dealers hun neus ophalen voor een eventuele inruil. Bij ons vind je geen dealer meer die dat overneemt (tenzij ze hem gratis zouden krijgen)
Het is natuurlijk wel een zware motor. Ik weet niet hoeveel hij juist weegt (denk ongeveer 300kg). Daarbij wat bagage en een duo en je komt in de buurt van 500kg. Moet je 's morgens al goed gegeten hebben om dat recht te houden. Bijzonder bij stapvoets verkeer (5km) wordt hij "zwaar". Eens aan het bollen doe je er mee wat je wilt. Mijn dealer vertelde mij dat er zeker een opvolger komt want de motor (6 cil) zou reeds klaar zijn. De nieuwe zou echter nog groter worden en een beetje de Goldwing-toer opgaan.
Ook niet de voordeligste wat onderhoud betreft. Kan je een beetje vergelijken met de auto's : een Bmw 7-onderhoud zal ook veel duurder kosten dan een Bmw 3-onderhoud.
Heb er toch nooit spijt van gehad...
2002 is ondertussen ook reeds 8 jaar oud. Deze motors worden toch al een tijdje niet meer gemaakt zodat dealers hun neus ophalen voor een eventuele inruil. Bij ons vind je geen dealer meer die dat overneemt (tenzij ze hem gratis zouden krijgen)
Het is natuurlijk wel een zware motor. Ik weet niet hoeveel hij juist weegt (denk ongeveer 300kg). Daarbij wat bagage en een duo en je komt in de buurt van 500kg. Moet je 's morgens al goed gegeten hebben om dat recht te houden. Bijzonder bij stapvoets verkeer (5km) wordt hij "zwaar". Eens aan het bollen doe je er mee wat je wilt. Mijn dealer vertelde mij dat er zeker een opvolger komt want de motor (6 cil) zou reeds klaar zijn. De nieuwe zou echter nog groter worden en een beetje de Goldwing-toer opgaan.
Ook niet de voordeligste wat onderhoud betreft. Kan je een beetje vergelijken met de auto's : een Bmw 7-onderhoud zal ook veel duurder kosten dan een Bmw 3-onderhoud.
Heb er toch nooit spijt van gehad...
Ze zijn gewoon minder populair. De tweedehandsprijs wordt voornamelijk bepaald door de populariteit. De boxers zijn nog steeds erg populair, als zijn de paralelle twins (F650/F800) ook erg leuk. Kijk naar de GS. Die zijn 2de hands gewoon idioot duur. Het gaat haast nergens meer over. Ook voor de RT worden bedragen gevraagd die ik niet normaal vind. Het is me al eerder opgevallen dat 2de hands prijzen voor motoren vaak maar tot +/- 6 jaar gelijke tred houden met de restwaarde. Daarna gaat het vaak mis. Kijk voor de gein eens op MP wat men durft te vragen voor een Yamaha XT500 uit 1985...soms gewoon €2000. En dat kostte ie nieuw ook indertijd. Die van mijn (850RT uit 1997) is volgens de verzekering momenteel nog maar €1000 waard denk ik, maar knappe jongen die 'm voor minder dan €2000 nog kan kopen.
Pak je een minder populair model, ga je meteen een stuk minder betalen. En dat hoeft niet altijd wat te zeggen over de kwaliteit.
Pak je een minder populair model, ga je meteen een stuk minder betalen. En dat hoeft niet altijd wat te zeggen over de kwaliteit.
- han62
de 1200LT rijdt super en onderhoud valt best mee maar hij is erg groot en met de hand lastig te manouvreren er zit niet voor niets een achteruit op. en er zijn ook modellen met een electrische standaard best handig terwijl je op de motor zit druk op de knop en hij gaat op de middenbok.
Hij oogt lomper dan de RT maar ik heb gezien hoe ze er oefening mee deden tijdens een soort van VRO onbegrijpelijk wat ze er mee kunnen. de electronica geeft nog wel eens problemen en als je dat moet laten herstellen kan het heel kostbaar worden.
De K serie loopt gewoon veel mooier dan een boxer en ja toch kiezen wij voor een boxer waarom?? zal wel gevoel zijn
Met vrg
Han
Hij oogt lomper dan de RT maar ik heb gezien hoe ze er oefening mee deden tijdens een soort van VRO onbegrijpelijk wat ze er mee kunnen. de electronica geeft nog wel eens problemen en als je dat moet laten herstellen kan het heel kostbaar worden.
De K serie loopt gewoon veel mooier dan een boxer en ja toch kiezen wij voor een boxer waarom?? zal wel gevoel zijn
Met vrg
Han
R1200RT - Harley Heritage
http://i426.photobucket.com/albums/pp34 ... 0RT187.jpg[/IMG]
http://i426.photobucket.com/albums/pp34 ... 0RT187.jpg[/IMG]
't zal voornamelijk met vraag, aanbod en kwaliteit te maken hebben.
Waarom zijn bijvoorbeeld 2de hands golfjes en passat's zo duur?...Veel gevraagd en degelijk.
Waarom zijn bijvoorbeeld 2de hands golfjes en passat's zo duur?...Veel gevraagd en degelijk.
- jaybmw
- Bijz: z-technikscherm,wunderlich schakelpookverlenger.
- Land: nl
- Woonplaats of omgeving: Brabant !
Juist! VW en AUDI-producten zijn nu eenmaal topklasse,zoals zoveel duitse techniek! Ook skoda en seat doen aardig mee hoor de laatste jaren. Maar je betaald ook voor het merk hoor,zoals bij de bmw dealer voor onderhoud of kleding.En zo is het bij iedere dealer.Accecoires bij bv wunderlich zijn ook top,maar niet goedkoop.Betaalde laatst incl verz.kosten 40 euri voor een schakelpookverlenger.Stukske alu van 6cm!!
Goei spul is veul werd zeggen we in Raamsdonksveer!
K-serie gewoon kopen,spek eten en je toert als een koning.
Jeroen.
Goei spul is veul werd zeggen we in Raamsdonksveer!
K-serie gewoon kopen,spek eten en je toert als een koning.

![motorgroet [groet]](./images/smilies/motorgroet1.jpg)
kawasaki gpz 600 r ,2jaar
kawasaki zx6 r ,8 mnd
kawasaki zx7 r ,4jaar (totall los )
kawasaki zx9 r ,10jaar
bmw r1200 rt
kawasaki zx6 r ,8 mnd
kawasaki zx7 r ,4jaar (totall los )
kawasaki zx9 r ,10jaar
bmw r1200 rt
sanderh schreef:'t zal voornamelijk met vraag, aanbod en kwaliteit te maken hebben.
Hij heeft 1 nadeel,
Je kan met zo'n vliegdekschip niet tussen de file rijden!!
- Wildripper
- Land: Tsss echt niet
- Woonplaats of omgeving: Westfriesland
Waarom niet? Volgens mij is tie niet veel breder. Nadeel is dat de koffers er niet af kunnen.Opahak schreef:sanderh schreef:'t zal voornamelijk met vraag, aanbod en kwaliteit te maken hebben.
Hij heeft 1 nadeel,
Je kan met zo'n vliegdekschip niet tussen de file rijden!!
Zümo XT
- Maarten de Vries
- Bijz: 2011 model. Bouwjaar 2010
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Het Gooi
- Contacteer:
Als ik dit zo zie is dit als hij verder goed is, inderdaad erg goedkoop. Vast niet bij een dealer met enige vorm van garantie. Zelf rijd ik de mijne nu 5 jaar en bevalt prima. Door de file geen probleem en kan ook op bochtige wegen prima mee komen zonder dat het moeite kost. Gewoon genieten.geertie schreef:Weet er iemand waarom de luxemotor 1200LT 2de hands zo weinig kost.
bv:1200 LT met navigatie;bj2002;40000km;prijs 7000€.
Heeft het te maken met slechte wegligging ofzo?
Zit trouwens na te denken over inruilen voor een nieuwe RT of een K1300GT. De RT vind ik mooi, maar vraag mij af in hoeverre een boxer constant trilt onder je zit vlak. Met een K heb je dit in elk geval niet.
Groetjes,
Maarten
- Maarten de Vries
- Bijz: 2011 model. Bouwjaar 2010
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Het Gooi
- Contacteer:
Vandaag besloten. Het is een RT geworden na een proefrit die mij goed beviel. De GT was een waanzinnig snelle motor maar voor mij een veel te sportieve zit.
Groetjes,
Maarten
Groetjes,
Maarten
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 17 Reacties
- 5745 Weergaves
-
Laatste bericht door Ton1959