Verslag van de eerste 500km met nieuwe 2010 RT
Moderator: RT_Patrick
Verslag van de eerste 500km met nieuwe 2010 RT
Heb alle opties behalve radio/cd/iphone optie.
Had eerder 2008 RT. Lease nu de nieuwe.
Over vering: de stand comfort is net zo "heerlijk zacht" maar voelt ook iets strakker in de zin van minder deinerig. Goed! De verschillen met Normal and Sport zijn nu duidelijker. "Vegen in de Eifel" Heb er nu al zin in! (ga eind mei)
Over remmen: wellicht zachtere blokjes, want remt direct super. Voor maar ook achter.
Over geluid: heeeerlijk, mooi diep donkerbruin geluid, eindelijk genieten met een standaarduitlaat en toch niet "te gek". Sorry Akrapovic! Jullie geluid is misschien nog een pietsie mooier maar het prijsverschil zeker niet (meer) waard!
Over motor; lijkt makkelijker sneller omhoog de toeren in te draaien, betrap mezelf erop dat ik soms nog in 5 rijdt. De vorige RT "protesteerde" dan eerder. Hoor heel af en toe ook een rammeltje (ketting?) En als hij koud is dan hoor ik de eerste 10 seconden het geluid wat ik van een vorige auto herken als "de hydraulische klepstoters moeten nog met olie gevuld worden" . Motor is ook soepeler in de lage toeren, 70 km/u in 6e voelt zeker niet geforceerd laag maar gewoon goed rijdbaar. Loopt dan echt lekker. Versnellen doe je dan wel met beleid. Als je er "vandoor wilt" schakel je even terug en dan gaat het ook super! Qua snelheid en geluid! Wellicht subjectief, maar ja, het gaat om jouw beleving, toch?
Banden: Metzeler Z6 Interact, voelen direct erg vertrouwd, grenzen lijken ver weg te liggen
Kleur: ik heb matgrijs, vind dat errug mooi! Sportiever, jonger. Had zilvergrijs.
Design: motor lijkt inderdaad minder groot en lomp aan de voorzijde, tikje sportief zelfs. (tikje maar...)
Knipperlicht bediening: zal wel wennen zijn, moet mijn linkerhand toch beetje "raar" bewegen en moet er nog bij kijken, en iets te ver naar achteren vind ik. Ga wel eens kijken of het nu hetzelfde is als bij Japanners of toch iets anders. Vorige bediening , daar hield je steeds beide handen volledig om de handvaten. de bediening van de alarmlichten vind ik echt slechter dan het was. Ook daarvoor moet ik mijn linkerhand een beetje van het handvat halen (en kijken) zal ook wel wennen zijn....
Bediening van zadelverwarming en handvatverwarming is daarintegen beter, logischer en duidelijker.
Ruit: heb toch mijn vorige hogere ruit weer overgezet (ben 1,92m) Dat is veel stiller.
Zadel: Heb ook mijn Touratech Kahedo zadel overgezet. Beter ergonomisch voorgevormd. Iets steviger. Ik "zat door" op standaardzadel na 2 uur. Zadel was mij te zacht. (weeg 105 kg)
Dashboard: smaken verschillen, maar ik vind het echt een stuk mooier.
Navigatie: heb navigator IV met standaard BMW bevestiging boven de tellers. Erg mooi geheel om te zien, professioneel ook en erg functioneel. Super. Is helaas wel via het contact aangesloten qua stroomvoorziening. Niet een big issue maar ik zou kiezen voor een constante stroomdraad. Want, wie laat 'm erop zitten als je van de motor wegloopt? En als je aan het toeren bent dan wil je je systeem gewoon kunnen bedien. Maar nogmaals, geen big issue.
Koplamphoogte afstelling: veel handiger!
Schakelen: was zeker niet slecht op 2008 RT, maar lijkt nu nog makkelijker en soepeler. En vooral "duidelijker". Meer gevoel. Vaag verhaal? Ja. Maar ik schrijf het op zoals ik het heb ervaren..... (nu 500 km)
Spatbord van voorwiel lijkt langer naar beneden door te lopen. Met navenant goed resultaat. En het staat niet "tuttig", knap gedaan.
Lucht"happer" van oliekoeler is groter en lijkt "stoerder".
Cruisecontrol: iets hoekiger allemaal die knoppen, ik vond de vorige een beetje makkelijker te bedienen. De grote knop bewoog iets makkelijker, moet nu iets meer kracht gebruiken. Zal wel wennen zijn. Het verschil is, voor de goede orde, erg klein.
Koplampen: geen verschil. Overweeg Philips Moto XP lampen. Heeft iemand daar goede ervaringen mee?
Tank: is 2 liter kleiner. Niet schokkend, wel beetje jammer. Met nadruk op "beetje".
Benzine: V Power van Shell is toch ook 95 octaan? Waar kun je 98 krijgen? (kan in Duitsland soms naast 95 en 98 ook 100 tanken. Dat laatste zal wel geen verschil meer maken, maar ja, voor het gevoel dan...)
Aldus de eerste ervaringen van een zeer tevreden en blije RT rijder! Wat een motor!
Any questions?
Had eerder 2008 RT. Lease nu de nieuwe.
Over vering: de stand comfort is net zo "heerlijk zacht" maar voelt ook iets strakker in de zin van minder deinerig. Goed! De verschillen met Normal and Sport zijn nu duidelijker. "Vegen in de Eifel" Heb er nu al zin in! (ga eind mei)
Over remmen: wellicht zachtere blokjes, want remt direct super. Voor maar ook achter.
Over geluid: heeeerlijk, mooi diep donkerbruin geluid, eindelijk genieten met een standaarduitlaat en toch niet "te gek". Sorry Akrapovic! Jullie geluid is misschien nog een pietsie mooier maar het prijsverschil zeker niet (meer) waard!
Over motor; lijkt makkelijker sneller omhoog de toeren in te draaien, betrap mezelf erop dat ik soms nog in 5 rijdt. De vorige RT "protesteerde" dan eerder. Hoor heel af en toe ook een rammeltje (ketting?) En als hij koud is dan hoor ik de eerste 10 seconden het geluid wat ik van een vorige auto herken als "de hydraulische klepstoters moeten nog met olie gevuld worden" . Motor is ook soepeler in de lage toeren, 70 km/u in 6e voelt zeker niet geforceerd laag maar gewoon goed rijdbaar. Loopt dan echt lekker. Versnellen doe je dan wel met beleid. Als je er "vandoor wilt" schakel je even terug en dan gaat het ook super! Qua snelheid en geluid! Wellicht subjectief, maar ja, het gaat om jouw beleving, toch?
Banden: Metzeler Z6 Interact, voelen direct erg vertrouwd, grenzen lijken ver weg te liggen
Kleur: ik heb matgrijs, vind dat errug mooi! Sportiever, jonger. Had zilvergrijs.
Design: motor lijkt inderdaad minder groot en lomp aan de voorzijde, tikje sportief zelfs. (tikje maar...)
Knipperlicht bediening: zal wel wennen zijn, moet mijn linkerhand toch beetje "raar" bewegen en moet er nog bij kijken, en iets te ver naar achteren vind ik. Ga wel eens kijken of het nu hetzelfde is als bij Japanners of toch iets anders. Vorige bediening , daar hield je steeds beide handen volledig om de handvaten. de bediening van de alarmlichten vind ik echt slechter dan het was. Ook daarvoor moet ik mijn linkerhand een beetje van het handvat halen (en kijken) zal ook wel wennen zijn....
Bediening van zadelverwarming en handvatverwarming is daarintegen beter, logischer en duidelijker.
Ruit: heb toch mijn vorige hogere ruit weer overgezet (ben 1,92m) Dat is veel stiller.
Zadel: Heb ook mijn Touratech Kahedo zadel overgezet. Beter ergonomisch voorgevormd. Iets steviger. Ik "zat door" op standaardzadel na 2 uur. Zadel was mij te zacht. (weeg 105 kg)
Dashboard: smaken verschillen, maar ik vind het echt een stuk mooier.
Navigatie: heb navigator IV met standaard BMW bevestiging boven de tellers. Erg mooi geheel om te zien, professioneel ook en erg functioneel. Super. Is helaas wel via het contact aangesloten qua stroomvoorziening. Niet een big issue maar ik zou kiezen voor een constante stroomdraad. Want, wie laat 'm erop zitten als je van de motor wegloopt? En als je aan het toeren bent dan wil je je systeem gewoon kunnen bedien. Maar nogmaals, geen big issue.
Koplamphoogte afstelling: veel handiger!
Schakelen: was zeker niet slecht op 2008 RT, maar lijkt nu nog makkelijker en soepeler. En vooral "duidelijker". Meer gevoel. Vaag verhaal? Ja. Maar ik schrijf het op zoals ik het heb ervaren..... (nu 500 km)
Spatbord van voorwiel lijkt langer naar beneden door te lopen. Met navenant goed resultaat. En het staat niet "tuttig", knap gedaan.
Lucht"happer" van oliekoeler is groter en lijkt "stoerder".
Cruisecontrol: iets hoekiger allemaal die knoppen, ik vond de vorige een beetje makkelijker te bedienen. De grote knop bewoog iets makkelijker, moet nu iets meer kracht gebruiken. Zal wel wennen zijn. Het verschil is, voor de goede orde, erg klein.
Koplampen: geen verschil. Overweeg Philips Moto XP lampen. Heeft iemand daar goede ervaringen mee?
Tank: is 2 liter kleiner. Niet schokkend, wel beetje jammer. Met nadruk op "beetje".
Benzine: V Power van Shell is toch ook 95 octaan? Waar kun je 98 krijgen? (kan in Duitsland soms naast 95 en 98 ook 100 tanken. Dat laatste zal wel geen verschil meer maken, maar ja, voor het gevoel dan...)
Aldus de eerste ervaringen van een zeer tevreden en blije RT rijder! Wat een motor!
Any questions?
Re: Verslag van de eerste 500km met nieuwe 2010 RT
Ik heb er vorige week ook een besteld, zelfde opties en in twee kleuren, topkoffer, en taktas welke ik om wil bouwen voor bagstar dog bag. zodat ook de hond weer mee kan, stap van een 2001 r1100 rt zal nog wel groter zijn, ben benieuwd moet nog twee tot drie weken wachten.
Leuk dat je zo'n uitgebreid en gelukkig positief verslag hebt geschreven
Leuk dat je zo'n uitgebreid en gelukkig positief verslag hebt geschreven
- leo442
- Berichten: 172
- Lid geworden op: 15 feb 2010, 12:15
- Type: R1200RT
- Bijz: thundergrey-metallic 2010.
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: ZO Brabant
- Locatie: Valkenswaard.
Re: Verslag van de eerste 500km met nieuwe 2010 RT
Positief verslag Balkie!! Ik verwacht de mijne binnen 3 weken, dus je begrijpt wel dat ik op hete kolen zit!!
Alvast veel plezier met de volgende km's.
Gr. Leo.
Alvast veel plezier met de volgende km's.
Gr. Leo.
- HansD
- Berichten: 3353
- Lid geworden op: 10 sep 2008, 13:30
- Type: R1200RT/LC
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Rotterdam
- Locatie: Bergschenhoek
Re: Verslag van de eerste 500km met nieuwe 2010 RT
Hoi Balkie,
Leuk om te lezen - bedankt voor het plaatsen.
Ik heb in december een van de laatste 2009 1200RT's aangeschaft, en bewust niet op de R1200RT 2010 gewacht (ik vond het verschil niet groot genoeg). Maar, toch ben ik benieuwd naar de praktijk-ervaring.
Alleen jammer dat er geen foto bij staat.
(hint, hint)
Hans
Leuk om te lezen - bedankt voor het plaatsen.

Alleen jammer dat er geen foto bij staat.

Hans
- Ralph Romein
- Berichten: 399
- Lid geworden op: 16 apr 2009, 16:50
- Type: R1200RT/LC
- Bijz: Ebony Metallic 2015, Sena 10R
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Alphen aan den Rijn
Re: Verslag van de eerste 500km met nieuwe 2010 RT
Ziet er goed uit allemaal. Ik heb nog niet besteld en rij nog even door het de 2008-RT
BP heeft super (ulitimate) dat mij goed bevalt. Iets duurder, maar ook iets zuiniger. De portomonee merkt er niets van
Gr, Ralph
BP heeft super (ulitimate) dat mij goed bevalt. Iets duurder, maar ook iets zuiniger. De portomonee merkt er niets van

Gr, Ralph
Mvg, Ralph Romein


- beamer1200rt
- Berichten: 241
- Lid geworden op: 10 okt 2009, 18:52
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: R1200GS 2004
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Zeist
Re: Verslag van de eerste 500km met nieuwe 2010 RT
Mooie impressie van iemand met nagoeg dezelfde maatvoering als ik! En gelukkig geen echt negatieve verrassingen, want dat van die schakelaars was te verwachten.
Ik heb zelf ook nog even getwijfeld, maar ben toch voor één van de laatste oude gegaan o.b.v. de plaatjes. In het echt is de nieuwe gelukkig een stuk mooier, zeker in die matte uitvoering. Gefeliciteerd!

Ik heb zelf ook nog even getwijfeld, maar ben toch voor één van de laatste oude gegaan o.b.v. de plaatjes. In het echt is de nieuwe gelukkig een stuk mooier, zeker in die matte uitvoering. Gefeliciteerd!

Motorverleden: 2009 R12000RT, 2005 R1200RT, 2003 R1150RT, 2001 R1150RT, 2000 R1150GS, 1997 R1100RT, 1997 K1100LT, 1996 K75
- chrissierhuis
- Berichten: 18
- Lid geworden op: 22 okt 2009, 17:52
- Type: Overig R-serie
- Bijz: 03-2015
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Haaksbergen
- Locatie: Haaksbergen
Re: Verslag van de eerste 500km met nieuwe 2010 RT
heb mijn nieuwe R1200RT sinds 4 maart in de garage staan.Kan echter wegens een plotselinge oogoperatie nog niet rijden
( BIG SHIT ) Heb de kleur polar met alle opties behalve radio. Wel mijn Wunderlich ruit overgezet, ben 1,95 mtr. lang.
Deze ruit bevalt zeer goed
Chris Sierhuis
( BIG SHIT ) Heb de kleur polar met alle opties behalve radio. Wel mijn Wunderlich ruit overgezet, ben 1,95 mtr. lang.
Deze ruit bevalt zeer goed
Chris Sierhuis
- Vincent@1150RT
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 02 apr 2010, 21:04
- Type: R1200RT
- Bijz: Thundergreay Metallic, 2010
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Groningen
- Locatie: Groningen
- Contacteer:
Re: Verslag van de eerste 500km met nieuwe 2010 RT
Bedankt voor het plaatsen. Vandaag heb ik de R1200RT MY2010 besteld. In de kleur en met de gewenste opties zou hij volgende week bij de dealer moeten staan
. Ben zeer benieuwd of hij net zo gaat bevallen als de 1150 heeft gedaan. Die gaat na 64.000 trouwe en veilige kilometers de deur uit. Het inrijden gebeurd in Thüringen van 29-4 tot en met 5-5. Dan zit er een dikke 2000km op. Na die tijd kom ik terug.

Groeten,
Vincent Brouwer
==============
R1100RT-2000
R1150RT-2004
R1200RT-2010
Vincent Brouwer
==============
R1100RT-2000
R1150RT-2004
R1200RT-2010
- han62
- Berichten: 378
- Lid geworden op: 16 nov 2008, 18:07
- Type: R1200RT
- Locatie: Budel
Re: Verslag van de eerste 500km met nieuwe 2010 RT
Hallo,
vandaag heb ik gereden op de 1200RT 2010 en dat had ik beter niet kunnen doen. want nu zit ik weer met het probleem dat ik die toch weer lekkerder vind rijden dan mijn 1200RT van midden 2008 met 10.000km.
Het viel mij op dat de vering (ESA) veel soepeler is dan mijn huidige ESA dat merkte ik vooral bij het nemen van verkeersdrempels. Als je eraf rijdt voelde dat dit vloeiend ging terwijl dat bij mij altijd gepaard gaat met een forse tik in de onderrug ik had ze beide op de zelfde instelling gezet.
Ik vond hem ook in de bochten bijvoorbeeld rotondes fijner/lichter sturen. terwijl ik de mijne ook al strak vond sturen. de knipperlicht bediening vind ik minder maar dat zal wel wennen zijn ik vind de hele bedieningshendels allemaal net wat lichter/minder solide uitgevoerd (gevoel?) ook vind ik de bevestigingsschroeven van de hendels op het stuur niet mooi, maar de hendels zijn daardoor wel weer makkelijker te verstellen, want de hendels staan voor mij altijd te vlak af fabriek.
De radio was ik eigenlijk al niet van plan om te nemen maar heb het toch nog even overwogen maar dat vind ik (persoonlijk) het geld niet waard. De optionele BMW navigator Zumo660 met extra bedieningsknoppen overweeg ik wel omdat ie dan in 1 keer is opgebouwd en ik er zelf niet veel meer aan hoef te doen. (buiten de intercom dan)
De standaard nieuwe ruit vind ik ook beter dat de vorige maar ik overweeg toch mijn nedplex te houden al is de standard ruit wat minder groot.
Nu zit ik nog met de kleur. de Ostagrau/Brons kleur valt voor mij af de 2 kleurige Polar lichtblauw/zwart vind ik wel mooi maar ook de Thundergrey met de extra striping vind ik in het echt mooier dan in de folder. alleen de meerprijs van meer dan 600 euro vind niet alleen ik maar ook de dealer eigenlijk belachelijk. dus twijfel ik tussen de Thundergray/antraciet en de Polar/lichtblauwe. Verder heb ik niet zoveel verschillen kunnen opmerken tijdens deze eerste rit.
Zal er nog en paar nachtjes over slapen. laat het wel weten wat het wordt.
vandaag heb ik gereden op de 1200RT 2010 en dat had ik beter niet kunnen doen. want nu zit ik weer met het probleem dat ik die toch weer lekkerder vind rijden dan mijn 1200RT van midden 2008 met 10.000km.
Het viel mij op dat de vering (ESA) veel soepeler is dan mijn huidige ESA dat merkte ik vooral bij het nemen van verkeersdrempels. Als je eraf rijdt voelde dat dit vloeiend ging terwijl dat bij mij altijd gepaard gaat met een forse tik in de onderrug ik had ze beide op de zelfde instelling gezet.
Ik vond hem ook in de bochten bijvoorbeeld rotondes fijner/lichter sturen. terwijl ik de mijne ook al strak vond sturen. de knipperlicht bediening vind ik minder maar dat zal wel wennen zijn ik vind de hele bedieningshendels allemaal net wat lichter/minder solide uitgevoerd (gevoel?) ook vind ik de bevestigingsschroeven van de hendels op het stuur niet mooi, maar de hendels zijn daardoor wel weer makkelijker te verstellen, want de hendels staan voor mij altijd te vlak af fabriek.
De radio was ik eigenlijk al niet van plan om te nemen maar heb het toch nog even overwogen maar dat vind ik (persoonlijk) het geld niet waard. De optionele BMW navigator Zumo660 met extra bedieningsknoppen overweeg ik wel omdat ie dan in 1 keer is opgebouwd en ik er zelf niet veel meer aan hoef te doen. (buiten de intercom dan)
De standaard nieuwe ruit vind ik ook beter dat de vorige maar ik overweeg toch mijn nedplex te houden al is de standard ruit wat minder groot.
Nu zit ik nog met de kleur. de Ostagrau/Brons kleur valt voor mij af de 2 kleurige Polar lichtblauw/zwart vind ik wel mooi maar ook de Thundergrey met de extra striping vind ik in het echt mooier dan in de folder. alleen de meerprijs van meer dan 600 euro vind niet alleen ik maar ook de dealer eigenlijk belachelijk. dus twijfel ik tussen de Thundergray/antraciet en de Polar/lichtblauwe. Verder heb ik niet zoveel verschillen kunnen opmerken tijdens deze eerste rit.
Zal er nog en paar nachtjes over slapen. laat het wel weten wat het wordt.
R1200RT - Harley Heritage
http://i426.photobucket.com/albums/pp34 ... 0RT187.jpg[/IMG]
http://i426.photobucket.com/albums/pp34 ... 0RT187.jpg[/IMG]
- peijsj
- Berichten: 359
- Lid geworden op: 20 jan 2009, 12:20
- Type: R1100RT
- Locatie: Asten Heusden
Re: Verslag van de eerste 500km met nieuwe 2010 RT
Hoi Han,
Wat een luxe problemen ...............................
groet
Jan
Wat een luxe problemen ...............................
groet
Jan
- han62
- Berichten: 378
- Lid geworden op: 16 nov 2008, 18:07
- Type: R1200RT
- Locatie: Budel
Re: Verslag van de eerste 500km met nieuwe 2010 RT
Ja Jan, dat dan weer wel.
En ik was eigenlijk van plan wat te minderen en er een paar te verkopen. Maar ik heb pas ontdekt dat je niks mee kan nemen dus moet ik er hier nog maar wat van (proberen) te genieten.
met vr gr
Han
En ik was eigenlijk van plan wat te minderen en er een paar te verkopen. Maar ik heb pas ontdekt dat je niks mee kan nemen dus moet ik er hier nog maar wat van (proberen) te genieten.
met vr gr
Han
R1200RT - Harley Heritage
http://i426.photobucket.com/albums/pp34 ... 0RT187.jpg[/IMG]
http://i426.photobucket.com/albums/pp34 ... 0RT187.jpg[/IMG]
Re: Verslag van de eerste 500km met nieuwe 2010 RT
Dag Han,
"Proberen te genieten" zeg je...
Ik hoorde ooit een vrouw tegen iemand zeggen: " Probeer jij even dat glas op tafel te zetten?"
De persoon zette het glas op tafel..
" Nee, sorry maar dat vroeg ik niet." zei de vrouw, terwijl ze het glas terugzette " Ik vroeg of je 't wilt proberen, nu heb je 't gedaan."
De persoon raakte een beetje verward, deed nu maar even niets...
" Wil je dat glas op tafel proberen te zetten?" Vroeg de vrouw weer.
De persoon wilde het wel maar deed, een beetje verward, nog steeds niets.
" En nu doe je dus niets" zei de vrouw " Dat, zou je kunnen zeggen, is proberen vaak. Proberen is vaak niets doen."
Ik kende deze zienswijze niet maar ben 't nooit meer vergeten.
En met name genieten is, denk ik, iets dat je gewoon maar moet doen!
Wanneer het maar kan.
Veel plezier met het maken van je keuze...
"Proberen te genieten" zeg je...
Ik hoorde ooit een vrouw tegen iemand zeggen: " Probeer jij even dat glas op tafel te zetten?"
De persoon zette het glas op tafel..
" Nee, sorry maar dat vroeg ik niet." zei de vrouw, terwijl ze het glas terugzette " Ik vroeg of je 't wilt proberen, nu heb je 't gedaan."
De persoon raakte een beetje verward, deed nu maar even niets...
" Wil je dat glas op tafel proberen te zetten?" Vroeg de vrouw weer.
De persoon wilde het wel maar deed, een beetje verward, nog steeds niets.
" En nu doe je dus niets" zei de vrouw " Dat, zou je kunnen zeggen, is proberen vaak. Proberen is vaak niets doen."
Ik kende deze zienswijze niet maar ben 't nooit meer vergeten.
En met name genieten is, denk ik, iets dat je gewoon maar moet doen!
Wanneer het maar kan.
Veel plezier met het maken van je keuze...
- han62
- Berichten: 378
- Lid geworden op: 16 nov 2008, 18:07
- Type: R1200RT
- Locatie: Budel
Re: Verslag van de eerste 500km met nieuwe 2010 RT
Hoi Daaf,
Dat zijn wijze woorden. En na wat ik een paar weken geleden heb meegemaakt weet ik dat elke dag er 1 is. Ool al ben ik dat bijna weer vergeten ik beschouw het maar dat ik in de verlenging zit en hoe lang die duurt bij voetbal is het soms wie het eerste doelpunt scoort en bij mij ach wie het weet mag het zeggen. Maar wij genieten van elke dag met of zonder motor.
Met vr gr
Han
Dat zijn wijze woorden. En na wat ik een paar weken geleden heb meegemaakt weet ik dat elke dag er 1 is. Ool al ben ik dat bijna weer vergeten ik beschouw het maar dat ik in de verlenging zit en hoe lang die duurt bij voetbal is het soms wie het eerste doelpunt scoort en bij mij ach wie het weet mag het zeggen. Maar wij genieten van elke dag met of zonder motor.
Met vr gr
Han
R1200RT - Harley Heritage
http://i426.photobucket.com/albums/pp34 ... 0RT187.jpg[/IMG]
http://i426.photobucket.com/albums/pp34 ... 0RT187.jpg[/IMG]
Re: Verslag van de eerste 500km met nieuwe 2010 RT
Ik heb hem vrijdag opgehaald, en eigenlijk direct naar huis gereden, weinig tijd, zaterdag ongeveer 100 km gereden en vandaag met vrouw en hond naar hoofddorp en terug, dus er zit nu ruim 500 km op.
Ik vond altijd mijn 1100rt de beste motor die ik gehad heb, maar dit overtref echter alles, wat rijdt dit fijn, ongekend fijn schakelen, wat een souplesse en wat een kracht, heb hem natuurlijk nog niet voluit geprobeerd, wat alleen tegen viel was het zadel, voor de langere ritten is het mij te zacht dus denk er over weer een corbin te kopen, of misschien het luxe zadel van bmw, iemand ervaring mee misschien.
Heb de bagstar hondentag op een orginele tanktasplaat van BMW geschroefd, zit goed, en is zeer makkelijk op en af te nemen, hond zit hoger en kan nu zelf door de ruit kijken.
zal van de week even foto's op de site zetten
Ik vond altijd mijn 1100rt de beste motor die ik gehad heb, maar dit overtref echter alles, wat rijdt dit fijn, ongekend fijn schakelen, wat een souplesse en wat een kracht, heb hem natuurlijk nog niet voluit geprobeerd, wat alleen tegen viel was het zadel, voor de langere ritten is het mij te zacht dus denk er over weer een corbin te kopen, of misschien het luxe zadel van bmw, iemand ervaring mee misschien.
Heb de bagstar hondentag op een orginele tanktasplaat van BMW geschroefd, zit goed, en is zeer makkelijk op en af te nemen, hond zit hoger en kan nu zelf door de ruit kijken.
zal van de week even foto's op de site zetten
- peijsj
- Berichten: 359
- Lid geworden op: 20 jan 2009, 12:20
- Type: R1100RT
- Locatie: Asten Heusden
Re: Verslag van de eerste 500km met nieuwe 2010 RT
Hoi Han,
Je hebt groot gelijk
Ik kan me voorstellen dat je na de beschreven gebeurtenissen wat anders tegen dit soort zaken aankijkt. Geniet er van zolang het kan.
groet
Jan
Je hebt groot gelijk

groet
Jan
Re: Verslag van de eerste 500km met nieuwe 2010 RT
Whaaw, wat een mooie berichten. Ik heb hem enkele dagen geleden besteld. Ik KAN NIET WACHTEN.
- HansD
- Berichten: 3353
- Lid geworden op: 10 sep 2008, 13:30
- Type: R1200RT/LC
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Rotterdam
- Locatie: Bergschenhoek
Re: Verslag van de eerste 500km met nieuwe 2010 RT
Han,
Volgens mij ben je ook tevreden (en veel minder geld kwijt) als je even langs Hyperpro rijdt
Hans
Volgens mij ben je ook tevreden (en veel minder geld kwijt) als je even langs Hyperpro rijdt

Hans
- han62
- Berichten: 378
- Lid geworden op: 16 nov 2008, 18:07
- Type: R1200RT
- Locatie: Budel
Re: Verslag van de eerste 500km met nieuwe 2010 RT
Hoi Hans,
Ik ben nu ook tevreden hoor. Het is gewoon een hele fijne motor, maar ik hou nu eenmaal van snufjes/nieuwigheden Ik vind oude motoren mooi maar ook de nieuwe daarom heb ik ze beide. Ik vind ook veel andere merken mooi maar daar heb ik niet zo veel mee dat ik ze ook wil hebben.
Ik heb altijd al wat gehad met BMW motoren en met BMW auto's wat minder maar dat komt dan weer door de beenruimte die is bij dat andere merk (voor mij) comfortabeler.
En ik heb ontdekt dat je niks mee kunt nemen en wat je nalaat is toch (altijd) te weinig. Maar ik ben wel bijna maar niet helemaal zover, al denk ik dat het vrijdag of zaterdag zo maar zou kunnen gebeuren. de dealer heeft in ieder geval toegegeven dat hij zich voor zijn eerder genoemde inruilprijs moest schamen en dat hij de prijs zou bijstellen.
Ik maak normaal altijd zelf een berekening van wat ik wil en zet daar onder wat ik terug wil hebben en bijbetalen tot nu toe is dat altijd zo gegaan, dus waarom deze keer niet.
En ja die veren zullen best wel goed/beter zijn maar ik heb nooit klachten gehad op de vering van de 1100 en de 1150 of de 1200 vroeger bij de oude boxers verving ik direct de voorveren. dat gaf al een behoorlijke verbetering waar ik mee tevreden was.
Met vr gr
han
Ik ben nu ook tevreden hoor. Het is gewoon een hele fijne motor, maar ik hou nu eenmaal van snufjes/nieuwigheden Ik vind oude motoren mooi maar ook de nieuwe daarom heb ik ze beide. Ik vind ook veel andere merken mooi maar daar heb ik niet zo veel mee dat ik ze ook wil hebben.
Ik heb altijd al wat gehad met BMW motoren en met BMW auto's wat minder maar dat komt dan weer door de beenruimte die is bij dat andere merk (voor mij) comfortabeler.
En ik heb ontdekt dat je niks mee kunt nemen en wat je nalaat is toch (altijd) te weinig. Maar ik ben wel bijna maar niet helemaal zover, al denk ik dat het vrijdag of zaterdag zo maar zou kunnen gebeuren. de dealer heeft in ieder geval toegegeven dat hij zich voor zijn eerder genoemde inruilprijs moest schamen en dat hij de prijs zou bijstellen.
Ik maak normaal altijd zelf een berekening van wat ik wil en zet daar onder wat ik terug wil hebben en bijbetalen tot nu toe is dat altijd zo gegaan, dus waarom deze keer niet.
En ja die veren zullen best wel goed/beter zijn maar ik heb nooit klachten gehad op de vering van de 1100 en de 1150 of de 1200 vroeger bij de oude boxers verving ik direct de voorveren. dat gaf al een behoorlijke verbetering waar ik mee tevreden was.
Met vr gr
han
R1200RT - Harley Heritage
http://i426.photobucket.com/albums/pp34 ... 0RT187.jpg[/IMG]
http://i426.photobucket.com/albums/pp34 ... 0RT187.jpg[/IMG]
Re: Verslag van de eerste 500km met nieuwe 2010 RT
hallo net nieuwe rt 200km gereden , baal van deze motor levensgevaarlijk ,terugschakelen van 4 naar 3 gas dicht slaat af en blokkeert achterwiel , terug gebracht naar zaak ,en van morgen weer opgehaald , paar km gereden en jawel het zelfde in de bocht bij regen ,weer terug naar de zaak , en numaar afwachten wanneer dit bmw geval weer terug gehaalt kan worden . nokkenas ???????
Re: Verslag van de eerste 500km met nieuwe 2010 RT
Hoezo denk je aan de nokkenas?
Wat heeft de dealer eigenlijk gedaan?
Heb je ervaring met het rijden op een BMW boxer?
Bij terugschakelen en koppeling op laten komen zeker bij nat weer in een bocht en de grote compressie van dit motorblok....Maar ik kan de situatie natuurlijk niet goed beoordelen want ik was er niet bij.
Wel rot voor je.
Wat heeft de dealer eigenlijk gedaan?
Heb je ervaring met het rijden op een BMW boxer?
Bij terugschakelen en koppeling op laten komen zeker bij nat weer in een bocht en de grote compressie van dit motorblok....Maar ik kan de situatie natuurlijk niet goed beoordelen want ik was er niet bij.
Wel rot voor je.
- Ralph Romein
- Berichten: 399
- Lid geworden op: 16 apr 2009, 16:50
- Type: R1200RT/LC
- Bijz: Ebony Metallic 2015, Sena 10R
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Alphen aan den Rijn
Re: Verslag van de eerste 500km met nieuwe 2010 RT
Zijn motor slaat af en zelfs een boxer mag dat niet doen. Balen hoor als je meteen al met zo'n probleem begint. Is klote uitleggen thuis, kost een hoop geld en doet het niet! Hoop voor je dat het snel wordt opgelost.Heb je ervaring met het rijden op een BMW boxer?
Bij terugschakelen en koppeling op laten komen zeker bij nat weer in een bocht en de grote compressie van dit motorblok....Maar ik kan de situatie natuurlijk niet goed beoordelen want ik was er niet bij.
Mvg, Ralph Romein


Re: Verslag van de eerste 500km met nieuwe 2010 RT
Tja afslaan is natuurlijk niet goed.
Wanneer gebeurt dit, als hij koud is of warm en elke keer of onwillekeurig?
Ben wel benieuwd wat dat is, mag met een nieuwe fiets natuurlijk niet gebeuren!!
Zal vast goed opgelost worden(al je een goede dealeRT hebt) en dan kun je weer super rijden.
Wanneer gebeurt dit, als hij koud is of warm en elke keer of onwillekeurig?
Ben wel benieuwd wat dat is, mag met een nieuwe fiets natuurlijk niet gebeuren!!
Zal vast goed opgelost worden(al je een goede dealeRT hebt) en dan kun je weer super rijden.
- Berrybeer
- 2023
- Berichten: 1415
- Lid geworden op: 05 okt 2009, 14:40
- Type: R1150RT
- Bijz: met alles d'rop & d'ran..
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Uden
- Locatie: Uden
Re: Verslag van de eerste 500km met nieuwe 2010 RT
.....misschien 'slechts' een los/verkeerd contact van de zijstandaardbeveiliging.... 

Re: Verslag van de eerste 500km met nieuwe 2010 RT
Beste Lui,
Heb net mijn derde 1200RT aangeschaft, nu de MK2 en hij rijdt echt weer een stuk(je) beter dan de vorige modellen. Nu twijfel ik toch om er, ondanks de ingebouwde vlinderklep, een akrapovic uitlaat onder te zetten. De sound al enkele malen gehoord via Youtube.
Wie heeft er reeds ervaring met deze uitlaat op de MK2? Graag jullie reakties,
Groet Steven
Heb net mijn derde 1200RT aangeschaft, nu de MK2 en hij rijdt echt weer een stuk(je) beter dan de vorige modellen. Nu twijfel ik toch om er, ondanks de ingebouwde vlinderklep, een akrapovic uitlaat onder te zetten. De sound al enkele malen gehoord via Youtube.
Wie heeft er reeds ervaring met deze uitlaat op de MK2? Graag jullie reakties,
Groet Steven
-
- Berichten: 678
- Lid geworden op: 04 mar 2009, 22:00
- Type: R1200RT/LC
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: N-Br
Re: Verslag van de eerste 500km met nieuwe 2010 RT
Wat is het verbruik van de 2010 eRTee?Balkie schreef:Any questions?
Wat was je verbruik op je 2008 eRTee?
- han62
- Berichten: 378
- Lid geworden op: 16 nov 2008, 18:07
- Type: R1200RT
- Locatie: Budel
Re: Verslag van de eerste 500km met nieuwe 2010 RT
Hallo,
de vraag is wel niet aan mij gesteld maar die van mij 2010 had volgens de boardcomputer een verbruik van 1:20 wat de oude 2008 verbruikte weet ik niet want ik let er eigenlijk nooit op. ik heb er naar gekeken omdat Jan het vroeg.
Het was een rit van totaal ca 700 km met duo en koffers redelijk vol.
met vr gr
Han
de vraag is wel niet aan mij gesteld maar die van mij 2010 had volgens de boardcomputer een verbruik van 1:20 wat de oude 2008 verbruikte weet ik niet want ik let er eigenlijk nooit op. ik heb er naar gekeken omdat Jan het vroeg.
Het was een rit van totaal ca 700 km met duo en koffers redelijk vol.
met vr gr
Han
R1200RT - Harley Heritage
http://i426.photobucket.com/albums/pp34 ... 0RT187.jpg[/IMG]
http://i426.photobucket.com/albums/pp34 ... 0RT187.jpg[/IMG]
- leo442
- Berichten: 172
- Lid geworden op: 15 feb 2010, 12:15
- Type: R1200RT
- Bijz: thundergrey-metallic 2010.
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: ZO Brabant
- Locatie: Valkenswaard.
Re: Verslag van de eerste 500km met nieuwe 2010 RT
Gisteren op en neer naar Noordwijkerhout met duopassagier, 380 km met gemiddeld verbruik van 5ltr/100km volgens de boordcomputer.moh_fan schreef:Wat is het verbruik van de 2010 eRTee?Balkie schreef:Any questions?
Wat was je verbruik op je 2008 eRTee?
Gr. Leo.
Re: Verslag van de eerste 500km met nieuwe 2010 RT
Boordcomputer is niet altijd even betrouwbaar/nauwkeurig.
Beter is om te kijken hoeveel liter benzine je getankt hebt en dat tegen het aantal km zetten. (wel op dezelfde manier aftanken als de vorige keer... he lastig ook weer een onnauwkeurigheid...)
Beter is om te kijken hoeveel liter benzine je getankt hebt en dat tegen het aantal km zetten. (wel op dezelfde manier aftanken als de vorige keer... he lastig ook weer een onnauwkeurigheid...)
- han62
- Berichten: 378
- Lid geworden op: 16 nov 2008, 18:07
- Type: R1200RT
- Locatie: Budel
Re: Verslag van de eerste 500km met nieuwe 2010 RT
De boardcomputer is een leuk en soms handig hulpmiddel. en ik vertrouw er niet blindelings op, de bandenspanning komt meestal ook niet overeen met de waarde die een losse bandenspanningsmeter aangeeft. ik heb overigens wel 5 verschillende bandenspanningsmeters en er geeft er geen 1 precies dezelfde waarde aan zowel 3x analoog als 2x digitaal.
Maar eerlijk gezegd boeit het mij niet zo wat ie verbruikt ik kan er toch niks aan veranderen. Als het tijd wordt om te tanken dan doe ik dat. Ik weet dat sommige alles bijhouden en het leuk vinden om te weten. Maar dan vraag ik me af, wat heb je er aan of wat kun je er verder mee.
Als ik getankt heb geeft de boardcomputer aan het aantal kilometers dat je kan rijden maar dat wisselt ook en hangt van je rijstijl en de omstandigheden af.
met vr gr
Maar eerlijk gezegd boeit het mij niet zo wat ie verbruikt ik kan er toch niks aan veranderen. Als het tijd wordt om te tanken dan doe ik dat. Ik weet dat sommige alles bijhouden en het leuk vinden om te weten. Maar dan vraag ik me af, wat heb je er aan of wat kun je er verder mee.
Als ik getankt heb geeft de boardcomputer aan het aantal kilometers dat je kan rijden maar dat wisselt ook en hangt van je rijstijl en de omstandigheden af.
met vr gr
R1200RT - Harley Heritage
http://i426.photobucket.com/albums/pp34 ... 0RT187.jpg[/IMG]
http://i426.photobucket.com/albums/pp34 ... 0RT187.jpg[/IMG]
Re: Verslag van de eerste 500km met nieuwe 2010 RT
Ja en kijk das nou een handige functie, die helaas niet op een 1100 rt zit, maar ik wel in de auto gebruik.han62 schreef: Als ik getankt heb geeft de boardcomputer aan het aantal kilometers dat je kan rijden maar dat wisselt ook en hangt van je rijstijl en de omstandigheden af.
met vr gr
Verbruik op de motor is binnen grenzen ook niet zo interessant. Het is wel handig als je niet elke 100km moet tanken, maar verder gaat het om het rijden (genieten) toch

Re: Verslag van de eerste 500km met nieuwe 2010 RT
Ook net de eerste 500 km achter de rug.
Het rij- en stuurgedrag inderdaad beter dan mijn vorige 2006 RT.
Maar het gebruik van de richtingsaanwijzers is toch even wennen, zeker in combinatie van de multi-controller (radio) vind ik niet optimaal. Bij het bedienen van de richtingsaanwijzers of grootlicht duwt men al eens vlug tegen deze ring, geef mij hiervoor maar de bediening van de vorige.
rwp.
Het rij- en stuurgedrag inderdaad beter dan mijn vorige 2006 RT.
Maar het gebruik van de richtingsaanwijzers is toch even wennen, zeker in combinatie van de multi-controller (radio) vind ik niet optimaal. Bij het bedienen van de richtingsaanwijzers of grootlicht duwt men al eens vlug tegen deze ring, geef mij hiervoor maar de bediening van de vorige.
rwp.
-
- Berichten: 678
- Lid geworden op: 04 mar 2009, 22:00
- Type: R1200RT/LC
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: N-Br
Re: Verslag van de eerste 500km met nieuwe 2010 RT
Al een goede 90.000km houd ik bij wat mijn eRTee verbruikt.sanderh schreef:Boordcomputer is niet altijd even betrouwbaar/nauwkeurig.
De BC heeft het redelijk goed v.w.b. het verbruik.
Ik meet een discrepantie van 0,2l per 100km.
Voorwaarde is wel, dat je niet elke week je BC reset, waardoor je een mooi gemiddelde te zien krijgt van je verbruik.
Ik gebruik mijn eRTee hoofdzakelijk voor woon-werk-verkeer. Aangezien mijn werkgever een slechte sponsor is, wilde ik een jaar of drie geleden wel eens weten wat ik nu werkelijk aan kosten kwijt was.han62 schreef:Maar dan vraag ik me af, wat heb je er aan of wat kun je er verder mee.
Wat dus een jaar of drie geleden begon als 'ik wil wel eens weten wat' is nu een soort van gewoonte geworden. 8-)
Met de verzamelde gegevens doe ik verder vrij weinig...

Laatst gewijzigd door moh_fan op 23 jul 2010, 10:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Verslag van de eerste 500km met nieuwe 2010 RT
Goed om te weten dat de BC aardig nauwkeurig is, an kun je daar dus wel op vertrouwen.
- Vincent@1150RT
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 02 apr 2010, 21:04
- Type: R1200RT
- Bijz: Thundergreay Metallic, 2010
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Groningen
- Locatie: Groningen
- Contacteer:
Re: Verslag van de eerste 500km met nieuwe 2010 RT
Eerder in dit topic belooft om mijn ervaringen te delen. In 1 woord: SUPER!!!
Ik kwam van de 1150 en het eerste wat echt bijdraagt (voor mij) aan beter motorrijden is het beduidend lagere gewicht. Het sturen is (nogmaals: voor mij) veel beter geworden t.o.v. de 1150RT.
Ik heb er sinds half april 2010 7500km op zitten en gebruik hem voornamelijk zakelijk. Wat ik jammer vindt (en marketing technisch volgens mij ook niet handig) dat je direct al weer een paar honderd euri kwijt bent voor de 1000km-beurt. Doe dat ergens in de aanschafprijs (of ik nu 21000 of 21150 betaal, maakt dan niet meer uit), en geef dat als service weg. Of moet ik naar een andere BMW dealer?
Knipperlicht: handige functie dat hij na een paar honderd meter uit zichzelf uit gaat. Anderen vinden dat lastig, even wennen en daarna is het erg gemakkelijk.
Ruit: ik heb met een opzetruitje gereden van Tourateg (voor de GS), en dat maakt het geluid wel wat beter, maar ook niet erg. Ik heb nu gekozen voor de op maat gemaakte oordoppen en de originele ruit en ik ben er zeer tevreden over. Ik ben zelf 1.92, maar ga niet voor de grotere ruit: ik vind het al een enorme lap glas.
Verbruik: alleszins acceptabel (vergeleken bij mijn 1150). Ik rijd vrij veel snelweg (met cruisecontrol) en haal rond de 1 op 18. Ik ben tevreden. Verbruikt wel wat olie, maar is volgens mij normaal.
Banden: als de standaard geleverde banden (Conti RoadAttack) af zijn ga ik weer over op de Michelin PR2. Die zijn mij beter bevallen. Met deze banden is niets mis, maar ik vond de PR2 meer vertrouwen geven.
Boordcomputer: wat ik erg handig vind is de bandenspanningsmeter, die geeft op zijn minst een behoorlijk betrouwbare indicatie. Verder vind ik de temperatuur een uitkomst.
Wat ik jammer vind is dat je de kilometerteller niet via de boordcomputer kunt bedienen. Wil je trip 1 of trip 2 op de display tonen, moet je voorover buigen.
Alles met elkaar heb ik nog geen 1 seconde spijt gehad van deze aankoop!!!

Ik kwam van de 1150 en het eerste wat echt bijdraagt (voor mij) aan beter motorrijden is het beduidend lagere gewicht. Het sturen is (nogmaals: voor mij) veel beter geworden t.o.v. de 1150RT.

Ik heb er sinds half april 2010 7500km op zitten en gebruik hem voornamelijk zakelijk. Wat ik jammer vindt (en marketing technisch volgens mij ook niet handig) dat je direct al weer een paar honderd euri kwijt bent voor de 1000km-beurt. Doe dat ergens in de aanschafprijs (of ik nu 21000 of 21150 betaal, maakt dan niet meer uit), en geef dat als service weg. Of moet ik naar een andere BMW dealer?
Knipperlicht: handige functie dat hij na een paar honderd meter uit zichzelf uit gaat. Anderen vinden dat lastig, even wennen en daarna is het erg gemakkelijk.
Ruit: ik heb met een opzetruitje gereden van Tourateg (voor de GS), en dat maakt het geluid wel wat beter, maar ook niet erg. Ik heb nu gekozen voor de op maat gemaakte oordoppen en de originele ruit en ik ben er zeer tevreden over. Ik ben zelf 1.92, maar ga niet voor de grotere ruit: ik vind het al een enorme lap glas.
Verbruik: alleszins acceptabel (vergeleken bij mijn 1150). Ik rijd vrij veel snelweg (met cruisecontrol) en haal rond de 1 op 18. Ik ben tevreden. Verbruikt wel wat olie, maar is volgens mij normaal.
Banden: als de standaard geleverde banden (Conti RoadAttack) af zijn ga ik weer over op de Michelin PR2. Die zijn mij beter bevallen. Met deze banden is niets mis, maar ik vond de PR2 meer vertrouwen geven.
Boordcomputer: wat ik erg handig vind is de bandenspanningsmeter, die geeft op zijn minst een behoorlijk betrouwbare indicatie. Verder vind ik de temperatuur een uitkomst.
Wat ik jammer vind is dat je de kilometerteller niet via de boordcomputer kunt bedienen. Wil je trip 1 of trip 2 op de display tonen, moet je voorover buigen.
Alles met elkaar heb ik nog geen 1 seconde spijt gehad van deze aankoop!!!


Groeten,
Vincent Brouwer
==============
R1100RT-2000
R1150RT-2004
R1200RT-2010
Vincent Brouwer
==============
R1100RT-2000
R1150RT-2004
R1200RT-2010
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht