Verslag 2010 RT; van 500km tot 1300km

Alle overige technische zaken.

Moderator: RT_Patrick

Gesloten
Balkie

Verslag 2010 RT; van 500km tot 1300km

Ongelezen bericht door Balkie »

Alle positieve indrukken van mijn vorige bericht (over de eerste 500km) blijven gelukkig bestaan.

Maar 1 ding wil ik wel even toetsen met andere forumleden, namelijk, ik hoor "kettingen een beetje kletteren" als ik met constante snelheid rijdt. Op de 2008 RT hoorde ik praktisch nul mechanisch geluid, dat vond ik ook mooi als je voor een stoplicht stond. Geen metalige geluiden, alleen het gebrabbel van de uitlaat. Maar nu hoor ik de kettingen van de nokkenassen. Heb dat gemeld bij de 1000km beurt, maar het geluid wordt eerder steeds meer dan minder. Herkent iemand dit? Oplossingen?

Een andere positieve ervaring vind ik het volgende. Ja, je merkt dat de eindoverbrenging iets korter gegeard is. Dat maakt het geheel dus ietsje sportiever. Maar wat ik heel mooi vind is dat ik mezelf soms betrap dat ik bij druk woon-werk verkeer soms bij 100 km/u nog steeds in vijf rijdt én de motor heel gemakkelijk en moeiteloos rondloopt. De 2008 RT "waarschuwde" naar mijn gevoel dan nadrukkelijker, zo van; "waarom nu niet naar 6?"
JOS WRSM
Erelid
Erelid
Type: Ik heb geen motor (meer)
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Amsterdam
Contacteer:

Re: Verslag 2010 RT; van 500km tot 1300km

Ongelezen bericht door JOS WRSM »

Balkie; wel zorgen dat je topics in de juiste omderwerpen komen te staan. Deze heb ik verplaatst.
Met vriendelijke motorgroet
Jos WRSM
RUSOR

Ongelezen bericht door RUSOR »

Hoi,
Leuk zo'n verslag.... Blijven schrijven... ik volg het met argusogen in blijde verwachting van mijn nieuwe -1200-

GRTS Danny
kvbew

Ongelezen bericht door kvbew »

Ik heb er nu 1000 opzitten en ga na het weekend voor eerste beurt naar de dealer, ik heb nog geen rara geluiden gehoord, misschien is er andere olie ingegaan dan tijden het inrijden. Ik houd het in de gaten.
PeeWee

Ongelezen bericht door PeeWee »

@ Rusor :
volgens mij heb jij vandaag al iets moois uitgepakt, Danny !

Met permissie : Afbeelding

Van harte met je nieuwe aanwinst !!

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Overige Techniek & Mechanica”