valbeugel voor R1200RT

Alle overige technische zaken.

Moderator: RT_Patrick

Gesloten
Ralph Romein
Type: R1200RT/LC
Bijz: Ebony Metallic 2015, Sena 10R
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Alphen aan den Rijn

valbeugel voor R1200RT

Ongelezen bericht door Ralph Romein »

Wie heeft er ervaring met valbeugels voor de -1200-. Zag bij Wunderlich en Touratech dit soort beugel, maar vraag mij af of het afdoende gaat werken. Laatste is mijn RT omgevallen (zie viewtopic.php?f=59&t=2009), waar mijn cilinder helemaal geen schade had dankzij zo'n zwarte cilinderkop beschermer. Echter de motor rolt over de cilinder door en dan komt spiegel, knipperlicht, uitlaat etc op de grond en telt de schade flink op. Kuipframe moet oa worden vervangen. Voorkomen de valbeugels van Wunderlich en Touratech door rollen?

Ik ben dus op zoek naar zo'n lelijke hoge (politie) valbeugel, die dat soort schade kan voorkomen. Die gaat er dan in de winter op, te bescherming van. Wie weet waar je zo'n valbeugel kan vinden?
Mvg, Ralph Romein

Afbeelding
Hazeldonk
Type: R1200RT
Bijz: Xenon verlichting, valbeugels, HyperPro veren.
Woonplaats of omgeving: Dordrecht
Contacteer:

Re: valbeugel voor R1200RT

Ongelezen bericht door Hazeldonk »

Dag, mijn RT is uitgerust met zo'n Wunderlich / Touratech valbeugel en ik ben heel blij dat hij er op zit. Eenmaal geplaatst valt hij nauwelijks op en als de RT een keer omvalt ( wat toch een keer voorkomt) houdt hij samen met de koffer alles schadevrij wat het rijden zou kunnen belemmeren. Natuurlijk kost een nieuwe kofferdeksel ook 300 euro maar een uitlaat cq cilinder deksel is meer en een krasje op de beugel? :D

Ben
R 1200RT 2005 met Pilot Xenon 5000K, Zumo 350LM, SHOEI MULTITEC, SENA SMH5 headset, Nikon D60 en Sony Cyber-shot. Lid BMW Club Nederland, ANWB, WW.

Ooit:
Jawa 350
Honda 250N
Yamaha 1100XS
Kawasaki 1000ST
BMW R 90S
BMW R 100RS
BMW K 1200LT

Qua Patet Orbis.
http://www.r-1200rt-onderweg.nl
Mike Philippens

Ongelezen bericht door Mike Philippens »

Ralph Romein schreef:Ik ben dus op zoek naar zo'n lelijke hoge (politie) valbeugel, die dat soort schade kan voorkomen. Die gaat er dan in de winter op, te bescherming van. Wie weet waar je zo'n valbeugel kan vinden?
Ik heb die beugels liggen voor mijn 850RT. Toen ik op vakantie ging naar Marokko heb ik ze erop gezet. Als het zo werkt als bij de mijne (een ex-politiemotor), is het niet zomaar erop zetten. Bij mij zit er een heel frame onder mijn kuip, speciaal voor die beugels. Standaard zitten die bevestigingspunten er helemaal niet. En ze gaan door de kuip heen. Het is maar even dat je het weet...je moet dus je halve motor uit elkaar halen...

Ik heb het toen gedaan omdat we van plan waren van de gebaande paden te gaan, maar nu zijn ze er af. Ze zijn lelijk en ik val gewoon niet... ;)
Je spiegels zijn overigens zo gemaakt dat ze 'afbreken' bij een val. Je klikt ze er dan zo weer op. Er zijn valbeugels voor de burgeruitvoering en die zijn wat minder ingrijpend qua montage. En ook niet zo lelijk.

[edit]
ik zie dat het bij de 1200RT iets anders is als bij mij. Maar zo te zien nog steeds best een operatie. Als je persé die politiebeugels wilt hebben, kun je ze natuurlijk gewoon bestellen bij Herr BMW; die politieuitvoering komt gewoon uit de fabriek. Hier een link naar het online onderdelenboek met de bewuste beugels. Ik heb zomaar een 1200RT uit 2009 geselecteerd om dit na te kijken. Mocht je de exacte bestelnummers voor jouw bouwjaar willen hebben, moet je even bovenaan de pagina 'selecteer ander voertuig' kiezen en dan je chassisnr ingeven. Je krijgt dan automatisch de onderdelen voor jouw type te zien.
Op Marktplaats staan ook nog wel eens dit soort dingen te koop.
**AC**

Ongelezen bericht door **AC** »

Hoi Ralph,

Op een ander forum heb ik deze weleens voorbij zien komen, valbeugels van ZTechnick, vind ik persoonlijk ook wel aardig en niet zo groot:

Afbeelding

Deze heeft mdi-online en tevens diverse andere dealers ook al dacht ik.

Zou ze zelf wel in het zwart willen hebben.

Deze zag ik ook bij nippy normans:

Afbeelding

Succes!

Gr. Milan
Laatst gewijzigd door **AC** op 05 mei 2010, 00:54, 3 keer totaal gewijzigd.
Peter Cools

Ongelezen bericht door Peter Cools »

Mijn valbeugels, die lelijke hoge, zijn een paar weken geleden door MSA gevonden en geplaatst.
Misschien kan Kenny die truc ook voor jou uithalen?
[groet]
Peter
michael.verheijen

Ongelezen bericht door michael.verheijen »

Kijk eens op marktplaats. Staat toevallig nu een te koop.

gr. michael

Kan geen link plaatsen
Ralph Romein

**AC** schreef:Hoi Ralph,

Op een ander forum heb ik deze weleens voorbij zien komen, valbeugels van ZTechnick, vind ik persoonlijk ook wel aardig en niet zo groot:

Afbeelding

Gr. Milan

Hoi Milan, deze had ik nog niet gezien en vind het inderdaad ook wel de mooiste moet ik zeggen. Denk dat ik dan meteen zo'n crash bungs op het cardan zet. http://www.touratech.com/shops/011/popu ... ?pID=12250
Mvg, Ralph Romein

Afbeelding
**AC**

Ongelezen bericht door **AC** »

Ralph,

Ik heb ze van het weekend in het " echie" gezien bij Bijke ook een forumlid hier. Zagen er erg netjes uit en vielen eigenlijk niet eens heel erg op!
De kans dat ik ze nu ook ga aanschaffen zit op 90% nu nog de andere 10%, maar dat is het geld ;)

Gr. Milan
Ralph Romein

**AC** schreef:Ralph,

Ik heb ze van het weekend in het " echie" gezien bij Bijke ook een forumlid hier. Zagen er erg netjes uit en vielen eigenlijk niet eens heel erg op!
De kans dat ik ze nu ook ga aanschaffen zit op 90% nu nog de andere 10%, maar dat is het geld ;)

Gr. Milan
Hoi Milan,

Mijn dealer wees mij erop dat je wel de cilinder beschermt, maar nu de kans groter wordt dat je de karterpan beschadig, waar de beugels aan bevestigd zijn. Zit ook wat in en zodoende ben ik weer gaan twijfelen. Met lage snelheid/stilstand is een normale cilinderbeschermer afdoende, met hoge snelheid natuurlijk niet en kan een valbeugel ook flinke schade veroorzaken. Waar het mij om ging is het doorrollen van de motor, waar een cilinderbeschermer mijn inziens geen oplossing bied. Kortom, ben er nog niet uit en ik zit op 30%(ja ik ga het doen) en 70%(ga ik hier geld aan besteden of koop ik nieuwe gehoorbeschermers :D )
Mvg, Ralph Romein

Afbeelding
scroogh89

Ongelezen bericht door scroogh89 »

Hallo,

Weet iemand toevallig of de valbeugels van WUNDERLICH kunnen geplaatst worden op een r1200rt in combinatie met de originele kunststof cylinderbeschermers?
De originele staan erop, maar overweeg die van wunderlich extra te monteren, en vind het sneu dat ik deze niet zou kunnen laten staan.
Heeft hier iemand ervaring mee?

MVG
Eddy
braba

Ongelezen bericht door braba »

scroogh89 schreef:Hallo,

Weet iemand toevallig of de valbeugels van WUNDERLICH kunnen geplaatst worden op een r1200rt in combinatie met de originele kunststof cylinderbeschermers?
De originele staan erop, maar overweeg die van wunderlich extra te monteren, en vind het sneu dat ik deze niet zou kunnen laten staan.
Heeft hier iemand ervaring mee?

MVG
Eddy

Geen enkel probleem past perfect.
scroogh89

Ongelezen bericht door scroogh89 »

Hoi Braba,

bedankt voor dze info

Mvg
Eddy
DVR1200RT

Ongelezen bericht door DVR1200RT »

Hey Ralph, bij mij zit de valbeugel van Wunderlich er op. Mooi gemaakt.
Apart subframe langs onder en voorkant van het blok, met daaraan bevestigd de eigenlijke valbeugels. Makkelijk vervangen dus, na gebruik. Geen tupperware aanpassingen nodig.
Of de fiets minder doorrolt met deze beugels weet ik (nog _004 ) niet.
Ik heb trouwens gekozen voor de gespoten, zilvergrijze uitvoering ipv chroom. Valt naar mijn smaak meer weg bij de zilveren onderbeplating.
Zonder beugels is mooier maar lelijk is het zeker niet, vind ik. Daarbij vind ik bovendien de kale klepdeksels nog mooi zichtbaar zo.
Op de Wunderlich site kan je goed zien hoe 't zit en staat..

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Overige Techniek & Mechanica”