Mijn RT staat in de laagste stand (vering); met laag zadel.(en verhoogde laarzen)
Bestaat de mogelijkheid om deze motor , via vering (liefst progressief) nog een cm of zo
te verlagen.
Liefst met nog betere afvering..
Iemand ondervinding ??
GR..M..

Moderator: RT_Patrick
Stingray schreef:Het klopt dat die veerweg langer is maar door de progressieve werking van de veren verminderd de werking van die langere veerweg wel iets hoor. Hoe verder die in moet veren des te meer weerstand hij ondervindt.
Ik heb hiervoor een 1100RT gehad en had het zadel in de laagste stand (van de 3 standen) en extra zolen onder de laarzen. Dan kwam ik net met de bal van mijn voet op de grond. Op de GS heb ik dezelfde laarzen aan en het zadel ook in de laagste stand (vande 2 standen) en 3cm lager door de hyperpro veren. Ik kom dan ook weer net met de bal van de voet op de grond.
Maar het grote verschil zit hem in de knie hoek. Ik had zelfs (met 1.70m) op de 1100RT opgevouwen erop te zitten. OP de GS is de kniehoek veel groter en zit ik dus langer comfortabeler.
Dus ik ken een beetje je probleem.
Maar het moraal van het verhaal is dat als ik nu weer voor een RT zou kopen dan gaan er gelijk andere (lagere) veren onder zodat het zadel een stand omhoog kan voor prettigere kniehoek.
In deze link nog wat info.
viewtopic.php?f=53&t=1279
Ik zou zeggen gewoon doen, de service van hyperpro is prima. Geef aan wat je wilt en ze proberen met een oplossing te komen.
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!