Verlaagde budy bestuurder

Radio/DVD, voetsteunen, wildfluitjes. valbeugels enz. enz.

Moderator: RT_Patrick

Gesloten
Snellecees
Type: R1200RT
Bijz: en een 33 jaar oude BMW R100rt
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Breda

Verlaagde budy bestuurder

Ongelezen bericht door Snellecees »

Heeft hier iemand ervaring met een verlaagde budy. Ik vind het standaard zadel eigenlijk net iets te hoog, ik kan wel met beide voeten aan de grond als ik op mijn tenen steun en dat is normaal voldoende maar het geeft niet helemaal een veilig gevoel. Een of twee centimeter lager is al voldoende denk ik.

Heeft iemand daar ervaring mee en hoe voelt het zadel als je er enkele uren achter elkaar op zit.

Groet
Cees
Inspector Gadget

Re: Verlaagde budy bestuurder

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Mijn 1200RT kwam af-fabriek met het verlaagde zadel, dus ik kan niets zeggen over het verschil met het reguliere zadel.
Nu zijn de OEM zadels niet je-van-het qua comfort, maar viel het, in vergelijk met mijn vorige 1100RT, wel mee.
Nog beter zat het BMW Comfort zadel.
Maar uiteindelijk ben ik gegaan voor het Corbin zadel.

In alle gevallen kon ik met de voeten & hakken op de grond, iets wat voor mij een eis is om het veilig te kunnen doen en houden.
WaltzingMatilda
Type: R1250RT
Bijz: Triumph 900 GT PRO en een Moto Guzzi V85 TT
Land: LUXEMBOURG
Woonplaats of omgeving: Kautenbach

Re: Verlaagde budy bestuurder

Ongelezen bericht door WaltzingMatilda »

Een ander alternatief zou kunnen zijn een paar Daytona M star GTX laarzen.
Deze zijn speciaal voor de wat kleinere laarzen en zijn per laars zo'n 2,5 cm hoger.
Scheelt zomaar in totaal 5 cm.
Bovendien zijn deze laarzen waterdicht en gaan ze zeker 10-15 mee, mits natuurlijk goed onderhouden.
Just like surfing the web has nothing to do with the ocean, you will never feel the thrill of twisting the throttle from behind a desk..

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Over: Overige accessoires”