Wat gaat Mike zijn RT aandoen?

Zelf sleutelende leden vertellen over hun project en/of laten de voortgang daarvan zien.

Moderator: RT_Patrick

Dave

Wat gaat Mike zijn RT aandoen?

Ongelezen bericht door Dave »

Om in het zwarte gat on-topic te blijven en Mike niet zelf de vraag heeft gesteld in een nieuw onderwerp doe ik het maar... Ik ben namelijk ontzettend nieuwsgierig naar wat Mike van plan is. In het zwarte gat staat namelijk de volgende melding van Mike:
Mike Philippens schreef:Dit wordt (bewust) heel mysterieus:

ik heb stickers besteld uit Amerika en die zijn vandaag al binnen gekomen. Momenteel ben ik druk bezig met wat spullen die ik bij de Karwei heb gehaald en dan zal ik denk ik eind volgende week kunnen onthullen waarmee ik bezig ben geweest... Ik kan wel verklappen dat het best een zwaar werkje is waarmee ik nu bezig ben.
Bij deze mijn voorzet:
- De stickers bevatten de Amerikaanse vlag die hij over zijn kuip gaat laten wapperen;
- Bij de Karwei heeft Mike dynamische luchtpluggen gescoord waarmee hij de motor boven het wegdek kan optillen en zo de rolweerstand van de motor kan verminderen. Zwaar klusje, want de motor moet dus eerst los van de grond voor de montage (positie van het voorwerp is bij montage van luchtpluggen namelijk definitief).

Who's next?

Big RT Smile
sanderh

Re: Wat gaat Mike zijn RT aandoen?

Ongelezen bericht door sanderh »

Misschien zoiets??

Afbeelding
Afbeelding
Mike Philippens

Ongelezen bericht door Mike Philippens »

Wat een grap...komt er nog een écht topic over ook... :lol:

Maar...zoals ik al aangaf:
Ik heb op het hele internet (*ahum*) nog maar één motor gezien die eruit ziet zoals de mijne straks... ;)
Ik denk dus dat die Highway Patrol kleuren niet voldoen aan dat criterium.

Laat ik nog wat hints geven... Ik ben in ieder geval mijn kofferdeksels aan het overschilderen. Dat is fase één. Daarna gaat er iets met die stickers gebeuren. Een en ander heeft te maken met een oude TV-Serie en de nickname van mijn RT ('Der Notartzt') maar dan in een andere taal...

[edit]
Ik moet de uitspraak dat ik nog maar één motor heb gezien met dit thema intrekken. Inmiddels zijn er via Google meerdere opgedoken. Evengoed blijft het redelijk uniek.
HansD
Type: R1200RT/LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Rotterdam

Ongelezen bericht door HansD »

Oude TV serie, hhmmm, ideeen genoeg, maar Notarzt??? geen idee.

- wordt het een General Lee motor (Dukes of Hazard)
- of een Batman mobiel
- een ER motor, bestaat dat? zoiets dus:

Afbeelding

Hans
sanderh

Afbeelding
Oh ja het was in een andere taal dan deze misschien
Afbeelding
Maar ja das geen doctor.....maar wel leuk.
Afbeelding

Ik zou zeggen, nog een tip Doctor Rossi !!!
Mike Philippens

sanderh schreef:Ik zou zeggen, nog een tip Doctor Rossi !!!
Hmmm...moeilijk om nog een tip te geven die het niet meteen verraadt...

Het is iig een serie van eind jaren 60. De stickers zijn niet kleurig; het geheel is zwart/wit.

En nu zeg ik niets meer...anders wordt het nog geraden ook :O
sanderh

Wordt nu wel heel nieuwsgierig.

The Doctor was wel een SF serie uit de jaren 60, maar kan me nog geen voorstelling maken wat dat met je motorfiets te maken heeft.
Inspector Gadget

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Thunderbirds are GO! :lol:

FAB _004

(of Stingray, TerraHawks, Captain Scarlet, Joe 90, Fireball XL, of Supercar, van dezelfde makers)

_001 kon het niet laten ;)
Mike Philippens

Captain Scarlet, dat lijkt me wel wat...
peijsj
Type: R1100RT

Ongelezen bericht door peijsj »

Batman, Spiderman, Superman _001 _001
Mike Philippens

Baird schreef:
Mike Philippens schreef:Het is iig een serie van eind jaren 60. De stickers zijn niet kleurig; het geheel is zwart/wit.
Eind jaren 60 was alles zwart/wit, kleur kwam pas later
Maar z/w tv of niet, het geheel was ook in kleur z/w ;)
Laatste hint: de hoofdfiguur in de serie was gebasseerd op een Nederlandse arts in den vreemde. Raden maar....
Berrybeer
2023
2023
Type: R1150RT
Bijz: met alles d'rop & d'ran..
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Uden

Ongelezen bericht door Berrybeer »

Yep......Daktari.....kan niet missen....... _004

Daktari betekent in het Swahili dokter. De indertijd in Kenia werkzame Nederlandse ecoloog en dierenarts Toni Harthoorn stond model voor Daktari.
Mike Philippens

Berrybeer schreef:Yep......Daktari.....kan niet missen....... _004

Daktari betekent in het Swahili dokter. De indertijd in Kenia werkzame Nederlandse ecoloog en dierenarts Toni Harthoorn stond model voor Daktari.
En wat betekent dat dan?
Dave

Je werkpaard wordt een zebra!

Briljant idee!!!
Berrybeer
2023
2023

Mike Philippens schreef:
Berrybeer schreef:Yep......Daktari.....kan niet missen....... _004

En wat betekent dat dan?
...hmmm....."nur so ins Blaue hinein"...je bent je brommert aan het preparen voor wederom een avontuurlijk uitje in Afrika...je wilt 'm tijdelijk van kleur veranderen vandaar de stickers....gok op camouflage-kleuren......bij de Karwei heb je hout ed gehaald omdat je liever je eigen vervoerskrat in elkaar timmert...... :D

Zo iets......maar dan anders... ;)
Afbeelding
Mike Philippens

Meer een beetje dit idee:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Momenteel staan de kofferdeksels in de kunststofprimer. Die worden dit weekend mooi wit gemaakt. Dan een weekje laten uitharden en ademen, en dan de stickers erover heen. Brommertje gaat maandag weg voor een beurt en als ie terugkomt wordt die ook onder handen genomen. Volgens mij wordt het heel mooi, maar daar zullen de meningen over verschillen. Het is niet alledaags, maar ik denk wel dat het mooi staat. En dat is voldoende.
Ik dacht eerst aan koeievlekken (nee, geen vlaaien!) omdat ze de BMW boxers in Duitsland 'koe' (Kuh) noemen. Dit vanwege het karakter van de oude boxers. Daar duwde de cardan je omhoog als je gas terug nam. Tegenwoordig doen ze dat natuurlijk niet meer, maar de bijnaam raakt ie niet meer kwijt. Maar ja....koeievlekken...kweenie...Daktari was een soort jeugdheld van me, dus vond ik zebrastrepen wel leuk.
Peter Cools

Ongelezen bericht door Peter Cools »

Maak er een opinie peiling van: "Wie vindt Mike's Bike mooi?"

Al zal ik mijn motor niet zo uitvoeren; ik vind het wel mooi! _004
Peter
Inspector Gadget

Een zebra met hangt.eten, heel apart ! :)
sanderh

super, mooi en kriptisch, maar toch gevonden door mede forumleden.

Ziet er gaaf uit alhoewel ik het zelf ook niet zou doen, maar ik ben nu eenmaal ook niet zo'n avontuurlijk type.

Ben benieuwd hoe het op de RT staat.

Succes met plakken (elk streepje apart of???)
peijsj
Type: R1100RT

Ongelezen bericht door peijsj »

Ik geloof ook niet dat ik het zou doen. Anderzijds met dit soort projecten is het niet zo saai op de weg. Dus wat mij betreft _004
Mike Philippens

Peter Cools schreef:Maak er een opinie peiling van: "Wie vindt Mike's Bike mooi?"
Ach, daar ben ik niet zo in geïnteresseerd. Als ik het zelf maar mooi vind. Daar gaat het uiteindelijk om, toch?
Baird
2024
2024
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R1200GS LC
Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda

Ongelezen bericht door Baird »

Pas maar op bij je volgende Afrika-trip: Als je een kudde zeebra's tegen komt heb je kans op kleine BMW's na verloop van tijd!!

Ik ben zelf eens 'aangevallen' door een kudde (200!) jonge stieren, nou die hadden héél veel belangstelling voor mijn R1150RT in gewoon Silber!!

ik wens je sterkte!
[groet] -1150-
Met vriendelijke motorgroet
BeRT

R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volvo XC40 T5 Recharge Inscription

ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x). 500k+ km
Mike Philippens

Baird schreef:Pas maar op bij je volgende Afrika-trip: Als je een kudde zeebra's tegen komt heb je kans op kleine BMW's na verloop van tijd!!
Eerst even oefenen in Beekse Bergen... ;)

Afbeelding
Dave

He Mike,

Sorry dat ik het toch geraden heb... Maar het gaat er absoluut gaaf uitzien. Vind het ook helemaal passen bij alles wat ik tot nu toe van jou heb gezien ;)...

Kortom: het wordt weer een stuk vrolijker op het Nederlandse wegennet!

(jammer genoeg kan ik nu geen polletje meer toevoegen aan dit onderwerp, maar mijn JA heb je in ieder geval)
sanderh

Om het geheel af te maken:
Ook altijd mooi in zebra print:
Afbeelding
Afbeelding
Berrybeer
2023
2023

Een Daktari RT......geweldig Mike _004 _004

....nu nog alleen ff op zoek naar een schele leeuw (Clarence) en een brutale chimpansee (Judy).....wellicht heb je daarvoor al iemand in gedachten???....... :D :D :D
Mike Philippens

Berrybeer schreef:Een Daktari RT......geweldig Mike _004 _004

....nu nog alleen ff op zoek naar een schele leeuw (Clarence) en een brutale chimpansee (Judy).....wellicht heb je daarvoor al iemand in gedachten???....... :D :D :D
Ik ben scheel en brutaal, dus dat zit wel goed.

@Sander: waar kan ik die 2 mevrouwen bestellen? Die staan wel goed bij de brommerd! ;)

[edit]
Een collega wil mijn helm wel onder handen nemen met zijn airbrush-apparaat. Wel pas in augustus, maar ik heb geen haast. Lijkt me wel tof om het af te maken.
Mike Philippens

De koffers zitten net onder een tweede laag kunststofprimer. De eerste laag dekte niet helemaal, en ik wil het graag goed doen. Een goede onderlaag is denk ik best wel belangrijk. Ik wil ook minimaal 2 lagen lag erop hebben. Het moet nl wel tegen een klein krasje kunnen zonder dat je meteen het zwart ziet. Deze heb ik even snel met mijn telefoon gemaakt:

Afbeelding

Die primer moet minimaal 18 uur drogen, maar ik denk dat ik pas zondag aan het aflakken begin.
Dave

Het is echt een geweldig project Mike. En de politie zal je nu je strepen echt niet meer afnemen!!!
Inspector Gadget

En zijn "streken" ook niet, het is niet mijn smaak maar wel zo uniek dat ik het helemaal top vindt! _004

En ik stel voor zijn NotArtz naar ReifenTierArtz om te zetten, g e w e l d i g!
Mike Philippens

Een nadeel van deze uitdossing is wel weer dat ik erg herkenbaar ben. Ik kan me moeilijk verstoppen. Aan de andere kant zal een dief zich wel 3x bedenken voor ie op dit opzichtig ding weg rijdt... ;) Elk nadeel hep zun voordeel!
Mike Philippens

Inmiddels zit de eerste laag hoogglans erop. Het ziet er prima uit, al zeg ik het zelf. Wel een beetje stof op gekomen, da's wel weer jammer. Maar goed. Morgenavond heb ik alleen maar tijd om de boel vast een beetje op te schuren voor de tweede laag. Ik denk dat dat voldoende moet zijn.

Afbeelding

Als de 2de laag erop zit, laat ik het een weekje met rust, en dan kunnen de zebra stickers erop. Brommerd staat dan toch bij de monteur, die wordt daarna frisch gewaschen en dan ook van de stickers voorzien. En dan is het tijd voor een fotosessie!
sanderh

Mike,

Ziet er goed uit :!: :!:
Schuren?!, doe voorzichtig en met waterproof oid. Tevens blanke lak erover, ter bescherming, mooiere glans en behoud van deze mooie Zebra witte kleur _004
Mike Philippens

sanderh schreef:Schuren?!, doe voorzichtig en met waterproof oid. Tevens blanke lak erover, ter bescherming, mooiere glans en behoud van deze mooie Zebra witte kleur _004
Uiteraard met waterproof. Ik spuit de deksels niet, ik gebruik een rollertje. Uiteraard niet zo mooi als spuiten, maar ik heb geen spuitcabine. Ik moet het dan op het balkon gaan doen, dus dat gaat niet werken. Het resultaat is prima, vooral omdat die strepen er overheen komen.
Blanke lak komt er dus ook niet op...dat moet ik ook spuiten.
sanderh

Tja zo kan het natuurlijk ok en wat je zegt resultaat met de sticker dat telt en zal er fenomenabel uitzien _004

Ik heb het ooit in Den Haag wel eens voor op de stoep gedaan (spuiten) waren de buren minder blij mee _001 Resultaat was ook minder helaas...
Mike Philippens

sanderh schreef:Ik heb het ooit in Den Haag wel eens voor op de stoep gedaan (spuiten) waren de buren minder blij mee _001 Resultaat was ook minder helaas...
Ik heb het ook ooit op het balkon gedaan en kreeg meteen een hap stof erover heen. Als het windstil is, zou het misschien gaan, maar toch...het is verre van ideaal.
Mike Philippens

De tweede laklaag zit erop. Even rustig aan in huis zodat er niet teveel stof opwaait. Kan de boel opgeruimd worden voordat de poetsvrouw komt op donderdag...die krijgt een rolling als ze het nu zou zien... ;)
Goed de boel laten uitharden en dan volgende week de bestikkering doen. Dan heb ik onderhand de brommerd ook weer terug.
Paul cr

Ongelezen bericht door Paul cr »

En vanaf nu is een roskam en een hoevenkrabber alles wat je nodig hebt voor het verdere onderhoud :lol: .
Mike Philippens

Paul cr schreef:En vanaf nu is een roskam en een hoevenkrabber alles wat je nodig hebt voor het verdere onderhoud :lol: .
En een baal hooi op zijn tijd...
Inspector Gadget

:lol: En géén suikerklontje, en bare-back ook maar ff niet ;)

Ik ben wel heel benieuwd naar het resultaat, echt heel apart als ik het zo allemaal lees.
Zeker niet mijn smaak, maar door die out of the ordinary, juist weer wel heel mooi.
Net als dat minder knappe meisje van de klas, die eigenlijk in her own way ook een beauty is, als je ff verder kijkt.

En wellicht is het een idee een walk-around te doen met je Contour Camera en op Tjoep-Tjoep te publiceren, dan zie je volgens mij wekelijks de hits hoog oplopen! _004
beamer1200rt
Bijz: R1200GS 2004
Woonplaats of omgeving: Zeist

Ongelezen bericht door beamer1200rt »

Mike,

Je gaat zeker opvallen in Garmisch! _004

NB: Waarom doe je zo moeilijk over evt kleine krasjes? Dat versterkt het zebra-imago alleen maar! _001
Motorverleden: 2009 R12000RT, 2005 R1200RT, 2003 R1150RT, 2001 R1150RT, 2000 R1150GS, 1997 R1100RT, 1997 K1100LT, 1996 K75
Mike Philippens

beamer1200rt schreef:NB: Waarom doe je zo moeilijk over evt kleine krasjes? Dat versterkt het zebra-imago alleen maar! _001
Ik kan me niet herinneren dat ik iets gezegd heb over krasjes, maar ik wilde proberen te voorkomen om stof/haartjes enzo op de (natte) verf te krijgen. De motor is zelf ook niet nieuw meer, en dat zie je van dichtbij ook. Het mooie van wit is, dat het in de zon van een paar meter afstand erg strak lijkt...door de 'overbelichting' zeg maar. Maar van dichtbij zie je dat ie wel een beetje 'battle-scarred' is. Maar dat neemt niet weg dat ik die koffers zo mooi mogelijk (gezien de omstandigheden/middelen) probeer te krijgen. Zoals het nu is, vind ik het prima. Ik las ergens dat je met stickers even moet wachten op verse lak, dus ik wacht even een paar dagen.

Ergens volgende week dinsdag/woensdag zal het wonder zich moeten gaan voltrekken denk ik... 8)_

[edit]
Ik lees even terug en zie dat ik iets heb geroepen over krasjes. Klopt, maar dat had te maken met het aanbrengen van meerdere laklagen en ook 2 primerlagen. Een krasje is niet zo heel erg, maar het moet niet zo zijn dat ie voor het minste geringste lelijk gaat worden.
Gert

Ongelezen bericht door Gert »

en ??? hoe zit het met de zebra ? ben benieuwd !!! _005 _005
Mike Philippens

Gert schreef:en ??? hoe zit het met de zebra ? ben benieuwd !!! _005 _005
De glanzend witte kofferdeksels liggen nog braaf binnen. Ik laat ze even een paar dagen liggen; ik las ergens dat je bubbels zou kunnen krijgen bij stickers over versche verf. Bovendien is de motor nog even bij de monteur. Geduld is een schone zaak... ;) Ik heb in ieder geval vanavond de BMW logo's weer terug op de koffers geplakt.
beamer1200rt

Je hebt ze toch wel zwart-wit gemaakt zeker? ;)
Motorverleden: 2009 R12000RT, 2005 R1200RT, 2003 R1150RT, 2001 R1150RT, 2000 R1150GS, 1997 R1100RT, 1997 K1100LT, 1996 K75
Mike Philippens

beamer1200rt schreef:Je hebt ze toch wel zwart-wit gemaakt zeker? ;)
Had ik moeten doen hè? Weer een gemiste kans... 8-)
beamer1200rt

Beste Sticker Doctor, dat is op te lossen!

http://www.bimmian.com/90/ROU/
Mike Philippens

De koffers zien er in het wit best mooi uit:

Afbeelding

Misschien kan ik me niet beheersen en ros morgen de stickers erop...
sanderh

Mike,

Ik zou ze wit laten, Wit is weer helemaal de kleur voor auto's en motoren....
Mike Philippens

Ze blijven ook wit, maar dan met een beetje zwart erbij... ;)

De koffers zien er nu zo uit:

Afbeelding

Straks de motor zelf nog. Ik vind het wel wat hebben. Ik heb niet geprobeerd een zebra exact te kopiëren; die hebben veel meer strepen. Je zou het een vrije interpretatie van de Daktari Jeep kunnen noemen:

Afbeelding

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Sleutelprojecten van leden”