@Baltus;
Wat betreft je 1e punt;
Op koffers, zijpanelen e.d. kan je inderdaad goed-zichtbare oplossingen maken met led-verlichtingen;
viewtopic.php?f=31&t=2937&p=29377&hilit=g.ldwing#p29377
Of dat altijd even mooi is valt over te twisten, smaken verschillen natuurlijk.
Maar ik heb ook wat bedeesdere oplossingen gezien bij (bijvoorbeeld) Kenny van MSA, zonder dat het gelijk een "licht-orgel" wordt.
Dus ik ga helemaal mee met je, wat dat betreft.
Wat betreft je 2e punt;
Die "stroom-meting" zit voor wat betreft je knipperlichten in je clignoteur.
Het is, naar wat ik begrepen heb, bij wet/regelgeving geregeld dat je knipperlichten 2x zo snel moeten knipperen als er een knipperlicht defect is.
Dat is bij auto's ook zo.
Als signaal naar de bestuurder dat er blijkbaar iets mis is met je knipperlichten.
Wat mij betreft een prima veiligheidsaspect.
Die stroommeting (van je knipperlichten) die jij graag wilt omzeilen zit dus in je clignoteur, en zal je daarin moeten gaan solderen en snijden om dat aan te passen cq. te omzeilen. Ik weet niet of dat zo gemakkelijk is en of dat ook zo verstandig is.
Een alternatief is dan in mijn visie de bekende Kisantech SignalMinder SM-5 te gebruiken, die kent die regelgeving cq. beperking volgens mij niet.
(ik heb en gebruik die units maar eigenlijk nooit naar gekeken omdat led-knipperlichten ipv gloeilampen wat mij betreft ten aanzien van de veiligheid een absolute no-go is)
Ondertussen heb ik een 2ehands achterlicht unit aangeschaft, maar die is beschadigt en moet ik nog omruilen.
Wat in ieder geval opvalt is dat er totaal géén reflectoren noch reflecterende oppervlakken inzitten ( :shock:

) en dat de unit gesealed is om (enigszins?) waterdicht te zijn.
Omdat er totaal géén (!!!!!!!) reflecterende oppervlakken zal een led vervangingslamp een aanmerkelijk minder resultaat halen dan je normaal gesproken zou mogen verwachten.
En die weerstanden om de stroommeting te beïnvloeden zijn alleen maar nodig als je de gloeilampen gaat vervangen door led-lampen.
Als je daarentegen led-lampen er bij gaat plaatsen (dus parallel aan je bestaande gloeilampen e.d.) heb je die weerstanden niet nodig.
Nog een heel belangrijk aandachtspunt voor je R1150RT;
Zoals hier op het

in diverse draadjes al eens is aangegeven, ga zeker *niet* je remlicht-lamp vervangen door een led-lamp, die hangt aan het ABS-systeem, en je krijgt daardoor storingen en wie weet wat nog meer problemen (niet-werkende ABS?

)
Je kunt wel zwaardere gloeilampen plaatsen (let wel op dat het verschil tussen remlicht en dimlicht voldoende verschil geeft voor het verkeer achter je)
Of je kunt je remlicht vervangen door een RoadRocketeer led-lamp zoals ik gedaan heb, maar dat is echt heel prijzig en nogal duur.