Tanklint emulator?
Moderator: RT_Patrick
-
LeukeenRT!
- Type: R1200RT
- Bijz: K26 | 2007
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Drenthe
Tanklint emulator?
Het lijkt er op dat mijn tanklint (RT 1200 uit 2007) het weer heeft begeven. De eerste heb ik al eens laten vervangen in april 2022.
Tank is zogenaamd leeg (zit in werkelijkheid vrijwel vol), gele driehoek brandt, de resterende actieradius wordt nog wel correct weergegeven.
Heb geen zin om hier weer geld (destijds € 276) in te steken. Weet iemand of de tanklint - emulator van HP Oskam op mijn type motor past en heeft iemand er ervaringen mee?
https://hposkam.nl/nl/product/bmw-tanklint-emulator/
Tank is zogenaamd leeg (zit in werkelijkheid vrijwel vol), gele driehoek brandt, de resterende actieradius wordt nog wel correct weergegeven.
Heb geen zin om hier weer geld (destijds € 276) in te steken. Weet iemand of de tanklint - emulator van HP Oskam op mijn type motor past en heeft iemand er ervaringen mee?
https://hposkam.nl/nl/product/bmw-tanklint-emulator/
-
siebke
- Bijz: 2014 DOHC 90 j jub, Ztech V-stream, Wunderlich zit
- Land: Nl
- Woonplaats of omgeving: Peel en Maas
Re: Tanklint emulator?
Passen doet'ie. Het is dezelfde connector als die op de R1200RT (2005/2009) zit.
En dan nu de aanname
: wat tanklint/benzinemeter en de daarmee samenhangende electrische installatie. Ik kan me nauwelijks voorstellen dat dit van elkaar zal afwijken tussen GS-en en RT's die hiermee zijn uitgevoerd.
En dan nu de aanname
As ut neet geit zoeas 't môt, dèn môt 't mèr zoeas ut geit
-
LeukeenRT!
- Bijz: K26 | 2007
- Woonplaats of omgeving: Drenthe
Zou zo maar kunnen. Maar mijn GS uit 2005, die ik van 2014 tot 2019 had, verkocht met 83.000km had nergens last van.
Dank in elk geval, ik ga 'm bestellen!
Dank in elk geval, ik ga 'm bestellen!
-
siebke
Mijn
uit 2009 kreeg er een paar jaar geleden bij ruim 92.000 last van. Met de aanstekermethode diverse keren 'gerepareerd'. Het euvel blijft (steeds sneller) terug komen.
Een kameraad had ook een GS (uit 2008/2009?). Die hield er (in 2010?) opeens mee op.... Bij Koch in Keulen (we waren naar Wunderlich Dld onderweg) lang gezocht naar de boosdoener en is onder garantie het tanklint vervangen. Euvel verholpen! Volgens hun was dit nog nooit voorgevallen.
Een kameraad had ook een GS (uit 2008/2009?). Die hield er (in 2010?) opeens mee op.... Bij Koch in Keulen (we waren naar Wunderlich Dld onderweg) lang gezocht naar de boosdoener en is onder garantie het tanklint vervangen. Euvel verholpen! Volgens hun was dit nog nooit voorgevallen.
-
The_Vipe
- Bijz: bj 2008, 175.000+ km
- Woonplaats of omgeving: Veluwe
Ik heb hem op mijn RT uit 2008 vorig jaar ook laten plaatsen, werkt prima!
-
maRTinP
- Bijz: 03-2010
- Woonplaats of omgeving: Delft
Deze optie al bekeken?
https://2a76f8-2.myshopify.com/products ... lternativo
Heb zelf geen ervaring met deze. Wel met de emulator van HPoskam, en die is makkelijk te installeren en doet netjes zijn werk. Maar ik overweeg toch een keer bovenstaand model te installeren...
Heb zelf geen ervaring met deze. Wel met de emulator van HPoskam, en die is makkelijk te installeren en doet netjes zijn werk. Maar ik overweeg toch een keer bovenstaand model te installeren...
-
siebke
In een ander draadje over het tanklint op dit Forum blijkt deze ook de vernieling in te zijn gegaan, na het toevoegen van een additief.maRTinP schreef: 11 mar 2026, 09:02 Deze optie al bekeken?
Edit: topic ff opgezocht: Tanklint alternatief?
en relevante tekst gekopieerd:
Bericht door LeoRT » 04 okt 2024, 23:07
Mijn pas geïnstalleerde Fuel Sensor Tech tank lint heeft het helaas ook begeven
Ik had wat injectie cleaner aan de benzine toegevoegd, daarna was het uit met de pret.
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 1 Reacties
- 1673 Weergaves
-
Laatste bericht door EileRT
-
- 10 Reacties