Mijn R1100R heeft een zeer irritant probleem. Als ie warm is, blijft ie snel/vaak in z'n vrij hangen als ik van 1 naar 2 schakel.
Ik heb een tijdje geleden de transmissieolie vervangen en dacht even dat het probleem was opgelost. Maar nadat ik een maandje niet had gereden en dat afgelopen weekend wel weer deed, was het probleem weer terug. Naar mijn idee is het zelfs erger dan het voorheen was, maar dat kan natuurlijk ook (chagrijnige) perceptie zijn. Het is natuurlijk heel irritant bij het wegrijden, bijvoorbeeld bij een stoplicht. Ik zit soms echt heel erg te klooien voor het lukt hem in z'n 2 te krijgen. Ik moet dan vaak best hard omhoog duwen om hem alsnog in 2 te krijgen. Ik zou bijna overwegen een hiel-teensysteem te monteren (geen idee of dat überhaupt kan) zodat ik flink kracht kan zetten.
Ik 'los het op' door weg te rijden in z'n 2 als ie warm is. Maar dat lijkt me geen permanente oplossing.
Extra info: R1100R uit 1996, 77.000 km, ik heb hem zeven jaar, waarvan hij al zeker vijf jaar buiten staat. Ik onderhoud hem minimaal. Of nou ja, eigenijk kom ik pas in actie als iets kapot is. Dus ja, het is vast mijn eigen schuld.

Alvast hartelijk dank!
Dave