nieuwe accu, maar welke?
Moderator: RT_Patrick
-
- Type: R1150RT
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Roermond
nieuwe accu, maar welke?
Beste motorrijders,
Ik vrees dat de accu van mijn R1150RT zijn beste tijd heeft gehad, tijdens de wat frissere nachten afgelopen tijd heeft hij het in de ochtend toch wat moeilijker dan voordien. Hij wordt deze week 7 jaartjes (oud?) dus dat is wel redelijk lijkt me. Er zit nu een Odyssey PC680 in.
Mijn vraag is om gewoon bij de Odyssey te blijven of zijn er vergelijkbare goede accu's. Ja ik ben tevreden over de accu maar lees ook graag ervaringen over eventuele andere accu's.
M.vr.gr.
Armando
Ik vrees dat de accu van mijn R1150RT zijn beste tijd heeft gehad, tijdens de wat frissere nachten afgelopen tijd heeft hij het in de ochtend toch wat moeilijker dan voordien. Hij wordt deze week 7 jaartjes (oud?) dus dat is wel redelijk lijkt me. Er zit nu een Odyssey PC680 in.
Mijn vraag is om gewoon bij de Odyssey te blijven of zijn er vergelijkbare goede accu's. Ja ik ben tevreden over de accu maar lees ook graag ervaringen over eventuele andere accu's.
M.vr.gr.
Armando
- Nightstalker
- Type: R1250RT
- Bijz: Is ie nou zwart of toch donkerblauw?
- Woonplaats of omgeving: Rotterdam
-
- Type: R1200RT
- Bijz: Nun R1250GS Adventure Trophy en een R75/5
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Borkel en Schaft
Re: nieuwe accu, maar welke?
Op het GS-forum zijn ook positieve reacties over Motobatt
- aantzeetje
- Land: B
- Woonplaats of omgeving: Oostduinkerke
in de 1200RT een Nitro geplaatst. Uiterst tevreden van.
- PaPinkelman
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: BMW F800GT
- Woonplaats of omgeving: Helmond
Motobatt, 2 jaar geleden geplaatst als vervanging van de originele accu (toen 10 jaar oud....).
Even goed als Odyssey maar een stuk voordeliger!
Even goed als Odyssey maar een stuk voordeliger!
Groeten,
Frank
BMW F800GT / Sena 20s / Zumo 590 / GPSmap 62s
Frank
BMW F800GT / Sena 20s / Zumo 590 / GPSmap 62s
-
- Woonplaats of omgeving: Roermond
Dankjewel voor de reacties.
Motobatt is idd een stuk voordeliger dan de Odyssey en zijn kwa specificaties vrijwel gelijk aan elkaar, vandaar mijn vraag hier naar ervaringen met andere accu's dan de Odyssey.
Motobatt is idd een stuk voordeliger dan de Odyssey en zijn kwa specificaties vrijwel gelijk aan elkaar, vandaar mijn vraag hier naar ervaringen met andere accu's dan de Odyssey.
- siebke
- Bijz: 2009, import (D)
- Land: Nl
- Woonplaats of omgeving: Peel en Maas
Na de Exide (oem 9 jaar) en Motobatt (nèt 4 jaar) nu 2e jaar met Saito, die ook prima specs heeft. Levensduur nog onbekend. De Odyssey vond ik te duur (wel ooit gekocht voor in de
RIP)

As ut neet geit zoeas 't môt, dèn môt 't mèr zoeas ut geit
- QuickFix
- Bijz: Titan-grau, 2005
Xenon/LED/Geen ABS - Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: OosteRhouT
- Contacteer:
Nou, dan gooi ik mijn mening ook maar in de groep.
Ik gebruik ook al jaren de Exide (GEL12-19) accu naar volle tevredenheid; voor zo'n €100 heb je m.i. een prima accu die lang meegaat (de huidige zit er alweer iets van vier jaar in and still going strong).
De enige keer dat ik er zo eentje verpest heb (eigen schuld) was toen ik er, na een koude winter, achterkwam dat ik de druppellader niet (goed) had aangesloten terwijl het alarm van de fiets wel aan stond, met als gevolg dat de accu zo dood als een pier was (en de accu had ik de zomer ervoor juist vervangen).
Ik gebruik ook al jaren de Exide (GEL12-19) accu naar volle tevredenheid; voor zo'n €100 heb je m.i. een prima accu die lang meegaat (de huidige zit er alweer iets van vier jaar in and still going strong).
De enige keer dat ik er zo eentje verpest heb (eigen schuld) was toen ik er, na een koude winter, achterkwam dat ik de druppellader niet (goed) had aangesloten terwijl het alarm van de fiets wel aan stond, met als gevolg dat de accu zo dood als een pier was (en de accu had ik de zomer ervoor juist vervangen).

Groeten,
Peter
Peter
-
- Type: R1200RT/LC
- Bijz: Mooi blauw
- Woonplaats of omgeving: HENDRIK-IDO-AMBACHT
Goedemorgen allemaal,
Ben nieuw op dit forum maar ik kan jullie helpen aan accu's.
Geef aan mij op welk type odessey of vervanger je wilt, plaats ik de prijs incl btw op het forum
Ad
Ben nieuw op dit forum maar ik kan jullie helpen aan accu's.
Geef aan mij op welk type odessey of vervanger je wilt, plaats ik de prijs incl btw op het forum
Ad
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht