Specificaties lampjes dashboard r1100rt

Alle overige technische zaken.

Moderator: RT_Patrick

Gesloten
FILSURS
Type: R1100RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Graauw

Specificaties lampjes dashboard r1100rt

Ongelezen bericht door FILSURS »

Beste toppers,
1 vd lampjes bij mijn toerenteller is kaduuk. Welk type of serienummer( oem) moet ik hebben om deze te bestellen? Dank u
QuickFix
Type: R1150RT
Bijz: Titan-grau, 2005
Xenon/LED/Geen ABS
Woonplaats of omgeving: OosteRhouT
Contacteer:

Re: Specificaties lampjes dashboard r1100rt

Ongelezen bericht door QuickFix »

Uit mijn hoofd zijn het gewoon standaard T5 lampjes, volgens de boeken hier van 1,7W.

Als je de lampjes vervangt, vervang ze dan allemaal tegelijk.
Groeten,

Peter
RT_Patrick
Traditiebewaker en Beheerder
Traditiebewaker en Beheerder
Woonplaats of omgeving: Ede

Ongelezen bericht door RT_Patrick »

Ik heb zelf de tellerverlichting van mijn motor vervangen en dit is het lampje dat ik heb gebruikt:

Model: W1.7W T5 12V
Dit type lampje wordt vaak gebruikt in het dashboard van motorfietsen zoals de BMW R1100RT.
lampje.jpg
Tijdens het vervangen heb ik het dashboard losgehaald, de oude lampjes eruit gehaald en deze nieuwe geplaatst. Na montage werkt alles weer perfect, en de tellers zijn weer goed verlicht in het donker.

Ik heb er meteen een aantal besteld, zodat ik reserve heb voor de toekomst. Mocht iemand hetzelfde probleem hebben, dan is dit W1.7W T5 12V-lampje een goede vervanger! ✅

Er zijn ook LED-alternatieven beschikbaar. Deze kunnen langer meegaan dan halogeenlampjes en verbruiken minder stroom, maar ze zijn niet origineel en kunnen een iets andere lichtkleur of helderheid geven. Voor wie de originele uitstraling wil behouden, is halogeen de beste keuze.

Hier is een handige video die laat zien hoe je de snelheidsmeterverlichting vervangt:

Ik lees in gerelateerde topics dat er ook 12V 1,7W T6,5-lampjes worden gebruikt. Ik zou eerst het lampje demonteren, zodat je zeker weet welk type lampje nodig is voor vervanging.
Met vriendelijke groet,

Patrick Falize

De motor draait, het forum leeft - laten we samen de beste ritten en verhalen delen!
FILSURS

Super, dank je
QuickFix
Type: R1150RT
Bijz: Titan-grau, 2005
Xenon/LED/Geen ABS
Woonplaats of omgeving: OosteRhouT
Contacteer:

Ongelezen bericht door QuickFix »

RT_Patrick schreef: 06 mar 2025, 10:11Er zijn ook LED-alternatieven beschikbaar.
Tip van Flip: mocht je LED overwegen, koop dat de wat duurdere LEDs van een kwaliteitsmerk.

Ik heb mijn normale lampjes vorig jaar vervangen door LEDs van ome Ali en was zeer te spreken over de verbetering in leesbaarheid, maar afgelopen januari begon het LEDje in mijn kilometer irritant te knipperen en het is nu een soort disco geworden; als het weer van het weekend zoals nu is, ga ik er toch maar weer normale lampjes inzetten denk ik.
Groeten,

Peter
FILSURS

Goede tip!!! Dank
Dit is wat ik nog gevonden heb mbv de YouTube video

"The bulb you will need is a capless 1.2W instrument bulb. The BMW part number is 97 87 9 978 375"

Dus 1,2Watt of 1,7Watt en T5 of T6,5-3Watt

😅

Maar ik hou me aan de tip van RT PATRICK

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Overige Techniek & Mechanica”