Overstap van Cardo naar Sena
Moderator: RT_Patrick
-
- Type: R1250RT
- Bijz: Ik gebruik een Garmin Zumo-XT
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Zaltbommel
Overstap van Cardo naar Sena
Ik heb nu een Cardo Packtack bold systeem samen net mijn vrouw ( die een eigen motor heeft ). We gebruiken beide een Zumo XT en ieder gebruikt zijn eigen mobiel voor de muziek. Nu ben ik van plan om ee Schubrth C5 te kopen. Je zit dan wel min of meer vast aan Sena systeem. Zal ongetwijfeld ook prima werken. Maar wat moet ik voor mijn vrouw kopen? Dat zal ook een Sena systeem moeten zijn maar dat hoeft niet zo'n luxe zoals in de C5 helm zit. De Sena SC2 is te vergelijken met de 50S heb ik mij laten vertellen. We eigenlijk altijd met z'n tweeën en willen eigenlijk alleen onderling communicatie, navigatie en muziek. Sena heeft zoveel systemen ( m
-
- Type: R1100RT
- Woonplaats of omgeving: Maassluis
Re: Overstap van Cardo naar Sena
Ik heb er geen ervaring mee maar lees regelmatig de ontwikkelingen op dit gebied.
Zover ik het heb begrepen kunnen de nieuwe sets tegenwoordig ook koppelen met andere sets.
In het verleden kon dat ook wel met een truck door deze te koppelen als telefoon.
Maar dat zou nu dus zonder problemen moeten kunnen.
Zover ik het heb begrepen kunnen de nieuwe sets tegenwoordig ook koppelen met andere sets.
In het verleden kon dat ook wel met een truck door deze te koppelen als telefoon.
- maRcBMWR
- Type: R1200RT
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Twente
Heb een van de laatste Sena's en die heeft een optie om ook te koppelen met een ander merk. Dus ik denk dat het wel moet werken.
En anders via Whatsapp telefonie, kost bijna geen data en werkt altijd.
En anders via Whatsapp telefonie, kost bijna geen data en werkt altijd.
R1200RT (2010)
-
- Bijz: Ik gebruik een Garmin Zumo-XT
- Woonplaats of omgeving: Zaltbommel
Ik las dat je mbv Bluetooth misschien wel kunt koppelen. Maar is dan reikwijdte niet veel minderIsaac schreef: 06 okt 2024, 13:11 Ik heb er geen ervaring mee maar lees regelmatig de ontwikkelingen op dit gebied.
dan mbv het protocol die Sena zelf gebruikt?
-
- Type: R1100RT
- Woonplaats of omgeving: Maassluis
Zover ik heb dan begrepen heb was de oude manier, als telefoon koppelen, een standaard koppeling met in het gunstige geval 20 meter bereik.
En wat ik uit de huidige omschrijvingen lees is dat een onderlinge koppeling gemaakt kan worden die overeenkomt met het slechtste bereik van de aangesloten units. Zowel Cardo als Sena zitten boven de Km. Dit zou dan ook onderling moeten werken.
De andere kant is dat ik Cardo heb gekozen wegens de net iets betere mogelijkheden (toen) maar nu zou overgaan naar Sena.
Ze ontlopen elkaar niet veel meer en hebben ingezien dat afschermen klanten kan kosten. Vandaar nu de open mogelijkheden van onderling koppelen.
En wat ik uit de huidige omschrijvingen lees is dat een onderlinge koppeling gemaakt kan worden die overeenkomt met het slechtste bereik van de aangesloten units. Zowel Cardo als Sena zitten boven de Km. Dit zou dan ook onderling moeten werken.
De andere kant is dat ik Cardo heb gekozen wegens de net iets betere mogelijkheden (toen) maar nu zou overgaan naar Sena.
Ze ontlopen elkaar niet veel meer en hebben ingezien dat afschermen klanten kan kosten. Vandaar nu de open mogelijkheden van onderling koppelen.
- Nightstalker
- Bijz: Is ie nou zwart of toch donkerblauw?
- Woonplaats of omgeving: Rotterdam
Ik heb ooit een rijtraining gedaan.
Cardo en Sena konden gewoon met elkaar praten.
Cardo en Sena konden gewoon met elkaar praten.
Veelgitariër
- Kuijpers
- 2023
- Type: R1200RT/LC
- Woonplaats of omgeving: Veldhoven
Vorig jaar dezelfde overstap gemaakt, op voorhand werd al gezegd dat de samenwerking sena cardo problematisch is. Vervolgens drie maanden geprobeerd om het goed aan de praat te krijgen. Stabiel houden na een paar keer aan/uit ging steeds mis. Overlegt met deskundigen van gerenomeerde keten uiteindelijk een Sena SF2 Single gekocht. Werkt goed.
De optie van communiceren via whatsapp niet geprobeerd, lijkt mij ook een goed alternatief voor het systematisch niet samenwerken tussen cardo en sena
rij nu met Zumo 350LM , Schuberth c5 met Sena SC2 en Sena SF2 Single voor de bijrijder
De optie van communiceren via whatsapp niet geprobeerd, lijkt mij ook een goed alternatief voor het systematisch niet samenwerken tussen cardo en sena
rij nu met Zumo 350LM , Schuberth c5 met Sena SC2 en Sena SF2 Single voor de bijrijder