mogelijke accu op
Moderator: RT_Patrick
-
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 05 feb 2024, 19:59
- Type: R850RT
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Delft
mogelijke accu op
Hallo allemaal. Ik ben net nieuw in de groep.
Ik ben Pieter van Harten uit Delft.
Ik heb sinds kort een BMW R850R via marktplaats gekocht.
Na 2 weken heerlijk te hebben gereden starte de motor niet meer.
Tijdens het starten maakte die een constant klikkend geluid, maar de motor starte niet.
Ik verwacht dat de accu niet genoeg kracht heeft en deze vernieuwd moet worden.
Bij de garage hebben we hem aan een kickstarter gezet om te kijken of het wel lukte (te vergeefs).
Nu kan ik wel schakelen maar komt hij niet meer in zijn Neutraal om hem te starten.
De ene garage zegt dat hij dan verplicht naar een BMW dealer moet om daar te laten starten, de andere garage zegt dat er een nieuw accu in moet.
Mijn vraag aan de BMW R850R kenners.
1. Moet het naar de BMW garage of zal een nieuw accu er voor zorgen dat het genoeg kracht heeft om het weer in Neutraal te zetten.
2. Wat is de beste Accu voor de BMW.
https://www.awaccu.nl/product/51913-sla ... 70a-cca-en
Ik had zelf deze gezien. maar misschien heeft iemand anders nog een tip.
Alvast vele dank
Ik ben Pieter van Harten uit Delft.
Ik heb sinds kort een BMW R850R via marktplaats gekocht.
Na 2 weken heerlijk te hebben gereden starte de motor niet meer.
Tijdens het starten maakte die een constant klikkend geluid, maar de motor starte niet.
Ik verwacht dat de accu niet genoeg kracht heeft en deze vernieuwd moet worden.
Bij de garage hebben we hem aan een kickstarter gezet om te kijken of het wel lukte (te vergeefs).
Nu kan ik wel schakelen maar komt hij niet meer in zijn Neutraal om hem te starten.
De ene garage zegt dat hij dan verplicht naar een BMW dealer moet om daar te laten starten, de andere garage zegt dat er een nieuw accu in moet.
Mijn vraag aan de BMW R850R kenners.
1. Moet het naar de BMW garage of zal een nieuw accu er voor zorgen dat het genoeg kracht heeft om het weer in Neutraal te zetten.
2. Wat is de beste Accu voor de BMW.
https://www.awaccu.nl/product/51913-sla ... 70a-cca-en
Ik had zelf deze gezien. maar misschien heeft iemand anders nog een tip.
Alvast vele dank
-
- Berichten: 424
- Lid geworden op: 13 feb 2019, 22:25
- Type: R1200RT
- Bijz: Nun Blaauwe dohc en een R75/5
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Borkel en Schaft
Re: mogelijke accu op
Accu en neutraal schakelen ?
-
- Berichten: 424
- Lid geworden op: 13 feb 2019, 22:25
- Type: R1200RT
- Bijz: Nun Blaauwe dohc en een R75/5
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Borkel en Schaft
Re: mogelijke accu op
Wanneer accu helemaal dood is zal neutraallampje ook niet meer branden , zoals geen enkel lichie .
Op de knietjes naast de slapende brommer , rommel met het pookje (klik klik klik helemaal naar beneden , en dan een half tikkie trug) totdat achterwiel vrij ronddraait zoukzegge.
Op de knietjes naast de slapende brommer , rommel met het pookje (klik klik klik helemaal naar beneden , en dan een half tikkie trug) totdat achterwiel vrij ronddraait zoukzegge.
-
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 05 feb 2024, 19:59
- Type: R850RT
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Delft
Re: mogelijke accu op
Ja het gekke is dat de het voorlicht en achterlicht nog wel een beetje geeft
- QuickFix
- Berichten: 833
- Lid geworden op: 19 jul 2018, 11:13
- Type: R1150RT
- Bijz: Titan-grau, 2005
Xenon/LED/Geen ABS - Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: OosteRhouT
- Contacteer:
Re: mogelijke accu op
Zoals Paniekje zegt: je brommeRT staat nu waarschijnlijk in z'n versnelling (tenzij het achterwiel al wel gewoon vrij rond kan draaien) en dat kun je oplossen door je fiets op z'n middenbok te zetten, het achterwiel in de lucht te laten hangen (zodat deze vrij kan draaien) en dan met de hand proberen om je versnellingspookje weer in z'n vrij te krijgen, door het wiel een beetje met de hand naar voren en achteren te draaien.
Het klapperende geluid is inderdaad een indicatie dat ofwel je accu op is, ofwel je startmotor: beiden zijn relatief eenvoudig, goedkoop en zelf te vervangen.
Het snelste om erachter te komen is om eerst te zorgen dat je je motor in z'n vrij hebt (dus dat het achterwiel vrij kan draaien).
Vervolgens neem je je personenauto (indien je deze hebt, anders leen je er een) en een paar startkabels en knoop je deze tussen de accu van de auto en je motor.
De accu zit onder je tank en met een beetje geluk kun je erbij via je buddy seat (deze dus eerst verwijderen): als je helemaal geluk hebt (zoals ik), dan heb je een startaansluiting voor de "+" waar je zo bij kunt, kun je er echt niet bij, dan zul je de Tupperware er aan de linkerkant af moeten halen. Het vervangen van de startmotor is iets meer werk, maar goed zelf te doen.
Hou ons op de hoogte en vertel je voortgang, dan loodsen we je er wel doorheen.
[EDIT]
Ik zie nu ineens dat je een R hebt en geen RT: in principe zijn deze twee fietsen gelijk, met uitzondering van het Tupperware, dus waarschijnlijk kun jij er makkelijker bij dan ik; laat maar horen.
Ik gebruik zelf altijd een GEL 12-19 accu van Exide, ik weet niet of deze ook past in de R.
Het klapperende geluid is inderdaad een indicatie dat ofwel je accu op is, ofwel je startmotor: beiden zijn relatief eenvoudig, goedkoop en zelf te vervangen.
Het snelste om erachter te komen is om eerst te zorgen dat je je motor in z'n vrij hebt (dus dat het achterwiel vrij kan draaien).
Vervolgens neem je je personenauto (indien je deze hebt, anders leen je er een) en een paar startkabels en knoop je deze tussen de accu van de auto en je motor.
De accu zit onder je tank en met een beetje geluk kun je erbij via je buddy seat (deze dus eerst verwijderen): als je helemaal geluk hebt (zoals ik), dan heb je een startaansluiting voor de "+" waar je zo bij kunt, kun je er echt niet bij, dan zul je de Tupperware er aan de linkerkant af moeten halen. Het vervangen van de startmotor is iets meer werk, maar goed zelf te doen.
Hou ons op de hoogte en vertel je voortgang, dan loodsen we je er wel doorheen.
[EDIT]
Ik zie nu ineens dat je een R hebt en geen RT: in principe zijn deze twee fietsen gelijk, met uitzondering van het Tupperware, dus waarschijnlijk kun jij er makkelijker bij dan ik; laat maar horen.
Ik gebruik zelf altijd een GEL 12-19 accu van Exide, ik weet niet of deze ook past in de R.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Groeten,
Peter
Peter
-
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 05 feb 2024, 19:59
- Type: R850RT
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Delft
Re: mogelijke accu op
Super bedankt voor de uitgebreide reactie. Ik ga dit weekend het proberen. Hoop dat het lukt.QuickFix schreef: 07 feb 2024, 16:34 Zoals Paniekje zegt: je brommeRT staat nu waarschijnlijk in z'n versnelling (tenzij het achterwiel al wel gewoon vrij rond kan draaien) en dat kun je oplossen door je fiets op z'n middenbok te zetten, het achterwiel in de lucht te laten hangen (zodat deze vrij kan draaien) en dan met de hand proberen om je versnellingspookje weer in z'n vrij te krijgen, door het wiel een beetje met de hand naar voren en achteren te draaien.
Het klapperende geluid is inderdaad een indicatie dat ofwel je accu op is, ofwel je startmotor: beiden zijn relatief eenvoudig, goedkoop en zelf te vervangen.
Het snelste om erachter te komen is om eerst te zorgen dat je je motor in z'n vrij hebt (dus dat het achterwiel vrij kan draaien).
Vervolgens neem je je personenauto (indien je deze hebt, anders leen je er een) en een paar startkabels en knoop je deze tussen de accu van de auto en je motor.
De accu zit onder je tank en met een beetje geluk kun je erbij via je buddy seat (deze dus eerst verwijderen): als je helemaal geluk hebt (zoals ik), dan heb je een startaansluiting voor de "+" waar je zo bij kunt, kun je er echt niet bij, dan zul je de Tupperware er aan de linkerkant af moeten halen.
AccuBoosteRT.jpg
Het vervangen van de startmotor is iets meer werk, maar goed zelf te doen.
Hou ons op de hoogte en vertel je voortgang, dan loodsen we je er wel doorheen.
[EDIT]
Ik zie nu ineens dat je een R hebt en geen RT: in principe zijn deze twee fietsen gelijk, met uitzondering van het Tupperware, dus waarschijnlijk kun jij er makkelijker bij dan ik; laat maar horen.
Ik gebruik zelf altijd een GEL 12-19 accu van Exide, ik weet niet of deze ook past in de R.
-
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 05 feb 2024, 19:59
- Type: R850RT
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Delft
Re: mogelijke accu op
Iedereen,
Dank voor de reactie. De motor doet het weer. Nu alleen een nieuwe accu er in en ik kan weer rijden.
Dank voor de reactie. De motor doet het weer. Nu alleen een nieuwe accu er in en ik kan weer rijden.
- QuickFix
- Berichten: 833
- Lid geworden op: 19 jul 2018, 11:13
- Type: R1150RT
- Bijz: Titan-grau, 2005
Xenon/LED/Geen ABS - Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: OosteRhouT
- Contacteer:
-
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 20 jun 2024, 20:21
- Type: Overig R-serie
- Bijz: R1100RS
- Land: Zwitserland
- Woonplaats of omgeving: Basel (ch)
Re: mogelijke accu op
Hallo, Heb je de startmotor vervangen of kreeg je m weer in z'n neutraal zodat ie weer starte.Pieter van Harten schreef: 12 feb 2024, 12:54 Iedereen,
Dank voor de reactie. De motor doet het weer. Nu alleen een nieuwe accu er in en ik kan weer rijden.
Vraag dit omdat ik een R1100 heb waarbij de startmotor draait, de solenoid klikt maar niet op het vliegwiel grijpt!? Heb de starter eraf gehaald en getest met een andere accu. Ook startkabels over de accu gezet en steeds dit klakkeren en draaien van de starter maar niet grijpen op vliegwiel.
Wat is jullie mening, wil niet klakkeloos onderdelen wisselen. Kan het zijn dat de solenoid niet ver genoeg gaat.
Gr, Frank
K100 RS M sport ‘86 275000km
K100 RS 4V ‘92 87000km (verkocht)
K1100 RS ‘95 51000km
K75 S ‘88 162000km
R1100RS ‘96 83000km (verkocht)
K100 RS 4V ‘92 87000km (verkocht)
K1100 RS ‘95 51000km
K75 S ‘88 162000km
R1100RS ‘96 83000km (verkocht)
-
- Berichten: 424
- Lid geworden op: 13 feb 2019, 22:25
- Type: R1200RT
- Bijz: Nun Blaauwe dohc en een R75/5
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Borkel en Schaft
Re: mogelijke accu op
Massa misschien niet helemaal lekker ? (Wanneer accu en schone accupolen oké zijn)
-
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 05 feb 2024, 19:59
- Type: R850RT
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Delft
Re: mogelijke accu op
Zoals jullie al zijde.
Door het achterwiel wat heen en weer te bewegen kwam hij terug in zijn neutraal. Uiteindelijk wel de accu vervangen. Maar deed het wel weer.
Door het achterwiel wat heen en weer te bewegen kwam hij terug in zijn neutraal. Uiteindelijk wel de accu vervangen. Maar deed het wel weer.
-
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 20 jun 2024, 20:21
- Type: Overig R-serie
- Bijz: R1100RS
- Land: Zwitserland
- Woonplaats of omgeving: Basel (ch)
Re: mogelijke accu op
Update: Vandaag nieuwe startmotor monteerd. StartenFrank75 schreef: 21 jun 2024, 12:33Hallo, Heb je de startmotor vervangen of kreeg je m weer in z'n neutraal zodat ie weer starte.Pieter van Harten schreef: 12 feb 2024, 12:54 Iedereen,
Dank voor de reactie. De motor doet het weer. Nu alleen een nieuwe accu er in en ik kan weer rijden.
Vraag dit omdat ik een R1100 heb waarbij de startmotor draait, de solenoid klikt maar niet op het vliegwiel grijpt!? Heb de starter eraf gehaald en getest met een andere accu. Ook startkabels over de accu gezet en steeds dit klakkeren en draaien van de starter maar niet grijpen op vliegwiel.
Wat is jullie mening, wil niet klakkeloos onderdelen wisselen. Kan het zijn dat de solenoid niet ver genoeg gaat.
Gr, Frank
Gr, Frank
K100 RS M sport ‘86 275000km
K100 RS 4V ‘92 87000km (verkocht)
K1100 RS ‘95 51000km
K75 S ‘88 162000km
R1100RS ‘96 83000km (verkocht)
K100 RS 4V ‘92 87000km (verkocht)
K1100 RS ‘95 51000km
K75 S ‘88 162000km
R1100RS ‘96 83000km (verkocht)