Even voorstellen.

Wij stellen het op prijs dat nieuwe forumleden zich hier even introduceren alvorens tot posten over te gaan.

Moderator: RT_Patrick

jaapie
Type: R1100RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: zeeland

Even voorstellen.

Ongelezen bericht door jaapie »

Hoi, Ik ben Jaap en woonachtig in het Zeeuwse. Ik rij al jaren motor, eerste motor was een Boss Hoss 350, en nu een Boss Hoss 502. Onlangs heb ik een BMW R1100RT uit 1995 gekocht. In eerste instantie om met name in de Ardennen op de camping te laten staan, om niet elke keer mijn motor mee te hoeven slepen. Maar eigenlijk vind ik hem erg leuk rijden. Ik heb hem echt voor een habbekrats gekocht en de eerste reparaties al uitgevoerd, met dank aan dit forum. Zo heb ik de achterveer vervangen, het zadel zat een scheur in, en ook de steun voor mijn garmin xt2 gemonteerd. ABS lampje brachdt soms, ghet lijkt wel of die brandt als ik hem start, en daarna uitzet en weer start, is die weer uit.. en zo doet hij het steeds om en om. (Ik heb de video wel gezien om die 9 groene draadjes te separeren, maar ik weet niet of ik dat de moeite waard vind) Nu moet ik eigenlijk de dynamo riem nog stellen. (De motor piept een beetje, bij stationair wat gas stoten geven). Verder moet er nog een quad lock op met een voeding, en ik wil er nog een iets grotere ruit op hebben. Verder is hij wel in orde denk ik.

Ahfijn.. Ik moet zeggen dat ik echt verrast ben hoe lekker die rijdt. Bedankt voor het opzetten van dit forum! Ik heb er al veel aan gehad, vooral het delen van al die manuals! Dat is echt super!.

Bedankt! Groeten, Jaap.
Paniekje
Type: R1200RT
Bijz: Nun R1250GS Adventure Trophy en een R75/5
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Borkel en Schaft

Re: Even voorstellen.

Ongelezen bericht door Paniekje »

Welkom hier Jaap.
Dan zou ik ipv spannen van de riem , gewoon de riem vervangen, kost niet veel ..... en je hebt het dan toch open.
QuickFix
Type: R1150RT
Bijz: Titan-grau, 2005
Xenon/LED/Geen ABS
Woonplaats of omgeving: OosteRhouT
Contacteer:

Ongelezen bericht door QuickFix »

Welkom bij onze club! _004

jaapie schreef: 06 mei 2024, 10:33ABS lampje brachdt soms, ghet lijkt wel of die brandt als ik hem start, en daarna uitzet en weer start, is die weer uit.. en zo doet hij het steeds om en om.
De ABS lampjes horen (uit mijn hoofd) bij een R1100RT om en om te knipperen, totdat je zo'n 20 meter met de fiets gereden hebt; dan horen ze vanzelf uit te gaan.

Veel plezier met je nieuwe aanwinst in ieder geval! icon_welcome
Groeten,

Peter
Jaapvanthoff
Type: R1250RT
Land: nl
Woonplaats of omgeving: Rotterdam

Ongelezen bericht door Jaapvanthoff »

Hallo Jaap,

Mijn 1100 had de onhebbelijke gewoonte, dat als je startte de boordspanning onder een bepaalde waarde zakte, waardoor het ABS in storing ging.
Stukje rijden, op nieuw starten en over.
Wat ook kan, is 500 meter rijden, contact uit/contact aan en met de energie in de rijdende motor het blok aanslingeren. Dan blijf je weg bij de lage boord spanning tijdens het starten.

Wat ook belangrjk is, als bovenstaande je probleem is; contact aan, wachten tot alle controle en opstart protocollen voorbij zijn en dan pas starten.
Wacht ook tot het moment dat de brandstofpomp de zaak op druk gebracht heeft; scheelt weer accu vermogen.

Zo ging het bij vroeger, toen alles beter was dan nu en BMWs geen koelvloeistof lekken. :cry:
R1250RT, Option 719 Blue planet metallic/Ivory.
PanEuRoel
2024
2024
Type: R1200RT
Woonplaats of omgeving: HULST

Ongelezen bericht door PanEuRoel »

Dag Jaap, van harte welkom op dit prachtige forum. _004 Heel veel plezier met je R1100RT en het forum.
Groeten, Roelof
R1200RT; Hornig RVS valbeugels; LedPerf Dual Auxiliary Lights; Stebel Nautilus Marine; 180 graden flitser; Garmin Zümo XT met Zümolock; TopSellerie Comfort Zadel
EileRT
Erelid
Erelid
Type: R1100RT
Bijz: Bj. 2000 + ZTechnikVStream-HyperPro-StebelNautilus
Woonplaats of omgeving: Drachten

Ongelezen bericht door EileRT »

Hallo Jaap,

Van harte welkom op ons mooie RT-forum en dank voor je complimenten (aan ons allen) _004

Veel plezier ook met je -1100- _004

-groet-

Eilert
Met vriendelijke motorgroet,
Eilert

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Plaats reactie

Terug naar “Nieuw hier? Graag eerst even voorstellen”