Even voorstellen.
Moderator: RT_Patrick
Forumregels
NIEUW HIER? LEES DAN OOK EVEN DIT >>
NIEUW HIER? LEES DAN OOK EVEN DIT >>
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 03 mei 2024, 09:17
- Type: R1100RT
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: zeeland
Even voorstellen.
Hoi, Ik ben Jaap en woonachtig in het Zeeuwse. Ik rij al jaren motor, eerste motor was een Boss Hoss 350, en nu een Boss Hoss 502. Onlangs heb ik een BMW R1100RT uit 1995 gekocht. In eerste instantie om met name in de Ardennen op de camping te laten staan, om niet elke keer mijn motor mee te hoeven slepen. Maar eigenlijk vind ik hem erg leuk rijden. Ik heb hem echt voor een habbekrats gekocht en de eerste reparaties al uitgevoerd, met dank aan dit forum. Zo heb ik de achterveer vervangen, het zadel zat een scheur in, en ook de steun voor mijn garmin xt2 gemonteerd. ABS lampje brachdt soms, ghet lijkt wel of die brandt als ik hem start, en daarna uitzet en weer start, is die weer uit.. en zo doet hij het steeds om en om. (Ik heb de video wel gezien om die 9 groene draadjes te separeren, maar ik weet niet of ik dat de moeite waard vind) Nu moet ik eigenlijk de dynamo riem nog stellen. (De motor piept een beetje, bij stationair wat gas stoten geven). Verder moet er nog een quad lock op met een voeding, en ik wil er nog een iets grotere ruit op hebben. Verder is hij wel in orde denk ik.
Ahfijn.. Ik moet zeggen dat ik echt verrast ben hoe lekker die rijdt. Bedankt voor het opzetten van dit forum! Ik heb er al veel aan gehad, vooral het delen van al die manuals! Dat is echt super!.
Bedankt! Groeten, Jaap.
Ahfijn.. Ik moet zeggen dat ik echt verrast ben hoe lekker die rijdt. Bedankt voor het opzetten van dit forum! Ik heb er al veel aan gehad, vooral het delen van al die manuals! Dat is echt super!.
Bedankt! Groeten, Jaap.
-
- Berichten: 566
- Lid geworden op: 13 feb 2019, 22:25
- Type: R1200RT
- Bijz: Nun R1250GS Adventure Trophy en een R75/5
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Borkel en Schaft
Re: Even voorstellen.
Welkom hier Jaap.
Dan zou ik ipv spannen van de riem , gewoon de riem vervangen, kost niet veel ..... en je hebt het dan toch open.
Dan zou ik ipv spannen van de riem , gewoon de riem vervangen, kost niet veel ..... en je hebt het dan toch open.
- QuickFix
- Berichten: 1003
- Lid geworden op: 19 jul 2018, 11:13
- Type: R1150RT
- Bijz: Titan-grau, 2005
Xenon/LED/Geen ABS - Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: OosteRhouT
- Contacteer:
Re: Even voorstellen.
Welkom bij onze club!
Veel plezier met je nieuwe aanwinst in ieder geval!

De ABS lampjes horen (uit mijn hoofd) bij een R1100RT om en om te knipperen, totdat je zo'n 20 meter met de fiets gereden hebt; dan horen ze vanzelf uit te gaan.jaapie schreef: 06 mei 2024, 10:33ABS lampje brachdt soms, ghet lijkt wel of die brandt als ik hem start, en daarna uitzet en weer start, is die weer uit.. en zo doet hij het steeds om en om.
Veel plezier met je nieuwe aanwinst in ieder geval!

Groeten,
Peter
Peter
- Jaapvanthoff
- Berichten: 105
- Lid geworden op: 27 mei 2023, 18:08
- Type: R1250RT
- Land: nl
- Woonplaats of omgeving: Rotterdam
Re: Even voorstellen.
Hallo Jaap,
Mijn 1100 had de onhebbelijke gewoonte, dat als je startte de boordspanning onder een bepaalde waarde zakte, waardoor het ABS in storing ging.
Stukje rijden, op nieuw starten en over.
Wat ook kan, is 500 meter rijden, contact uit/contact aan en met de energie in de rijdende motor het blok aanslingeren. Dan blijf je weg bij de lage boord spanning tijdens het starten.
Wat ook belangrjk is, als bovenstaande je probleem is; contact aan, wachten tot alle controle en opstart protocollen voorbij zijn en dan pas starten.
Wacht ook tot het moment dat de brandstofpomp de zaak op druk gebracht heeft; scheelt weer accu vermogen.
Zo ging het bij vroeger, toen alles beter was dan nu en BMWs geen koelvloeistof lekken.
Mijn 1100 had de onhebbelijke gewoonte, dat als je startte de boordspanning onder een bepaalde waarde zakte, waardoor het ABS in storing ging.
Stukje rijden, op nieuw starten en over.
Wat ook kan, is 500 meter rijden, contact uit/contact aan en met de energie in de rijdende motor het blok aanslingeren. Dan blijf je weg bij de lage boord spanning tijdens het starten.
Wat ook belangrjk is, als bovenstaande je probleem is; contact aan, wachten tot alle controle en opstart protocollen voorbij zijn en dan pas starten.
Wacht ook tot het moment dat de brandstofpomp de zaak op druk gebracht heeft; scheelt weer accu vermogen.
Zo ging het bij vroeger, toen alles beter was dan nu en BMWs geen koelvloeistof lekken.

R1250RT, Option 719 Blue planet metallic/Ivory.
- PanEuRoel
- 2024
- Berichten: 1027
- Lid geworden op: 18 okt 2019, 01:48
- Type: R1200RT
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: HULST
Re: Even voorstellen.
Dag Jaap, van harte welkom op dit prachtige forum.
Heel veel plezier met je R1100RT en het forum.

Groeten, Roelof
R1200RT; Hornig RVS valbeugels; LedPerf Dual Auxiliary Lights; Stebel Nautilus Marine; 180 graden flitser; Garmin Zümo XT met Zümolock; TopSellerie Comfort Zadel
R1200RT; Hornig RVS valbeugels; LedPerf Dual Auxiliary Lights; Stebel Nautilus Marine; 180 graden flitser; Garmin Zümo XT met Zümolock; TopSellerie Comfort Zadel
- EileRT
- Erelid
- Berichten: 4585
- Lid geworden op: 11 feb 2012, 12:06
- Type: R1100RT
- Bijz: Bj. 2000 + ZTechnikVStream-HyperPro-StebelNautilus
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Drachten
Re: Even voorstellen.
Hallo Jaap,
Van harte welkom op ons mooie
en dank voor je complimenten (aan ons allen)
Veel plezier ook met je
Eilert
Van harte welkom op ons mooie


Veel plezier ook met je



Eilert
Met vriendelijke motorgroet,
Eilert
Eilert
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!