Ik heb (ondanks enkele terechte opmerkingen) toch een GPS tracker besteld voor m'n nieuwe fiets. (En een airtag, plus een stevige ketting
Ik koos voor een onntrack 200, inbouwtracker met backup batterij.
Maar hoe sluit ik dit best aan? Ik ben best handig, maar ik heb geen ervaring met canbus of andere toeters en bellen. Ik wil zeker niets ontregelen.
Ik begreep dat het DWA alarmsysteem 7 dagen stroom zou krijgen, dus dat leek mij de ideale kandidaat als stroomvoorziening. Voldoende lang (langer dan enkel tijdens het rijden), en niet zo lang om de accu leeg te trekken.
Misschien heb ik ook een "power on" signaal nodig, maar ik vermoed van niet.
Klopt mijn veronderstelling i.v.m. de stroomtoevoer? Heeft iemand hier ervaring mee of heeft iemand meer informatie? Foto's, instructies of ander advies?
Hier en daar zie ik speciale connectoren en het advies om geen draden te onderbreken, vanwege het canbus systeem.
Ik heb geen idee hoe ik er best verstandig aan begin. Ik zou ook rechtstreeks van de accu kunnen aftakken, maar dat lijkt me misschien niet erg elegant. Ik weet ook niet of een nieuwe motor blij is als ik de accu loskoppel en weer aansluit.
Hartelijk dank alvast!