jbazelmans schreef: 17 dec 2021, 21:24
Maar iets zegt me dat je over een ander merk dan ook wel meerdere negatieve zaken te melden hebt
Ik lees bovenstaande oordelen, maar mis de inhoudelijke onderbouwing ervan.
Het gaat niet om het melden van negatieve zaken, al dan niet merkgebonden. Het gaat erom dat gebruikers - waarvan sommigen al decennia o.a. BMW rijden en dat graag willen blijven doen - kritische kanttekeningen plaatsen bij het doorontwikkelen van motoren tot in het absurde toe.
Een nadere toelichting op inhoud over de bandenspanning en het monitoren daarvan:
Het is belangrijker om de spanning van de banden te weten vóórdat je gaat rijden, dan tíjdens het rijden.
BMW heeft een dure gadget ingebouwd, waarbij de bandenspanning uitsluitend tijdens het rijden te monitoren is.
Als ik mijn R1200RT na een periode van stilstand pak, zal ik er eerst mee moeten rijden om de bandenspanning te kunnen aflezen. Dat is het paard achter de wagen spannen, zoals in de steentijd incidenteel gebeurde. Dat schiet het doel volledig voorbij en voegt niets toe. Heeft nix met de steentijd te maken maar met gadgets die niets toevoegen en wel in ontwikkelingskosten worden meegenomen.
In die zin vind ik een alles behalve prijzig drukventieltje met een melding op de telefoon zinvoller, zeker als er een melding volgt bij - door de gebruiker in te stellen - grenswaardes. Dat voegt iets toe en kost een fractie van het BMW systeem.
Laten we het inderdaad over het tanklint of het bekrachtigde ABS 3 systeem, typisch door BMW ontwikkelde systemen, maar even niet hebben....
Zie ook
deze post.
Omdat het technisch kan, wordt het ingevoerd. Het gevolg is dat er problemen ontstaan, die zich voor die tijd niet voordeden.
Vooruitgang is prima, ik zou niet graag nog op een R26 woon- werkverkeer rijden, maar het moet wel functioneel zijn.