Een gratis forum voor iedereen die van BMW Motorrad houdt. Hier deel je informatie, ervaringen en ritverhalen met andere BMW Motorrad-liefhebbers. Of je nu rijdt of fan bent, je bent welkom!
Ik kom beneden, blijkt mijn motorfiets weg te zijn, gestolen! De motorfiets stond om de hoek, contactslot eruit gesloopt.....
Nu moet er dus een nieuw contactslot is. Weet iemand toevallig een goed adres (buiten Biqer) in de regio Eindhoven die dit kan repareren EN die mijn kan komen ophalen natuurlijk?
Oh jee, wat "Rot".
(Ik had een ander woord voor Rot neergezet, maar het forum vindt dat niet goed)
Je zou een ander (tweedehands) slot kunnen halen bij Boonstra (kost €75 voor een hele set).
Ik heb nog een trailer achter in de tuin staan (in Oosterhout): als je een trekhaak hebt mag je hem wel even lenen.
Wil, of kun, je het niet zelf doen, dan kan ik je Reco motorservice in Breda aanraden.
Ik denk dat ik wel weet wel ander woord jij graag had willen gebruiken......ik heb het vanmorgen een flink aantal keren geroepen
Ik heb zo'n setje inderdaad vanmiddag bij Boonstra besteld. Opmerkelijk: ik kan met een schroevendraaier mijn "contactslot" activeren en kan dus wel gewoon starten. Dus een aanhanger heb ik niet nodig, maar heel erg bedankt voor jouw aanbod, wordt heel erg gewaardeerd!!
Ik ga altijd naar De Vries Motoren in Teteringen, dus zodra het setje binnen is rij ik die kant op. Heeft iemand enig idee hoe lang het duurt om het contactslot (en tevens de tankdop) te plaatsen?
Wanneer alleen de cilinder er uit is, dan plaats je dat in een paar tellen er in. Ik neem aan dat je de cilinder van de tank wilt vervangen om e.e.a. gelijksluitend te maken? Er zijn ook kitjes met slotplaatjes, om zo zelf een gelijksluitende cilinder te maken. Heb ik al een paar keer gedaan. Is wel gepriegel, maar best te doen.
Ik vond een aardige handleiding hier https://www.google.nl/url?sa=t&rct=j&q ... Gar8ju55Vk
Je kunt naar de sleutel kijken en de diepte van de groefjes, of er plaatje 1,2 of 3 in moet, en zo de cilinder maken zoals je deze nodig hebt.
Succes!
Groet, Dick
Ooit: Suzuki T500, Honda CB750-four, Honda CB400-four, Honda CX-500, Kawasaki GPZ-900, Suzuki GSX-600F, BMW R1100RT, Honda CB500, Yamaha Fazer 600, BMW R1150R, BMW R1150RT
Nu: Honda NC750X DCT
DickJe schreef: 08 mar 2021, 22:29
Wanneer alleen de cilinder er uit is, dan plaats je dat in een paar tellen er in. Ik neem aan dat je de cilinder van de tank wilt vervangen om e.e.a. gelijksluitend te maken? Er zijn ook kitjes met slotplaatjes, om zo zelf een gelijksluitende cilinder te maken. Heb ik al een paar keer gedaan. Is wel gepriegel, maar best te doen.
Ik vond een aardige handleiding hier https://www.google.nl/url?sa=t&rct=j&q ... Gar8ju55Vk
Je kunt naar de sleutel kijken en de diepte van de groefjes, of er plaatje 1,2 of 3 in moet, en zo de cilinder maken zoals je deze nodig hebt.
Succes!
Groet, Dick
Hoi Dick,
Ik heb nu een "nieuw" slot incl tankdop etc. Maar kun jij mij vertellen hoe ik de mm nieuwe slotcilinder uit de zwarte behuizing krijg en overzet in de oude?
Als alleen de cilinder vervangen moet worden, dan is wat er op de filmpje gebeurt, veel te uitgebreid. Tijdens de poging tot diefstal hebben ze de cilinder er tenslotte ook uit gewipt zonder dat allemaal te doen.
Onderin de cilinder zit een soort van slotplaatje, waar de cilinder mee geborgd is in het contactslot. Door dit plaatje te schuiven, ontgrendel je de cilinder en trek je 'm zo naar boven.
Hier staat een filmpje https://www.youtube.com/watch?v=vlppCcP ... erMechanic waar dit bij een koffer gebeurt. Daar wordt een paperclip gebruikt. Ik heb zelf een nagelvijl tot een haakvorm afgevijld, omdat deze sterk en buigzaam is, en plat genoeg om tussen de slotplaatjes te glijden.
Succes, Dick
Ooit: Suzuki T500, Honda CB750-four, Honda CB400-four, Honda CX-500, Kawasaki GPZ-900, Suzuki GSX-600F, BMW R1100RT, Honda CB500, Yamaha Fazer 600, BMW R1150R, BMW R1150RT
Nu: Honda NC750X DCT
DickJe schreef: 13 mar 2021, 13:22
Als alleen de cilinder vervangen moet worden, dan is wat er op de filmpje gebeurt, veel te uitgebreid. Tijdens de poging tot diefstal hebben ze de cilinder er tenslotte ook uit gewipt zonder dat allemaal te doen.
Onderin de cilinder zit een soort van slotplaatje, waar de cilinder mee geborgd is in het contactslot. Door dit plaatje te schuiven, ontgrendel je de cilinder en trek je 'm zo naar boven.
Hier staat een filmpje https://www.youtube.com/watch?v=vlppCcP ... erMechanic waar dit bij een koffer gebeurt. Daar wordt een paperclip gebruikt. Ik heb zelf een nagelvijl tot een haakvorm afgevijld, omdat deze sterk en buigzaam is, en plat genoeg om tussen de slotplaatjes te glijden.
Succes, Dick
Zit nu al een hele tijd aan te rotzooien, krijg het niet voor elkaar. Morgen nog maar eens een keer proberen, anders een keer langs Quispel. Mocht iemand in de regio Tilburg/Eindhoven/Den Bosch dit klusje kunnen klaren.....dan hoor ik graag van je. Verder weg mag trouwens ook, hoor