Aansluiting lader op accu r1100rt
Moderator: RT_Patrick
Aansluiting lader op accu r1100rt
Beste
Ik heb mijn acculader aangesloten op de accu van mijn r1100rt. Ik heb geen accesoire-aansluitingen dus ik heb hem met gewone klemmen aangesloten. Daarvoor moest k de linkerplaat en de tankplaat demonteren. Heeft niemand een tip voor mij om dit makkelijker te kunnen, dus zonder sloopwerk?????
gr. Ludo
Ik heb mijn acculader aangesloten op de accu van mijn r1100rt. Ik heb geen accesoire-aansluitingen dus ik heb hem met gewone klemmen aangesloten. Daarvoor moest k de linkerplaat en de tankplaat demonteren. Heeft niemand een tip voor mij om dit makkelijker te kunnen, dus zonder sloopwerk?????
gr. Ludo
-
- 2023
- Type: R1150RT
- Bijz: met alles d'rop & d'ran..
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Uden
Re: Aansluiting lader op accu r1100rt
volgens mij schrijf je het zelf al Ludo ....een accessoire aansluiting er bij kopen.... 

Als je het zadel eraf haalt kun je ook wel bij de accupolen komen, wel een priegelwerk maar het lukt mij ook ,dus moet het iedereen lukken ,je kunt ook alleen de plusklem erop zetten en de min op het frame of een bout.
Peter
![motorgroet [groet]](./images/smilies/motorgroet1.jpg)
Welke acculader heb je? Je kan bv bij een optimate hier een stukje draad + stekker voor kopen. De stekker leg je dan onder je zadel en zo kun je er makkelijk bij...
Je geeft aan dat je een R1100RT hebt, die van de politie is geweest. Hebben die niet een accessoirecontact in het dashboard links, boven de schakelaars, net als de reguliere 1100???
Hoi
Bedankt voor jullie adviezen. Ik ga eerst proberen om de klemmen aan te sluiten met de platen erop. Ik heb wel een accesoirecontact op het dashboard, maar die is niet aangesloten.
gr. Ludo
Bedankt voor jullie adviezen. Ik ga eerst proberen om de klemmen aan te sluiten met de platen erop. Ik heb wel een accesoirecontact op het dashboard, maar die is niet aangesloten.
gr. Ludo
-
- Erelid
- Type: Ik heb geen motor (meer)
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Amsterdam
Als het goed is heb ik nog ergens een off. aansluiting liggen . . . .
BELANGSTELLING
:

tarasimba schreef:Hoi
gr. Ludo
Met vriendelijke motorgroet
Jos WRSM
Jos WRSM
Hallo
Ik heb d.m.v. een electriciteitsdraad (zwart 1,5 mm) twee verlengstukjes geknutseld en dit aan mijn accupolen bevestigd. Het ene uiteinde d.m.v. moertje aan de pool bevestigd en aan de andere kant een kabelschoentje wat ik aan de pool van mijn acculader doe. Dit lijkt te lukken. Na het laden afkoppelen, ombuigen, isoleren en klaar!
gr. Ludo
Ik heb d.m.v. een electriciteitsdraad (zwart 1,5 mm) twee verlengstukjes geknutseld en dit aan mijn accupolen bevestigd. Het ene uiteinde d.m.v. moertje aan de pool bevestigd en aan de andere kant een kabelschoentje wat ik aan de pool van mijn acculader doe. Dit lijkt te lukken. Na het laden afkoppelen, ombuigen, isoleren en klaar!
gr. Ludo
-
- 2024
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: R1200GS LC
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda
Als je die nou eens aansluit, heb je er onder alle omstandigheden iets aan: mobiel, GPS etctarasimba schreef:Hoi
gr. Ludo

![motorgroet [groet]](./images/smilies/motorgroet1.jpg)

Met vriendelijke motorgroet
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volvo XC40 T5 Recharge Inscription
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x). 500k+ km
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volvo XC40 T5 Recharge Inscription
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x). 500k+ km
Heb je het dashboard al losgehad om te kijken of je de stekker daar achter niet gewoon vast kunt maken? Of is die stekker ergens afgeknipt? Het lijkt me toe dat deze bij een beurt of werk achter het dashboard vergeten is vast te klikken (slechte eindcontrole overigens).tarasimba schreef:Ik heb wel een accesoirecontact op het dashboard, maar die is niet aangesloten.
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 11 Reacties
- 7911 Weergaves
-
Laatste bericht door Gerard
-
- 3 Reacties