, doe mijn jas aan, helm op , etc start de motor en ben weg. Na een kwartiertje bij de motorzaak binnen te zijn geweest, wil ik hem starten en ik hoor de startmotor heel moeilijk rondgaan. Nog een keer starten en met moeite start de motor. Daarna naar huis (binnendoor, 45 minuten gereden). De sleutel van de garage zit gewoon aan de sleutelbos van de motor, dus ik zet de motor uit, doe de garage open, berg mijn helm, handschoenen en jas op en wil de motor weer starten om hem de garagebox te rijden. Zelfde probleem. Startmotor gaat heel langzaam rond, maar na twee proberen start hij wel. Oh ja, bij de tweede keer springt de klok ook op 00:00.  (Was bij de motorzaak ook)
  , doe mijn jas aan, helm op , etc start de motor en ben weg. Na een kwartiertje bij de motorzaak binnen te zijn geweest, wil ik hem starten en ik hoor de startmotor heel moeilijk rondgaan. Nog een keer starten en met moeite start de motor. Daarna naar huis (binnendoor, 45 minuten gereden). De sleutel van de garage zit gewoon aan de sleutelbos van de motor, dus ik zet de motor uit, doe de garage open, berg mijn helm, handschoenen en jas op en wil de motor weer starten om hem de garagebox te rijden. Zelfde probleem. Startmotor gaat heel langzaam rond, maar na twee proberen start hij wel. Oh ja, bij de tweede keer springt de klok ook op 00:00.  (Was bij de motorzaak ook)Thuis de motor aan de optimale gehangen en volgens de optimate is de accu nog voor meer dan 50% vol
Is dit de accu of dynamo? Of iets anders. Er ligt een gel-accu in en die is van 2014.
Toch wel vreemd dat ie voor vertrek gewoon start maar drie kwartier later bij de motorzaak er moeite mee heeft (en thuis ook weer).

).
 ).  Hopelijk is dan toch het euvel hiermee uit de wereld.
 Hopelijk is dan toch het euvel hiermee uit de wereld.  . In 2018 kocht ik 'm nog voor € 82,?? gratis verzending
 . In 2018 kocht ik 'm nog voor € 82,?? gratis verzending   . ...of niet ver genoeg gezocht
 . ...of niet ver genoeg gezocht  

Ik ging er maar van uit dat ik de Optimate misschien niet goed had aangesloten, dus de brommert opnieuw aan de lader en die gaf aan dat hij met de diagnose en laden zou beginnen (die 2 gele lampjes aan de onderkant).
  Ik ging er maar van uit dat ik de Optimate misschien niet goed had aangesloten, dus de brommert opnieuw aan de lader en die gaf aan dat hij met de diagnose en laden zou beginnen (die 2 gele lampjes aan de onderkant).

gebruikte ik de 'choke' vrijwel niet meer bij het starten; pas als'ie liep trok ik 'm een beetje open voor een soepeler stationair-loop.
  gebruikte ik de 'choke' vrijwel niet meer bij het starten; pas als'ie liep trok ik 'm een beetje open voor een soepeler stationair-loop. heb ik de Exide na 9 jaar vervangen omdat'ie naliet. Gebruik 'm nog steeds als voeding voor het bandenpompje voor auto's, caravan en motor
 heb ik de Exide na 9 jaar vervangen omdat'ie naliet. Gebruik 'm nog steeds als voeding voor het bandenpompje voor auto's, caravan en motor