Op mijn

Maar nog belangrijker : zijn deze klepjes los te krijgen en is het makkelijk te repareren?
Moderator: RT_Patrick
Ja, ga dat maar even proberen. Dan zal ik waarschijnlijk moeten accepteren dat mijn tankdop een andere sleutel krijgt.EileRT schreef: 08 feb 2020, 21:56 Klopt. Het afdek klepje is behalve een esthetische afwerking ook een bescherming tegen stof en vuil.
Met een inbussleutel kun je de afsluit unit verwijderen en er een ander exemplaar met afdek klepje inzetten. Er zijn vast wel slopeRTs die deze op de plank hebben liggen.
Ik weet niet of de losse afdek klepjes te verkrijgen dan wel te monteren zijn.
Ondanks dat ik de tankdop van een RT nog nooit uit elkaar heb gehad, weet ik wel bijna zeker dat je de cilinder van je huidige dop over kunt zetten; bij andere motormerken heb ik dit al een aantal keren gedaan (of heb ik het slot uit elkaar gehaald om deze te reinigen/smeren omdat ze te stroef gingen).sijmenlaag schreef: 09 feb 2020, 16:59Ja, ga dat maar even proberen. Dan zal ik waarschijnlijk moeten accepteren dat mijn tankdop een andere sleutel krijgt.
Goed om te weten. Heb alleen niet écht de know-how. Aan de andere kant : veel dingen die je door te leren meestal. Het gaatje voor het pinnetje kan ik niet ontdekken, wel 3 schroefjes aan de andere kant van het deksel. Wellicht dat maar ff proberen.Isaac schreef: 09 feb 2020, 17:10 Elk slot, dus ook van de tank, is aan te passen naar een andere sleutel. Met de juiste sleutel en het slot in de juiste stand is de cilinder te verwijderen en over te zetten naar de nieuwe dop. Bij de meeste sloten zit er een paperclip gaatje waarmee je de laatste borging van de cilinder las kan drukken.
Dus niet direkt genoegen nemen met een andere sleutel.
Ik woon zelf naast Bergen op Zoom. Wellicht een keer met een toertje ofzo. Eerst nog eens zo'n dop voor niet al te veel geld op de kop tikken.pjeurn schreef: 09 feb 2020, 23:47 Even opletten bij het domonteren van de achterkamt schieten 2 veertjes en wat palletjes los. Voorzichtig optillen zorgt ervoor dat je kunt zien hoe e.e.a. terug moet.
Ik wil je wel helpen als je toevallig uit de buurt komt, ik woon in zuidlimburg
Oké, is dat deze?beckysmile schreef: 10 feb 2020, 08:31 Denk ook eraan om de rubber tussen de tank en de tankdopring mee te vervangen. Als je de hele zaak los hebt zul je zien dat het lijkt alsof de oude ring te groot is (is ook zo) en die krijg je dus nooit meer behoorlijk terug gemonteerd, wat weer resulteert in stankoverlast.
Groet, Aad
De Knalpot zit dan praktisch bij je om de hoek (in Rilland). Rij daar even langs voor een kop koffie en laat je inlichten: ze zijn er altijd erg ouderwets klantvriendelijk.sijmenlaag schreef: 10 feb 2020, 12:58Ik woon zelf naast Bergen op Zoom. [...] https://www.knalpot.nl/tankdop-394/
Goed idee. Heb een bericht gestuurd.QuickFix schreef: 10 feb 2020, 13:12De Knalpot zit dan praktisch bij je om de hoek (in Rilland). Rij daar even langs voor een kop koffie en laat je inlichten: ze zijn er altijd erg ouderwets klantvriendelijk.sijmenlaag schreef: 10 feb 2020, 12:58Ik woon zelf naast Bergen op Zoom. [...] https://www.knalpot.nl/tankdop-394/![]()
Echt top dat het gelukt is, bedankt voor de terugkoppeling en de mooie tutorial.
sijmenlaag schreef: 29 feb 2020, 21:55 Inmiddels een andere tankdop gevonden en deze gebruikt voor onderdelen van mijn eigen dop. Nu weer een mooi, werkend klepje!! Het rubber waar het klepje op rust kon ook makkelijk overgezet worden.
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!