Ervaringen met handvat muffs

Radio/DVD, voetsteunen, wildfluitjes. valbeugels enz. enz.

Moderator: RT_Patrick

Gesloten
Paul cr

Ervaringen met handvat muffs

Ongelezen bericht door Paul cr »

In het topic "de winter doorrijden" werd al iets geschreven over handvat muffs. Hier wil ik graag ervaringen uitwisselen over deze handbeschermers.
Dit voorjaar zag ik in parijs dat het merendeel van de daar rijdende scooters van die dingen om de handvaten hadden zitten. Typisch dat je ze in nederland nauwelijks ziet, dacht ik toen. Het is dé oplossing tegen koude klauwen. Ik reed inmiddels al wel 1 seizoen met handvatverwarming maar de buitenkant van de handen worden na verloop van tijd toch ijskoud door de rijwind.( Ik reed toen nog niet met een RT). Ik heb toen wat gezocht op het internet :
Er zijn 2 soorten te koop.
1 deze bevestig je om de gehele handvaten, dus incl de bedieningsknoppen en remvloeistofpotjes. Deze zijn min of meer maat gemaakt voor bepaalde merken/modlellen.
2 Deze schuiven alleen over de handvaten en handles. Deze zijn praktisch universeel.
Ik heb bij Termaat in Nijmegen handgripcovers van Tucano urbano gekocht om te proberen: Afbeelding
http://www.tucanourbano.it/main/termoscud.aspx
Qua warmte zijn ze ideaal. Het lekkerst rijdt het met m’n zomerse doorwaaihandschoenen. De handvatverwarming verwarmt de gehele “ruimte”. Een tweede reden om die dunne handschoenen aan te doen is ook meteen het nadeel van de muffs:
De bedieningsknoppen zijn slecht te bedienen en ook de handles bedienen gaat niet 100%. Er zit een soort duimpje in de muffs waar je je duimen insteekt als je de knoppen wil bedienen. Dat is telkens zoeken en geeft weinig “gevoel” . Gevaarlijker vind ik zelf dat de remhandle soms wat slechter kunt pakken. Dat heeft bij mij tot een schuivertje geleid.

Andere typen muffs hebben deze nadelen wellicht niet. Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen.
Inspector Gadget

Re: Ervaringen met handvat muffs

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Ik heb degene van Wunderlich, en na een tijdje er mee gereden te hebben, ook in de regen, ze bevallen mij prima.

Deze "Lenkerstulpen" gaan helemaal over de handvaten en bedieningsknoppen heen (er zit zelfs een uitsparing in voor de spiegel-armen als je die hebt).

Als je eenmaal je handen hierin gestoken hebt, zijn alle bedieningselementen prima te bereiken.
Er zit zelfs een kijk-venster in.

Het "even snel" je handen (met handschoenen aan) er insteken is ietwat lastiger, is mijn ervaring.
PaulRS

Ongelezen bericht door PaulRS »

Hoi.

Hier Oxford muffs.

Deze moet je wel vastzetten met andere boutjes voor je stuurgewichten om ruimte te houden om je hendels te pakken, maar je schakelaars zijn prima bereikbaar.

Groeten, Paul.
Geht net, gibbet net.
Electric

Ongelezen bericht door Electric »

Ik heb met mijn -1150- weinig last van rijwind langs mijn handschoenen. Zomers is dat weer een nadeel.

Blijven die muffs zitten als je tijdens het rijden je handen eruit haalt (bijvoorbeeld om je vizier te open/sluiten)?
Inspector Gadget

Electric schreef:Blijven die muffs zitten als je tijdens het rijden je handen eruit haalt (bijvoorbeeld om je vizier te open/sluiten)?
Bij die van Wünderlich, ja, die blijven zitten (slim met velcro e.d.), je zit niet opeens met "dubbele handschoenen" aan
:lol:
Paul cr

Ook die dingen die ik heb (van Tucanonogwat) zitten aan de handvaten geklemd. Ik vind het echter zulke ondingen dat ik ze nauwelijks gebruik. Ik ga die van Wunderlich bestellen.
Inspector Gadget

Paul cr schreef:Ik ga die van Wunderlich bestellen.
Het is jammer dat je niet in de buurt zit, anders kan je ze eerst even vantevoren bekijken _001
Paul cr

Dat schoot ook al door mijn hoofd, toch thanx voor de aanbieding.
Ik denk nog ff Jensen in Nijmegen te bellen of zij een setje hebben liggen. Maar op jouw ervaringen afgaand, durf ik ze ook zo wel te bestellen.
Inspector Gadget

Ik wil anders best wel even wat maten voor je nemen, foto's maken e.d. als je niet van-te-voren kunt zien voordat je koopt :idea:
Het is toch zonde-geld en mijn lat ligt altijd lager dan een gemiddeld persoon weet ik uit eigen ervaring :lol:
Paul cr

Op de site van Wunderlich heb ik er foto´s van gezien.
Nog wel een praktische vraag: Zijn ze vlot te (de-)monteren? Daar bedoel ik mee: bv. kan je er 's ochtends mee naar het werk rijden en ze er 's middags weer vanaf halen. Of is dat zo'n gepiel dat je ze er het hele seizoen op laat zitten?
Inspector Gadget

Er af halen is zo gepiept, als je het een keer gedaan hebt;
Het andere uiteinde, waar je handen dus niet in gaan ;) , heeft de bekende kleine gespjes en riempjes, die dat uiteinde "samenknijpt", zodat je het strak om je stuur kunt vastklemmen.

De handopening heb ik even gemeten, deze heeft een omtrek van ca. 45 cm, dus zelfs met handschoen aan kom je er redelijk gemakkelijk in.

En middels het doorkijkvenster kan je de knoppen ook nog redelijk goed zien.
Paul cr

Bedankt, dat venstertje heb ik ook op een foto op de site gezien. Ik ga ze bestellen.
Willem Rietveld
Type: R1200RT/LC
Bijz: 2014
Land: Ned
Woonplaats of omgeving: Almere

Ongelezen bericht door Willem Rietveld »

Ik heb vorige winter de Oxford handkappen van motorkleding-zaandam geprobeerd.
Waren niet makkelijk te monteren en bleven bij de "proefrit" ook niet goed op hun plaats zitten.
Maar het ergste vond ik dat ik er tijdens de rit achter kwam dat ik totaal geen zicht meer had in mijn spiegels.
Snel weer terug, heb ze weer ingepakt en retourgestuurd.
Geen succes dus aan mijn zijde.

gr. Willem
Keep on beeming
Honda CB72, Honda CB550K3, 28 jaar vier wielen, BMWR1100RT, BMWR1200RT, BMWR1200RT/LC
Inspector Gadget

Hoewel ik altijd heel graag mijn ervaring deel en ook heel graag ervaringen lees van mede-forum vrienden, blijft het in dergelijke situaties altijd te adviseren met de verkoper een afspraak te maken dat je ze mag proberen (proefrit e.d.) en eventueel retour mag geven.

Wat de 1 aanspreekt zou een afknapper voor de ander kunnen zijn.
Smaken en ervaringen verschillen, en het is niet zwart-wit maar verschillende tinten grijs ;)

Ik ben heel tevreden met de oplossing van Wünderlich, en heb geen problemen, noch de aangegeven restricties kunnen constateren.
Maar dat is geen maatstaaf, ik ben uniek voor mijzelf en anderen :$ :lol:
Paul cr

Heb ze besteld (via Jensen).....zijn pas weer vanaf eind februari leverbaar. Dus ff wachten nog.
Inspector Gadget

Hmm, da's ff jammer :(

Net als accu's, winterbanden en voertuighoezen, seizoensartikelen kunnen soms heel hard gaan.

Zijn er wellicht nog andere Wünderlich dealers in NL die het op voorraad zouden kunnen hebben? :idea:
Paul cr

Da´s een idee. Ik zal ´ns rondbellen.
Inspector Gadget

Vergelijkbaars gevonden op MP;
http://link.marktplaats.nl/311903355 :idea:

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Over: Overige accessoires”