Dit voorjaar zag ik in parijs dat het merendeel van de daar rijdende scooters van die dingen om de handvaten hadden zitten. Typisch dat je ze in nederland nauwelijks ziet, dacht ik toen. Het is dé oplossing tegen koude klauwen. Ik reed inmiddels al wel 1 seizoen met handvatverwarming maar de buitenkant van de handen worden na verloop van tijd toch ijskoud door de rijwind.( Ik reed toen nog niet met een RT). Ik heb toen wat gezocht op het internet :
Er zijn 2 soorten te koop.
1 deze bevestig je om de gehele handvaten, dus incl de bedieningsknoppen en remvloeistofpotjes. Deze zijn min of meer maat gemaakt voor bepaalde merken/modlellen.
2 Deze schuiven alleen over de handvaten en handles. Deze zijn praktisch universeel.
Ik heb bij Termaat in Nijmegen handgripcovers van Tucano urbano gekocht om te proberen:

http://www.tucanourbano.it/main/termoscud.aspx
Qua warmte zijn ze ideaal. Het lekkerst rijdt het met m’n zomerse doorwaaihandschoenen. De handvatverwarming verwarmt de gehele “ruimte”. Een tweede reden om die dunne handschoenen aan te doen is ook meteen het nadeel van de muffs:
De bedieningsknoppen zijn slecht te bedienen en ook de handles bedienen gaat niet 100%. Er zit een soort duimpje in de muffs waar je je duimen insteekt als je de knoppen wil bedienen. Dat is telkens zoeken en geeft weinig “gevoel” . Gevaarlijker vind ik zelf dat de remhandle soms wat slechter kunt pakken. Dat heeft bij mij tot een schuivertje geleid.
Andere typen muffs hebben deze nadelen wellicht niet. Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen.